Plen
Ședința Camerei Deputaților din 11 aprilie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.61/19-04-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-09-2018
17-09-2018
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 11-04-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 11 aprilie 2018

4. Dezbaterea Propunerii legislative pentru completarea art.98 din Legea nr.215/2001 privind administrația publică locală (Pl-x 577/2017). (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 577/2017

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

  ................................................

11, Propunerea legislativă pentru completarea art. 98 din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală. Este Pl-x 577/2017. Are caracter organic.

Avem inițiator.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva să ia cuvântul? Nu.

Din partea comisiilor sesizate în fond?

Domnul președinte, prezentarea raportului comun.

Vă rog.

Domnul Florin-Claudiu Roman:

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului au fost sesizate spre dezbatere în fond cu Propunerea legislativă pentru completarea art. 98 din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală.

Camera Deputaților este primă Cameră sesizată.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil.

Guvernul nu susține adoptarea acestei inițiative legislative.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare completarea art. 98 din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, în sensul stabilirii unui termen de 30 de zile pentru îndeplinirea procedurii de avizare a proiectelor de hotărâre. De asemenea, se propune ca în lipsa elaborării avizelor de către comisiile de specialitate vizate de acest termen, acestea să se considere favorabile.

În urma dezbaterilor, membrii celor două comisii au hotărât, cu majoritate de voturi, respingerea Propunerii legislative pentru completarea art. 98 din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală, întrucât textele propuse pentru art. 98 alin. (2) și (4) conțin soluții deja reglementate de art. 44 din actul normativ de bază, creându-se astfel un paralelism legislativ. În ceea ce privește alin. (3), textul propus nu se integrează tematic în cuprinsul acestui articol.

În raport cu obiectul și conținutul reglementării, propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice.

Dacă-mi dați voie să intervin și la dezbateri generale?

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

La dezbateri generale.

Vă rog.

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Doamnelor și domnilor colegi,

Vedeți, acest proiect vine chiar după un subiect care a iscat această discuție în cadrul plenului nostru, de această dată la nivelul administrației publice locale, unde se întâmplă ca, acolo unde avem atitudini abuzive, să se refuze, pur și simplu, în termen de 30 de zile, elaborarea punctului de vedere al comisiilor de specialitate.

În lipsa acestor avize din partea comisiilor de specialitate, proiectele de hotărâre nu pot fi discutate în plenul consiliului local sau în plenul consiliului județean, după o speță care seamănă foarte bine cu ceea ce s-a întâmplat acum câteva minute aici, în Parlament.

Acest proiect de lege, inițiat de colegii de la PMP, dacă nu mă înșel, de domnul Movilă, vine tocmai să reglementeze astfel de situații și să nu apară discuții și în cadrul consiliilor locale și a celor județene, de genul celor iscate acum câteva minute, aici, în Parlament, când un raport este pus la dospit și, practic, sub diferite artificii, el nu vine la o discuție serioasă, chiar dacă afectează milioane de români.

Vă mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Domnul Pașcan Marius.

Vă rog.

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Stimați colegi,

Sigur că am parcurs atent argumentația Guvernului, care ne explică savant și doct care este circuitul prin care aceste proiecte de hotărâre de consiliu local sau județean sunt avizate de către compartimentele de specialitate, diverse compartimente și diverși funcționari.

Acest lucru se întâmplă, fără probleme, în cazul proiectelor inițiate de către entitățile executive, respectiv primar sau președintele consiliului județean. Dar aproape că nu se întâmplă niciodată atunci când aceste proiecte sunt inițiate de către consilierii locali sau județeni, alții decât cei care compun majoritatea în consiliile respective.

Și atunci, pe diverse pretexte, argumentații, motivații negative, nu sunt acordate aceste avize, chiar la indicațiile prețioase ale unor primari sau președinți de consilii județene.

De aceea, am promovat acest proiect și această propunere legislativă, pentru a depăși astfel de situații. Adică, acele compartimente de specialitate să fie obligate ca în termen de 30 de zile, indiferent cine inițiază respectiva propunere de hotărâre de consiliu local sau județean, să primească un aviz, fie pozitiv, fie negativ, nu cum se întâmplă astăzi.

Îmi pare rău că nu s-a avizat în Comisia pentru administrație publică acest proiect legislativ, întrucât el este unul bun și vine să completeze prevederile actuale ale legislație care, din pricinile menționate, adeseori generează blocaje în propunerile respective de hotărâri.

Vă mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc.

Domnul Seidler Cristian.

Vă rog.

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

Stimați colegi,

Așa cum noi avem inițiativă legislativă, în calitatea noastră de parlamentari, așa consilierii locali și consilierii județeni au dreptul de a propune hotărâri de consiliu local și de consiliu județean. Un drept golit de orice conținut, atâta timp cât asemenea propuneri nu ajung pe ordinea de zi. Nu ajung pe ordinea de zi nici măcar să fie respinse, darămite adoptate!

Cu alte cuvinte, atunci când există un drept de inițiativă legislativă la nivel local, la nivel județean, dar el nu se poate valorifica, pentru că o majoritate politică hotărăște nici măcar dezbaterea unor asemenea hotărâri, a unor asemenea proiecte de hotărâre, se cheamă că puterea politică, oricare ar fi ea, de orice culoare ar fi, bagă pumnul în gura oricui, chiar și a propriilor membri. Atenție! Chiar și a propriilor membri!

În același timp, așa cum bine spunea antevorbitorul, primarul are dreptul de inițiativă și pune automat pe ordinea de zi tot ceea ce dorește dânsul.

Se ajunge în situația în care, în materie legislativă locală, Executivul are putere superioară Legislativului. Este o anormalitate pe care acest proiect de lege ar reglementa-o, în sensul normalității.

Desigur, veți refuza acest lucru, pentru că vă bănuiesc, cu întemeiere, de faptul că vă este frică de posibilitatea ca un consilier local să iasă din linia impusă de partid și să facă ceea ce trebuie să facă, să facă lucrurile pentru care cetățenii îl trimit acolo, și anume, să inițieze proiecte de hotărâre de consiliu local și consilii județene, ceea ce nu reprezintă decât normalitatea legislativă.

O veți refuza, așa cum ați refuzat de foarte multe ori normalitatea democratică! (Aplauze.)

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Nemaifiind alte intervenții, propunerea legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

Punctul 12 de pe ordinea de zi.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 24 septembrie 2018, 13:35
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro