Plen
Ședința Camerei Deputaților din 9 mai 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.78/18-05-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-11-2018 (comună)
14-11-2018
13-11-2018
12-11-2018
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 09-05-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 9 mai 2018

10. Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.33/2017 pentru modificarea și completarea art.11 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (PL-x 183/2017/2018). (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 183/2017

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

  ................................................

Ne întoarcem la punctul 5; procedură de urgență.

Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 33/2017 pentru modificarea și completarea art. 11 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații; este PL-x 183/2017.

Avem 7 amendamente admise și două respinse; caracter organic.

Reprezentantul Guvernului?

Vă rog, doamna secretar de stat.

Doamna Magda-Ștefania Bîrlibescu (secretar de stat, Ministerul pentru Relația cu Parlamentul):

Mulțumesc frumos, doamnă președinte de ședință.

Proiectul de lege supus dezbaterii are ca obiect de reglementare aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 33/2017 pentru modificarea și completarea art. 11 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, în sensul prevederii ca președintele și cei 2 vicepreședinți ai ANCOM să fie numiți, la propunerea Guvernului, de Parlament, cu votul majorității deputaților și senatorilor.

Având în vedere că a trecut printr-un control de constituționalitate și acum este în proces de reexaminare la Parlament și având în vedere raportul elaborat de Comisia pentru administrație publică și Comisia pentru tehnologia informației, susținem raportul comun, în forma celor două comisii.

Mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

Pentru prezentarea raportului?

Domnul președinte Drulă, vă rog.

Domnul Cătălin Drulă:

Da. Reamintesc că am ajuns să elaborăm acest raport în urma acelui simulacru de procedură de mai devreme.

Singurul motiv pentru care am participat este din respect pentru instituția Parlamentului, nedorind să răspund unui abuz cu un abuz. Nu exista niciun motiv pentru această urgență.

Voi prezenta raportul, după care vă voi ruga, doamnă președinte, să-mi permiteți să prezint și poziția grupului.

Așadar, este vorba de cererea de reexaminare a Legii privind aprobarea Ordonanței nr. 33/2017, cu care au fost sesizate, spre reexaminare, Comisia pentru administrație publică și Comisia pentru tehnologia informației, ca urmare a cererii Președintelui României.

Președintele României a formulat această cerere de reexaminare în data de 4 mai 2018.

În conformitate cu prevederile art. 61-63 din Regulament, cele două comisii au examinat în ședințe separate acest proiect de lege. În ședința din 8 mai, ieri, Comisia pentru administrație; Comisia pentru tehnologia informației, în această dimineață.

A existat o divergență.

Suntem primă Cameră sesizată.

Și raportul comun este de admitere parțială a cererii de reexaminare trimisă de Președintele României, cu amendamente admise și respinse.

Dacă îmi permiteți să trec la intervenția Grupului?

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Procedură de urgență, un singur reprezentant, vă rog.

Din partea USR, domnul Drulă.

Domnul Cătălin Drulă:

Stimați colegi,

Am revenit foarte rapid cu acest proiect de lege.

În această dimineață, Comisia pentru tehnologia informației a dezbătut propunerea opoziției de a se reveni la forma inițială din lege, anume că premierul propune și Președintele numește președintele ANCOM.

A fost o victorie frumoasă, a opoziției, în Comisia pentru tehnologia informației - USR, PNL și minoritățile naționale, reprezentanții minorităților naționale, care, în urma dezbaterilor și argumentelor care s-au adus, au considerat că această formă este mai potrivită pentru a asigura independența conducerii acestei instituții.

În momentul în care premierul propune și Parlamentul numește este "noi centrăm, noi dăm cu capul". Adică rezultatele nu sunt unele de independență.

Și asta nu e doar o afirmație, ci este practica pe care am văzut-o.

Ca urmare a adoptării acestei ordonanțe, întâi a fost numit acel domn Diță, care aproape a distrus instituția, și pe care majoritatea parlamentară însăși nu mai știa cum să-l demită, după care a ajuns președinte acum domnul Grindeanu, un independent politic, fost premier PSD acum câteva luni. (Vociferări.)

Penultimul. Bun.

Comisia pentru administrație publică a avut altă opinie sau cel puțin nu a redresat acest... în raport acest aspect din cererea de reexaminare făcută de Președintele României. Prin urmare, am avut o divergență.

Este o situație care se întâlnește des în Parlamentul României. Era normal să avem o ședință a celor două comisii, în comun. Nu înțelegem urgența.

Acest proiect de lege a intrat în Biroul permanent luni, s-a dat termen de amendamente ieri, pe 8 mai, și termen de raport, astăzi, pe 9 mai.

Care e urgența? Ordonanța e în vigoare din aprilie 2017.

Pare încă o "servită" în Parlament. L-am văzut pe colegul vicepreședinte al Camerei Deputaților... pe domnul Florin Iordache.

De ce trebuie să executăm o comandă, când, la fel de bine, putea fi adoptată săptămâna viitoare? Unde arde? E în vigoare din aprilie 2017 această lege.

Încă o dată subliniez că este reprobabilă atitudinea majorității.

Plenul nu e suveran peste Regulament, ci în limitele date de Regulament. Nu putem să spunem că plenul votează ceva, nu contează ce scrie în Regulament.

Colegii mei din USR, la fel ca și ceilalți reprezentanți ai opoziției, nu au participat la comisie.

Încă o dată menționez că eu am făcut-o din respect pentru această instituție, pentru a nu răspunde unui abuz și a-mi îndeplini atribuțiile funcției.

A fost un vot de 26 la 1. Am stat singur acolo, la prezidiu, în fața tancului.

E o idee proastă să subordonăm politic această instituție care ar trebui...

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Domnul Cătălin Drulă:

... să fie independentă.

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Domnul Cătălin Drulă:

Mulțumesc. (Aplauze.)

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnul Pavel Popescu, vă rog.

Domnul Pavel Popescu:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Dragi colegi,

Uitați, am aici un raport pe care nu găsiți semnătura mea și, implicit, a Partidului Național Liberal, pentru că Partidul Național Liberal se disociază de oricine a luat parte la acapararea din nou a acestei instituții.

Și nu am luat parte la această comisie pentru că ceea ce faceți dumneavoastră, dragilor, știți cum e, având atâta putere, în fiecare zi, insistați să stați cu cizma pe gâtul opoziției.

Dacă oricum puteați să treceți legea aceasta, de ce vreți să o faceți așa, la secundă? Chiar nu mai există democrație? Chiar nu mai țineți cont de cutume? Nu mai țineți cont de reguli, de regulamente?

Chiar așa, veniți să ne luați cu forța din bănci, să ne trimiteți în comisii, în săli, pentru că așa vrea domnul X, domnul Y, ca să nu mai dau nume, să vă dau drept la replică?

Dragilor, vă rog din suflet, schimbați-vă comportamentul, de dragul democrației. Pentru că ce ați făcut cu instituția aceasta pe care ați pus-o, ca și pe celelalte instituții, la butonieră, veți face mereu cu restul instituțiilor care au mai rămas libere. Sau cu restul oamenilor care au mai rămas liberi în țara aceasta.

Chiar în halul acesta am ajuns, să ne batem joc de tot ce înseamnă România?

Și mai mult de atât. Nu vă gândiți în fiecare zi că... clădirea în care suntem are sau ar trebui să aibă o altă imagine în fața poporului?

Pentru că imaginea pe care o are astăzi a fost periclitată și mai mult, din cauza lipsei de democrație și din cauza a ceea ce ați făcut.

Eu refuz și Partidul Național Liberal refuză să fie luat cu arcanul din bancă și trimis la comisii, că așa vrea PSD.

Treziți-vă de dimineață, veniți și o să aveți și dumneavoastră satisfacția unor victorii mici în comisii. (Aplauze.)

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc. Domnul Socotar Gheorghe, vă rog.

Domnul Gheorghe-Dinu Socotar:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Sigur că procedurile parlamentare sunt importante. Dar cred că, înainte de toate, noi trebuie să legiferăm pe fondul temelor supuse Parlamentului.

Cuiul lui Pepelea al acestei Ordonanțe nr. 33/2017 era faptul că s-a considerat oportună schimbarea procedurii de numire a conducerii Autorității Naționale de Reglementare pentru Comunicații - ANCOM - prin ajustarea acestei proceduri la sensul și la litera legii.

Legea de înființare și de funcționare a Autorității, așa cum era stabilită în anul 2009, emite la prima teză că Autoritatea se înființează sub control parlamentar.

Vă întreb, dragi colegi, cum se poate exercita acest control parlamentar, dacă din start, în procedura de numire a conducerii, a președintelui și a celor doi vicepreședinți, Parlamentul nu are niciun rol? Pentru că atunci era statuat cum că prim-ministrul propune și respectiv, onor domnul Președinte validează sau nu validează această propunere.

Pe de altă parte, această formulă a dus la un blocaj, astfel că anul trecut, în martie-aprilie, aproape nu mai era un om care să semneze, în numele Autorității, acte banale - state de plată și așa mai departe.

Evident că s-a simțit nevoia punerii de acord a procedurilor de numire și de revocare a conducerii ANCOM cu ceea ce de fapt este spiritul acelei legi de înființare.

Sigur că s-a profitat de ocazie și, pe lângă acel articol unic al ordonanței, s-au statuat probleme de salarizare a conducerii, pentru a fi în armonie cu schema de salarizare a personalului instituției, niște proceduri de revocare, cum am amintit, a acestei conduceri.

Domnul președinte a atacat la Curtea Constituțională aceste prevederi ale ordonanței, fără succes, și a trimis o cerere de reexaminare.

Vreau să vă informez, dragi colegi, că parțial, astăzi, prin ceea ce vă propunem spre aprobare, dăm satisfacție cererii de reexaminare a domnului președinte. Pentru că introducem o majoritate calificată în procedura de numire și de revocare a conducerii ANCOM și totodată am renunțat la o prevedere conform căreia o eventuală respingere a raportului anual de activitate a instituției ducea la demiterea automată a conducerii.

Pe de altă parte, avem în vedere momentul când am aprobat și această situație, la poziția instituției europene, exprimată în scris, pe această speță.

Deci revenim astăzi și spunem că de fapt punem lucrurile pe un făgaș normal, prin aprobarea acestei ordonanțe și transformarea ei în lege.

Și pentru a avea un element de comparație. Autoritatea de Reglementare în Comunicații are, să zicem, un mod similar de funcționare, un statut similar cu Autoritatea Națională de Reglementare în Energie, cu ASF, cu Consiliul Concurenței. Toate sunt sub control parlamentar și la toate cele enumerate de mine numirea conducerilor se face de Parlament. Era doar o excepție la ANCOM, că era făcută de Președinte.

Întreb, stimații mei colegi din opoziție, de ce n-au considerat ei că acolo trebuie să se facă acel echilibru de puteri pe care l-au invocat aici? La toate celelalte autorități, repet, sub control parlamentar.

Bineînțeles că nu s-a întâmplat acolo. Și cred că acum, de astăzi, nu se va întâmpla nici la Autoritatea de Reglementare în Comunicații.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

Domnule Drulă, propuneți un timp afectat dezbaterii? Spuneți-mi, cât?

 

Domnul Cătălin Drulă (din sală):

10 minute.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

5 minute, timp afectat dezbaterii. (Vociferări.)

Veniți la microfon și spuneți "10 minute", vă rog frumos.

Domnul Cătălin Drulă:

Da. 10 minute propun. (Vociferări.)

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vot, vă rog.

92 de voturi împotrivă, 56 de voturi pentru, o abținere.

Domnule Drulă, vă rog, faceți o propunere totuși rezonabilă.

Propunerea a fost respinsă.

Haideți, să nu...

Domnul Cătălin Drulă:

7 minute și jumătate.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Sunteți în Parlamentul României, domnule Drulă.

Domnul Suciu, vă rog. Am crezut că vreți să interveniți.

Pe procedură, OK.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Dacă tot ne vorbim și ne vorbiți de respect, de parlamentarism, totuși, nu vreți să intrați în spiritul acesta, al colaborării, și să nu mai faceți propuneri la mișto?

Vă mulțumesc. (Vociferări. Rumoare.)

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vot, vă rog.

Vot, vă rog.

Suntem în procedură de vot, domnule Drulă.

Vot, vă rog.

Colegii mă aud? Vot.

O voce din sală:

Vot pe ce, doamnă?

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Pe propunerea domnului Drulă, cu 7 minute și jumătate, domnule.

121 de voturi împotrivă, 26 de voturi pentru, 7 abțineri. Propunerea... a fost respinsă.

Domnul Cătălin Drulă:

Da. Nu înțeleg de ce vă opuneți unei dezbateri. Dumneavoastră ați vrut această propunere pe ordinea de zi. Ne luptăm acum pe 30 de secunde, pe...

Vă propun 6 minute și jumătate, poftim! (Aplauze. Discuții în sală. Vociferări.)

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

E absolut stânjenitor ce se întâmplă aici. În egală măsură, să știți. Stânjeneala provine și dintr-o parte și din cealaltă. (Vociferări.) Nu, nu vă mai...

Vă rog frumos, încă un vot. E ridicol de-a dreptul ceea ce se întâmplă. Încă un vot, pentru cele 6 minute și jumătate, propuse de colegul Drulă, de la USR.

123 de voturi împotrivă, 24 de voturi pentru, 4 abțineri. Propunerea a căzut.

Domnule Călin, vreți să faceți o propunere, în calitate de vicepreședinte de comisie?

Domnul Ion Călin:

Sigur, doamnă președinte.

Eu propun un timp de 5 minute pentru dezbatere.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc, domnule Călin.

Supun votului propunerea 5 minute, timp afectat dezbaterii. Vot, vă rog.

Cu 126 de voturi pentru, 25 împotrivă și 7 abțineri, propunerea a fost adoptată.

Mergem mai departe, la dezbaterea pe articole.

Am pierdut un timp prețios cu astfel de propuneri.

Dezbaterea pe articole.

Vă reamintesc că avem 7 admise și două respinse.

Vă rog să fiți atenți și să urmăriți marginalul, pentru cei care vor să susțină amendamentele respinse.

Dacă la marginal 1 sunt obiecții? Nu. Adoptat.

Marginal 2. Sunt obiecții? Nu.

Obiecții? La 1?

Domnul Seidler. La marginal 1, da? 1.

Nu, uitați-vă la admise. Dacă aveți obiecții la marginal 1 care se referă la titlul legii, este... Bun. Dacă aveți...

Uitați-vă la amendamentele admise, da? La cele respinse, la ce marginal? La marginal 1, la titlul legii? Poftim? La marginal 1, în raport, domnule Seidler este titlul legii.

 

Domnul Cristian-Gabriel Seidler (din sală):

La amendamente respinse, marginal 1.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Eu vorbesc de amendamente admise.

Potrivit cutumei, urmărim amendamentele admise, vedem dacă avem obiecții. Și urmăriți și în paralel, așa cum v-am rugat de fiecare dată, amendamentele respinse. (Vociferări.)

Nu s-a schimbat deloc. De când țin eu ședințele, exact asta am făcut de fiecare dată.

Repet. Încă o dată. La marginal 1 aveți obiecții? E vorba de titlul legii. Nu. Adoptat.

Marginal 2. E un articol unic. Aveți obiecții? Nu. Adoptat.

Marginal 3. Aveți obiecții? Nu. Adoptat.

Marginal 4. Aveți obiecții? Nu. Adoptat.

Marginal 5. Aveți obiecții? (Domnul deputat Pavel Popescu solicită să ia cuvântul.)

La 5? Amendament respins, susțineți?

Domnul Pavel Popescu:

Noi propunem eliminarea alin. (5) și revenirea la forma inițială a legii. Astfel încât nu Parlamentul să decidă.

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Se află la amendamente respinse, domnule deputat?

Domnul Pavel Popescu:

Da, este la amendamente respinse.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Da. Unde la amendamente respinse? Vreau să-l văd și eu aici. Spuneți-mi, unde la amendamente respinse? Ca să știu și eu, să urmăresc.

Domnul Pavel Popescu:

Alin. (1).

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Eram la admise. La respinse avem două amendamente. Unul este al domnului deputat Cristian Seidler. Și celălalt, al domnului deputat Cristian Seidler.

Domnul Pavel Popescu:

Doamnă președinte,

Ați vorbit de amendamente admise. Și, la amendamentele admise, noi am propus eliminarea punctului 5.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Bun. Deci e amendament admis.

Domnul Pavel Popescu:

Da. (Voci suprapuse.)

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Când vorbiți, vorbiți... (Voci suprapuse.)

Domnul Pavel Popescu:

Cer supunerea la vot a amendamentului de la pct. 5.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Care e amendament admis.

Domnul Pavel Popescu:

Care este amendament admis, da. (Discuții în sală.)

Conform Regulamentului...

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Da, da, da. Regulamentul îl știu.

Domnul Pavel Popescu:

... putem supune din nou votului acel pct. 5.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Și amendamentele admise, da. E ordinea... cu precădere admise, respinse și celelalte. Deci... bun.

La pct. 5, la marginal 5, da? E vorba despre un amendament admis. (Discuții în sală.)

Domnul Pavel Popescu:

Doamnă președinte,

Deci...

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

La art. 11, da?

Domnul Pavel Popescu:

... când a venit colegul meu de la USR, i-ați spus că începem cu amendamente admise, și nu respinse.

Eu am venit aici cu punctul 5, când am ajuns la punctul 5. Și cer supunerea la vot a punctului 5 de la amendamente admise.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Am înțeles. Dar trebuie să precizez încă o dată, așa cum am făcut-o și în alte ședințe. Nu mergem, cel puțin eu, de când conduc aceste ședințe, am onoarea să conduc aceste ședințe, avem amendamente admise și urmăriți și amendamentele respinse. (Vociferări.)

 

Domnul Pavel Popescu:

Și noi cerem eliminarea acestui...

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Hotărâți-vă, că doamna Turcan spune că cereți eliminarea...

 

Domnul Pavel Popescu:

Dar asta am cerut...

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

... dumneavoastră spuneți altceva. Dar hotărâți-vă, că nu înțeleg, serios. (Vociferări.)

Unul cere eliminarea, în condițiile în care nu aveți propunere de eliminare la amendamente. (Doamna deputat Raluca Turcan solicită să ia cuvântul.)

Doamna Raluca Turcan:

Deci părerea mea este că vă faceți că nu înțelegeți, ca să trageți de timp.

Nu este nicio mare minunăție care se întâmplă acum în plen.

Practic, dumneavoastră ați supus votului amendamentele admise. Și la punctul 5, amendament admis, noi cerem să se voteze acest amendament admis. Și vom vota împotrivă. Nu este nicio filosofie.

Cel mai probabil vă este teamă că se va întâmpla cum ați pățit azi dimineață în comisie, când, pentru că minoritatea a fost într-un număr mai mare la comisie, am reușit să impunem prin vot schimbarea unei proceduri prin care dumneavoastră v-ați anexat ANCOM.

Și vrem, în continuare, în Parlament, în plen, să încercăm să vă oprim să vă subordonați Agenția Națională pentru Comunicații, adică o piață de 4 miliarde de euro. Nu este nicio filosofie.

Vă rugăm să supuneți votului acest articol admis, astfel încât noi să putem să votăm împotrivă.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Supun votului dumneavoastră articolul admis...

Voci din sală:

Amendamentul...

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

... amendamentul admis de la marginal 5. Este art. 11 - conducerea ANCOM, da? Este admis. Vot, vă rog.

101 voturi pentru, 61 de voturi împotrivă, 4 abțineri, un coleg care nu are opțiune. Adoptat.

La marginal 6, dacă sunt obiecții? Nu. Adoptat. (Doamna deputat Raluca Turcan solicită să ia cuvântul.)

La marginal 6?

Doamna Turcan.

Doamna Raluca Turcan:

Și acest alineat o să vă cerem să-l supuneți votului, astfel încât să putem să votăm împotrivă și să încercăm să-l respingem.

Pentru că aș vrea doar în câteva secunde să vă explic toată strategia prin care această instituție se pune la butoniera majorității de la Guvernare.

Practic, în momentul în care ați preluat puterea, prin votul a milioane de oameni, printre primele instituții vizate a fost ANCOM, cu o piață considerabilă, mulți bănuți - 4 miliarde de euro.

Pentru incompetență, ați ajuns să vă demiteți propriul premier, votat de majoritate, pe domnul Grindeanu.

Însă pentru că Domnia Sa încă vă crea probleme, atunci a trebuit să-i găsiți o sinecură. Și cum să-i găsiți sinecură domnului Grindeanu? Dându-i o funcție foarte importantă.

Și atunci, ați luat ANCOM-ul de la Președintele României și l-ați dus la Guvern, iar Guvernul Tudose l-a propus pe domnul Grindeanu în fruntea acestei instituții care gestionează 4 miliarde de euro.

Așadar, cred că este rușinos. Și pentru că este rușinos, încercăm să aducem această instituție din nou în niște parametri, astfel încât președintele - care este deasupra partidelor politice și a unor jocuri mizerabile, pentru a pune mâna pe o piață financiară de 4 miliarde de euro...

Vă solicităm să renunțați la această procedură, prin care majoritatea parlamentară, acum, prin această lege, nu mai lasă la Guvern, duce la Parlament, la Parlament se votează pe niște criterii inexistente, iar demiterea nici măcar nu se mai face în baza unui raport de activitate, ci exact când nu vă mai convine pe cine ați pus în fruntea acestei instituții.

Apelul nostru este să vă reveniți, dacă se poate, și lăsați instituțiile statului să funcționeze în baza legii!

Opriți această modalitate de acțiune politică, prin care schimbați legea, schimbați instituții...

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc frumos.

Doamna Raluca Turcan:

...vă puneți oamenii, după care vă faceți că nu mai vedeți și nu vă mai interesează ...

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Doamna Raluca Turcan:

...ce se întâmplă în România!

Vă rog să supuneți votului.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Supun votului dumneavoastră amendamentul admis de la marginal 6.

109 voturi pentru, 61 de voturi împotrivă, 5 abțineri. Adoptat.

La marginal 7 dacă sunt obiecții?

Doamna Iurișniți? Nu.

Nu sunt obiecții. Adoptat.

La marginal 7?

(Doamna deputat Raluca Turcan solicită să ia cuvântul.)

Dar, înscrieți-vă, doamnă deputat! Ce să fac, să mă uit când ridicați mâna prin sală?! Păi, haideți, vă rog!

Vă rog.

Doamna Raluca Turcan:

Propunem eliminarea acestui amendament care, de fapt, presupune să rămână nemodificat textul ordonanței, prin care stabiliți salariul președintelui ANCOM la nivelul a cinci salarii medii la nivelul instituției aferente lunii ianuarie a fiecărui an, iar salariul vicepreședinților ANCOM se stabilește la nivelul a patru salarii medii la nivelul instituției, aferente lunii ianuarie a fiecărui an.

Așadar, propunem eliminarea amendamentului care presupune să rămână nemodificat textul inițial, prin care dați niște bănuți consistenți acestor oameni pe care îi...

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc. Dați-mi voie...

Doamna Raluca Turcan:

...puneți strict pe criterii politice.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

A expirat timpul de dezbatere.

Vă rog frumos.

Supun votului dumneavoastră amendamentul admis, poziția 7.

Vot, vă rog.

116 voturi pentru, 59 de voturi împotrivă, 6 abțineri. Adoptat.

Procedură, domnul Seidler.

Vă rog,

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

Mulțumesc.

Pentru că, după cum ați menționat, a expirat timpul de dezbatere, dar pentru că există totuși două amendamente respinse, pe care sunt sigur că...

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Suntem în afara procedurii, dacă vreți să le susțineți!

 

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

...aveți disponibilitatea, vreau să vă propun...

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnule Seidler...

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

...prelungirea timpului de dezbateri, dacă-mi permiteți, cu două minute, pentru a putea susține cele două amendamente respinse.

Mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vot, vă rog.

Prelungirea dezbaterilor cu două minute.

106 voturi împotrivă, 67 de voturi pentru, 3 abțineri, doi colegi care probabil sunt fără opțiune.

Propunerea a fost respinsă.

Am terminat cu cele șapte amendamente.

Legea rămâne la votul final, care va avea loc în zece minute.

Vă rog.

Mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 17 noiembrie 2018, 15:35
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro