Plen
Ședința Camerei Deputaților din 16 mai 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.82/24-05-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-09-2018
17-09-2018
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 16-05-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 16 mai 2018

17. Supunerea la votul final:  

Proiectul de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr.125/2016 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților (PH CD 26/2018); (adoptat)

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Proiecte de hotărâri ale Camerei Deputaților.

1. Proiectul de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 125/2016 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților.

Vot.

 

256 de voturi pentru, 2 colegi care nu optează. Adoptat.

 
Proiectul de Lege privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a rețelelor și sistemelor informatice (PL-x 280/2018); (adoptat)

II. Legi ordinare. Adoptări.

2. Proiectul de Lege privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a rețelelor și sistemelor informatice.

Comisia pentru tehnologia informației propune adoptarea.

Vă rog, vot.

 

253 de voturi pentru, 5 abțineri, un coleg care nu optează. Adoptat.

3...

Domnul Popescu.

 
 

Domnul Pavel Popescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Partidul Național Liberal a votat pentru această directivă de o importanță majoră.

Dar motivul pentru care am venit să iau cuvântul este să vă spun din nou că nu va trebui să implementăm directive, în modul în care am implementat această directivă.

Ne opunem acestui comportament, de a veni la comisie cu două zile înainte, când ai avut un an și jumătate la dispoziție, fără un tabel comparativ, cu amendamente căzute din cer, care iscă conflicte între instituții care sunt în subordinea Guvernului pe care îl conduceți.

Dragi colegi,

aceste legi sunt legi de importanță majoră pentru această țară, pentru copiii voștri, pentru viitorul copiilor voștri, pentru voi, pentru noi.

Realizați că legile acestea trebuie făcute nu pe genunchi!

Ați avut un an și jumătate la dispoziție să implementați această directivă; nu 3 zile, și nu în 30 de minute, în comisia de specialitate.

 
Proiectul de Lege pentru completarea art.386 din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății (PL-x 175/2018); (adoptat)

Domnul Petru Gabriel Vlase:

3. Proiectul de Lege pentru completarea art. 386 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății.

Comisia pentru sănătate propune adoptarea.

Vot.

 

261 de voturi pentru, o abținere, un coleg care nu optează. Adoptat.

 
Proiectul de Lege privind piețele de instrumente financiare (PL-x 253/2018); (adoptat)

Legi organice. Adoptări.

4. Proiectul de Lege privind piețele de instrumente financiare.

Comisia pentru buget propune adoptarea.

Vot, vă rog.

 

253 de voturi pentru, 7 abțineri. Adoptat.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.535/2004 privind prevenirea și combaterea terorismului (PL-x 111/2018); (adoptat)

5. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 535/2004 privind prevenirea și combaterea terorismului.

Comisia juridică și Comisia pentru apărare propun adoptarea.

Vot, vă rog.

 

241 de voturi pentru, 18 împotrivă, 7 abțineri. Adoptat.

Domnul Márton Árpád, explicarea votului.

 
 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule vicepreședinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Grupul nostru parlamentar a votat împotriva acestei legi, din cauza definiției neclare, confuze, a terorismului; care nu este nici clară și nici în acord cu prevederile din directivă.

Va putea fi folosit acest articol pentru alte abuzuri pe care le cunoaștem.

Și ar fi bine, spunem noi, ca autoritățile competente să caute teroriștii nu în sânul comunității noastre, ci în sânul acelor comunități care comit astfel de acte în întreaga Europă și în SUA.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc și eu.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii îmbunătățirilor funciare nr.138/2004 și pentru abrogarea alin.(2) al art.III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.79/2013 privind modificarea și completarea Legii îmbunătățirilor funciare nr.138/2004, pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.82/2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare, precum și pentru modificarea literei e) a alineatului (6) al articolului 3 din Legea nr.220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie (PL-x 234/2018); (adoptat)

6. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii îmbunătățirilor funciare nr. 138/2004 și pentru abrogarea alin. (2) al art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 79/2013 privind modificarea și completarea Legii îmbunătățirilor funciare nr. 138/2004, pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 82/2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare, precum și pentru modificarea lit. e) a alin. (6) al art. 3 din Legea nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie.

Comisia juridică, Comisia pentru industrii și Comisia pentru agricultură propun adoptarea.

Vă rog, vot.

 

194 de voturi pentru, 70 de abțineri, un coleg care nu optează. Adoptat.

Domnul Vass Levente, explicarea votului.

Domnul Sitterli, la sfârșitul ședinței. (Vociferări.)

 
 

Domnul Vass Levente:

Domnule președinte...

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

E neafiliat...

 
 

Domnul Vass Levente:

...nu m-ați observat, la marginal 3, la modificarea Legii nr. 95. De aceea, am apăsat acum butonul. Cer permisiunea să pot să explic votul respectiv.

Deci prin abordarea și prin aprobarea acestei modificări legislative acordăm posibilitatea pacienților ca să primească rețete compensate, rețete gratuite, bilete de trimitere... (Vociferări.) Dar să știți că am explicat... Să primească rețete compensate, bilete de trimitere...

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnule Vass...

Domnule Vass...

 
 

Domnul Vass Levente:

Dar permiteți-mi, domnule președinte...

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Numai vreau să vă atrag atenția, respectuos, că noi vorbim aici de ceva cu fondul funciar.

 
 

Domnul Vass Levente:

Știu, domnule președinte.

Dar am apăsat butonul și atunci nu ați observat. Am ridicat mâna, nu ați observat.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Când?

 
 

Domnul Vass Levente:

Atunci, la marginal 3.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

A, e în regulă, explicați votul de la 3.

 
 

Domnul Vass Levente:

Deci încă o dată...

Mulțumesc.

Încă o dată. Să știți, creăm posibilitatea legală ca fiecare asigurat să primească de acum încolo, și la privat, dacă se duce după ora 15,00-16,00, când medicul de familie nu mai este la serviciu, să primească rețetă compensată, bilete gratuite de trimitere, rețete gratuite și concedii medicale.

E un lucru foarte important, pentru că acel pacient care după-amiază se duce pentru propria boală sau duce copilul la medic, la privat, și din buzunar scoate 100 de lei, 150 de lei, pentru consultație, și este asigurat, nemaivorbind de copil, de acum încolo, dacă legea, modificarea legislativă o să și apară în Monitorul Oficial, o să aibă posibilitatea să primească aceste drepturi.

Dacă un medic tânăr, astăzi, își termină specialitatea, să știți, are, în principiu, 3 posibilități: pleacă din țară; în a doua zi - și nu prea se întâmplă acest lucru - se angajează la un spital sau 3 - rămâne fără serviciu.

Prin această modificare, o să aibă posibilitatea să se gândească să-și deschidă în cartiere cabinete particulare, până când își găsesc un loc în sistemul nostru sanitar, și să deservească pacienții, de la diagnostic până la tratament și la controale. Astfel, asigurând pacientului asigurat toate posibilitățile care îi revin, conform legii.

Vă mulțumesc foarte mult pentru susținere tuturor grupurilor parlamentare.

Și, pentru mine, să știți, dacă îmi permiteți, e un lucru foarte important pentru că este prima mea propunere legislativă.

Mulțumesc mult. (Aplauze.)

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Sitterli.

Rog stafful tehnic să ia cunoștință de schimbarea doctrinară a domnului Sitterli, pentru că la mine apare neafiliat. De aceea am făcut gafa... tragică, de dinainte.

Vă rog, domnule deputat.

 
 

Domnul Ovidiu-Ioan Sitterli:

Domnule președinte de ședință,

Doamnelor și domnilor deputați,

Ne-am abținut de la votarea acestui proiect de lege, pentru că, așa cum am susținut și în Comisia pentru industrii, acest text de lege, în forma prevăzută, este inaplicabil.

De ce? Pentru că el conține o prevedere care încalcă dispozițiile constituționale. Respectiv, la art. 27 se prevede în mod expres: "Infrastructura secundară de irigații, inclusiv terenul aferent, care nu sunt înscrise în evidențele de Cadastru și Carte Funciară aflate în administrarea Agenției și situate pe teritoriul unei organizații se transmit în proprietatea organizației, în baza extraselor pe inventarul bunurilor respective, identificându-se prin orice modalitate prevăzută de lege" - și aici vin și arăt - "prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale".

Vechiul text de lege prevedea "prin hotărâre de Guvern".

Potrivit dispozițiilor legale, respectiv Legea nr. 213/1998 privind regimul proprietății publice, rețelele de irigații și magistralele de irigații sunt în domeniul public al statului.

Or, un bun - potrivit aceleiași legi - nu poate trece din domeniul public al statului în domeniul privat, respectiv, în domeniul... și în proprietatea publică a unor particulari, a unor organizații, așa cum prevede textul de lege, decât prin hotărâre de Guvern.

De ce spun că este neconstituțional? Pentru că aici suntem în prezența unei legi organice, votată astăzi, iar Legea nr. 213 care ne obligă pe noi ca prin hotărâre de Guvern să facem trecerea din domeniul public în domeniul privat, indiferent, unitate administrativ-teritorială și așa mai departe, ne obligă la hotărâre de Guvern. Și Legea nr. 213 este lege organică.

Iată, așadar, că printr-o lege ordinară, inferioară ca forță juridică unei legi organice, modificăm regimul juridic al proprietății publice și permitem ministrului să treacă un bun din domeniul public al statului în domeniul privat al unor organizații. Lucru care este profund neconstituțional și îl plasează pe ministru, chiar respectând legea - pentru că nimeni nu poate invoca necunoașterea Constituției și a legilor țării -, îl plasează pe tărâm penal, pentru că îmbogățește, în contradicție cu dispozițiile legale, niște organizații private.

În consecință, acest text de lege, votat de noi, astăzi, este inaplicabil și neconstituțional.

Vă mulțumesc foarte mult. (Aplauze.)

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Pentru rigoare. Domnul...

Dumnealui apare neafiliat..., pentru că n-ați făcut anunțul în plen. Deci stafful nu avea de unde să știe.

Regulamentar, hârtie la Biroul permanent, și anunț în plen, da?

Mulțumesc.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr.213/1998 privind bunurile proprietate publică, și pentru trecerea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Instituției Prefectului Județul Bacău, în domeniul public al Județului Bacău. (PL-x 219/2018); (adoptat)

7. Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică, și pentru trecerea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Instituției Prefectului Județul Bacău, în domeniul public al Județului Bacău.

Comisia juridică propune adoptarea.

Vă rog, vot.

 

178 de voturi pentru, 67 de voturi împotrivă, 16 abțineri. Adoptat.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției (PL-x 242/2018); (adoptat)

8. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției.

Comisia juridică propune adoptarea.

Vă rog, vot.

 

196 de voturi pentru, 59 de voturi împotrivă, 4 abțineri, un coleg care nu optează. Adoptat.

Doamna Turcan, explicarea votului.

 
 

Doamna Raluca Turcan:

Partidul Național Liberal a votat împotriva acestei propuneri legislative, din mai multe motive.

O dată. Există o decizie a Curții Constituționale, de acum o lună de zile, prin care o lege care permitea activități comerciale sub formă de PFA, desfășurate de primari, a fost declarată neconstituțională.

Ca atare, o reglementare cu același conținut nu poate fi decât neconstituțională.

2. În privința termenului de prescripție.

Există deja, dragi colegi, un termen de prescripție general, de 3 ani de zile.

Ca atare, instituirea unei noi norme care reprezintă de fapt o dublă reglementare încalcă Legea privind tehnica legislativă și duce, evident, într-o dilemă sau dificultate în interpretarea legii, exact pe cei vizați.

3. Prin această lege se creează un cadru normativ impredictibil care de fapt îi pune în pericol pe primari. Și riscați, sub pretextul de bunăvoință, care, de fapt, are la bază atragerea de voturi și mobilizarea primarilor în campaniile electorale, să-i puneți în pericol și să le creați dificultăți cu legea.

Vreți să-i sprijiniți cu adevărat pe primari? Orice partid care are primari dorește să-i sprijine, pentru că își fac treaba în comunitățile lor și servesc comunitățile.

Atunci, dacă îi sprijiniți pe primari, dați-le bani pentru investiții!

Creați-le, într-adevăr, descentralizare și reorganizare, însoțite de resurse!

Lăsați-le impozitul pe venit în administrarea autorităților locale!

Lăsați-le redevențele de pe resursele naturale de pe teritoriul localităților lor la dispoziție, astfel încât să poată să investească!

Nu-i mai bruiați cu Legea salarizării, haotică, să nu știe cum să vă servească dumneavoastră unui scop pe care n-ați știut să-l gestionați!

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă rog, concluzii.

 
 

Doamna Raluca Turcan:

Așadar, sub pretextul că ajutați primarii, de fapt îi puneți în dificultate.

Nu le mai creați falsa iluzie că-i apărați de posibile probleme în justiție!

De posibile probleme în justiție vă apărați dumneavoastră, cei care decid de fapt pentru dumneavoastră.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

 
 

Doamna Raluca Turcan:

Creați-le un cadru legal predictibil, transparent!

Dați-le bani să-și servească comunitățile!

Ajutați-i să facă investiții și să creeze locuri de muncă!

Și atunci...

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

 
 

Doamna Raluca Turcan:

... într-adevăr vă faceți datoria...

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

 
 

Doamna Raluca Turcan:

... față de ei.

Vă mulțumim.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

9...

Domnul Rădulescu.

 
 

Domnul Cătălin-Marian Rădulescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

La dezbateri generale, doamnă Turcan, colegul dumneavoastră tocmai lăuda această inițiativă legislativă. Văd că acum dumneavoastră spuneți altfel. Dar nu mai contează.

Eu vreau să mulțumesc tuturor colegilor care au semnat această inițiativă și care au și votat-o, inclusiv colegului de la minorități, domnul Iusein Ibram, colegilor de la Comisia juridică.

Și vreau să vă spun că este o zi istorică pentru primarii din România. Pentru toți, inclusiv pentru primarii din PNL și din alte partide. Pentru că, într-adevăr, dacă pentru ceilalți, care și-au pierdut mandatele, n-am putut să mai facem mare lucru, pentru cei peste 500 de primari care sunt în procese, astăzi eu cred că am făcut o reparație, atât legală, cât și morală.

Mulțumesc. (Aplauze.)

 
Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii serviciilor comunitare de utilități publice nr.51/2006 (PL-x 58/2018); (adoptat)

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Continuăm.

9. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006.

Comisia pentru agricultură, Comisia pentru industrii și Comisia pentru administrație publică propun adoptarea.

Vă rog să votați.

 

187 de voturi pentru, 67 de voturi împotrivă, 9 abțineri. Adoptat.

 
Legea pentru modificarea și completarea Legii nr.303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, reexaminată ca urmare a Deciziei Curții Constituționale nr.252 din 19 aprilie 2018, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.399 din 9 mai 2018 (Pl-x 418/2017/2018); (adoptată legea cu amendamente)

10. Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, reexaminată ca urmare a Deciziei Curții Constituționale nr. 252 din 19 aprilie 2018, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 399 din 9 mai 2018

Comisia specială comună a Camerei Deputaților și Senatului pentru sistematizarea, unificarea și asigurarea stabilității legislative în domeniul justiției propune adoptarea legii cu amendamente.

Vot, vă rog.

 

181 de voturi pentru, 74 de voturi împotrivă, 5 abțineri, 2 colegi care nu optează. Adoptată.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea unor acte normative privind personalul navigant (PL-x 488/2017); (adoptat)

11. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea unor acte normative privind personalul navigant.

Comisia pentru muncă și Comisia pentru transporturi propun adoptarea.

Vot.

 

Unanimitate. Adoptat.

 
Propunerea legislativă privind trecerea unor terenuri din domeniul public al statului și din administrarea Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului Regele Mihai I al României din municipiul Timișoara, județul Timiș, în domeniul privat al statului și în administrarea Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului Regele Mihai I al României din municipiul Timișoara, județul Timiș, precum și transmiterea, cu titlu gratuit, a acestora din domeniul privat al statului și din administrarea Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului Regele Mihai I al României din municipiul Timișoara, județul Timiș, în proprietatea Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului Regele Mihai I al României din municipiul Timișoara, județul Timiș și în administrarea Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului Regele Mihai I al României din municipiul Timișoara, județul Timiș (Pl-x 428/2017). (adoptată)

12. Propunerea legislativă privind trecerea unor terenuri din domeniul public al statului și din administrarea Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului "Regele Mihai I al României" din municipiul Timișoara, județul Timiș, în domeniul privat al statului și în administrarea Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului "Regele Mihai I al României" din municipiul Timișoara, județul Timiș, precum și transmiterea, cu titlu gratuit, a acestora din domeniul privat al statului și din administrarea Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului "Regele Mihai I al României" din municipiul Timișoara, județul Timiș, în proprietatea Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului "Regele Mihai I al României" din municipiul Timișoara, județul Timiș și în administrarea Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului "Regele Mihai I al României" din municipiul Timișoara, județul Timiș.

Comisia juridică, Comisia pentru agricultură și Comisia pentru învățământ - comisiile, cele 3 - propun adoptarea.

Vă rog, vot.

 

242 de voturi pentru, 19 abțineri, un vot împotrivă. Adoptată.

Mulțumesc.

Biroul permanent, la Sala de Birou permanent.

 
 

Ședința s-a încheiat la ora 12,29.

 
   

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 23 septembrie 2018, 10:24
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro