Plen
Ședința Camerei Deputaților din 11 aprilie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.61/19-04-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
26-09-2018
25-09-2018
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 11-04-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 11 aprilie 2018

6. Supunerea la votul final:
  6.4 Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.55/2016 privind reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România - S.A. și înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere S.A., precum și modificarea și completarea unor acte normative (PL-x 26/2017); (adoptat)
 
consultă fișa PL nr. 26/2017

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

  ................................................

4. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2016 privind reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România - S.A. și înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere S.A., precum și modificarea și completarea unor acte normative. Este lege ordinară.

Comisia juridică și cea pentru transporturi propun adoptarea proiectului de lege.

Vă rog, votați.

Proiectul de lege a fost adoptat cu 145 de voturi pentru, 7 voturi împotrivă, 78 de abțineri, doi colegi care nu au nicio opțiune.

Explicarea votului, domnul deputat Pașcan Emil-Marius.

Vă rog.

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Vă mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Partidul Mișcarea Populară a votat împotriva acestui proiect. Noi considerăm că doar o modificare de formă a acestei importante instituții care ar trebui să vegheze și să contribuie decisiv la realizarea infrastructurii, a marilor proiecte, autostrăzi, centuri etc., în România, această, practic, modificare de formă nu are nicio legătură cu fondul.

Astăzi, din păcate, noi admitem... și aici vă cer sprijinul - se cuvine să înăsprim legislația, pentru că licitațiile făcute pentru aceste mari proiecte sunt, de regulă, câștigate de firme din afara României. Ele mai apoi dau în subantrepriză majoritatea lucrărilor, comisionând, practic, aceste lucrări, pe care le fac tot felul de firme mici, cu câștiguri mici și sigur că nu sunt duse la bun sfârșit.

Astăzi, dacă schimbăm doar o denumire, C.N.I.R., sau cum i-om fi zicând, și punem același șef care în bună măsură și-a adus aportul la o autostradă care se prăbușește în România, când nu înțelegem să modificăm legislația și avem proiecte care în aplicarea lor - sigur, aceste proiecte sunt făcute de firmele agreate de casă, din jurul acestor instituții -, dar în aplicarea lor constatăm că nu pot fi realizate. Se refac studiile - am avut și la Mureș o astfel de situație, de centură. La refacerea studiului, față de proiectul inițial - s-a demonstrat - costurile cresc cu 57%, s-a blocat, nu răspunde nimeni, se execută o garanție insignifiantă de lucrări din partea proiectantului și ajungem în situații fără de ieșire, adică avem măsura vădită a realităților românești actuale.

Aici, stimați colegi, noi avem un astfel de proiect în lucru, de înăsprire a legislației, și să nu mai permitem să se dea în subantrepriză decât maximum 20% din lucrări, față de cele câștigate în licitație.

Vă solicităm sprijin să ne aducem cu toții aportul pentru a înăspri legislația pentru a sancționa până la măsuri de natură penală proiectanți care și-au făcut o profesie din a câștiga licitații și care fac proiecte de pe scara avionului sau din birouri, fără măcar să testeze terenul, să facă studiile geologice și cele care se impun.

De aceea ajungem la astfel de situații, de autostrăzi prăbușite...

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc frumos, domnule deputat.

Domnul Emil-Marius Pașcan:

... alunecări de teren și blocare de proiecte.

Mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnul deputat Drulă Cătălin.

Domnul Cătălin Drulă:

Această ordonanță trebuia să fie baza unei reforme în domeniul drumurilor. Această reformă a fost ciuntită în Parlament, prin eliminarea unor prevederi-cheie din ordonanță, precum acel consiliu de transparență, dar această reformă a fost complet distrusă, în practică.

Denumirea la cârma noii companii a domnului Narcis Neaga, supranumit "groparul infrastructurii românești", omul care este responsabil de eșecul concesiunii Comarnic-Brașov, de trei ori, omul care este responsabil de faptul că autostrada București-Ploiești, începută în 2007, proiect pe care l-a gestionat personal, nu este terminată nici astăzi, omul care este responsabil că nu avem spații de servicii, benzinării normale pe autostrăzile din România, în afară de București-Constanța, omul care este responsabil de dezastrul din drumurile naționale din anii 2013-2015, precum și varianta de ocolire Târgu Mureș, de care amintea colegul nostru. Pentru toate aceste "merite", acest om a fost numit în fruntea noii companii, ceea ce înseamnă că această idee de reformă, practic, a fost distrusă, și PSD a semnat, prin această numire, dezastrul infrastructurii rutiere românești. (Aplauze.)

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Domnul deputat Sorin Bota.

Domnul Marius Sorin-Ovidiu Bota:

Mulțumesc, doamnă președinte.

După cum ați putut observa, Grupurile PSD și ALDE au susținut înființarea acestei companii, ca o companie care să modifice modul de funcționare al modului în care s-au construit autostrăzile și drumurile naționale în România.

Sigur, culmea ipocriziei, am trăit s-o vedem și astăzi, când cei care au inițiat acest proiect de lege, tehnocrații, astăzi reprezentați de USR, nu au votat acest proiect de lege.

Noi votăm și am votat înființarea unei instituții, și nici într-un caz numirea sau nu a persoanelor care vor lucra în această instituție. Într-o altă etapă se poate discuta despre acest subiect, dar astăzi vrem să facem o reformă în acest domeniu.

PNL și celelalte partide din opoziție bineînțeles că s-au abținut, pentru că ei nu vor să facă această reformă, și vorbim azi de reformarea acestei instituții.

Mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 26 septembrie 2018, 18:15
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro