Plen
Ședința Camerei Deputaților din 29 mai 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.88/05-06-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-09-2021
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 29-05-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 29 mai 2018

  Informare privind distribuirea unor documente la casetele deputaților, potrivit prevederilor art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților.  

Ședința a început la ora 16,09.

Lucrările ședinței au fost conduse de domnul deputat Florin Iordache, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistat de domnul deputat Georgian Pop și de domnul deputat Cristian-Gabriel Seidler, secretari ai Camerei Deputaților.

   

Domnul Florin Iordache:

Bună ziua, stimați colegi!

Vă rog să luați loc, să putem începe ședința de plen.

Vă anunț că, din totalul celor 329 de deputați, și-au înregistrat prezența un număr de 272 deputați.

În conformitate cu prevederile art. 94 din Regulamentul Camerei Deputaților, vă informez că au fost distribuite deputaților următoarele documente: ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților, din zilele de 29 și 30 mai 2018; programul de lucru pentru perioada 28 mai - 2 iunie; lista rapoartelor depuse în perioada 22-29 mai 2018; lista cu legile pentru care se poate exercita dreptul de sesizare a Curții Constituționale; informarea cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Camera Deputaților și care urmează să fie avizate de comisiile permanente.

 
Informare privind încetarea activității domnului deputat Daniel Olteanu în cadrul Grupului parlamentar al PNL.  

Vă prezint informările scrise din partea unor deputați cu privire la modificarea apartenenței la grupurile parlamentare.

Astfel, domnul deputat Olteanu Daniel ne aduce la cunoștință că își încetează activitatea în Grupul parlamentar al PNL și devine deputat neafiliat.

Informare privind încetarea activității doamnei deputat Gabriela-Maria Podașcă și a domnului deputat Mircea-Titus Dobre în cadrul Grupului parlamentar al PSD.  

Doamna deputat Podașcă Gabriela-Maria și domnul deputat Dobre Mircea-Titus își încetează activitatea în cadrul Grupului parlamentar al PSD și devin deputați neafiliați.

Informare privind încetarea activității domnului deputat Valeriu-Andrei Steriu în cadrul Grupului parlamentar al PMP.  

Domnul deputat Steriu Valeriu-Andrei își încetează activitatea în cadrul Grupului PMP și va activa în cadrul Grupului parlamentar al PSD.

Vă anunț că, potrivit programului aprobat, de la ora 17,00 avem primirea de răspunsuri la întrebări și prezentarea de interpelări adresate membrilor Guvernului.

Pe procedură dacă sunt intervenții?

(Domnul deputat Daniel Constantin solicită să ia cuvântul.)

Vă rog.

   

Domnul Daniel Constantin:

Dacă mi dați voie, domnule președinte...

Eu voi face anunțul, dumneavoastră considerați dacă este regulamentar. Eu știu că se poate.

În calitate de înlocuitor al liderului Grupului deputaților neafiliați, din Camera Deputaților, vă anunț că domnul Nicolae Bănicioiu își dă demisia din Grupul parlamentar al PSD și trece în Grupul parlamentar al deputaților neafiliați.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă informez, domnule vicelider, că ar trebui să formalizăm printr-o solicitare, așa cum au făcut și colegii dumneavoastră.

Pentru că, altfel, orice vicelider vine și anunță treceri dintr-o parte în alta...

Deci rugămintea ar fi, domnul deputat Bănicioiu să vină cu o solicitare.

 
Informare privind depunerea moțiunii simple intitulate Lipsa de predictibilitate a Guvernului în materie de politică fiscală dăunează grav economiei și, de asemenea, harababura fiscală a actualei guvernări îi lasă pe români fără banii de pensie; inițiate de deputați aparținând Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal.  

Doamnă Raluca Turcan, vă rog.

Tot pe procedură.

Ne surprindeți cu un anunț, doamnă? (Vociferări.)

   

Doamna Raluca Turcan:

Ce coșmar...!

Domnule președinte de ședință,

Partidul Național Liberal depune astăzi o moțiune simplă împotriva ministrului finanțelor - "Lipsa de predictibilitate a Guvernului în materie de politică fiscală dăunează grav economiei și, de asemenea, harababura fiscală a actualei guvernări îi lasă pe români fără banii de pensie."

Este o realitate și cred că o simțiți cu toții. Mai greu este să o acceptați. Cei care astăzi trebuie să-și primească pensia sunt îngrijorați că actualul Guvern, până la finalul anului, nu mai are de unde să plătească aceste pensii.

De asemenea, cei care astăzi muncesc și speră să-și primească o pensie mai mare la vârsta de pensionare au convingerea că, dacă PSD și ALDE rămân la guvernare, vor fi pensionarii săraci ai Europei. Și toate acestea se întâmplă în contextul în care avem o creștere economică de invidiat. Și cu această creștere economică vedem că investițiile publice sunt la nivel minim istoric. Vedem că banii europeni sunt ignorați. Probabil că aveți resurse secrete. Vedem cum sunt inventate tot felul de proiecte utopice sau jefuitoare, pentru a acoperi fie incompetența, fie foamea de bani. Este trist și nociv pentru țară. (Vociferări.)

Partidul Național Liberal consideră că principalul responsabil pentru distrugerea credibilității economice a României este ministrul finanțelor. Și, de asemenea, este principalul responsabil pentru înlocuirea predictibilității, care făcea mult bine României, cu o lipsă de stabilitate care se răspândește, deopotrivă, față de antreprenorii români, cât și față de antreprenorii străini.

Ministrul finanțelor este direct răspunzător pentru planul prin care banii din Pilonul II de pensii vor ajunge în bugetul de stat, pentru a acoperi incompetența politică și pentru a răspunde clientelei politice. Este direct răspunzător și pentru valul de minciuni lansate în spațiul public, care să acopere erorile de guvernare.

Vă solicităm, așadar, ca, prin votul pentru această moțiune simplă, să dați un semnal că se poate. Se poate ca acest Guvern să plece de la guvernare. Se poate ca acest Guvern să elibereze frâiele de conducere executivă a țării, astfel încât oameni competenți și responsabili pentru România să poată să ajungă acolo.

Vă mulțumim.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă rog să-mi dați documentul, pentru a fi distribuit în Biroul permanent, iar în ședința Biroului permanent de mâine vom stabili programul și calendarul.

Deci se poate să fie și respinsă.

Mulțumesc. O vom da mâine, pentru Biroul permanent,

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății (Pl-x 340/2016). (rămasă pentru votul final)  

Așa cum am convenit, începem dezbaterile cu inițiativele cu propunere de respingere, de la poziția 74.

74. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății - Pl-x 340/2016.

Din partea inițiatorilor dorește cineva? Nu.

Din partea Comisiei pentru sănătate, cine prezintă raportul?

Domnule Ciuhodaru?

Cineva din comisie...

Poziția 74 din ordinea de zi. Vă rog.

Rog liderii de grup să-și informeze colegii. Discutăm inițiative cu propunere de respingere, începând de la poziția 74.

   

Domnul Tudor Ciuhodaru:

Mulțumesc, domnule președinte.

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia pentru sănătate și familie a fost sesizată, spre dezbatere în fond, cu Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 95/2006.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a respins inițiativa legislativă.

La întocmirea prezentului raport, comisia a avut în vedere: avizul negativ al Consiliului Legislativ; avizul negativ al Comisiei juridice; avizul negativ al Comisiei pentru buget; și punctul de vedere negativ al Guvernului.

În raport cu obiectul și conținutul său, inițiativa legislativă face parte din categoria legilor ordinare. Raportul comisiei a fost adoptat cu majoritate de voturi.

În urma finalizării dezbaterilor, membrii Comisiei pentru sănătate și familie au hotărât, cu majoritate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților, respingerea propunerii legislative, din următoarele considerente: intervențiile legislative vizează dispoziții din actul normativ de bază, înainte ca acesta să fie republicat în Monitorul Oficial al României, iar problematica propusă de inițiativa legislativă se consideră acoperitoare prin textele din Legea nr. 95/2006.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Raportul, domnule doctor!

Dacă sunt intervenții?

Dacă nu sunt, rămâne la votul final, caracter ordinar.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea anexei nr.5 din Legea nr.63/2011 privind încadrarea și salarizarea în anul 2011 a personalului didactic și didactic auxiliar din învățământ (PL-x 48/2014). (rămas pentru votul final)  

75. Proiectul de Lege pentru modificarea Anexei nr. 5 din Legea nr. 63/2011 privind încadrarea și salarizarea în anul 2011 a personalului didactic și didactic auxiliar din învățământ - PL-x 48/2014.

Din partea inițiatorilor dacă dorește cineva? Nu.

Raport comun - Comisia pentru buget și Comisia pentru muncă.

Domnul vicepreședinte, Comisia pentru buget.

Vă rog.

   

Domnul Sorin Lazăr:

Mulțumesc, domnule președinte.

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia pentru buget, finanțe și bănci și Comisia pentru muncă și protecție socială au fost sesizate, spre dezbatere în fond, cu Proiectul de Lege pentru modificarea Anexei nr. 5 din Legea nr. 63/2011 privind încadrarea și salarizarea în anul 2011 a personalului didactic și didactic auxiliar din învățământ, transmis cu adresa PL-x 48/2014, din 17 februarie 2014, și înregistrat la comisii sub nr.4c-2/463, respectiv 4c-7/59.

Potrivit prevederilor Constituției României, republicată, Camera decizională pentru acest proiect de lege este Camera Deputaților.

Proiectul de Lege are ca obiect de reglementare modificarea Anexei nr. 5 la Legea nr. 63/2011, cu modificările și completările ulterioare, în sensul eliminării perioadei de acordare a concediului pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, dintre perioadele care nu întrerup vechimea în învățământ a personalului didactic, respectiv luarea în calcul a acestei perioade la stabilirea vechimii efective în învățământ.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, membrii celor două comisii prezenți la lucrări, au hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților, raportul comun de respingere al Proiectului de Lege pentru modificarea Anexei nr. 5 din Legea nr. 63/2011 privind încadrarea și salarizarea în anul 2011 a personalului didactic și didactic auxiliar din învățământ, întrucât a rămas fără obiect, deoarece, începând cu data de 1 august 2016, Legea nr. 63/2011, cu modificările și completările ulterioare, se abrogă, reglementarea salarizării personalului din învățământ fiind stabilită prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2015, astfel cum a fost modificată și completată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 20/2016.

În raport cu obiectul și conținutul său, inițiativa legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Intervenții? Nu sunt intervenții.

Rămâne la votul final, are propunere de respingere.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății (PL-x 558/2014). (rămas pentru votul final)  

76. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății - PL-x 558/2014.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva? Nu.

Din partea comisiilor, Comisia pentru sănătate și Comisia pentru muncă?

Comisia pentru sănătate. Doamna deputat Lucreția Roșca.

Succint, doamnă!

   

Doamna Lucreția Roșca:

La întocmirea prezentului raport comun, Comisiile au avut în vedere: avizul favorabil al Consiliului Legislativ; avizul favorabil al Comisiei juridice; punctul de vedere, negativ, al Guvernului.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Legii nr. 95/2006, în scopul creării cadrului legal necesar pentru ca medicii, managerii de spitale, să poată să-și exercite profesia și în alte unități sanitare de stat sau private.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

În urma finalizării dezbaterilor, membrii celor două comisii au hotărât să propună plenului Camerei Deputaților respingerea inițiativei legislative.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Intervenții? Nu sunt intervenții.

Rămâne la votul final.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru completarea Anexei 5 din Legea nr.63 din 10 mai 2011 privind încadrarea și salarizarea în anul 2011 a personalului didactic și didactic auxiliar din învățământ (Pl-x 323/2015). (rămasă pentru votul final)  

77. Propunerea legislativă pentru completarea Anexei nr. 5 din Legea nr. 63 din 10 mai 2011 privind încadrarea și salarizarea în anul 2011 a personalului didactic și didactic auxiliar din învățământ - Pl-x 323/2015.

Inițiatorii? Nu.

Comisia pentru muncă și Comisia pentru buget?

Vă rog, domnule Lazăr, vicepreședinte al Comisiei pentru buget.

   

Domnul Sorin Lazăr:

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia pentru buget, finanțe și bănci și Comisia pentru muncă și protecție socială au fost sesizate, spre dezbatere în fond, cu Propunerea legislativă pentru completarea Anexei nr. 5 din Legea nr. 63 din 10 mai 2011 privind încadrarea și salarizarea în anul 2011 a personalului didactic și didactic auxiliar din învățământ, transmisă cu adresa Pl-x 323/2015 din 30 martie 2015 și înregistrat la comisii sub nr.4c-2/367, respectiv 4c-7/283.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Anexei nr. 5 la Legea nr. 63/2011 privind încadrarea și salarizarea în anul 2011 a personalului didactic și didactic auxiliar din învățământ, în vederea acordării unor noi drepturi salariale.

În urma examinării propunerii legislative și a opiniilor exprimate, membrii celor două comisii prezenți la lucrări, au hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților raportul comun de respingere a propunerii legislative, întrucât a rămas fără obiect, deoarece începând cu data de 1 august 2016, Legea nr. 63/2011, cu modificările și completările ulterioare, se abrogă, reglementarea salarizării personalului din învățământ fiind stabilită prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2015.

În raport cu obiectul și conținutul său, inițiativa legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Intervenții? Nu sunt intervenții.

Rămâne pentru votul final, cu propunere de respingere.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea art.73<SUP>1</SUP> din Legea nr.7/2006 privind statutul funcționarului public parlamentar (PL-x 35/2017). (rămas pentru votul final)  

78. Proiectul de Lege pentru modificarea art. 731 din Legea nr. 7/2006 privind statutul funcționarului public parlamentar - PL-x 35/2017.

Inițiatorii? Nu.

Domnul Mihai Găină, vicepreședinte al Comisiei pentru muncă.

Vă rog, prezentați raportul.

   

Domnul Mihăiță Găină:

Mulțumesc, domnule președinte.

Comisia pentru muncă și protecție socială a fost sesizată, prin adresa PL-x 35/2017 din 1 februarie 2017, cu dezbaterea pe fond, în procedură obișnuită, a Proiectului de Lege pentru modificarea art. 731 din Legea nr. 7/2006 privind statutul funcționarului public parlamentar.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea alin. (12) al art. 731 din Legea nr. 7/2006, în sensul includerii în categoria celor care beneficiază de pensie de serviciu și a persoanelor care au exercitat temporar funcția publică parlamentară. Proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

La lucrările comisiei au fost prezenți 19 deputați, din totalul celor 21 de membri ai comisiei. Raportul comisiei a fost adoptat cu majoritate de voturi.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat, în ședința din 22 decembrie 2016.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Comisia propune plenului Camerei Deputaților respingerea proiectului de lege, din următoarele considerente: textul art. 731 alin. (11) din Legea nr.7/2006 prevede faptul că persoanele care îndeplinesc condițiile de pensionare prevăzute de această lege au dreptul la pensie de serviciu, chiar dacă la data pensionării ocupă o altă funcție sau au o altă ocupație decât cea de funcționar public parlamentar. Alin. (12) al art.731 impune însă condiția ca încetarea raporturilor de serviciu cu instituția Parlamentului să fi avut loc în condițiile prevăzute de art. 64 lit. a), b) sau e) din lege, respectiv prin demisie, prin eliberare din funcția publică parlamentară sau prin acordul părților, consemnat în scris.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Dezbateri generale, domnul Cristian Seidler.

Vă rog.

 
   

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

Stimați colegi,

USR va vota pentru respingerea acestei inițiative legislative, care, dacă ar fi fost aprobată, ar fi extins pensiile speciale.

Salut faptul că și majoritatea guvernamentală dorește limitarea pensiilor speciale.

Salut și o fostă declarație a liderului acestei majorități, domnul Liviu Dragnea, care s-a exprimat împotriva pensiilor speciale ale parlamentarilor.

Și vă îndemn, dacă tot suntem puși pe respingerea pensiilor speciale, să includem pe ordinea de zi de mâine și proiectul de lege al USR prin care eliminam, abrogam pensiile speciale ale parlamentarilor!

Haideți să începem cu noi și să scăpăm mult împovăratul buget al țării, de 700 de pensii speciale absolut imorale și nejustificate.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Alte intervenții dacă sunt? Nu sunt.

Rămâne la votul final.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru completarea și modificarea Legii nr.69 din 2000 a educației fizice și sportului (Pl-x 257/2015). (rămasă pentru votul final)  

79. Propunerea legislativă pentru completarea și modificarea Legii nr. 69 din 2000 a educației fizice și sportului - Pl-x 257/2015.

Inițiatorii? Nu.

Comisia pentru învățământ?

Doamnă președinte Gavrilă, vă rog.

   

Doamna Camelia Gavrilă:

Mulțumesc, domnule președinte.

Raportul suplimentar asupra Propunerii legislative pentru completarea și modificarea Legii nr. 69 din 2000 a educației fizice și sportului.

Este din 2015. A trecut prin analize și dezbateri succesive.

Comisia noastră a primit spre dezbatere, în fond, propunerea legislativă respectivă.

În ședința plenului Camerei Deputaților din 30 septembrie 2015, s-a hotărât retrimiterea propunerii legislative la comisia sesizată în fond, în vederea reexaminării. De asemenea, la 15 iunie 2016, din nou s-a hotărât retrimiterea propunerii legislative la comisia sesizată în fond.

Obiectul de reglementare se referă asigurarea unei creșteri a ponderii disciplinei educație fizică în cadrul trunchiului comun al planurilor de învățământ, la toate nivelele de școlarizare.

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Propunerea legislativă a fost respinsă de Senat, în ședința din 11 martie 2015.

În unele dintre analizele anterioare, la nivelul comisiilor, se hotărâse adoptarea cu amendamente admise.

În urma dezbaterii pe fond, s-a hotărât respingerea propunerii legislative, din următoarele considerente: Legea educației naționale prevede că planurile-cadru sunt elaborate de Ministerul Educației Naționale, deci nu la nivel de legislație secundară; numărul de ore de curs pentru fiecare disciplină este hotărât prin ordin al ministrului, deci s-ar crea o suprareglementare la nivelul Legii educației fizice și sportului; alocarea unui număr suplimentar de ore pentru disciplina educație fizică, prin curriculumul diferențiat, se aplică doar la liceele cu program sportiv; creșterea numărului de ore de educație fizică ar însemna suplimentarea bugetului; propunerea legislativă nu respectă normele de tehnică legislativă - deci un cumul de argumente care au condus la propunerea de respingere.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Romanescu, dezbateri generale.

 
   

Domnul Cristinel Romanescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Deputații PNL vor vota pentru respingerea acestei propuneri legislative, pentru că Legea educației naționale nr. 1/2011 prevede clar că planurile-cadru sunt elaborate de Ministerul Educației Naționale.

Conform legii, numărul orelor de curs pentru fiecare disciplină este stabilit de Ministerul Educației Naționale, prin ordin al ministrului.

Pe cale de consecință, Legea educației fizice și sportului nr. 69/2000, cu modificările și completările ulterioare, nu poate suprareglementa stabilirea planurilor-cadru și a numărului de ore.

Inițiatorii propunerii legislative nu au realizat o evaluare preliminară și un studiu de impact și nu au prevăzut un proiect de finanțare necesară acestei aplicări.

Grupul PNL va vota pentru respingerea inițiativei.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Alte intervenții? Nu sunt.

Rămâne la votul final, cu propunere de respingere.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii educației fizice și sportului nr.69/2000 (Pl-x 32/2015). (rămasă pentru votul final)  

80. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii educației fizice și sportului nr. 69/2000 - Pl-x 32/2015.

Dacă dorește cineva dintre inițiatori? Nu dorește.

Doamnă președinte Gavrilă, vă rog.

   

Doamna Camelia Gavrilă:

Și la Pl-x 32/2015 avem, de asemenea, un raport suplimentar.

Comisia pentru învățământ a primit spre dezbatere, în fond, Propunerea legislativă - Pl-x 32/2015.

În ședința plenului Camerei Deputaților din 3 decembrie 2015 s-a hotărât retrimiterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr. 69/2000 a educației fizice și sportului, comisiei sesizate în fond, în vederea reexaminării și depunerii unui nou raport.

În ședința plenului Camerei Deputaților din 19 septembrie 2016, s-a hotărât, din nou, retrimiterea propunerii legislative comisiei sesizate în fond. Deci au fost reveniri succesive, dezbateri succesive.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare modificarea și completarea alin. (2) al art. 69 al Legii educației fizice și sportului. Scopul propunerii legislative este acela de a asigura includerea cheltuielilor salariale care se acordă participanților la acțiunile de pregătire sportivă în categoria cheltuielilor eligibile, în cazul finanțărilor nerambursabile provenite din fonduri publice acordate de autoritățile administrației publice locale pentru activitățile nonprofit de interes general.

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Propunerea legislativă a fost respinsă de Senat.

Raportul de respingere adoptat inițial și raportul suplimentar de respingere au luat în considerare următoarele aspecte: inițiatorii nu au indicat sursa de finanțare necesară implementării soluțiilor legislative propuse prin proiectul de act normativ; inițiativa legislativă are implicații asupra bugetului de stat, fiind astfel aplicabile dispozițiile art. 15 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice; prin Hotărârea Guvernului nr. 1447/2007 privind aprobarea Normelor financiare pentru activitatea sportivă, cu modificările și completările ulterioare, antrenorii naționali și sportivii de înaltă performanță pot beneficia de sprijin financiar pe perioada acțiunilor de pregătire și participare în competițiile sportive, deci există anumite reglementări în domeniu; propunerea legislativă nu specifică cine stabilește și cine este responsabil de comunicarea exactă a cuantumului salariului mediu pe economie, deci sunt anumite imperfecțiuni de redactare, motiv pentru care raportul are propunere de respingere.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Doamna Cherecheș, Grupul PNL.

 
   

Doamna Florica Cherecheș:

Partidul Național Liberal susține plata antrenorilor care pregătesc sportivi de performanță și plata salariilor acestora pe perioada acțiunilor de pregătire și participare în competiții sportive, dar ne vom abține la acest vot, pentru că prevederile din prezenta propunere legislativă au fost între timp rezolvate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 38/2017 privind modificarea și completarea Legii educației fizice și sportului nr. 69/2000.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Alte intervenții? Nu mai sunt.

Rămâne la votul final, cu propunere de respingere.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură, pe baza bonurilor valorice (PL-x 48/2017). (rămas pentru votul final)  

81. Proiectul de Lege privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură, pe baza bonurilor valorice - PL-x 48/2017.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva? Nu.

Din partea Comisei pentru agricultură?

Domnule vicepreședinte, vă rog.

   

Domnul Dănuț Păle:

Raportul de respingere asupra Proiectului de Lege privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură - PL-x 48/2017

Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice a fost sesizată spre dezbatere în fond cu Proiectul de Lege privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare simplificarea procedurilor de decontare a accizei la motorina utilizată în agricultură, prin înlocuirea subvenției cu bonuri valorice, bonuri pe care fermierii ar urma să le primească la început de an calendaristic, în contul cantității pentru care se acordă sprijinul.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, membrii Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice au hotărât, cu unanimitate de voturi, respingerea proiectului de lege, din următorul motiv: prin Hotărârea Guvernului nr. 1174/2014 a fost instituită o schemă de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură pentru perioada 2015-2020, adoptarea proiectului de lege mai sus menționat, implicând notificarea unei noi scheme de ajutor de stat la Comisia Europeană, cu previzibile consecințe negative, prin sistarea aplicării schemei actuale de ajutor de stat.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc și eu.

Dacă sunt intervenții la dezbateri generale? Nu sunt.

Rămâne la votul final.

 
Dezbaterea Propunerii legislative privind organizarea și exercitarea profesiei de medic veterinar (Pl-x 722/2015). (rămasă pentru votul final)  

82. Propunerea legislativă privind organizarea și exercitarea profesiei de medic veterinar - Pl-x 722/2015.

Propunerea comisiei nu a întrunit numărul necesar de voturi și, ca urmare, s-a hotărât retrimiterea la comisie. Avem raport suplimentar, Comisia pentru agricultură și Comisia pentru sănătate.

Cine prezintă raportul?

Tot domnul Păle.

   

Domnul Dănuț Păle:

Comisia pentru sănătate și familie și Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice au fost sesizate spre dezbatere în fond cu propunerea legislativă.

În ședința din 9 martie 2016 s-a decis retrimiterea propunerii legislative celor două comisii, în vederea întocmirii unui raport suplimentar comun.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare organizarea și exercitarea profesiei de medic veterinar, precum și organizarea și funcționarea Colegiului Medicilor Veterinari din România, ca organism profesional, apolitic, fără scop lucrativ, cu personalitate juridică.

În urma dezbaterilor, membrii celor două comisii au hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților respingerea Propunerii legislative privind organizarea și exercitarea profesiei de medic veterinar, întrucât cadrul legislativ actual, respectiv Legea nr. 160/1998 pentru organizarea și exercitarea profesiunii de medic veterinar, este acoperitor și suficient.

În raport de obiectul și conținutul reglementării, propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Dezbateri generale? Nu sunt.

A, domnul Oros!

Vă rog.

 
   

Domnul Nechita-Adrian Oros:

Mulțumesc, domnule președinte.

Vreau să fac câteva precizări.

Acest proiect de lege a fost depus de Colegiul Medicilor Veterinari în urmă cu trei ani. Și atunci, ca și anul trecut, s-a încercat modificarea lui; anul trecut s-a reușit prin Ordonanța nr. 70. Legea atunci a căzut, pentru că, modificată fiind, nu a întrunit două treimi. Anul acesta ați modificat, ați transformat-o în lege ordinară și ați trecut-o.

Ca atare, oricum proiectul de lege nu-și mai are obiectul.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

La legi organice trebuie jumătate plus unu, nu două treimi!

Mulțumesc.

 
Dezbaterea Propunerii legislative privind organizarea reglementării în domeniul fondurilor europene nerambursabile (Pl-x 199/2016). (rămasă pentru votul final)  

83. Propunerea legislativă privind organizarea reglementării în domeniul fondurilor europene nerambursabile - Pl-x 199/2016.

Inițiatorii? Nu.

Din partea Comisiei pentru buget?

Vă rog.

   

Domnul Călin-Vasile-Andrei Matei:

Propunerea legislativă supusă dezbaterii are ca obiect reglementarea cadrului juridic existent în domeniul fondurilor europene nerambursabile, în sensul introducerii unor reguli și criterii de predictibilitate în implementarea acestor proiecte.

În urma examinării propunerii legislative privind organizarea reglementării în domeniul fondurilor europene nerambursabile și a opiniilor exprimate, deputații prezenți la lucrări au hotărât, cu majoritate de voturi, să supună plenului Camerei Deputaților respingerea acesteia, deoarece prevederile acesteia intră în contradicție cu cele ale Hotărârii Guvernului nr. 561/2009 privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea și prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente, în vederea adoptării și aprobării.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Dezbateri generale? Nu sunt intervenții la dezbateri generale.

Rămâne la votul final.

 
Proiectul de Lege privind acordarea de despăgubiri persoanelor afectate de construcția infrastructurii de transport (PL-x 575/2009). (retrimis comisiei)  

84. Proiectul de lege privind acordarea de despăgubiri persoanelor afectate de construcția infrastructurii de transport - PL-x 575/2009.

Din partea inițiatorilor dorește cineva? Nu.

Comisia juridică și Comisia pentru buget.

Domnul vicepreședinte Varga.

Numai puțin, domnule Varga!

Inițiatori? Domnul Călin?

Domnule Călin!

   

Domnul Apjok Norbert:

Stimați colegi, vă cer retrimiterea pentru PL-x 575/2009.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Doriți retrimiterea, da?

Supun retrimiterea PL-x 575/2009.

Să înceapă votul.

 
   

107 voturi pentru, 10 voturi împotrivă, două abțineri.

Propunerea de retrimitere a fost adoptată.

Două săptămâni.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru completarea art.5 alin.(1) din Legea nr.117/1999 privind taxele extrajudiciare de timbru (PL-x 57/2017). (rămas pentru votul final)  

Mergem mai departe.

85. Proiectul de Lege pentru completarea art. 5 alin. (1) din Legea nr. 117/1999 privind taxele extrajudiciare de timbru - PL-x 57/2017.

Domnul Varga, Comisia juridică.

   

Domnul Vasile Varga:

Mulțumesc, domnule președinte.

Într-adevăr, comisia a fost sesizată spre dezbatere în fond cu acest proiect de lege, Camera Deputaților fiind prima Cameră sesizată.

Consiliul Legislativ și Consiliul Economic și Social au dat un aviz favorabil.

Comisia pentru drepturile omului, culte și problemele minorităților naționale a avizat negativ inițiativa legislativă, care are ca obiect de reglementare completarea art. 5 alin. (1) din Legea nr. 117/1999, în sensul scutirii de la plata taxei extrajudiciare de timbru prevăzute pentru eliberarea actelor de identitate, a persoanelor aflate în executarea unor pedepse privative de libertate, care nu au asemenea acte sau a căror valabilitate a expirat și care nu dispun de mijloace financiare.

Membrii comisiei au hotărât, cu unanimitate de voturi, respingerea Proiectului de Lege pentru completarea art. 5 alin. (1) din Legea nr. 117/1999 privind taxele extrajudiciare de timbru.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Dacă sunt intervenții? Nu sunt intervenții.

Rămâne la votul final...

A, domnul Seidler!

Vă rog.

 
   

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

Stimați colegi,

Văd că avem un proiect de lege cu raport de la Comisia juridică.

Știți de ce nu sunt intervenții? Pentru că, onor Comisia juridică, astăzi, ca, de altfel, în fiecare săptămână, ține ședință paralel cu plenul. Nu doar Comisia juridică! 17% din Parlamentul României, a Camerei Deputaților, cel puțin, momentan sunt la comisie.

Știți de ce? Pentru că se aprobă pe bandă rulantă lucrări ale comisiilor paralele cu plenul. De aceasta este gol, printre altele, dincolo de absențe, în sala aceasta!

Biroul permanent, și mai ales Comisia juridică, și-au făcut un obicei din a cere, și Biroul permanent din a aproba ședințe de comisie paralele cu plenul, deși este total împotriva Regulamentului, care prevede că asemenea lucruri sunt excepții, dar au devenit regulă. Nimeni din Comisia juridică nu ar trebui să fie astăzi - în timp ce dezbatem un raport al Comisiei juridice - nu ar trebui să fie aici, pentru că ar trebui să fie la lucrările comisiei, situație absolut anormală pe care o perpetuați!

 
Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.7/1996 a cadastrului și a publicității imobiliare (Pl-x 852/2015). (retrimisă comisiei)  

Domnul Florin Iordache:

86. Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 7/1996 a cadastrului și a publicității imobiliare - Pl-x 852/2015.

Inițiatorii?

Numai puțin, domnule Varga!

Inițiatorii doresc retrimiterea sau nu...? Ce doriți? Corect.

   

Domnul Apjok Norbert:

Stimați colegi,

Vă cer retrimiterea, pentru Pl-x 852/2015.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Bine.

Să înceapă votul.

Voci din sală:

Termen?!

 
   

Domnul Florin Iordache:

Două săptămâni, vă spun eu!

 
   

104 voturi pentru, un vot împotrivă, 19 abțineri.

A fost adoptată.

Termen pentru raport - două săptămâni.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru Inocența Copilăriei privind interzicerea cursurilor de educație sexuală în învățământul preșcolar, primar și gimnazial, fără acordul scris al părinților sau tutorelui (PL-x 89/2017). (rămas pentru votul final)  

Mai departe.

87. Proiectul de Lege pentru "Inocența Copilăriei" privind interzicerea cursurilor de educație sexuală în învățământul preșcolar, primar și gimnazial, fără acordul scris al părinților sau tutorelui - PL-x 89/2017.

Inițiator? Nu.

Comisia pentru învățământ și Comisia juridică?

   

Doamna Camelia Gavrilă:

Cele două comisii au elaborat raportul comun asupra Proiectului de Lege pentru "Inocența Copilăriei" privind interzicerea cursurilor de educație sexuală.

Au fost dezbătute în fond prevederile proiectului legislativ respectiv.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat inițiativa legislativă, în condițiile art. 75 alin. (2) teza a III-a din Constituția României.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Obiectul inițiativei se referă la interzicerea cursurilor de educație sexuală în învățământul preșcolar, primar și gimnazial, fără acordul scris al părinților sau tutorelui.

Comisia pentru învățământ a dezbătut proiectul de lege, în ședința din data de 7 martie 2017.

Am hotărât, la nivelul comisiei, respingerea proiectului de lege, cu amendamentele respinse din anexă, din următoarele considerente:

- conform prevederilor Ordinului ministrului educației naționale nr. 3590/2016, trunchiul comun nu include nicio disciplină care are ca scop explicit educația sexuală. Curricumul la decizia școlii cuprinde pachetele disciplinare opționale ofertate la nivel național, regional și local și acceptate, evident, de elevi și de părinți, stabilite în urma consultării acestora;

- chiar dacă unele discipline din trunchiul comun abordează tematica "Educație pentru familie", iar disciplina Biologie, prin ramura anatomie și fiziologie, cuprinde capitole referitoare la reproducere la om sau animale, acestea nu pot fi considerate elemente de educație sexuală explicită și conținuturile științifice este firesc să fie transmise elevilor.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Camelia Gavrilă:

De asemenea, Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului presupune ca autoritățile publice locale și toate instituțiile publice sau private, cu atribuții în domeniul sănătății sunt obligate să adopte toate măsurile necesare pentru derularea sistematică în unitățile școlare de programe de educație pentru viață, în vederea prevenirii...

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, doamnă președinte.

 
   

Doamna Camelia Gavrilă:

... contractării bolilor cu transmitere sexuală.

Și Comisia juridică a avut un punct de vedere similar și a asumat raportul preliminar.

În aceste condiții, s-a propus raport de respingere.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

A fost distribuit, colegii știu despre ce este vorba.

Rămâne pentru mâine, la votul final.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii energiei electrice și gazelor naturale nr.123/2012 (Pl-x 280/2015). (rămasă pentru votul final)  

88. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii energiei electrice și gazelor naturale nr. 123/2012 - Pl-x 280/2015.

Domnule președinte Iancu, vă rog.

   

Domnul Iulian Iancu:

Stimați colegi,

Domnule președinte,

Este o propunere de modificare a Legii energiei electrice.

Senatul a respins-o, Guvernul nu o susține.

Comisia, în dezbateri repetate - la prima dezbatere, retrimisă la plen - propune plenului respingerea propunerii legislative, întrucât prevederile propunerii sunt deja soluționate, prin Ordinul președintelui ANRE nr. 64/2014.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Mâine, la votul final, cu propunere de respingere.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru completarea Legii nr.45/2009 privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Agricole și Silvice Gheorghe Ionescu - Șișești și a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii și industriei alimentare (Pl-x 143/2016). (rămasă pentru votul final)  

89. Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr. 45/2009 privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Agricole și Silvice "Gheorghe Ionescu - Șișești" și a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii și industriei alimentare - Pl-x 143/2016.

Domnul vicepreședinte Păle.

Vă rog, raportul Comisiei pentru agricultură, împreună cu Comisia pentru învățământ. Succint!

   

Domnul Dănuț Păle:

Comisia pentru învățământ și Comisia pentru agricultură au fost sesizate spre dezbatere în fond cu Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr. 45 privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Agricole și Silvice "Gheorghe Ionescu-Șișești" și a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii și industriei alimentare.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare completarea art. 54 din Legea nr. 45/2009 privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Agricole și Silvice "Gheorghe Ionescu-Șișești".

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

În conformitate cu prevederile art. 61 și art. 63 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, comisiile au dezbătut propunerea legislativă în ședințe separate.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Dănuț Păle:

În urma finalizării dezbaterilor, membrii celor două comisii au hotărât să propună plenului Camerei Deputaților respingerea propunerii legislative.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Rămâne la votul final de mâine.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea Legii-cadru nr.284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice (PL-x 266/2016). (rămas pentru votul final)  

90. Proiectul de Lege pentru modificarea Legii-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice - PL-x 266/2016.

Domnul Mihăiță Găină, Comisia pentru muncă.

Vă rog.

   

Domnul Mihăiță Găină:

Mulțumesc, domnule președinte.

Comisia pentru muncă și protecție socială a fost sesizată prin adresa PL-x 266/2016 cu dezbaterea pe fond, în procedură obișnuită, a Proiectului de Lege pentru modificarea Legii-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare amendarea Legii-cadru nr. 284/2010, în sensul majorării cuantumului sporului pentru condiții deosebit de periculoase pentru personalul care își desfășoară activitatea în serviciile de ambulanță și structurile de primire a urgențelor UPU-SMURD, UPU și CPU.

Totodată, se propune acordarea unei prime pentru condiții periculoase de muncă și pentru personalul care desfășoară alte categorii de activități în domeniul situațiilor de urgență, cu scopul salvării de vieți omenești și protejării patrimoniului.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

La lucrările comisiei și-au înregistrat prezența 17 deputați, din totalul de 21 de membri ai comisiei.

Raportul comisiei a fost adoptat cu unanimitate de voturi.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat, în ședința din 7 iunie 2016.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

În urma finalizării dezbaterilor, comisia propune plenului Camerei Deputaților respingerea proiectului de lege, întrucât, ca urmare a adoptării actelor normative prin care au fost reglementate majorări de salarii și sporuri pentru personalul din sistemul sanitar, acesta a rămas fără obiect.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Nu sunt intervenții la dezbateri generale.

Rămâne la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru completarea Legii nr.52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri (PL-x 101/2017). (rămas pentru votul final)  

Proiectul de Lege pentru modificarea...

Îl aveți și pe celălalt, da?

   

Domnul Mihăiță Găină:

Da.

 
   

Domnul Florin Iordache:

91. Proiectul de Lege pentru completarea Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri - PL-x 101/2017.

Tot Comisia pentru muncă.

Vă rog, prezentați raportul.

 
   

Domnul Mihăiță Găină:

Comisia pentru muncă și protecție socială a fost sesizată, prin adresa PL-x 101/2017 din 1 februarie 2017, cu dezbaterea pe fond, în procedură obișnuită, a Proiectului de Lege pentru completarea Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare completarea Legii nr. 52/2011, în sensul includerii activității asociațiilor de proprietari în munca necalificată cu caracter ocazional desfășurată de zilieri.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

La lucrările comisiei și-au înregistrat prezența 17 deputați, din totalul de 21 de membri ai comisiei.

Raportul comisiei a fost adoptat cu unanimitate de voturi.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat, în ședința din 22 decembrie 2016.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

În urma finalizării dezbaterilor, comisia propune plenului Camerei Deputaților respingerea proiectului de lege, întrucât activitățile asociațiilor de proprietari nu se încadrează în domeniul de reglementare al Legii nr. 52/2011, deoarece administrarea, întreținerea, gestionarea investițiilor și reparațiilor asupra proprietății comune aflate în sarcina asociației de proprietari nu au caracter ocazional.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Dezbateri generale?

Domnul Moldovan, Grupul PNL.

Vă rog, domnule deputat.

 
   

Domnul Sorin-Dan Moldovan:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Asociațiile de proprietari au ca scop administrarea și gestionarea proprietății comune, având de îndeplinit o multitudine de activități care, de cele mai multe ori, necesită persoane calificate.

În plus, conform Legii nr. 52/2011, niciun zilier nu poate presta activități pentru același beneficiar pentru o perioadă mai lungă de 90 de zile, cumulate pe durata unui an calendaristic.

Ca urmare a celor prezentate, Grupul parlamentar al PNL susține adoptarea raportului de respingere pentru acest proiect de lege.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru completarea art.100 din Legea nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor publici (PL-x 53/2017). (rămas pentru votul final)  

Următorul.

92. Proiectul de Lege pentru completarea art. 100 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici - PL-x 53/2017.

Comisia pentru administrație și Comisia pentru muncă.

Domnule președinte, vă rog, raportul Comisiei pentru administrație.

   

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumesc, domnule președinte.

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, cele două comisii au fost sesizate cu dezbaterea în fond, în procedură obișnuită.

Aviz favorabil - Consiliului Legislativ, aviz negativ al Comisiei pentru egalitatea de șanse pentru femei și bărbați, punctele de vedere negative ale Guvernului.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare completarea art. 100 din Legea nr. 188/1999, în sensul interzicerii reducerilor posturilor ocupate de funcționarii publici care au mai mult de 3 ani până la pensionare, cu obligația îndeplinirii cumulative și a unor condiții de către aceștia.

În urma finalizării dezbaterilor, cele două comisii propun plenului Camerei Deputaților respingerea proiectului de lege, din următoarele considerente.

Textul de lege aflat în vigoare permite reducerea posturilor din autoritatea sau instituția publică supusă reorganizării, or, instituirea unei excepții ar trebui să aibă același fundament obiectiv, legat de posibilitatea continuării activității în cadrul noii structuri organizatorice și nu poate viza elemente subiective legate de situația anumitor funcționari publici, întrucât reorganizarea presupune tocmai o nouă viziune asupra modului de exercitare a competenței instituționale.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Domnule Moldovan, doriți să mai interveniți? Da.

Vă rog.

Dezbateri generale.

 
   

Domnul Sorin-Dan Moldovan:

Mulțumesc.

Stimați colegi,

Grupul parlamentar al PNL susține adoptarea acestui raport de respingere pentru Proiectul de Lege privind completarea art. 100 din Legea nr. 188/1999, întrucât menținerea în funcții publice a unor persoane care nu au cunoștințele necesare pentru îndeplinirea activităților prevăzute în fișa postului, după reorganizare, nu ar face vreun bine instituției respective.

Totodată, menționez faptul că, potrivit art. 100 alin. (1) din Legea nr. 188/1999, sunt specificate scenarii care au ca scop protejarea drepturilor de carieră ale funcționarului public.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Rămâne la votul final, cu propunere de respingere.

 
Proiectul de Lege privind sediul electronic al operatorilor economici (PL-x 843/2015). (Retrimis comisiilor.)  

93. Proiectul de Lege privind sediul electronic al operatorilor economici - PL-x 843/2015.

Vă rog. Domnul Victor Paul Dobre.

Vă rog, domnule deputat.

   

Domnul Victor Paul Dobre:

Domnule președinte,

Grupul parlamentar al PNL vă propune retrimiterea la comisie, pentru două săptămâni, pentru o nouă dezbatere.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Să înceapă votul.

 
   

Mulțumesc.

121 de voturi pentru, un vot împotrivă, o abținere.

Retrimis comisiilor - două săptămâni.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule (Pl-x 201/2016). (rămasă pentru votul final)  

94. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule - Pl-x 201/2016.

Domnul Varga.

Raport comun - Comisia juridică, Comisia pentru transporturi și Comisia pentru buget.

Vă rog.

   

Domnul Vasile Varga:

Cele trei comisii au fost sesizate spre dezbatere în fond cu această propunere legislativă, propunere care inițial a fost respinsă de Senat și are un aviz favorabil de la Consiliul Legislativ.

Guvernul, de asemenea, nu susține adoptarea acestei propuneri.

Comisia pentru mediu și echilibru ecologic a avizat favorabil propunerea legislativă.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 9/2013, în sensul transformării timbrului de mediu într-un impozit anual din a cărui valoare, 70% se va vira în contul Administrației Fondului pentru Mediu pentru finanțarea programelor derulate de această instituție, iar 30% va reveni bugetelor locale, astfel fiind simplificată procedura de plată și formula de calcul a acestei taxe, care devine suportabilă pentru contribuabili și echitabilă în raport cu gradul de poluare și cu bugetele din care se suportă costurile acesteia.

În urma finalizării dezbaterilor, membrii celor trei comisii au hotărât, cu majoritate de voturi, respingerea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Rămâne la votul final de mâine.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții (Pl-x 386/2016). (rămasă pentru votul final)  

Mai luăm o singură propunere, până la ora 17,00.

95. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții - Pl-x 386/2016.

Domnule Roman, vă rog, raport comun - Comisia pentru administrație și Comisia juridică.

   

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Stimați colegi,

Cele două comisii s-au întâlnit în ședințe separate, pentru a dezbate acest proiect de lege.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Obiectul de reglementare - modificarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, în sensul exceptării de la obținerea autorizației de construire/desființare pentru lucrările de construcții cu suprafețe de până la 10 m2.

În urma dezbaterilor, s-a constatat că soluția propusă de inițiator ar permite executarea lucrărilor de construcții pe suprafețe de până la 10 m2 fără autorizație de construire, ceea ce ar conduce la executarea unor construcții fără a ține seama de prevederile urbanistice.

Cele două comisii sesizate în fond au hotărât, cu unanimitate de voturi, respingerea propunerii legislative.

În raport cu obiectul și conținutul reglementării, propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Rămâne la votul final.

Încheiem aici prima parte.

În cinci minute ne revedem pentru partea a doua a răspunsurilor la întrebări și vor fi prezenți membrii Guvernului.

 
  Răspunsuri orale la întrebările adresate membrilor Guvernului și altor conducători ai organelor administrației publice.  

După pauză

   

Domnul Florin Iordache:

Continuăm partea a doua a ședinței noastre, consacrate răspunsurilor la întrebări.

Din partea Ministerului Culturii sunt prezenți..., dar nu este prezent domnul deputat Constantin Codreanu.

Îl rog pe reprezentantul Ministerului Culturii, domnul secretar de stat...

Vă rog să distribuiți domnului deputat, prin doamna secretar de stat pentru relația cu Parlamentul, răspunsul dumneavoastră.

Nici domnul Petru Movilă nu este prezent, dar este prezent domnul secretar de stat Petru Andea.

Vă rog, domnule secretar de stat, să lăsați domnului Petru Movilă răspunsul dumneavoastră.

 
  Nicolaie-Sebastian-Valentin Radu

Tot Ministerul Educației, domnului deputat Radu Nicolae-Sebastian.

Vă rog.

Referitor la salarizare, domnule secretar de stat.

Vă rog, foarte scurt și apoi dați-i răspunsul dumneavoastră domnului deputat.

   

Domnul Petru Andea (secretar de stat, Ministerul Educației Naționale):

Întrebarea se referea la "Salarizarea personalului nedidactic din unitățile școlare și preșcolare".

Vă comunicăm următoarele.

Potrivit art. 38 alin. (2) din Legea-cadru nr. 153/2017, "Începând cu data de 1 iulie 2017 se mențin în plată la nivelul acordat pentru luna iunie 2017, până la 31 decembrie 2017, cuantumul brut al salariilor de bază, al soldelor și așa mai departe și al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar".

Personalul nedidactic, inclusiv cel care a devenit nedidactic, din categoria personalului didactic auxiliar, beneficiază de creșterea salarială prevăzută la art. 38 alin. (3) lit. a) din Legea-cadru nr. 153/2017.

De asemenea, la data de 1 ianuarie 2019, urmează să beneficieze de creșterea salarială de Œ din diferența salariilor din perioada 2018-2022.

Referitor la modificarea Programului EDUSAL, menționăm că acesta a fost actualizat, conform reglementărilor legale în vigoare, astfel încât personalul nedidactic din unitățile/instituțiile de învățământ să beneficieze de salariile cuvenite conform legii.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Domnule deputat, vă rog, dacă doriți să comentați răspunsul domnului secretar de stat?

 
   

Domnul Nicolaie-Sebastian-Valentin Radu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Cred că era important de spus și când s-a modificat acest program, pentru că, atunci când eu am făcut întrebarea, cu scurt timp în urmă, mai puțin de 30 de zile, el nu era modificat, cu toate că obligația legală curgea de la data aprobării noii Legii a salarizării unitare.

În al doilea rând, în răspunsul dumneavoastră îmi spuneți în ce mod s-au plătit aceste salarii până la 31 decembrie 2017. Nu ne spuneți ce se întâmplă cu salariile plătite astăzi și până la data la care vorbiți despre acea mărire, în 2019. Este extrem de important acest lucru.

Cred că ar trebui să tratăm mai cu seriozitate întrebările noastre.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Domnule secretar de stat, vă rog să-i dați domnului deputat răspunsul dumneavoastră.

 
  Pavel Popescu

De la Ministerul Justiției este prezentă doamna secretar de stat. Nu este prezent domnul Movilă Petru.

Vă rog să-i lăsați răspunsul.

De la Ministerul Mediului? Domnul Raețchi nu este prezent. Este prezent domnul secretar de stat.

De la Ministerul Agriculturii, pentru domnul deputat Petrețchi Miroslav. Nu este prezent. Este prezent domnul secretar de stat.

Domnule Mareș, vă rog să-i dați domnului deputat răspunsul dumneavoastră.

De la Ministerul Sănătății este domnul secretar de stat, Dan Dumitrescu.

Domnul Pavel Popescu, PNL?

Este prezent domnul secretar de stat.

Vă rog, domnule Dumitrescu.

Vă rog, prezentați pe scurt și apoi să-i dați domnului deputat Popescu răspunsul.

Vă rog, foarte scurt.

   

Domnul Dan Dumitrescu (secretar de stat, Ministerul Sănătății):

Referitor la întrebarea dumneavoastră privind "netransparența grupului de lucru al Ministerului Sănătății care va stabili structurile Legilor sănătății", vă comunicăm următoarele.

Armonizarea legislativă constituie o preocupare permanentă pentru Ministerul Sănătății și la nivelul instituției noastre au avut loc primele discuții cu privire la formarea unui grup de lucru în vederea armonizării legislației specifice, dar până la data prezentei interpelări nu a fost definitivat un proiect legislativ în acest sens.

În momentul în care acest proiect va fi definitivat, vă asigurăm de faptul că acesta va urma procedura legală privind transparența decizională.

Vă mulțumim.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Da.

Domnul deputat... îi înaintați... Dați-l domnului deputat.

Mulțumesc.

 
  Laurențiu Nistor

Mergem mai departe.

De la Ministerul Transporturilor, este prezent domnul secretar de stat. Este prezent și domnul deputat Laurențiu Nistor.

Domnul deputat... cu reabilitarea Ilia-Făget. Ilia-Făget, vă rog, da? Pentru domnul Nistor.

Și apoi, pentru domnul Nicolae, pentru că domnul Nistor are treabă la județul Hunedoara.

   

Domnul Ion Iordăchescu (secretar de stat, Ministerul Transporturilor):

Mulțumesc, domnule președinte.

Referitor la "Reabilitarea DN 68A, sectorul Ilia-Făget", vă prezentăm următoarele.

În vederea stabilirii unei soluții tehnice pentru reabilitarea, modernizarea DN 68A, care este într-o stare avansată de degradare, CNAIR S.A., prin DRDP Timișoara, a încheiat un contract de realizare a unei expertize tehnice, în paralel executându-se operația de căi de rulare pe suprafețe mari.

DRDP Timișoara a mobilizat utilaje și personal pentru aceste lucrări, lucrări de reparații care se execută în regie și au un ritm de lucru de aproximativ 500 mp/zi.

Din cauza constrângerilor bugetare, nici în acest an nu sunt prevăzute a fi alocate fonduri bugetare pentru lucrări de investiții, respectiv reabilitare/modernizare a unor drumuri naționale din județul Hunedoara.

Însă, pentru a menține corespunzătoare starea infrastructurii rutiere din județul Hunedoara, se vor desfășura lucrări de reparații ale rețelei de drumuri naționale, în cadrul programului de întreținere.

Cu privire la Autostrada Lugoj-Deva, Lotul 2, secțiunea D, km 43+060-47+090, zona în cuprinsul căreia se află nodul Margina, s-au întreprins următoarele măsuri.

În data de 14 martie 2018 s-a emis Procesul-verbal de recepție a terminării lucrărilor nr. 4314, prin care s-a decis respingerea recepției pentru Sectorul D, km 43+060 - km 47+090 al Autostrăzii Lugoj - Deva, Lot 2.

La data de 28 martie 2018, beneficiarul, în calitate de investitor, a notificat antreprenorul, în calitate de executant, cu privire la finalizarea de către beneficiar a tuturor lucrărilor.

Finalizarea acestor lucrări va fi realizată pe cheltuiala și riscul executantului, potrivit art. 17 alin. (4) din contract.

În ceea ce privește Lotul 2, Secțiunea E, km 47+090 - km 56+220, data estimată pentru finalizarea lucrărilor este trimestrul IV, 2021.

Sunt în analiză în prezent soluțiile constructive impuse de Acordul de mediu, în sensul simplificării acestora, cu încadrarea în legislația europeană privind protecția mediului. Imediat ce se va finaliza respectiva analiză, se va reface calendarul de implementare a proiectului.

Referitor la Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 4, km 76+361 - km 99+500, data estimată de finalizare a lucrărilor este trimestrul II al anului 2018.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Domnul Laurențiu Nistor, vă rog, răspundeți.

 
   

Domnul Laurențiu Nistor:

Bună ziua, domnule președinte.

Bună ziua, stimați colegi.

Aș începe printr-o întrebare.

Domnule secretar de stat, dumneavoastră știți unde se află amplasat drumul acesta?

Da sau nu?

Am înțeles. Nu.

Stimați colegi,

Domnule președinte,

Mă declar nemulțumit de acest răspuns.

Și mai bine stăteați acasă și nu pierdeați timpul astăzi, aici.

Habar nu aveți cum este acest drum național. Eu fac naveta pe acest drum, de două ori pe săptămână, duminica și joia, iar dumneavoastră nici nu știți unde este, pe hartă.

Veniți și spuneți acum că găsiți soluții de modernizare? Sunt povești de grădiniță, pe care să le spuneți în altă parte, nu în plenul Parlamentului.

Eu vă rog foarte mult și vă rog serios să faceți o vizită acestui drum. Și, eventual, când sunteți pe această porțiune de drum, dați-mi un telefon, să fiu alături de dumneavoastră. Cu plăcere, vă arăt 10 gropi pe metru pătrat. Sau vă arăt gropi în care dacă dai cu mașina, cu roata, rămâi acolo pe loc.

Eu v-aș dori să dați o dată cu mașina, cu roata, să rămâneți măcar două zile postat acolo, pe drumul acesta.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

 
  Ionela Viorela Dobrică

Mai departe.

Tot ministrului transporturilor îi este adresată o interpelare, din partea domnului deputat Nicolae Andrei. Nu este. Lăsați-o doamnei secretar de stat.

Și tot Ministerului Transporturilor, colega noastră de la Buzău, doamna deputat Ionela Dobrică, are o interpelare privind sensul giratoriu din Mărăcineni.

Vă rog, domnule secretar de stat.

Doamna Dobrică, colega noastră, este prezentă.

   

Domnul Ion Iordăchescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Referitor la întrebarea dumneavoastră cu privire la amenajarea unui sens giratoriu la intersecția dintre strada Depozitului, comuna Mărăcineni, județul Buzău și drumul DN2-E85, vă transmitem următoarele.

Reprezentanții CNAIR S.A., DRPD București, prin SDN Buzău, ai IGPR, Direcția Rutieră, și împreună cu reprezentanții autorităților locale au efectuat o analiză pe teren în zona semnalată de dumneavoastră, pentru a decide oportunitatea și necesitatea înființării unui sens giratoriu în zona respectivă.

Din analiza efectuată la fața locului, specialiștii au constatat că suprafața de teren necesară amenajării unui sens giratoriu nu este suficientă pentru acesta, conform standardelor în vigoare pentru un drum național cu 4 benzi de circulație.

Totuși, pentru a oferi locuitorilor din comuna Mărăcineni, județul Buzău, posibilitatea accesului la locuințele proprietate, s-a decis realizarea unui sens giratoriu provizoriu pe DN 2, la km 117+350 și la intersecția cu DJ 203C, până la identificarea unei soluții definitive de rezolvare a accesului locuitorilor din zonă.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Doamnă deputat, dacă doriți să interveniți?

Domnule secretar de stat, vă rog să-i înmânați doamnei deputat. Este prezentă, în banca a doua, acolo.

Mulțumesc.

Am terminat aici prima parte.

 
Prezentarea interpelărilor adresate membrilor Guvernului.  

Continuăm cu prezentarea interpelărilor.

Dau citire colegilor, dacă vor să prezinte, pentru două minute, vreo interpelare.

Domnul deputat Sorin Bumb, PNL - două interpelări.

Dorește? Nu dorește.

Domnul deputat Bogdan Rodeanu, prezintă? Două interpelări. Nu dorește.

Domnul deputat Dumitru Lupescu, USR - o interpelare? Nu dorește.

Domnul deputat Moșteanu - 5 interpelări. Au fost depuse.

Doamna deputat Oana Bîzgan - 3 interpelări.

Domnul deputat Florin Roman - 3 interpelări.

Domnul deputat Pavel Popescu - 6 interpelări depuse.

Domnul deputat Constantin Codreanu - 4 interpelări.

Domnul deputat Ionel Palăr - o interpelare.

Domnul deputat Victor Ponta - o interpelare.

Domnul deputat Alin Văcaru - două interpelări.

Domnul deputat Marian-Cătălin Predoiu - două interpelări.

Domnul deputat Cristian Ghinea - 3 interpelări.

Domnul deputat Silviu Dehelean - o interpelare.

Domnul deputat Nicolae Giugea - o interpelare.

  Emil-Marius Pașcan

Domnul deputat Emil Pașcan - 5 interpelări.

Vă rog, prezentați una dintre ele, care doriți dumneavoastră.

Aveți două minute.

   

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Aș face vorbire despre trei dintre interpelări, dar, sigur, le reunesc într-una singură, întrucât au același obiect. Adică, nu trece săptămână fără să primesc la biroul parlamentar o petiție din partea celor care sunt într-un fel sau altul discriminați, defavorizați prin Legea salarizării unitare.

S-a spus la promovarea acestui proiect, în mod oficial, de mai multe ori, că se dorește ca această Lege a salarizării unitare să elimine inechitățile din sistem și discriminările. Mai mult decât atât, să apropie oarecum vârful piramidei salariale, la nivelul unei instituții, cu baza.

Or, din contră, sunt grave dezechilibre în sistem.

Iată, vă dau doar exemplele care privesc cultura și cercetătorii de pe lângă Academie, toți cu rang de doctor, care au astăzi salarii de 1.400-1.600 de lei, comparativ cu, să zicem, o femeie de serviciu sau un șofer din administrația publică, care ajung să aibă un salariu situat între 2.500 și chiar 4.000 de lei. Nu este în regulă.

Mai mult decât atât, angajații din cadrul direcțiilor pentru cultură ajung, ca în instituțiile pe care le coordonează, să aibă salarii mai mici decât colegii lor din aceste instituții, repet, pe care le tutelează.

Și pot să vă dau multe astfel de exemple - Casele Corpului Didactic, la fel.

Și este inadmisibil, pentru că ceea ce s-a afirmat și s-a clamat, bombastic și cu emfază, că se vor elimina de fapt inechitățile și dezechilibrele salariale, e exact pe dos. Realitatea demonstrează acest lucru. Și am interpelat în acest sens prim-ministrul, de asemenea, ministrul muncii și ministrul educației.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

 
  Sergiu Cosmin Vlad

Mergem mai departe.

Camelia Gavrilă - două interpelări.

Florinel Stancu - o interpelare.

Neculai Iftimie - 4 interpelări.

Ioan Sorin Roman - două.

Cornel Itu - 4 interpelări.

Mara-Daniela Calista - o interpelare.

Nicolae Velcea - două interpelări.

Adrian-Octavian Dohotaru - o interpelare.

Robert Turcescu - o interpelare.

Cristian Buican - o interpelare.

Sergiu Vlad - două interpelări.

Vă rog, vreți să prezentați una din ele.

Vă rog, aveți două minute.

   

Domnul Sergiu Cosmin Vlad:

Bună ziua!

Interpelare adresată Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, doamnei Grațiela Leocadia Gavrilescu.

Stimată doamnă ministru,

Vă aduc la cunoștință o situație care afectează o bună parte a locuitorilor municipiului Arad, generată de activitatea stației de epurare a apelor uzate din subordinea Companiei de Apă Arad.

În perioada primăvară-toamnă a fiecărui an, dinspre stația situată pe strada Bodrogului din municipiul Arad, pătrunde în zona cartierelor Pârneava, Alfa, Confecții și parțial Centru, un puternic miros de excremente. Populația din zonele amintite este supusă unui disconfort ridicat, care face aproape imposibilă orice activitate în aer liber, inclusiv aerisirea spațiilor de locuit. Menționez că aceste zone sunt rezidențiale, tot aici aflându-se și Aeroportul Arad, Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad, Penitenciarul Arad, campusul universitar Arad, clinici private și de stat, precum și numeroase școli și grădinițe, iar problema se manifestă din anul 2010.

Vă rog să îmi răspundeți, referitor la situația mai sus menționată:

  • 1. Dacă stația de epurare a apelor uzate din municipiul Arad respectă normele de mediu, în special cele privitoare la poluarea olfactivă?
  • 2. Dacă stația de epurare a apelor uzate din municipiul Arad respectă procesul tehnologic pentru tratarea apelor uzate și depozitarea nămolului rezultat?
  • 3. Dacă aveți în vedere demararea unui control privitor la activitatea stației de epurare a apelor uzate din municipiul Arad?
  • Și 4. În eventualitatea unui asemenea control, care sunt măsurile dispuse de ministerul dumneavoastră pentru remedierea situației?

Vă rog să dispuneți ca răspunsul dumneavoastră să-mi fie trimis oral și în scris.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

 
  Csép Éva-Andrea

Adrian-Mihăiță Todoran - o interpelare.

Luminița Jivan - 3 interpelări.

Ilie Toma? Nu mai este. Două interpelări.

Petre-Florin Manole - două interpelări.

Dan Vîlceanu - două interpelări.

Csép Éva-Andrea?

Vă rog, doamnă deputat.

Aveți o interpelare, aveți două minute să o prezentați.

   

Doamna Csép Éva-Andrea:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Către Ministerul Educației Naționale, în atenția domnului ministru Valentin Popa.

Obiectul interpelării este "Finanțarea Comisiei de orientare școlară și profesională".

Ordinul nr. 1985 din 2016 privind aprobarea metodologiei pentru evaluarea și intervenția integrată în vederea încadrării copiilor cu dizabilități în grad de handicap, a orientării școlare și profesionale a copiilor cu cerințe educaționale speciale, precum și în vederea abilitării și reabilitării copiilor cu dizabilități sau cu cerințe educaționale speciale, art. 9 alin. (8) prevede următoarele: "Finanțarea posturilor în cadrul SEOSP și finanțarea COSP se vor realiza de Consiliul Județean/ al Municipiului București, prin CJRAE/CMBRAE".

Iar potrivit alin. (7) al art. 89 al aceluiași Ordin, "salarizarea membrilor comisiei se stabilește în regim de plată cu ora sau de indemnizație de ședință".

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 90 din 6 decembrie 2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene, la art. 31 alin. (1) se stabilește: "Prin derogare de la prevederile art. 104 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 18 din 10 ianuarie 2011, cu modificările și completările ulterioare, începând cu anul 2018, din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educației Naționale, se asigură, pentru unitățile de învățământ preuniversitar de stat, finanțarea cheltuielilor cu salariile, sporurile, indemnizațiile și alte drepturi salariale în bani stabilite prin lege, inclusiv plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătorești având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială, precum și contribuțiile aferente acestora, precum și diferențele salariale prevăzute la art. 1 și 2 din Legea nr. 85 din 2016 privind plata diferențelor salariale cuvenite personalului didactic din învățământul de stat pentru perioada octombrie 2008 - 13 mai 2011".

Prin urmare, consiliile județene nu aprobă sumele necesare finanțării Comisiei de orientare școlară și profesională, în urma aprobării Ordonanței de urgență nr. 90 din 2017, care conferă această responsabilitate Ministerului Educației Naționale.

În cadrul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Mureș funcționează Comisia de orientare școlară și profesională, numită prin decizia Inspectoratului Școlar Județean Mureș nr. 996 din 14.06.2017, care a introdus în Programul EduSAL, la sumele compensatorii, sumele necesare pentru comisie, acestea fiind aprobate doar pentru perioada decembrie 2017 - martie 2018.

Însă, din luna aprilie, Ministerul Educației Naționale nu a mai aprobat sumele respective la categoria sume compensatorii în EduSAL. Astfel, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională nu mai are posibilitatea de a plăti sumele necesare membrilor Comisiei de orientare școlară și profesională, de două luni, ceea ce reprezintă o situație gravă. Totuși, mai puțin gravă, raportată la alte județe din România, unde aceste drepturi salariale nu sunt plătite de la începutul anului.

Situația este una îngrijorătoare. Membrii Comisiei de orientare școlară și profesională prestează activitatea neremunerați, de mai multe luni, astfel încălcându-se un drept prevăzut la art. 41 din Constituția României, respectiv dreptul la muncă și protecție socială.

Importanța numeroaselor adrese trimise Ministerului Educației Naționale de aceste instituții, din diferite județe ale țării, prin care solicită rezolvarea situației este stabilirea încadrării indemnizației de ședință într-o categorie potrivită în programul EduSAL.

Aceste adrese au rămas însă fără răspuns.

O altă mare îngrijorare a conducătorilor Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională este faptul că aceste instituții nu au un departament sau cel puțin o persoană care să le reprezinte interesele la nivelul Ministerului Educației Naționale.

Vă solicit, domnule ministru, să dispuneți verificarea cu celeritate a celor semnalate mai sus și să mă informați atât pe mine, cât și pe conducătorii Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională din fiecare județ privitor la procedura corectă aplicabilă pentru introducerea acestor sume aferente indemnizației de ședință, în programul EduSAL, pentru a putea plăti drepturile salariale ale membrilor comisiei, în concordanță cu prevederile legale.

Totodată, vă rog să luați măsuri ca Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională să fie reprezentat corespunzător în cadrul Ministerului Educației Naționale.

Cu stimă, solicit răspuns oral și scris.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, doamnă deputat.

 
  Andrei Daniel Gheorghe

Mai departe.

Attila Korodi - o interpelare depusă.

Daniel Olteanu - două interpelări.

Andrei Daniel Gheorghe - 4 interpelări.

Aveți două minute să prezentați una dintre ele, domnule deputat.

   

Domnul Andrei Daniel Gheorghe:

Mulțumesc, domnule președinte.

Din cele 4 interpelări, prezint o interpelare care se adresează doamnei ministru al sănătății, Sorina Pintea.

Obiectul interpelării: "Institutul de Geriatrie și Gerontologie «Ana Aslan» Otopeni".

Doamnă ministru,

Institutul de Geriatrie și Gerontologie "Ana Aslan" din Otopeni este o unitate medicală de elită a României, aflată în mijlocul unui parc împădurit de 33 ha și legată de mari succese ale cercetării românești în domeniul sănătății, precum Gerovital, produs sub îndrumarea marii personalități al cărei nume îl poartă. Timp de zeci de ani, institutul fondat de profesorul doctor Ana Aslan, în anul 1952, a reprezentat un model respectat la nivel internațional și o fabrică de sănătate care a dus numele României foarte departe, fiind promovat chiar și de Organizația Mondială a Sănătății și aducând aici, spre tratament, personalități celebre de pe toate continentele.

Din păcate, după Revoluție, gestiunea acestui institut geriatric de referință mondială, care aducea anual milioane de dolari la bugetul României, a lăsat de dorit și a încetat a mai fi în avangarda medicinei.

Secția de la Otopeni a Institutului de Geriatrie și Gerontologie necesită investiții majore pe mai multe planuri. În primul rând, este necesară o intervenție serioasă spre a restaura și moderniza clădirile destinate tratamentului pacienților, precum și pe cele destinate cazării și petrecerii timpului liber de persoanele aflate sub tratament.

Menționez că o parte din clădiri sunt de-a dreptul lăsate în paragină și riscă să nu mai poată fi utilizate, lucru la care se adaugă și riscul deteriorării iremediabile a unor construcții utile, dar și de calitate arhitecturală.

De asemenea, este nevoie de investiții masive în logistica medicală, aparatura necesară procedurilor de sănătate specifice domeniului geriatric și, nu în ultimul rând, în capabilitățile tehnice ale institutului.

Totodată, cred că este necesară o reparare a incintelor, a gardurilor și a aleilor de acces și promenadă.

Cred că revitalizarea medicală, urbanistică, de infrastructură generală, în vederea revenirii Institutului de Geriatrie și Gerontologie "Ana Aslan", secția Otopeni, în topul european și medical al marilor spitale care oferă servicii medicale la cel mai înalt nivel, este o prioritate a Ministerului Sănătății.

Vă rog să îmi comunicați planul și programul de investiții pe care le aveți în vedere pentru remedierea situațiilor concrete menționate mai sus.

Vă mulțumesc.

Daniel Gheorghe, deputat al PNL de Ilfov.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

 
  Mihăiță Vîrză

Mergem mai departe.

Dumitru Lovin - 7 interpelări depuse în scris.

Roxana Mînzatu - o interpelare.

Laurențiu Nistor - o interpelare.

Mihăiță Vîrză - o interpelare.

Tamara-Dorina Ciofu, doamna doctor de la Botoșani...

A, numai puțin... e înaintea dumneavoastră domnul deputat Mihăiță Vîrză.

Vă rog.

Și apoi, doamna doctor.

Domnule Toma, mai ușor puțin, mai... așa... (Se adresează domnului deputat Ilie Toma care vorbește tare la telefon.)

   

Domnul Mihăiță Vîrză:

Mulțumesc, domnule președinte.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă rog.

 
   

Domnul Mihăiță Vîrză:

Interpelarea are ca subiect... e adresată Ministerului Muncii și Justiției Sociale, având ca subiect "Strategia Națională de Ocupare a Forței de Muncă".

Strategia europeană pentru ocuparea forței de muncă și orientările privind ocuparea forței de muncă instituie un cadru de politică pentru implementarea măsurilor în materie de ocupare a forței de muncă, în conformitate cu obiectivele Strategiei Europa 2020.

Cele trei priorități ale Strategiei Europa 2020 vizează:

  • 1. Creșterea inteligentă, prin dezvoltarea unei economii bazate pe cunoaștere și inovare;
  • 2. Creșterea durabilă, prin promovarea unei economii mai eficiente, mai ecologice și mai competitive;
  • Și 3. Creșterea favorabilă incluziunii, prin promovarea unei economii cu un grad înalt de ocupare a forței de muncă, care să asigure coeziunea socială și teritorială.

Prin Strategia Națională de Ocupare a Forței de Muncă, România și-a asumat ca obiectiv general atingerea unui nivel sustenabil de ocupare a forței de muncă susținut de competitivitate economică, coeziune socială și dezvoltare durabilă, având ca țintă cheie pentru anul 2020 o rată de ocupare de 70% a forței de muncă pentru grupa de vârstă 20-64 de ani.

Îndeplinirea acestei ținte va reprezenta contribuția României la realizarea dezideratului european în materie de ocupare stabilit prin Strategia Europa 2020, strategie care își propune ca Europa să crească inteligent, durabil și favorabil incluziunii și să găsească mijloace pentru a crea noi locuri de muncă.

Punerea în practică a măsurilor specifice direcțiilor de acțiune presupune mobilizarea tuturor factorilor relevanți pe piața muncii și consultări consistente cu partenerii sociali și societatea civilă.

Având în vedere importanța implementării Strategiei Naționale de Ocupare a Forței de Muncă și atingerea obiectivelor propuse până în anul 2020, vă rugăm să ne transmiteți în scris un răspuns la următoarele întrebări:

  • 1. Care este stadiul implementării Strategiei, specific instituției pe care o reprezentați, din perspectiva realizării cadrului de reglementare și a măsurilor complexe de reglare a pieței muncii?
  • 2. Cum evaluați, până în prezent, dinamica direcțiilor de acțiune specifice Strategiei la nivelul instituției pe care o reprezentați?
  • 3. Care sunt eventualele progrese constatate în implementarea Strategiei în perioada 2015-2017?
  • Și 4. Care sunt rezultatele proceselor de monitorizare și evaluare reflectate în cadrul ultimului Raport anual de monitorizare și evaluare a implementării Strategiei Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă?

Vă mulțumesc.

Solicit răspuns în scris.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc, domnule deputat.

 
  Tamara-Dorina Ciofu

În continuare, doamna doctor Tamara Ciofu.

Vă rog, doamnă deputat, aveți două interpelări.

Prezentați una dintre ele, doamnă deputat, vă rog.

   

Doamna Tamara-Dorina Ciofu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Interpelarea este adresată doamnei ministru Sorina Pintea, ministrul sănătății.

Și obiectul interpelării îl reprezintă o întrebare legată de situația cabinetelor mobile de medicină dentară. Și în ce măsură ministrul sănătății se poate implica pentru asigurarea fondurilor necesare personalului medical specializat în cabinetele stomatologice din unitățile de învățământ?

Având în vedere că Ministerul Sănătății a elaborat Normele metodologice privind înființarea, organizarea și funcționarea cabinetelor mobile de medicină dentară, vă rog să-mi comunicați bugetul alocat și situația pentru fiecare județ în care acestea vor fi disponibile.

Totodată, vă rog să-mi transmiteți și dacă ați stabilit un calendar al deplasării acestor caravane în fiecare zonă din țară și care este acesta.

Dacă ne raportăm la ultimele statistici, care arată că mai mult de jumătate dintre români nu au trecut pe la dentist în ultimul an și 70% dintre cetățeni au probleme dentare, este foarte important ca să fie activate cât mai repede aceste cabinete mobile de medicină dentară.

În același timp, vă solicit să îmi comunicați și care este în prezent situația în legătură cu normarea personalului medical din unitățile de învățământ pentru medicii dentiști și asistenții medicali de medicină dentară, la nivelul fiecărui județ, raportat la numărul de preșcolari și elevi.

În ce măsură și cu ce resurse financiare Ministerul Sănătății se poate implica în fiecare județ, alături de autoritățile locale, pentru amenajarea cabinetelor stomatologice în școli și pentru asigurarea fondurilor pentru plata medicilor?

În opinia mea, starea de sănătate a elevilor trebuie verificată permanent. În momentul de față avem județe în care numai câteva școli au cabinete stomatologice și medici stomatologi care să se ocupe de dantura elevilor. Toate se regăsesc numai în municipii și în orașele mari. Datele centralizate de Autoritatea sanitară arată că românii au lăsat pe ultimul loc îngrijirea danturii, astfel încât, în acest moment, cel puțin 32% dintre ei suferă de o afecțiune stomatologică pe care, din motive financiare, sau pur și simplu din neglijență, nu o rezolvă.

Din păcate, sunt prea puține cabinete stomatologice școlare, iar profilaxia și tratamentele nu mai sunt gratuite nicăieri, în afara acestor spații.

Solicit răspuns scris.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc, doamnă deputat.

 
  Mihaela Huncă

În continuare, domnul deputat Dan Rădulescu - o interpelare.

Domnul deputat Marilen-Gabriel Pirtea - două interpelări.

Domnul deputat Cătălin Drulă - o interpelare.

Domnul deputat Matei-Adrian Dobrovie - 3 interpelări.

Domnul deputat Vasile Cîtea - o interpelare.

Doamna deputat Mihaela Huncă.

Vă rog, aveți o interpelare.

Vă rog, doamnă deputat.

   

Doamna Mihaela Huncă:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelarea este adresată domnului Valentin Popa, ministrul educației naționale.

Obiectul interpelării - "Modificarea calendarului admiterii în învățământul liceal de stat, astfel încât probele de aptitudini pentru liceele vocaționale să se desfășoare după absolvirea clasei a VIII-a, de elevii care doresc să participe la acest examen."

Stimate domnule ministru,

În ordinul emis de ministrul educației naționale privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat, pentru anul școlar 2018-2019, probele de aptitudini pentru liceele vocaționale sunt programate să aibă loc înaintea finalizării anului școlar.

Consider că această situație trebuie modificată, iar susținerea probelor de aptitudini pentru admiterea în liceele vocaționale să fie organizată după terminarea anului școlar, numai pentru elevii care au absolvit clasa a VIII-a. Motivul îl reprezintă faptul că, în prezent, dacă un elev s-a înscris să participe la probele de aptitudini, însă în perioada dintre susținerea acestor examene și finalizarea anului școlar nu reușește să termine clasa a VIII-a, deoarece rămâne corigent, repetent, cu situația neîncheiată sau este exmatriculat, acesta ocupă locul celui care este declarat absolvent de gimnaziu și dorește să se înscrie pentru susținerea admiterii în învățământul liceal de stat.

Având în vedere aspectele prezentate, vă rog să luați în considerare modificarea calendarului admiterii în învățământul liceal de stat, pentru anii școlari viitori, astfel încât probele de aptitudini pentru liceele vocaționale să se desfășoare după absolvirea clasei a VIII-a.

Solicit răspuns în scris.

Deputat al PSD Botoșani, Mihaela Huncă.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc, doamnă deputat.

 
  Cătălin-Ioan Nechifor

Doamna deputat Cristina-Mădălina Prună - 3 interpelări depuse.

Domnul deputat Claudiu-Iulius-Gavril Năsui - 6 interpelări.

Domnul deputat Ilie Dan Barna - o interpelare.

Domnul deputat Eugen Tomac - o interpelare.

Domnul deputat Iulian Bulai - o interpelare.

Domnul deputat Cătălin-Ioan Nechifor - 3 interpelări.

Vă rog, domnule deputat, prezentați una dintre ele.

Și, în încheiere, domnul deputat Ilie Toma.

   

Domnul Cătălin-Ioan Nechifor:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

La începutul acestei luni, domnul ministru Eugen Orlando Teodorovici a fost în Suceava, într-o vizită, ocazie cu care a avut câteva întâlniri și dezbateri, inclusiv cu oameni de afaceri, parlamentari și reprezentanți ai autorităților locale.

Printre altele, s-a discutat, și Domnia Sa a subliniat că statul nu poate să preia creditul după care Consiliul Județean Suceava și un număr de 61 de localități asociate l-au angajat pentru a realiza un program județean, "Utilități și mediu la standarde europene" în județul Suceava. Proiectul prevedea construcția de magistrală de gaz și centrale termice în câteva localități urbane.

Domnul ministru Teodorovici a afirmat - citez, în conformitate cu relatările din presa locală - "... Această problemă s-a analizat, s-a discutat în Comisia pentru buget, finanțe a Parlamentului și a fost și o propunere legislativă. Statul nu are voie să preia acest credit...". Și aprecia Domnia Sa că "... atunci când s-a contractat creditul, în anexa către bancă, era trecută fiecare primărie și suma împrumutată și nu era trecută primăria, suma și obiectivul care trebuia realizat...".

Intrând mai concret în analiza acestui proiect, domnul ministru a menționat că "... la momentul inițierii proiectului, conducerea Consiliului județean de atunci i-ar fi înșelat pe primarii asociați...", concluzionând Domnia Sa că "... trebuia să se stabilească în mod clar..." - și aici citez - "... mie îmi faci rețeaua cutare, conducta cutare, investiția X... la unii s-au făcut, la alții nu s-au făcut... cine trebuia să urmărească partea de contract în sine, nu finanțarea, ci investiția. Nu scrie nicăieri că statul preia de la sine această povară fiscală. Dacă era această prevedere, statul nu are o problemă să găsească chiar o soluție temporară la această problemă, numai că povara fiscală nu poate să o preia statul...".

Prin urmare, stimate domnule ministru, vă adresez rugămintea să detaliați ce înțelegeți prin faptul că primarii au fost înșelați la momentul asocierii cu Consiliul județean, pentru că, din păcate, bugetele locale sunt afectate de povara fiscală - și asta știm cu toții -, mai ales că de trei ani încoace Guvernul nu a mai ajutat financiar, prin plata ratelor și dobânzilor, localitățile asociate.

În final, în speranța că veți putea găsi totuși soluția legală pentru a veni alături de cele 61 de localități și, în fapt, alături de oamenii care așteaptă, pe bună dreptate, alte proiecte care să fie rezolvate, dar nu sunt bani, vă rog să îmi permiteți să vă fac o sugestie. Luați legătura cu ministrul finanțelor publice din perioada anului 2015, mai precis ministrul titular al acestui portofoliul al finanțelor până pe 17 noiembrie, în Cabinetul Victor Ponta, și care a rezolvat, chiar temporar, acea problemă gravă pentru localități.

Vă mulțumesc.

Cătălin Nechifor, deputat de Suceava.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

 
  Ilie Toma

Domnul Ilie Toma, deputat de Hunedoara.

   

Domnul Ilie Toma:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelarea mea este adresată domnului Anton Anton, ministrul energiei, și se referă la următorul lucru.

Pe piața energiei electrice s-au înregistrat creșteri de tarife - marii consumatori finali, de exemplu, ArcelorMittal Hunedoara, fiind direct afectați, iar prețurile mari, pe o piață concurențială acerbă, periclitează competitivitatea pe piața internă europeană, prin mărirea costurilor de producție și, implicit, prețul produsului finit.

În vederea stabilizării activității industriale și asigurării premiselor pentru noi investiții, a creării de noi locuri de muncă și a îmbunătățirii eficienței energetice, se impun identificarea și aplicarea unor măsuri care să susțină marii consumatori de energie electrică din țară.

Prin urmare, pentru o bună comunicare între reprezentanții Parlamentului și instituțiile de la nivelul județului Hunedoara, vă rog să îmi comunicați răspunsul la următoarele întrebări:

În clipa de față, există o directivă europeană care prevede acordarea de facilități care să vină în sprijinul marilor consumatori de energie electrică și dacă se aplică în țările membre ale Uniunii Europene?

Dacă da, care este această directivă europeană prin care se menționează tipul de facilități oferite marilor consumatori de energie electrică?

Solicit răspuns verbal și în scris.

Ilie Toma, deputat al PSD de Hunedoara.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc și eu, domnule deputat.

Declar închisă ședința.

Ne vedem mâine dimineață, la ora 8,30, la declarații politice.

Seară bună!

 
     

Ședința s-a încheiat la ora 17,46.

 
       

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 18 septembrie 2021, 11:42
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro