Éva-Andrea Csép
Éva-Andrea Csép
Ședința Camerei Deputaților din 29 mai 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.88/05-06-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-09-2018
17-09-2018
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 29-05-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 29 mai 2018

29. Prezentarea interpelărilor adresate membrilor Guvernului.  
  29.3 Csép Éva-Andrea

 

Domnul Florin Iordache:

  ................................................

Adrian-Mihăiță Todoran - o interpelare.

Luminița Jivan - 3 interpelări.

Ilie Toma? Nu mai este. Două interpelări.

Petre-Florin Manole - două interpelări.

Dan Vîlceanu - două interpelări.

Csép Éva-Andrea?

Vă rog, doamnă deputat.

Aveți o interpelare, aveți două minute să o prezentați.

Doamna Csép Éva-Andrea:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Către Ministerul Educației Naționale, în atenția domnului ministru Valentin Popa.

Obiectul interpelării este "Finanțarea Comisiei de orientare școlară și profesională".

Ordinul nr. 1985 din 2016 privind aprobarea metodologiei pentru evaluarea și intervenția integrată în vederea încadrării copiilor cu dizabilități în grad de handicap, a orientării școlare și profesionale a copiilor cu cerințe educaționale speciale, precum și în vederea abilitării și reabilitării copiilor cu dizabilități sau cu cerințe educaționale speciale, art. 9 alin. (8) prevede următoarele: "Finanțarea posturilor în cadrul SEOSP și finanțarea COSP se vor realiza de Consiliul Județean/ al Municipiului București, prin CJRAE/CMBRAE".

Iar potrivit alin. (7) al art. 89 al aceluiași Ordin, "salarizarea membrilor comisiei se stabilește în regim de plată cu ora sau de indemnizație de ședință".

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 90 din 6 decembrie 2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene, la art. 31 alin. (1) se stabilește: "Prin derogare de la prevederile art. 104 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 18 din 10 ianuarie 2011, cu modificările și completările ulterioare, începând cu anul 2018, din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educației Naționale, se asigură, pentru unitățile de învățământ preuniversitar de stat, finanțarea cheltuielilor cu salariile, sporurile, indemnizațiile și alte drepturi salariale în bani stabilite prin lege, inclusiv plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătorești având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială, precum și contribuțiile aferente acestora, precum și diferențele salariale prevăzute la art. 1 și 2 din Legea nr. 85 din 2016 privind plata diferențelor salariale cuvenite personalului didactic din învățământul de stat pentru perioada octombrie 2008 - 13 mai 2011".

Prin urmare, consiliile județene nu aprobă sumele necesare finanțării Comisiei de orientare școlară și profesională, în urma aprobării Ordonanței de urgență nr. 90 din 2017, care conferă această responsabilitate Ministerului Educației Naționale.

În cadrul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Mureș funcționează Comisia de orientare școlară și profesională, numită prin decizia Inspectoratului Școlar Județean Mureș nr. 996 din 14.06.2017, care a introdus în Programul EduSAL, la sumele compensatorii, sumele necesare pentru comisie, acestea fiind aprobate doar pentru perioada decembrie 2017 - martie 2018.

Însă, din luna aprilie, Ministerul Educației Naționale nu a mai aprobat sumele respective la categoria sume compensatorii în EduSAL. Astfel, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională nu mai are posibilitatea de a plăti sumele necesare membrilor Comisiei de orientare școlară și profesională, de două luni, ceea ce reprezintă o situație gravă. Totuși, mai puțin gravă, raportată la alte județe din România, unde aceste drepturi salariale nu sunt plătite de la începutul anului.

Situația este una îngrijorătoare. Membrii Comisiei de orientare școlară și profesională prestează activitatea neremunerați, de mai multe luni, astfel încălcându-se un drept prevăzut la art. 41 din Constituția României, respectiv dreptul la muncă și protecție socială.

Importanța numeroaselor adrese trimise Ministerului Educației Naționale de aceste instituții, din diferite județe ale țării, prin care solicită rezolvarea situației este stabilirea încadrării indemnizației de ședință într-o categorie potrivită în programul EduSAL.

Aceste adrese au rămas însă fără răspuns.

O altă mare îngrijorare a conducătorilor Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională este faptul că aceste instituții nu au un departament sau cel puțin o persoană care să le reprezinte interesele la nivelul Ministerului Educației Naționale.

Vă solicit, domnule ministru, să dispuneți verificarea cu celeritate a celor semnalate mai sus și să mă informați atât pe mine, cât și pe conducătorii Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională din fiecare județ privitor la procedura corectă aplicabilă pentru introducerea acestor sume aferente indemnizației de ședință, în programul EduSAL, pentru a putea plăti drepturile salariale ale membrilor comisiei, în concordanță cu prevederile legale.

Totodată, vă rog să luați măsuri ca Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională să fie reprezentat corespunzător în cadrul Ministerului Educației Naționale.

Cu stimă, solicit răspuns oral și scris.

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, doamnă deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 20 septembrie 2018, 1:25
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro