Victor Paul Dobre
Victor Paul Dobre
Ședința Camerei Deputaților din 25 aprilie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.71/07-05-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
26-10-2021
25-10-2021
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 25-04-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 25 aprilie 2018

  1. Declarații politice și intervenții ale domnilor deputați:
  1.9 Victor Paul Dobre - declarație politică intitulată "Regiunea Moldovei - ocolită de marile proiecte de infrastructură rutieră!";

 

Domnul Ben-Oni Ardelean:

  ................................................

Din partea Grupului parlamentar al PNL, domnul deputat, ministru, Victor Paul Dobre.

Vă rugăm, domnule.

Domnul Victor Paul Dobre:

Bună dimineața!

Mulțumesc, domnule președinte.

Declarația mea politică se intitulează "Regiunea Moldovei - ocolită de marile proiecte de infrastructură rutieră!".

Pentru toate cele trei Guverne PSD-ALDE, din ultimul an și trei luni, dar și pentru toți cei trei miniștri ai transporturilor din aceste guverne, soarta infrastructurii mari de transport din regiunea Moldovei a rămas o preocupare doar la nivel declarativ.

Fie că vorbim despre autostrada Târgu Mureș-Iași-Ungheni, despre autostrada București-Suceava sau despre alte proiecte vitale, cum ar fi centurile ocolitoare ale unor mari orașe precum Galați, Bacău, Bârlad, Suceava, Iași, în cazul tuturor acestor proiecte se înregistrează întârzieri majore în implementare.

În anul Centenarului, prim-ministrul României, doamna Viorica Dăncilă, a avut curajul sau, mai bine zis, nesăbuința să vorbească la Congresul PSD, din 10 martie, despre Proiectele "România 100", în rândul cărora a enumerat autostrada București-Suceava, proiect care așteaptă de mai bine de doi ani un studiu de fezabilitate finalizat.

Ușurința cu care doamna prim-ministru anunță acest proiect ca fiind la cheie, demonstrează lipsa de responsabilitate a actualilor guvernanți atunci când tratează problematica infrastructurii rutiere pentru regiunea Moldovei.

Acest proiect este unul mult așteptat de locuitorii acestei regiuni, la fel de mult așteptat ca și centurile ocolitoare ale marilor orașe sau precum Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila. În prezent, în regiunea Moldovei, pe actualul DN 2, pe axa Nord-Sud, se înregistrează cele mai mari valori de trafic, trafic care trebuie preluat de viitoarea autostradă sau drum expres București-Suceava! DN 2 este o rută extrem de tranzitată fiind, totodată, unul din drumurile naționale cele mai periculoase, după numărul de accidente. Dar constat că, pentru guvernarea PSD-ALDE, realizarea unei rute alternative și salvatoare rămâne bifată doar în discursuri politicianiste, pentru a da bine la public.

Acesta nu este singurul proiect de infrastructură, din regiunea Moldovei, care trenează. Centura Galațiului, precum și drumul expres Galați-Brăila, două obiective de investiții strategice pentru zona de sud-est a Moldovei, au fost împinse ca termen de implementare după 2021, ceea ce ridică mari semne de întrebare în legătură cu viziunea actualilor guvernanți privind dezvoltarea economică a acestei regiuni.

Dacă privim harta României, observăm că regiunea Moldovei nu este străbătută de niciun coridor rutier important. Niciun proiect major de infrastructură rutieră nu se află în prezent în derulare.

În același timp, regiunea Moldovei are și cel mai mic PIB pe an pe cap de locuitor din România - 5.300 de euro, situându-se la 34% din media Uniunii Europene - și mă refer la zona de nord-est a Moldovei -, acest indicator fiind cel care ne indică gradul scăzut de dezvoltare a zonei.

Lipsa infrastructurii care să conecteze această regiune cu restul țării reprezintă un factor determinant al menținerii și adâncirii decalajului de dezvoltare. Apelul recent al Consiliului Investitorilor Străini vine să confirme această realitate: "lipsa infrastructurii va începe să acționeze ca o frână puternică în calea dezvoltării economice a României și va limita investițiile viitoare atât de necesare".

Eu aș spune că acesta este un strigăt exasperat al investitorilor care încearcă pe toate căile să trezească la realitate un Guvern care provoacă haos și aruncă țara în prăpastie prin stilul lui dezastruos de a guverna.

Mesajul este unul extrem de clar și de dur - fără o infrastructură dezvoltată România nu are nicio șansă la relansare. Iar a menține regiunea Moldovei izolată și neconectată, prin autostrăzi, de restul țării înseamnă a sabota viitorul unei mari părți din această țară.

Le solicit reprezentanților statului, cu atribuții în acest domeniu - actualului ministru, șefului Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - să abordeze problematica infrastructurii rutiere din Moldova în mod responsabil și profesionist. În caz contrar, vor fi principalii responsabili pentru decăderea acestei regiuni și pentru adâncirea decalajelor de dezvoltare, raportat la celelalte regiuni ale țării și la Uniunea Europeană.

Vă mulțumesc.

Victor Paul Dobre, deputat al PNL Galați.

Domnul Ben-Oni Ardelean:

Mulțumim, domnule deputat.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 27 octombrie 2021, 3:57
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro