Plen
Ședința Camerei Deputaților din 14 mai 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.80/22-05-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-11-2018 (comună)
14-11-2018
13-11-2018
12-11-2018
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 14-05-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 14 mai 2018

5. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate membrilor Guvernului.  

   

După o scurtă pauză

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Continuăm cu partea a doua a ședinței noastre de astăzi, consacrată primirii răspunsurilor orale.

 
Emil-Marius Pașcan

Vă rog, domnul Pașcan, dacă doriți să repetați, un minut. Ministerul Justiției.

 

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Am readresat o interpelare Ministerului Justiției, în numele Serviciului de Probațiune Mureș.

Întrucât sediul în care funcționează acest serviciu în momentul de față, parte a instituției Curții de Apel din Târgu Mureș, urmează să intre în reabilitare, este în situația în care acest serviciu urmează a fi evacuat.

Problema este veche. De 2 ani de zile, Serviciul de Probațiune Mureș face schimb de adrese, în privința acestei situații, cu Ministerul Justiției. Nu s-a rezolvat nici până azi.

Am revenit, arătând că s-au epuizat etapele invocate în răspunsul anterior al Ministerului Justiției, privind găsirea unui sediu, cu titlu de comodat, care să fie pus la dispoziție gratuit pentru acest serviciu.

Și, în consecință, aștept răspuns, pentru că etapele eu le consider epuizate. Cele privind acordarea, din partea unei alte instituții, a unui sediu, cu titlu gratuit, pentru Serviciul de Probațiune Mureș.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă mulțumesc. (Rumoare.)

Stimați colegi, și de la PSD, și de la PNL,

Suntem într-o ședință de plen, chiar dacă sunt interpelări și răspunsuri.

Vă rog, domnule ministru.

Vă rog, aveți 3 minute la dispoziție pentru răspuns.

 
 

Domnul Tudorel Toader (ministrul justiției):

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Am mai răspuns la interpelarea domnului deputat. Am mai răspuns în scris.

În bună parte reluăm astăzi ceea ce Domnia Sa considerăm că știe.

Sigur că Sistemul de Probațiune este într-o restructurare. Și avem în vedere, la nivel național, asigurarea spațiilor necesare pentru sedii, spații funcționale, moderne; avem în vedere consilierii de probațiune; avem în vedere logistica necesară.

Știți că sediul instanței se află pe lista CNI. Urmează o investiție prin această structură, să construiască sediul modern, funcțional pentru instanțele de judecată.

Procedura legală, cum dumneavoastră, domnule deputat, spuneați, cuprinde două etape.

Prima etapă, aceea de epuizare a rezervelor de spații care pot fi atribuite cu titlu gratuit, în vederea funcționării Probațiunii la Târgu Mureș.

Cea de-a doua etapă este cea de închiriere.

Vreau să vă asigur, și pe această cale, din nou, faptul că nu s-a epuizat prima procedură, aceea de identificare a unui spațiu care să fie atribuit cu titlu gratuit Serviciului de Probațiune.

Vă dau ca exemplu spațiul care este disponibil și care poate fi folosit cu titlu gratuit de Serviciul de Probațiune din Târgu Mureș - unitatea școlară care în prezent... o unitate școlară care în prezent, în acest moment, nu este utilizată.

Vreau să vă spun că în proiectul de buget - pentru a trece la etapa a doua, sigur, trebuie consumată prima etapă -, dar în proiectul de buget s-a prevăzut suma de bani necesară pentru trecerea la a doua etapă, în măsura în care prima va fi epuizată și problema nu va fi rezolvată.

Avem prinse sumele de bani, în buget, pentru asigurarea închirierii plății chiriei, pentru 10 servicii de probațiune din țară.

Prin urmare, domnule deputat, vă rugăm, noi, la rândul nostru, ca dincolo de corespondența oficială purtată, dincolo de tot sprijinul pe care vi-l vom acorda, să identificați acele unități, spații care pot fi folosite gratuit. În momentul în care nu se poate realiza obiectivul prin acest demers, trecem la faza a doua, cea de-a doua soluție, și anume închirierea.

Repet, noi vă putem indica spații ce pot fi folosite cu titlu gratuit.

Sigur, n-am să spun că este preferabil ca dumneavoastră să le identificați. Cei care cunoașteți cel mai bine spațiile, locațiile, amplasamentul, funcționalitatea acestora, în acord cu specificul serviciilor de probațiune.

Cert este - și cu asta închei - faptul că avem un proces amplu de reformă a întregului sistem de probațiune, repet, dincolo de logistică, a consilierilor de probațiune și a personalului auxiliar.

Noi știm un lucru, că memorandumul acela, pe care l-am depus la Curtea Europeană a Drepturilor Omului, în vederea realizării obiectivelor, obligațiilor, până la urmă, pilot, din decizie, au un capitol separat, special pentru realizarea, rezolvarea problemelor din serviciile de probațiune, la nivel național și la nivel teritorial.

Vă mulțumesc.

Mulțumesc, domnule președinte.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă mulțumesc, domnule ministru.

Domnule Pașcan, eu sunt obligat, regulamentar, să vă dau cuvântul încă un minut, dar am o rugăminte la dumneavoastră. Aveți 5 astăzi. Și mă adresez și altor colegi, care, tot la fel, au câte 3-4.

Ținând cont că programul de lucru e până la ora 18,00, din respect pentru toată lumea, ca să putem să lucrăm astăzi în programul aprobat deja, dacă puteți să le sistematizați puțin pe unele dintre ele. Da?

Vă rog, un minut.

 
 

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Vă mulțumesc.

Domnule ministru,

Nota bene. Sunteți primul ministru care vine și răspunde în mod direct la o interpelare. Deci nu pot decât să apreciez acest lucru.

Vă informez însă că, din păcate, și chiar vă rog, probabil nu aveți timp, dar desemnați pe cineva din cadrul ministerului, de încredere, să viziteze actualele spații în care funcționează Serviciul de Probațiune Mureș.

Veți vedea angajați care ar trebui să consilieze pușcăriabili - anumite persoane cu probleme penale, care trebuie reintegrate social - stând la un birou două persoane, într-un spațiu foarte mic, foarte strâmt. I-am și întrebat dacă nu au probleme de respirație.

Ei bine, eu cred că ar trebui, dincolo de acest schimb de corespondență, chiar să se facă ceva la modul concret, întrucât schimbul de adrese dintre consiliul local - Primăria Târgu Mureș, legat de spațiile de care faceți vorbire, se derulează consecvent.

Ultima adresă este din decembrie, anul trecut, în care primăria declară că nu poate pune la dispoziție vreun spațiu.

Prin urmare, nu rămâne decât situația de a se închiria un spațiu în altă parte.

Prin urmare, s-ar putea arde niște etape procedurale de care faceți vorbire. Nu vrea nimeni să nu se respecte legea, dar, în condițiile actuale, vă asigur că, într-un fel sau altul, serviciul va funcționa în stradă cât de curând.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc și eu.

Mai doriți?

Vă rog, un minut.

 
 

Domnul Tudorel Toader:

Domnule deputat,

Interesul și voința sunt comune, și ale dumneavoastră și ale noastre.

În plus, noi avem chiar obligația rezolvării acestor probleme, pentru că volumul de muncă pentru serviciile de probațiune se amplifică, trecând peste importanța acestui serviciu.

Vă asigur că eu, personal, voi veni la Târgu Mureș și vom identifica împreună calea, soluția de urmat.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Continuăm.

Domnul Pașcan, Ministerul de Interne.

 
 

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Foarte pe scurt.

Am adresat o interpelare Ministerului de Interne, arătând că normativele privitoare la actualul Cod rutier sunt, uneori, ieșite din comun, întrucât, de pildă, în timpul zilei, un agent care oprește un autoturism și acestuia nu-i funcționează lumina, becul, pentru fază scurtă, poate reține certificatul de înmatriculare a respectivului autovehicul.

Mai apoi, ca să-l redobândească, proprietarul trebuie neapărat să se programeze la Registrul Auto Român. Știți exact ce aglomerație este la această instituție. Și, sigur, după ce face acea verificare, uneori venind de la 60 de kilometri până unde are sediul acest Registru Auto Român, ajunge mai apoi să planifice să-și recupereze - pentru, repet, un singur bec ars - certificatul de înmatriculare, de la instituția poliției din municipiul reședință de județ.

Și am cerut o simplificare a acestui Cod rutier, pentru că nu este firesc să se întâmple așa.

Și eu cred că orice serviciu de inspecție tehnică autorizat de R.A.R. poate efectua acea verificare și să dea avizul pentru ca autoturismul respectiv să poată reintra în circulație și să redobândească proprietarul acestuia certificatul de înmatriculare.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Răspuns, Ministerul de Interne, doamna secretar de stat Bîrlibescu.

 
 

Doamna Magda Ștefania Bîrlibescu (secretar de stat, Ministerul pentru Relația cu Parlamentul):

Mulțumesc frumos, domnule președinte de ședință.

Referitor la obiectul interpelării dumneavoastră, menționăm că în ceea ce privește posibilitatea schimbării unor reglementări în domeniul circulației pe drumurile publice, vă informăm faptul că în dezbaterea Comisiei pentru industrii și servicii a Camerei Deputaților se află Propunerea legislativă privind Codul rutier; este vorba de Pl-x 428 din 2016.

Astfel, cum știți și dumneavoastră, în perioada dezbaterii proiectului de act normativ în discuție, vor fi analizate toate amendamentele formulate cu ocazia acestei dezbateri pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195 din 2002, inclusiv aspectele la care faceți referire în conținutul interpelării, urmând a fi incluse toate reglementările naționale și europene privind circulația rutieră, precum și propunerile avansate de alte organisme și entități profesionale și sindicale.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

 
Pavel Popescu

Domnul Popescu Pavel.

Tot doamna Bîrlibescu, răspunsul.

Vă rog.

 

Doamna Magda Ștefania Bîrlibescu:

Mulțumesc.

În legătură cu interpelarea dumneavoastră, precizăm următoarele.

O să încerc să fac un rezumat, urmând ca răspunsul scris să vi-l oferim, având în vedere timpul scurt pe care îl am la dispoziție.

Din informațiile puse la dispoziție de Inspectoratul General al Poliției de Frontieră, rezultă că începând din anul 2016 și până în prezent, în zona orașului Timișoara au fost depistați mai mulți migranți ilegali, după cum urmează: în anul 2016 - 582, în anul 2017 - 1.766, iar în primele 3 luni ale anului 2018 au fost depistați 211 migranți ilegali.

În momentul detectării de către autoritățile române, aceștia solicită acordarea unei forme de protecție pe teritoriul României, care se acordă sau nu, de la caz la caz, în urma unei analize riguroase.

Referitor la întâlnirea de lucru cu partenerii din Germania, legată de problemele de frontieră, menționăm că aceasta a fost planificată inițial în perioada 27-28 aprilie 2018, însă, la solicitarea părții germane, întrevederea a fost amânată pentru o dată ulterioară, care va fi stabilită de comun acord, de procurorul de caz din cadrul DIICOT și ofițerul de legătură german din cadrul Ambasadei Republicii Federale Germania la București.

Scopul acestei întâlniri este discutarea unor aspecte operative legate de cazurile de călăuzire, la aceste activități urmând să participe procurori și investigatori din Germania și România.

În legătură cu situația adusă la cunoștință de partea germană autorităților române, cu privire la aspectele la care faceți referire în interpelare, precizăm faptul că aceasta a vizat informațiile apărute în presa germană, pe marginea problematicii în discuție, precum și interesul conducerii prezidiului Poliției Federale Germane, de cooperare cu partea română, pe linia combaterii migrației ilegale pe ruta România - Germania.

Totodată, în ceea ce privește situația migranților ilegali, din perspectiva eforturilor care se fac pentru ca țara noastră să fie primită în Spațiul Schengen, precizăm faptul că aportul Ministerului Afacerilor Interne, la atingerea obiectivului de aderare a României la spațiul Schengen, s-a concretizat în coordonarea cu succes a procesului de evaluare Schengen, început în vara anului 2007.

Concluziile Consiliului European, cu privire la finalizarea procesului de evaluare a stadiului de pregătire a României și Bulgariei pentru aplicarea integrală a prevederilor acquis-ului comunitar Schengen, adoptată la data de 9 iunie 2011 - am confirmat oficial îndeplinirea condițiilor de aderare.

După avizarea de către Parlamentul European a proiectului deciziei, la data de 8 iunie 2011, procesul a intrat în etapa de amânare a deciziei politice, în care dosarul a fost transferat în zona unei abordări fără legătură cu cerințele în domeniul Schengen.

În acest context - și o să închei cu această precizare - precizăm faptul că finalizarea procesului de adoptare...

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Concluzionați, doamnă secretar de stat, că oricum nu vă ascultă. Vorbește la telefon, nu e atent.

 
 

Doamna Magda Ștefania Bîrlibescu:

... a deciziei mai sus menționate nu are legătură cu evenimentele recente de la Timișoara, legate de migrația ilegală și cazurile de facilitare.

Mulțumesc. (Voci suprapuse.)

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă mulțumesc.

 
Dumitru Lupescu

Domnul Andrei Gheorghe nu este în sală.

Domnule Lovin, aveți 3. Credeți că puteți să vă alegeți una din ele? Care?

Vă rog, la microfon.

Vă invit la microfon. Și reamintiți tema, una din 3, care doriți dumneavoastră. Și, după aceea, fac eu ordine aici.

Vă mai las să vă mai gândiți 5 minute și merg mai departe? Da.

Domnul Dohotaru? Nu este.

Domnul Lupescu, un minut, reamintiți tema.

   

Domnul Dumitru Lupescu (din sală):

Am cerut răspunsul verbal.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Poftim? Și nu mai veniți la microfon?

 
   

Domnul Dumitru Lupescu (din sală):

Ba da, dacă trebuie...

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Dacă nu doriți să reamintiți tema, îi dau cuvântul domnului secretar de stat.

OK, vă rog, domnul Mergeani.

Da, luați loc în prima bancă, aici, dacă, eu știu, mai vreți să interveniți, după aceea.

Vă rog, domnul Mergeani, Ministerul Muncii.

 
 

Domnul Nicea Mergeani (secretar de stat, Ministerul Muncii și Justiției Sociale):

Stimate domnule deputat,

Referitor la interpelarea dumneavoastră înregistrată la Camera Deputaților cu nr. 1464B/2018 având ca obiect "Cu ce v-au greșit militarii, doamnă Lia Olguța Vasilescu?", vă comunicăm următoarele.

Începând cu data de 1 ianuarie 2016, pensiile militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special au devenit pensii militare de stat și au ieșit din cadrul sistemului unitar de pensii publice, fiind incluse în sistemul pensiilor militare de stat.

Potrivit Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare, gestionarea sistemului pensiilor militare se află în responsabilitatea Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Afacerilor Interne și Serviciului Român de Informații.

Ministerul Muncii și Justiției Sociale gestionează exclusiv sistemul public de pensii.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum și unele măsuri fiscal-bugetare, respectiv Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 59/2017 privind modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu se află pe agenda de lucru a Parlamentului, urmând ca reprezentanții forului legislativ suprem să decidă.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Mai aveți?

Vă rog, lămuriri suplimentare, domnul Lupescu.

 
 

Domnul Dumitru Lupescu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Aș vrea să îl rog pe reprezentantul Ministerului Muncii și Justiției Sociale să ia act, da, că i-au fost adresate 20 de întrebări. Răspunsul este conținut la întrebarea nr. 2 pe care am pus-o eu. Și anume, este răspunsul dat de Ministerul Muncii generalului Gropan, la data de 11 aprilie 2017, prin care se spune că Ministerul Muncii nu are competență în domeniul pensiilor militare.

Celelalte probleme pe care le-am întrebat nu au primit niciun fel de răspuns prin adresa pe care ați făcut-o.

Solicit în continuare darea răspunsului la întrebările noastre.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnule deputat, vă rog, aici, împreună cu domnul secretar de stat, să lămuriți problema aceasta până se termină ședința.

 
Dumitru Lovin

Domnule Lovin, v-ați decis?

   

Domnul Dumitru Lovin (din sală):

Da, da.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă rog.

 
 

Domnul Dumitru Lovin:

Mulțumesc, domnule președinte.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Tema?

 
 

Domnul Dumitru Lovin:

Interpelare adresată domnului prim-viceprim-ministru Paul Stănescu, ministrul dezvoltării regionale.

În 2016, reprezentanții Primăriei Râmnicu Vâlcea anunțau că au predat Companiei Naționale de Investiții C.N.I.-S.A. amplasamentul de lângă Parcul Zăvoi, în vederea construirii unui bazin de înot, până la finele anului 2018.

Comunitatea de la Râmnicu Vâlcea a primit cu multă bucurie această veste, cu atât mai mult cu cât pentru acest oraș, în lipsa unor investiții serioase pe platforma petrochimică și a unei autostrăzi care să îi aducă mai aproape de Occident, șansele de dezvoltare sunt limitate. Turismul, atracțiile și obiectivele care încurajează o viață activă sunt, totuși, câteva dintre acestea.

Numai că, la începutul anului 2017, executivul local de la Râmnicu Vâlcea a anunțat că firma care a câștigat licitația privind execuția bazinului de înot de lângă Stadionul Municipal ar fi renunțat la contract, după ce și-au făcut calcule și ar fi ajuns la concluzia că nu ar fi o lucrare profitabilă.

Din informațiile pe care le avem ar fi urmat a doua licitație la C.N.I. Dar de atunci a trecut încă un an și nimeni nu pare să știe care este situația exactă la ora actuală.

În aceste condiții, mă adresez dumneavoastră, solicitându-vă ca să-mi transmiteți în ce stadiu se află acest proiect derulat prin C.N.I.; ce presupune această investiție; ce valoare are și când estimați că va putea fi valorificată de comunitatea de la Râmnicu Vâlcea.

În concluzie, domnule prim-viceprim-ministru, vă rog să vă precizați punctul de vedere cu privire la situația prezentată mai sus și, cu autoritatea de care dispuneți, să găsiți cele mai bune soluții de rezolvare.

Solicit răspuns scris și oral.

Vă mulțumesc.

Cu deosebit respect.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Îl rog pe domnul Angel Gheorghiu... este aici? La microfon.

Domnul Ivan, de la Ministerul Economiei, și domnul Mergeani, de la Ministerul Muncii, răspundeți în scris domnului Lovin, da?

Vă rog.

 
 

Domnul Angel Gheorghiu (subsecretar de stat, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice):

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimate domnule deputat,

Ca urmare a interpelării formulate de dumneavoastră, înregistrată la Camera Deputaților cu nr. 1536B din 2018, referitoare la obiectivul de investiții "Bazin de înot didactic, localitatea Râmnicu Vâlcea, Splaiul Independenței nr. 14, județul Vâlcea", precizăm următoarele.

În anul 2010 a fost semnat contractul de proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul menționat. În urma finalizării procedurii de achiziție publică, demarate în anul 2009, prin publicarea anunțului 89.682 din 29 octombrie 2009, ulterior contractării lucrărilor, investiția a fost sistată din cauza lipsei fondurilor.

Dată fiind perioada scursă de la contractarea lucrărilor, actualizarea proiectului-pilot și ulterior adoptarea noului proiect-pilot la amplasamentul propus, antreprenorul a solicitat revizuirea și actualizarea contractului.

În urma negocierilor, cele două părți implicate, Compania națională de investiții, în speță, și respectiv antreprenorul, nu au ajuns la un consens și, astfel, la această dată se propune rezilierea contractului de proiectare și execuție.

În paralel, prin Hotărârea nr. 405 din 31 octombrie 2017, Consiliul local al municipiului Râmnicu Vâlcea a aprobat preluarea de la Compania Națională de Investiții a terenului pe care ar fi trebuit să se realizeze obiectivul de investiții, dat fiind faptul că se dorește accesarea finanțării, prin Programul Operațional Regional, pentru amenajarea unui parc.

Menționăm că valoarea investiției pentru realizarea bazinului de înot didactic era de 4.251.262 de lei, prevăzut cu cinci culoare, regim de înălțime P+1 și avea o suprafață construită de 840 de metri pătrați.

Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice își exprimă și pe această cale totala deschidere și interesul față de solicitările formulate de membrii Parlamentului României, ca importantă resursă pentru optimizarea politicilor sale.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

 
Ilie Toma

Domnul Toma. Reamintiți tema? (Vociferări.)

Vă rog. Păi, numai una este!

Întotdeauna! Dacă nu este, vă răspund eu.

Vă rog.

 

Domnul Ilie Toma:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Am adresat o interpelare ministrului sănătății, pe tema vaccinurilor, una dintre cele mai discutate teme.

În ultima vreme, în județul Hunedoara, la cabinetul meu parlamentar s-au prezentat diverse asociații ale părinților, ale diverselor organizații, ONG-uri de sănătate, și au pus întrebările pe care eu le-am adresat mai departe ministrului sănătății.

De ce este necesară această vaccinare?

Cât este de necesară?

Câte vaccinuri din acestea sunt într-adevăr?

De ce trebuie să fie obligatorie?

Și eu întotdeauna am pus suflet la ceea ce au întrebat și chiar sunt alături de dânșii.

Aș fi foarte curios dacă toate aceste vaccinuri sunt necesare și vă rog a se găsi, știu eu, o nouă lege a tuturor vaccinurilor, a nu fi obligatorii decât prin consimțământ.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Vă rog, domnule Dumitrescu.

 
 

Domnul Dan Dumitrescu (secretar de stat, Ministerul Sănătății):

Bună ziua!

Vă mulțumesc, domnule președinte.

O să încerc să dau un răspuns cât mai scurt, pentru a da și posibilitatea colegilor...

Vă mulțumesc.

Referitor la întrebarea dumneavoastră, Ministerul Sănătății a elaborat și a propus spre aprobare Parlamentului României Proiectul de Lege privind vaccinarea, care stabilește cadrul legal pentru realizarea activităților din sistemul de sănătate, cuprinzând aici mai multe paliere.

Proiectul de lege propus de minister și transmis Parlamentului României conține majoritatea propunerilor și în acest moment se află în dezbatere la comisiile din Senatul României și în Camera Deputaților, având posibilitatea de a propune amendamentele pe care le considerați necesare în cadrul comisiilor, urmând ca Ministerul Sănătății să fie consultat asupra tuturor amendamentelor depuse.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

 
Andrei Nicolae

Domnul Nicolae Andrei. Tema?

Domnule Dumitrescu - răspuns.

Domnule Dumitrescu, răspunsul pentru domnul... Stați să vă aducă aminte tema!

 

Domnul Andrei Nicolae:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelarea mea, adresată ministrului sănătății, este legată de stadiul implementării Strategiei Naționale de Control al TBC.

Care sunt noile cazuri apărute în 2017 și care este stadiul acestei strategii?

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Domnul Dumitrescu.

 
 

Domnul Dan Dumitrescu:

La fel, o să am rugămintea să mi se permită să-i înmânez răspunsul întreg și să fac acum un rezumat.

România continuă să aibă o povară mare de boli infecțioase, în special tuberculoză. Deși rata de notificare a cazurilor noi și a recidivelor raportate a scăzut substanțial în ultimul deceniu, aceasta este încă cea mai mare din cele 31 de țări din Uniunea Europeană, ajungând la 2.876 de cazuri de TBC de reprocesare, raportate în 2016.

Răspunsul național la tuberculoza din România se bazează pe un cadru strategic legal, incluzând Strategia națională pentru sănătate 2014-2020, Strategia Națională pentru controlul tuberculozei 2015-2020 și Programul Național de TB.

Institutul de Pneumologie "Marius Nasta" va implementa în perioada următoare trei proiecte finanțate de granturi europene, din fonduri norvegiene și POCU, în valoare totală de aproximativ 28 de milioane de euro, destinate acoperirii nevoilor, din fonduri internaționale.

În concluzie, România depinde în continuare de finanțarea donatorilor și, prin urmare, rolul grantului de tranziție este consolidarea capacității de planificare și coordonare a Ministerului Sănătății pentru îmbunătățirea planificării și a utilizării eficiente a resurselor interne.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

 
Emil-Marius Pașcan

Domnul Dohotaru? Nu este.

Domnul Codreanu? Nu este.

Domnule Pașcan, aveți trei. V-ați gândit? Da?

Cea cu Ministerul Afacerilor Externe, da?

Domnul Gabriel Wienzer vă va răspunde verbal, iar domnii Ion-Ardeal Ieremia și domnul Butuza vă vor da scris acum, de față cu mine.

Vă rog.

 

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Am adresat o interpelare ministrului afacerilor externe și ministrului delegat pentru afaceri europene, arătând că este o gafă impardonabilă ca protecția drepturilor minorităților naționale să fie transferată Consiliului Uniunii Europene.

În acest context, am sesizat că domnul Victor Negrescu, ministru delegat pentru afaceri europene, a trimis Comisiei speciale comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru coordonarea activităților parlamentare necesare pregătirii Președinției Consiliului Uniunii Europene din primul semestru al anului 2019, un proiect de document privind tematicile prioritare ale Președinției României la Consiliul Uniunii Europene. Acesta se referă la protecția minorităților naționale, invocându-se ca pretext faptul că legislația Uniunii Europene ar fi defazată în comparație cu cea a Consiliului Europei.

În realitate, România dezavuează ideea de acordare de competențe Uniunii Europene, în problematica minorităților naționale.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Domnul Wienzer.

 
 

Domnul Cristian-Gabriel Wienzer (secretar de stat, Ministerul Afacerilor Externe):

Mulțumesc, domnule președinte.

Domnule deputat,

Mulțumindu-vă pentru interesul pe care îl acordați procesului de pregătire a Președinției României la Consiliul Uniunii Europene, vă asigurăm de întreaga noastră responsabilitate de dialog și voi încerca să vă prezint pe scurt răspunsul ministerului nostru, suplimentar celui scris, pe care deja am convingerea fermă că l-ați primit.

Ministerul Afacerilor Externe, prin ministrul delegat pentru afaceri europene, a derulat un amplu dialog cu ministerele de linie și cu instituțiile subordonate, precum și cu alte instituții cu atribuții în domeniul afacerilor europene. Mă refer aici la Parlamentul României, la Administrația Prezidențială, membrii români ai Parlamentului European, ai Comitetului Economic și Social European și ai Comitetului Regiunilor, în vederea identificării acelor tematici de interes care pot contribui la elaborarea Programului de lucru al Președinției României la Consiliul Uniunii Europene.

Temele astfel identificate, într-o primă fază, au fost ulterior supuse dezbaterii cu actorii sociali, prin "Forumul de consultare publică, comunicare și dezbateri în vederea pregătirii și exercitării Președinției României la Consiliul Uniunii Europene".

Pe baza acestui amplu proces de consultare și a unor exerciții succesive de sinteză a fost elaborată structura strategică a Proiectului de program de lucru al viitoarei președinții, cu evidențierea a patru dimensiuni principale de acțiune. Mă refer în primul rând la Europa convergenței - creștere, coeziune, competitivitate și conectivitate; Europa siguranței; Europa, actor global și Europa valorilor comune.

Astfel, documentul "Tematicile de interes ale Președinției României la Consiliul UE", care a fost recent transmis, din nou, Parlamentului României, pentru o nouă serie de consultări, este alcătuit exclusiv din propunerile partenerilor de dialog. Ne aflăm acum într-o etapă ulterioară, în care propunerile sunt analizate, evaluându-se pertinența lor la nivel european și din punctul de vedere al consensului național, pentru a fi menținute într-o versiune actualizată a documentului.

Și vă informăm, în acest context, că tema menționată de dumneavoastră nu a fost menținută în această formă actualizată a documentului.

Mulțumesc foarte mult.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

OK.

Mulțumesc.

Am terminat.

Să aveți o zi frumoasă!

 
   

Ședința s-a încheiat la ora 17,42.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 16 noiembrie 2018, 20:23
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro