Petru-Sorin Marica
Petru-Sorin Marica
Ședința Camerei Deputaților din 23 mai 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.86/31-05-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-06-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 23-05-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 23 mai 2018

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.17 Petru-Sorin Marica - declarație politică intitulată "Codul administrativ nu poate fi prilej de confruntare politică";

Domnul Ben-Oni Ardelean:

Din partea Grupului parlamentar al PSD, dau, în continuare, cuvântul, domnului deputat Petru-Sorin Marica.

Poftiți, domnule deputat.

Domnul Petru-Sorin Marica:

Mulțumesc, domnule președinte.

Dragi colegi,

Declarația mea politică de astăzi se numește "Codul administrativ nu poate fi prilej de confruntare politică".

Anul acesta, în anul Centenarului, vom adopta și va intra în vigoare Codul administrativ. Este o prioritate absolută a Programului de guvernare cu care actualul Guvern a fost învestit în Parlament.

Proiectul Codului administrativ este un document amplu, care strânge la un loc toate prevederile din domeniul administrației publice, într-un text de lege unic. Se dorește ca toată legislația referitoare la funcționarea administrației publice centrale și locale să fie simplificată și reunită într-un singur Cod administrativ, un cod european care să stimuleze modernizarea și dezvoltarea României și care să răspundă nevoilor reale ale cetățenilor, în relația cu statul.

Partidul Social Democrat și-a propus ca prin acest cod să realizeze în primul rând debirocratizarea și informatizarea instituțiilor.

Dorim, de asemenea, să delimităm clar răspunderea legală de ceea ce înseamnă oportunitatea luării unei decizii. Codul va conține și Statutul funcționarului public, unul din scopuri fiind acela de a da posibilitatea departajării funcționarilor performanți de restul funcționarilor. Vor fi definite foarte clar atât drepturile, cât și obligațiile acestora, nivelul de răspundere, dar și beneficiile unei cariere bazate pe performanță.

Obiectivul final este profesionalizarea actului public, în așa fel încât funcționarul public să fie respectat de către stat, dar și de către cei cu care intră în contact, iar principalul criteriu pe baza căruia acest respect să fie generat să rămână competența.

Știu că s-au adunat deja multe propuneri de modificare, de îmbunătățire, de clarificare și de corelare în ceea ce privește prevederile și pentru a obține o lege bună trebuie să existe multă prudență în redactarea finală a textului legii.

Comisia comună a Camerei Deputaților și Senatului pentru elaborarea Codului administrativ a stabilit deja un calendar concret, cu termene foarte strânse. Nu va fi deloc ușor. Volumul de muncă este imens. Trebuie analizat integral cadrul normativ actual. Trebuie elaborate proiecte, centralizate și examinate inițiativele aflate în proces legislativ și care vizează domeniul administrativ. Trebuie purtat un dialog cât mai larg cu toate instituțiile și asociațiile care au ceva de spus în domeniul administrației - asociații ale prefecților, primarilor și președinților de consilii județene.

Din câte cunosc, acest dialog a și început, proiectul de Cod administrativ fiind deja analizat și dezbătut în Asociația Municipiilor din România, în Uniunea Națională a Consiliilor Județene, în alte structuri asociative.

S-a încheiat perioada de depunere a amendamentelor. Acestea au fost deja centralizate și sunt dezbătute în prezent în ședințele comisiei în ritm susținut, termenul pentru finalizarea acestei etape și depunere a raportului fiind la începutul lunii iunie.

Este prilejul cel mai bun pentru ca să trecem peste doctrine de partid și, dincolo de orice culoare politică, să ne concentrăm împreună eforturile pentru a da o lege coerentă, care să asigure o funcționare eficientă a administrației centrale și locale.

Aici confruntarea politică nu își are vreun rost. Problemele comunităților locale sunt ale cetățenilor și este necesar ca ele să fie soluționate cu cât mai puțină birocrație, într-un timp cât mai scurt.

Am convingerea fermă că ne dorim cu toții, în calitate de reprezentanți aleși în cel mai înalt for legislativ al țării, ca din ce în ce mai mulți români să beneficieze de lucruri simple, cum ar fi: racordarea la servicii de apă curentă, racordarea la sistemele de canalizare, mai multe drumuri modernizate, de cadastrarea gratuită a proprietăților. Și am amintit doar câteva dintre necesitățile curente ale membrilor unei comunități.

Adoptarea Codului administrativ ar putea oferi un cadru legal modern și european și sunt deplin convins că ar fi un catalizator autentic al unei dezvoltări locale durabile în România.

Deputat Petru-Sorin Marica.

Mulțumesc.

Domnul Ben-Oni Ardelean:

Mulțumim, domnule deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 18 iunie 2019, 16:40
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro