Angel Tîlvăr
Angel Tîlvăr
Ședința Camerei Deputaților din 25 aprilie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.71/07-05-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
13-10-2021
12-10-2021
11-10-2021
05-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 25-04-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 25 aprilie 2018

  1. Declarații politice și intervenții ale domnilor deputați:
  1.63 Angel Tîlvăr - "English, please! Un S.O.S. al elevilor de la sate!";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Angel Tîlvar:

"English, please! Un S.O.S al elevilor de la sate!"

Ziua limbii engleze este sărbătorită de Organizația Națiunilor Unite la 23 aprilie.

Engleza a căpătat statut de limbă globală, ca o necesitate obiectivă a vieții sociale. Un studiu realizat în 2015 întărea faptul că engleza este cea mai vorbită limbă din lume, dat fiind faptul că unul din trei oameni la nivel global o studiază și o vorbește ca limbă secundară.

Astăzi, companiile multinaționale au nevoie de un sistem unitar de comunicare și acesta se face prin limba engleză. Companiile românești, fie că se gândesc la dezvoltare regională, fie că se pregătesc pentru a face față competiției crescute cu țările Uniunii Europene, sunt nevoite să se asigure că pot folosi o limbă engleză adaptată nevoilor lor de comunicare.

În România, detronând limbile studiate înainte de 1989, engleza a devenit un instrument de accelerare a sincronizării cu economia mondială. Accesul la tehnologia informației nu se poate realiza într-o manieră eficace, decât prin accesul direct la sursele de informație și acest lucru se face tot printr-o limbă engleză bine folosită.

Cel mai recent raport Eurostat arată că, în marea majoritate a statelor membre, cea mai populară limbă străină studiată este limba engleză, vorbită de 97,3% dintre elevii din învățământul secundar. În cazul elevilor români, engleza este studiată ca limbă străină în proporție de 99,5%.

În aceste zile, când sărbătorim limba lui Shakespeare, am ales să supun atenției dumneavoastră, stimați colegi, o problemă serioasă a învățământului, mai ales din mediul rural, lipsa acută a profesorilor de limba engleză.

Nici în orașe lucrurile nu stau extraordinar, dar la sate, sunt puține locuri în care copiii optează pentru limba engleză și au îndeplinite condițiile unei învățări în bune condiții. Și aceasta, în condițiile în care datele statistice arată că 90% dintre elevii din mediul urban studiază limba engleză. Majoritatea elevilor din mediul rural ar prefera și ei să învețe engleza, dar lipsa de profesori calificați își spune cuvântul.

Opiniile exprimate de mine până acum sunt împărtășite de mulți oameni care lucrează în sistem, dar și de părinți. Aceștia susțin că tinerii absolvenți nu vin la sate, iar profesorii în vârstă ies la pensie. Este dificil să mai aduci tineri să predea engleza, dar se păstrează acel optimism că se va soluționa această problemă și tinerii specialiști vor fi motivați. Unele școli din mediul rural folosesc suplinitori necalificați, fără studii superioare corespunzătoare postului, dar aceasta este o soluție provizorie.

Din discuțiile pe care le-am avut de-a lungul vremii, s-a desprins concluzia că problema care nu este a unei guvernări, ci a sistemului, este generată de faptul că tinerii absolvenți de facultate nu mai vor să aleagă învățământul de stat ca alternativă în ceea ce privește ocuparea unui loc de muncă. Tinerii absolvenți preferă să lucreze la oraș, pentru corporații, sau să predea engleza în școli și în grădinițe particulare.

Întrebând tinerii absolvenți care sunt motivele alegerii lor, răspunsul acestora vine franc și simplu, lipsa motivației financiare, sate greu accesibile, lipsa mijloacelor de transport în comun, infrastructura deficitară.

Cred că avem obligația să medităm la situația pe care am semnalat-o și să ne întrebăm mai apăsat, conștienți fiind de urgența unor demersuri care să rezolve situația, stimați colegi, ce este de făcut? Cum putem să-i motivăm pe tinerii absolvenți de limbă engleză să lucreze la sate, în condițiile în care, deocamdată, sunt foarte puțini doritori?

Ce politici putem formula de cointeresare a elevilor care sunt pe băncile școlii, pentru a-i determina să aleagă profesia de pedagog?

Am adresat aceste întrebări și Ministerului Educației Naționale și nădăjduiesc că, unindu-ne interesul și eforturile, vom putea gândi un plan care să ajute elevii de la sate să răspundă cu "Yes" la întrebarea "Do you speak English?"

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 17 octombrie 2021, 2:51
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro