Plen
Ședința Camerei Deputaților din 11 aprilie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.61/19-04-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-09-2018
17-09-2018
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 11-04-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 11 aprilie 2018

6. Supunerea la votul final:

   

După pauză

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Dragi colegi,

Vă rog să vă ocupați locurile în sală și să vă pregătiți cartelele de vot. O să facem un vot de control.

Vă rog să vă pregătiți cartelele de vot. Vot de control. Vot, vă rog.

 
 

Reluăm votul de control. Vot, vă rog.

 
 

219.

 
Proiectul de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr.125/2016 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților (PH CD 18/2018); (adoptat)

Proiecte de hotărâri ale Camerei Deputaților.

1. Proiectul de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 125/2016 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților.

Se adoptă cu votul majorității deputaților prezenți.

Vă rog, votați.

 

Cu 225 de voturi pentru și doi colegi care nu au nicio opțiune, proiectul a fost adoptat.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea alin.(3) al art.20 din Legea nr.202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al României (PL-x 177/2018); (adoptat)

Legi ordinare. Adoptări.

2. Proiectul de Lege pentru modificarea alin. (3) al art. 20 din Legea nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al României. Este lege ordinară, iar Comisia juridică propune adoptarea proiectului de lege.

Vă rog, votați.

 

Proiectul a fost adoptat cu 228 de voturi pentru și un coleg care nu are opțiune.

 
Legea pentru modificarea și completarea Legii nr.202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al României, reexaminată la cererea Președintelui României (PL-x 411/2017/2018); (adoptată)

Punctul 3, unde suntem Cameră decizională.

3. Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al României, reexaminată la cererea Președintelui României. Este lege ordinară.

Comisia juridică propune adoptarea legii în forma adoptată de Senat.

Vă rog, votați.

 

A fost adoptată cu 158 de voturi pentru, 68 de voturi împotrivă, doi colegi care nu au opțiune.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.55/2016 privind reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România - S.A. și înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere S.A., precum și modificarea și completarea unor acte normative (PL-x 26/2017); (adoptat)

4. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2016 privind reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România - S.A. și înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere S.A., precum și modificarea și completarea unor acte normative. Este lege ordinară.

Comisia juridică și cea pentru transporturi propun adoptarea proiectului de lege.

Vă rog, votați.

 

Proiectul de lege a fost adoptat cu 145 de voturi pentru, 7 voturi împotrivă, 78 de abțineri, doi colegi care nu au nicio opțiune.

Explicarea votului, domnul deputat Pașcan Emil-Marius.

Vă rog.

 
 

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Vă mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Partidul Mișcarea Populară a votat împotriva acestui proiect. Noi considerăm că doar o modificare de formă a acestei importante instituții care ar trebui să vegheze și să contribuie decisiv la realizarea infrastructurii, a marilor proiecte, autostrăzi, centuri etc., în România, această, practic, modificare de formă nu are nicio legătură cu fondul.

Astăzi, din păcate, noi admitem... și aici vă cer sprijinul - se cuvine să înăsprim legislația, pentru că licitațiile făcute pentru aceste mari proiecte sunt, de regulă, câștigate de firme din afara României. Ele mai apoi dau în subantrepriză majoritatea lucrărilor, comisionând, practic, aceste lucrări, pe care le fac tot felul de firme mici, cu câștiguri mici și sigur că nu sunt duse la bun sfârșit.

Astăzi, dacă schimbăm doar o denumire, C.N.I.R., sau cum i-om fi zicând, și punem același șef care în bună măsură și-a adus aportul la o autostradă care se prăbușește în România, când nu înțelegem să modificăm legislația și avem proiecte care în aplicarea lor - sigur, aceste proiecte sunt făcute de firmele agreate de casă, din jurul acestor instituții -, dar în aplicarea lor constatăm că nu pot fi realizate. Se refac studiile - am avut și la Mureș o astfel de situație, de centură. La refacerea studiului, față de proiectul inițial - s-a demonstrat - costurile cresc cu 57%, s-a blocat, nu răspunde nimeni, se execută o garanție insignifiantă de lucrări din partea proiectantului și ajungem în situații fără de ieșire, adică avem măsura vădită a realităților românești actuale.

Aici, stimați colegi, noi avem un astfel de proiect în lucru, de înăsprire a legislației, și să nu mai permitem să se dea în subantrepriză decât maximum 20% din lucrări, față de cele câștigate în licitație.

Vă solicităm sprijin să ne aducem cu toții aportul pentru a înăspri legislația pentru a sancționa până la măsuri de natură penală proiectanți care și-au făcut o profesie din a câștiga licitații și care fac proiecte de pe scara avionului sau din birouri, fără măcar să testeze terenul, să facă studiile geologice și cele care se impun.

De aceea ajungem la astfel de situații, de autostrăzi prăbușite...

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc frumos, domnule deputat.

 
 

Domnul Emil-Marius Pașcan:

... alunecări de teren și blocare de proiecte.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnul deputat Drulă Cătălin.

 
 

Domnul Cătălin Drulă:

Această ordonanță trebuia să fie baza unei reforme în domeniul drumurilor. Această reformă a fost ciuntită în Parlament, prin eliminarea unor prevederi-cheie din ordonanță, precum acel consiliu de transparență, dar această reformă a fost complet distrusă, în practică.

Denumirea la cârma noii companii a domnului Narcis Neaga, supranumit "groparul infrastructurii românești", omul care este responsabil de eșecul concesiunii Comarnic-Brașov, de trei ori, omul care este responsabil de faptul că autostrada București-Ploiești, începută în 2007, proiect pe care l-a gestionat personal, nu este terminată nici astăzi, omul care este responsabil că nu avem spații de servicii, benzinării normale pe autostrăzile din România, în afară de București-Constanța, omul care este responsabil de dezastrul din drumurile naționale din anii 2013-2015, precum și varianta de ocolire Târgu Mureș, de care amintea colegul nostru. Pentru toate aceste "merite", acest om a fost numit în fruntea noii companii, ceea ce înseamnă că această idee de reformă, practic, a fost distrusă, și PSD a semnat, prin această numire, dezastrul infrastructurii rutiere românești. (Aplauze.)

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Domnul deputat Sorin Bota.

 
 

Domnul Marius Sorin-Ovidiu Bota:

Mulțumesc, doamnă președinte.

După cum ați putut observa, Grupurile PSD și ALDE au susținut înființarea acestei companii, ca o companie care să modifice modul de funcționare al modului în care s-au construit autostrăzile și drumurile naționale în România.

Sigur, culmea ipocriziei, am trăit s-o vedem și astăzi, când cei care au inițiat acest proiect de lege, tehnocrații, astăzi reprezentați de USR, nu au votat acest proiect de lege.

Noi votăm și am votat înființarea unei instituții, și nici într-un caz numirea sau nu a persoanelor care vor lucra în această instituție. Într-o altă etapă se poate discuta despre acest subiect, dar astăzi vrem să facem o reformă în acest domeniu.

PNL și celelalte partide din opoziție bineînțeles că s-au abținut, pentru că ei nu vor să facă această reformă, și vorbim azi de reformarea acestei instituții.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.87/2017 pentru completarea art.5 din Ordonanța Guvernului nr.70/2002 privind administrarea unităților sanitare publice de interes județean și local (PL-x 90/2018); (adoptat)

5. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 87/2017 pentru completarea art. 5 din Ordonanța Guvernului nr. 70/2002 privind administrarea unităților sanitare publice de interes județean și local. Este lege ordinară.

Comisia pentru administrație și cea pentru sănătate propun adoptarea proiectului de lege.

Vă rog, votați.

 

Proiectul a fost adoptat cu 239 de voturi pentru și 3 colegi care nu au nicio opțiune.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.81/2017 privind modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.12/2006 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieței pe filiera cerealelor și a produselor procesate din cereale (PL-x 583/2017); (adoptat)

6. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 81/2017 privind modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 12/2006 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieței pe filiera cerealelor și a produselor procesate din cereale. Este lege ordinară.

Comisia pentru agricultură propune adoptarea proiectului de lege.

Vot, vă rog.

 

Proiectul a fost adoptat cu 243 de voturi pentru și atât.

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.2/2018 pentru prorogarea unor termene prevăzute în Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal (PL-x 97/2018); (adoptat)

7. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 2/2018 pentru prorogarea unor termene prevăzute în Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Este lege ordinară, iar Comisia pentru buget propune adoptarea proiectului de lege.

Vă rog, votați.

 

Proiectul a fost adoptat cu 167 de voturi pentru, 45 de voturi împotrivă, 27 de abțineri.

 
Propunerea legislativă pentru completarea art.98 din Legea nr.215/2001 privind administrația publică locală (Pl-x 577/2017); (respinsă)

Legi organice. Respingeri.

8. Propunerea legislativă pentru completarea art. 98 din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală. Este lege organică.

Comisia juridică și Comisia pentru administrație publică propun respingerea propunerii legislative.

Vă rog, votați.

 

Propunerea legislativă a fost respinsă cu 204 voturi pentru, 30 de voturi împotrivă, 3 abțineri.

Numărul 9 și ultimul punct...

(Domnul deputat Cristian-Gabriel Seidler solicită să ia cuvântul.)

Explicarea votului, domnul deputat Seidler Cristian.

Vă rog.

 
 

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

Stimați colegi de la celelalte partide,

Vă provoc să veniți să vă explicați votul și să ne spuneți nouă, și mai ales cetățenilor care ne privesc, celor care aleg consilierii locali și județeni, prin votul lor, cum propunerile lor ar putea ajunge pe ordinea de zi, unde pot fi adoptate sau respinse. Repet. Cum ar putea ajunge pe ordinea de zi, din moment ce ați respins această propunere legislativă, care reglementa exact această situație - posibilitatea de a ajunge pe ordinea de zi a propunerilor de hotărâri de consilii locale și județene, inițiate de consilierii votați de alegători?!

Vă rog. Vă provoc - PSD, ALDE, UDMR! Haideți, vă rog, explicați! Explicați cum respectați democrația și votul popular! (Aplauze.)

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Domnul deputat Pașcan Marius.

 
 

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Stimați colegi,

Inițiatorii, colegii din Partidul Mișcarea Populară, tocmai că au identificat această situație practică. Acest blocaj care se manifestă în administrațiile publice locale, anume când un proiect de hotărâre, fie de consiliu local, fie de consiliu județean, nu primește niciun fel de aviz din partea serviciilor de specialitate, el este blocat. Nu poate ajunge pe ordinea de zi a ședințelor. Nu poate fi nici aprobat, nici respins! Este pur și simplu blocat! De aceea l-am propus, acordând un termen rezonabil, de 30 de zile, în care serviciile de specialitate sunt obligate să se pronunțe într-un fel sau altul asupra sa, tocmai pentru a acorda un aviz - pozitiv, negativ -, dar a permite să intre în discuția plenului, respectiv să fie inclus pe ordinea de zi.

Faptul că ați blocat acest proiect, rămâne cum am stabilit, adică nicicum! Nu deblocăm această situație concretă care se manifestă în administrațiile publice locale.

Este, practic, un blocaj democratic. Tot împreună va trebui să găsim o soluție pentru a depăși acest moment și această soluție cât se poate de concretă.

De aceea, eu nu cred... tocmai că ar trebui să fiți generoși, și cei care cunoașteți administrație să vă manifestați în cunoștință de cauză, nu putem să asistăm la aceste blocaje, ca atunci când proiecte care nu convin primarului, președintelui consiliului județean, să nu ajungă pe ordinea de zi, pentru că, la dispoziția lor nu se admit, nu se permit, nu se acordă avizele necesare pentru a compune proiectul legal și a intra pe ordinea de zi.

Va trebui să deblocăm împreună această situație, în continuare, să găsim o soluție.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

Domnul deputat Roman Claudiu.

 
 

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Doamnă președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

O să încerc să nu pic în partea habarnismului și nici a celor care vor o suprareglementare.

Proiectul, ca idee, este foarte bun, atât timp cât respectă și condițiile legale. Este foarte clar că atunci când consilierii - fie locali, fie județeni - iau hotărâri, este bine să aibă în spate avizul comisiilor de specialitate, iar atunci când acești oameni nu-și fac treaba, legea prevede foarte clar sancțiunile existente în astfel de situații.

Proiectul colegilor de la PMP poate fi îmbunătățit, este un proiect bun, este un proiect care vine în sprijinul consilierilor locali și județeni, evită situații de genul celei care a fost astăzi în Parlament, când, prin abuz, se pune un raport la dospit, dar este bine, atunci când discutăm despre lucrurile acestea, să vorbim serios.

Și mă opresc aici, pentru că astăzi tocmai a decedat un coleg din administrație, dar o să le spun colegilor mai multe începând de săptămâna viitoare, care vorbesc despre acest lucru.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

 
Propunerea legislativă privind Statutul de autonomie al Ținutului Secuiesc (Pl-x 5/2018). (respinsă)

Și punctul 9, și ultimul.

9. Propunerea legislativă privind Statutul de autonomie al Ținutului Secuiesc. Este lege organică.

Comisia pentru administrație publică propune respingerea propunerii legislative.

Vă rog, votați.

 

Propunerea legislativă a fost respinsă cu 218 voturi pentru, 20 de voturi împotrivă.

Am epuizat ședința de vot final.

Doamnelor și domnilor deputați, vă informez...

(Domnul deputat Emil-Marius Pașcan solicită să ia cuvântul.)

Explicarea votului.

Domnul deputat Pașcan.

 
 

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Un pic de răbdare, stimați colegi.

Evident, am votat împotriva acestei propuneri legislative.

Vreau doar să vădesc o realitate, anume că prin consilierii locali, prin președinții de consilii județene, care sunt tot din partea UDMR, din 1990 încoace, în Harghita și Covasna, se manifestă principiile autonomiei locale, ale descentralizării, ele sunt funcționale, sigur, se pot îmbunătăți și este datoria noastră, a tuturor.

Dar de aici până la a crea entități separate, stat în stat, în cadrul României, este un lucru inacceptabil! Noi ne dorim cetățeni uniți, nedivizați etnic, o Românie unită, și Partidul Mișcarea Populară va susține acest lucru, în continuare, mai ales în acest an cu o semnificație deosebită legată de Centenarul Marii Uniri.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnul deputat Benga Tudor.

 
 

Domnul Tudor-Vlad Benga:

Mulțumesc.

Așa cum am spus-o deja de mai multe ori, comunitatea maghiară va avea în noi, USR, tot timpul un interlocutor pentru tot ceea ce înseamnă extinderea drepturilor și libertăților fundamentale, însă nu aveam cum să votăm pentru un proiect care maschează o autonomie etnică într-o formă de autonomie teritorială.

Deci, așa cum am votat și până acum pentru alte lucruri legate de drepturile fundamentale ale maghiarilor, vom continua să dialogăm pe subiect.

Dincolo de aceasta, aș vrea să le recomand colegilor de la UDMR să își folosească influența legislativă pe care o au pentru a obține, eventual, de exemplu, legătura rutieră dintre Ardeal și Muntenia, pentru că înțeleg că a descoperit și domnul președinte Dragnea, după 28 de ani, din care majoritatea PSD a fost la guvernare, că se circulă extrem de prost pe drumul acela național. (Aplauze.)

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnul deputat Márton Árpád.

 
 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamnă vicepreședinte,

Stimați colegi,

Grupul nostru parlamentar, după cum ați observat, în integralitatea lui, a votat împotriva respingerii acestei inițiative legislative.

Am votat împotrivă pentru că - le spun celor care au avut niște discursuri de la acest microfon - autonomia teritorială nu este în contradicție nici cu statul unitar, nici cu reglementările Uniunii Europene, din contră, merge exact pe linia aceasta.

Și colegului nostru, care a vorbit despre diferite țări din această țară mare, adică o idee de regionalizare a țării, vă propunem să depuneți acele inițiative de autonomie pentru acele țări existente în această țară, și noi o vom vota.

Vă mulțumesc.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 21 septembrie 2018, 20:16
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro