Andrei Daniel Gheorghe
Andrei Daniel Gheorghe
Ședința Camerei Deputaților din 23 mai 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.86/31-05-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
08-07-2020
07-07-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 23-05-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 23 mai 2018

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.18 Andrei Daniel Gheorghe - declarație politică având subiectul "București, un oraș total blocat";

 

Domnul Ben-Oni Ardelean:

  ................................................

Din partea Grupului parlamentar al PNL, domnul deputat Andrei Daniel Gheorghe.

Domnul Andrei Daniel Gheorghe:

Mulțumesc, domnule președinte.

Declarația mea politică vizează un subiect de actualitate și un subiect, îmi permit să spun, de importanță națională, deși pare unul local: "București, un oraș total blocat".

Deși regiunea București-Ilfov produce peste 30% din produsul intern brut al României, din păcate, infrastructura rămâne mult rămasă în urmă. Problemele de infrastructură, de logistică și de rețele de transport, existente în zona București-Ilfov, necesită clar o intervenție a Guvernului.

Personal mi se pare că nu se mai poate! De la Aeroportul Otopeni până în centrul Bucureștiului faci frecvent o oră și jumătate!

Aceste lucruri, care țin de incapacitatea acestui oraș și a județului Ilfov, din jurul său, de a respira normal, pot deveni inclusiv o problemă de siguranță națională, dat fiind obiectivele importante care sunt în capitală și în jurul capitalei.

Cred că în mod clar administrația publică locală a Bucureștiului nu este capabilă să gestioneze această problemă. Administrația publică a Bucureștiului are alte priorități, din categoria "bibelou de porțelan pus pe televizor".

Mi se pare evident că doar o intervenție coordonată de la nivel guvernamental central, cu susținerea Primăriei Generale a Bucureștiului și a Consiliului Județean Ilfov, poate rezolva acest fapt.

Și vă dau câteva exemple. Se spunea că Primăria Capitalei ar dori să preia Centura Bucureștiului și metroul. Mi se par niște decizii total hazardate, din perspectiva faptului că Primăria Bucureștiului nu este capabilă să gestioneze traficul de pe câteva artere centrale. Sunt "dopuri" de circulație pe care le vedem și dimineața, și seara, mai nou le vedem și după-amiază ori la prânz.

Așadar, ar fi total aberant ca o primărie, incapabilă să-și gestioneze traficul din interiorul său, să primească două obiective de importanță națională, cum sunt metroul și Centura Bucureștiului; Centura Bucureștiului care, deși produce miliarde de euro anual, care ajung la bugetul public, este lăsată total de izbeliște, este amânată și răsamânată. Ba chiar, la un moment dat, un ministru al transporturilor spunea că prin anul 2030 va fi gata Centura Bucureștiului.

Uitați-vă ce se întâmplă în sudul Bucureștiului sau în vestul Bucureștiului, în fiecare zi, în fiecare dimineață! Este un trafic infernal! Așa ceva nu ține de o capitală europeană, ține de un risc total de eșec al acestui oraș și al județului din jurul său.

De asemenea, ar trebui de urgență dată în folosință linia de metrou dintre centrul Bucureștiului și Drumul Taberei.

De asemenea, ar trebui ca CFR să urgenteze realizarea liniei de cale ferată dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, o linie neglijată de incompetența celor din CNAIR și CFR.

Și totodată ar trebui ca linia de metrou dintre București și Aeroportul Otopeni să fie realizată, să nu mai fie amânată la infinit, pentru că au unii niște interese pe la Bruxelles să nu se facă linia de metrou pe DN1, să se facă nu știu unde, prin câmp.

Aceste lucruri nu mai suportă amânare și cred că este nevoie de o intervenție coordonată, în vederea rezolvării rapide a acestor probleme de trafic care sugrumă Bucureștiul și care pot deveni o problemă majoră, atât de economie națională, de siguranță și ordine publică.

Daniel Gheorghe, deputat al PNL de Ilfov.

Vă mulțumesc.

Domnul Ben-Oni Ardelean:

Mulțumim, domnule deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 9 iulie 2020, 5:14
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro