Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of June 26, 2018
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.109/03-07-2018

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
18-12-2018
17-12-2018 (joint)
12-12-2018 (joint)
12-12-2018
10-12-2018
05-12-2018
28-11-2018 (joint)
Video archive:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2018 > 26-06-2018 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of June 26, 2018

18. Supunerea la votul final:  

   

După pauză

 
 

Domnul Florin Iordache:

Rog colegii să ia loc, să putem începe ședința de vot final.

Avem 10 proiecte.

Vom face un vot de control, urmând ca, dacă există observații din partea liderilor...

Putem începe, da? Bun.

Să începem. Vot de control. Să înceapă votul.

 
 

233 de colegi prezenți. Suntem în cvorum.

Întreb, dacă sunt observații din partea liderilor de grup? Nu sunt observații.

Începem.

 
Proiectul de Hotărâre privind aprobarea structurii organizatorice și a statului de funcții ale serviciilor Camerei Deputaților (PH CD 47/2018); (adoptat)

1. Proiectul de Hotărâre privind aprobarea structurii organizatorice și a statului de funcții ale serviciilor Camerei Deputaților; PH CD 47/2018.

Să înceapă votul.

 

173 de voturi pentru, 27 de voturi împotrivă, 64 de abțineri. Adoptat.

 
Proiectul de Lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe (PL-x 361/2018); (adoptat)

Legi ordinare. Adoptări.

2. Proiectul de Lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe; PL-x 361/2018.

Comisia juridică propune adoptarea.

Să înceapă votul.

 

172 de voturi pentru, 95 de voturi împotrivă, 4 abțineri. Adoptat.

Explicarea votului, vă rog, domnul Andronache, Grupul PNL.

 
 

Domnul Gabriel Andronache:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal a votat împotriva acestui Proiect de Lege de abilitare a Guvernului de a emite ordonanțe.

Explicația este una simplă, și anume, nu înțelegem pentru ce este necesară această delegare legislativă, atâta vreme cât v-ați angajat și aveți în mod evident drumul dumneavoastră, al majorității parlamentare, de a legifera prin ordonanțe de urgență - pe Codul penal, pe achiziții publice...

Și dacă ne uităm la cele 50 de ordonanțe adoptate în acest an, vom vedea că ați reglementat inclusiv pe domeniul legilor ordinare, pentru care astăzi Guvernul cere delegare legislativă.

Ca atare, această solicitare este nejustificată și de aceea am votat împotriva acestei reglementări.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Alte intervenții dacă sunt la explicarea votului? Nu mai sunt.

Mergem mai departe.

 
Proiectul de Lege privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor (PL-x 472/2017); (adoptat)

3. Proiectul de Lege privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor; PL-x 472/2017.

Vă rog.

Comisia juridică și Comisia pentru administrație propun adoptarea.

Să înceapă votul.

 

273 de voturi pentru, două voturi împotrivă, 4 abțineri. Adoptat.

 
Proiectul Legii muntelui (PL-x 80/2018); (adoptat)

4. Proiectul Legii muntelui; PL-x 80/2018.

Comisia pentru mediu și Comisia pentru agricultură propun adoptarea.

Să înceapă votul.

 

245 de voturi pentru, un vot împotrivă, 28 de abțineri. Adoptat.

Explicarea votului.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Giugea, Grupul PNL.

 
 

Domnul Nicolae Giugea:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Putea să fie o lege foarte bună, o lege utilă, coerentă, completă, complexă. Dar într-un final a ieșit o lege șchioapă, întrucât la marginea zonei montane se află un hău în care domnul Daea a introdus, prin echipa sa, nedefinirea și mai ales nedelimitarea zonei montane.

În orice manual de geografie și chiar și în cel de clasa a V-a găsești acolo clar definită și delimitată zona montană.

În Legea muntelui nu există delimitarea clară a zonei montane sau nu există deloc delimitarea zonei montane.

O astfel de lege vreau să vă reamintesc că este aceea a definirii zonelor defavorizate. Și fiecare ministru care vine la conducerea ministerului, în funcție de interesele pe care le are, redefinește limitele zonelor defavorizate. În acest fel, am ajuns ca unele municipii să facă parte din zonele defavorizate.

Probabil aceasta se urmărește și cu Legea zonei montane. De ce să fie funcțională, de ce să fie atât de utilă, dacă poate să fie șchioapă, ca orice lege pe care o promovează în momentul de față Parlamentul României?

Am votat această lege sub rezerva completării ulterioare, prin intervențiile corespunzătoare, a tuturor neajunsurilor ei.

Mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Domnul Florin Iordache:

Domnul Dîrzu, Grupul PSD.

 
 

Domnul Ioan Dîrzu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Cred că Legea montană ar fi fost o lege extrem de utilă, dacă ar fi fost dată în mandatele anterioare - al PNL sau al tehnocraților.

Eu spun că este o lege foarte bună.

Ministerul Agriculturii și-a făcut datoria, așa cum știe să o facă în ultima vreme, adică foarte bine.

Guvernul susține această măsură cu 10 milioane... 10 miliarde de euro, pentru următorii 10 ani... (Vociferări.) 10... da... și atunci... și atunci putem să spunem următorul lucru. Există o zonă... (Vociferări.) ... 10 milioane de euro. Există o zonă...

 
 

Domnul Florin Iordache:

Continuați, domnule deputat.

 
 

Domnul Ioan Dîrzu:

... neglijată de Guvernele anterioare.

Credem că tinerii fermieri merită susținere. Credem că acele zone au nevoie de ferme de animale, au nevoie de investiții. Și cele 15,8% din locuitorii României pot să-și desfășoare activitatea în acea zonă.

Eu zic că este o măsură extraordinar de bună.

Ar fi fost bine dacă legea ar fi apărut mai devreme.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc. (Aplauze.)

Nu mai sunt intervenții.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii energiei electrice și a gazelor naturale nr.123/2012 (PL-x 341/2018); (adoptat)

5. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii energiei electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012; PL-x 341/2018.

Comisia pentru industrii propune adoptarea.

Să înceapă votul.

 

284 de voturi pentru, un vot împotrivă, 3 abțineri, un coleg care nu și-a exprimat votul. Adoptat.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.24/2017 privind modificarea și completarea Legii nr.220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie și pentru modificarea unor acte normative (PL-x 198/2017); (adoptat)

6. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2017 privind modificarea și completarea Legii nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie și pentru modificarea unor acte normative; PL-x 198/2017.

Comisia pentru industrii și Comisia pentru mediu propun adoptarea.

Să înceapă votul.

 

279 de voturi pentru, 5 abțineri, un coleg nu și-a exprimat votul.

Explicarea votului.

Domnul Iancu și apoi domnul Bumb.

Cum v-ați înscris...

Domnul Iancu, Grupul PSD.

Vă rog.

Și apoi, domnul Bumb.

 
 

Domnul Iulian Iancu:

În jumătate de oră termin.

Stimați colegi,

Este un moment istoric.

Vă mulțumesc pentru vot.

279 de voturi pentru și doar 5 abțineri demonstrează că în sfârșit sunt teme în care cu toții putem, solidarizându-ne, să creăm și să realizăm momente istorice.

De ce este un moment extrem de important, prin votul dat acestei legi?

Este pentru prima dată când legislația României reușește să transforme consumatorul în actor-cheie în sistemul energetic și în piața de energie.

Dar ce îi oferă? Îi oferă un instrument pentru a-și controla propriul consum, iar sistemul să fie folosit de consumator ca și un acumulator, drept stocator de energie. Consumatorul se poate adresa sistemului, îi poate da energie, poate lua energie, fără ca el să suporte consecințele sau costurile aferente.

Cu alte cuvinte, vom avea, începând de astăzi, sute de mii sau milioane de mici producători, răspândiți uniform, pe tot cuprinsul României, care vor putea, prin ceea ce vând în sistemul energetic național, nefiscalizați fiind, să-și aducă un venit suplimentar care până astăzi nu putea să fie accesibil și pentru care, deși Ministerul Finanțelor Publice s-a opus sistematic, inclusiv în timpul dezbaterilor, am reușit, noi, cu toții, prin votul nostru, prin decizia noastră, prin fermitatea noastră, să impunem acest mic motor economic pentru bunăstarea consumatorilor români, pentru care vă mulțumesc.

 
 

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Grupul PNL, domnul Bumb.

 
 

Domnul Sorin-Ioan Bumb:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Într-adevăr, este una dintre cele mai importante legi din domeniul economic, pe care le-am adoptat în această sesiune.

Grupul PNL a votat pentru această lege, având în vedere angajamentele pe care România le are, și anume, ca din 2020 să avem minimum 24% din energia produsă din resurse regenerabile.

Problema până acum a fost deosebit de grea, pentru că micii producători puteau să dea faliment și să nu poată să-și recupereze banii pe care i-au băgat în instalațiile pentru producerea energiei electrice.

Prosumerii, micii consumatori au astăzi ocazia să-și asigure atât consumul propriu, cât și să bage în sistemul național, energia, surplusul de energie pe care îl produc.

Este o lege extraordinar de bună, venită în sprijinul lor, o lege care va asigura creșterea energiei produse din resurse regenerabile și nu numai atât, ci se va dezvolta o întreagă industrie pe orizontală în domeniul celor care produc echipamente pentru această industrie.

Știm bine că certificatele verzi au fost scumpe și, la consumatorul final, până acum, s-a resimțit destul de greu în buzunar, prețul acestora.

Sperăm ca, prin introducerea a cât mai multă energie în sistem și a scăderii valorii acestei energii verzi, România, în primul rând, să poată să își mărească procentul de energie produsă din resurse regenerabile și, în al doilea rând, consumatorul să poată cumpăra un curent cât mai ieftin și nepoluant.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Grupul PMP, domnul Corneliu Bichineț.

Vă rog, domnule deputat.

 
 

Domnul Corneliu Bichineț:

Am zărit în sală câțiva miniștri. Nu știu dacă doamna ministru Grațiela Gavrilescu este în sală, ministrul mediului, pentru că pentru ministerul Domniei Sale, ca și pentru noi, toți, astăzi este un moment foarte important.

Cei 5 colegi care s-au abținut de la votul acestui proiect de lege probabil că n-au fost atenți.

Participând, domnule ministru, împreună, rar se întâmplă, cu toții, la a genera o lege bună.

În școala lui Pitagora, domnule ministru, după cum cred că nu știți, pe frontispiciu scria: "Nimeni să nu intre aici dacă nu este geometru" - dacă nu știe geometrie.

Și, până la 30 de ani, cei care veneau acolo aveau dreptul numai să învețe și să asculte. De la 30 la 35 de ani, aveau dreptul să pună întrebări. Și abia după 35 de ani, aviz amatorilor, puteau da și răspunsuri.

Eu sunt la vârsta când pot da un răspuns.

Răspunsul meu este următorul.

În timp ce încercăm să normalizăm activitatea parlamentară, suntem încurajați de un cor foarte puternic, în fața Parlamentului, care invariant vine cu: "Hoții! Hoții! Hoții!".

Dacă se simt bine în astfel de situație, este problema lor. Eu nu mă simt deloc bine.

Și dacă vrem să facem o Românie curată, întâi trebuie să începem cu normalizarea raporturilor om-natură.

Fac trimitere la Ilya Prigogine, un înțelept, un cărturar sârb care ne atrage atenția, în secolul al XX-lea, că raporturile dintre om și natură pot normaliza și raporturile dintre om și om.

Nu știu dacă ați sesizat, s-ar părea că între noi nu mai există dialog aici. Și este foarte, foarte trist.

Astăzi, am votat împreună pentru ca cetățeanul român să conștientizeze că poate contribui, prin decizia, prin activitatea sa, la normalizarea raporturilor energetice, cel puțin.

A spus domnul Iancu - cred că sunteți bunișor, dar nu v-am văzut când a fost moțiunea și a fost ministrul dumneavoastră, să veniți să-l smulgeți de aici și să vă așezați în locul lui, acolo. N-aveți curaj. Îmi pare foarte rău!

Oricum, Partidul Mișcarea Populară va susține orice proiect legislativ care duce la normalizarea vieții în România.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc și eu.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.192/2006 privind medierea și organizarea profesiei de mediator (PL-x 483/2016); (adoptat)

7. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 192/2006 privind medierea și organizarea profesiei de mediator; PL-x 483/2016.

Comisia juridică propune adoptarea.

Să înceapă votul.

 

149 de voturi pentru, 115 voturi împotrivă, 16 abțineri. Adoptat.

(Domnul deputat Stelian-Cristian Ion solicită să ia cuvântul.)

Explicarea votului.

Vă rog, domnule Stelian Ion.

Nu apăreți...

Domnule Cupșa, vă rog, după.

 
 

Domnul Stelian-Cristian Ion:

Am votat împotriva acestui proiect, pentru că este un proiect profund neconstituțional.

Se vor lungi duratele proceselor, tuturor proceselor din România.

Dacă asta vă doriți, să votăm împotriva Constituției, a deciziilor Curții Constituționale și împotriva cetățenilor, pe care îi împiedicăm să aibă acces liber la justiție, iată că ați reușit acest lucru.

Nu meritați aplauze, dimpotrivă.

Cu siguranță, va trebui să reparăm această nedreptate, la Curtea Constituțională, unde, cu ajutorul colegilor din opoziție, sperăm să avem câștig de cauză. (Aplauze.)

 
 

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Domnul Cupșa.

 
 

Domnul Ioan Cupșa:

Vom ataca la Curtea Constituțională această lege. (Vociferări.)

Și nu este o surpriză, nu?

V-am spus de la bun început. Dacă prevederile... dacă dispozitivul, precum și motivele Deciziei Curții nr. 266/2014 ne spuneau că este neconstituțional să obligi o persoană doar să participe la o procedură de informare în legătură cu medierea, cât de constituțional poate fi acest text pe care dumneavoastră îl adoptați, în măsura în care îl obligi să participe la o procedură de mediere? Subliniez, nu la o procedură de informare, ci la o procedură de mediere.

Se încalcă accesul liber la justiție, dreptul la un proces echitabil, la un proces care să se termine într-un termen rezonabil? Cu certitudine, da. Și aceasta se va întâmpla.

Închipuiți-vă că ați votat în acest moment ca orice cerere care va fi adresată unei instanțe de judecată, dacă nu este însoțită de dovada că ai trecut prin biroul unui mediator - că ai trecut prin biroul unui mediator - eventual, plătindu-i și un onorariu, va fi respinsă, ca prematură.

Acest lucru l-ați votat cei care ați votat doar la ridicarea de deget și nu ați știut care este conținutul acestor texte modificatoare ale Legii medierii.

Eu vă mulțumesc.

Și, cum spuneam, o să ne vedem din nou în Parlament, în legătură cu această lege, după ce sesizarea noastră, adresată Curții Constituționale, va avea succes și ne veți da din nou de lucru, în Parlament, nu? Că asta faceți...

Mulțumesc.

 
 

Domnul Florin Iordache:

Da. Mulțumesc.

 
Legea pentru modificarea și completarea Legii nr.317/2004 privind organizarea și funcționarea Consiliului Superior al Magistraturii, reexaminată la cererea Președintelui României (Pl-x 419/2017/2018); (adoptată legea în forma trimisă la promulgare)

Legi organice. Adoptări.

8. Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 317/2004 privind organizarea și funcționarea Consiliului Superior al Magistraturii, reexaminată la cererea Președintelui României; Pl-x 419/2017/2018.

Comisia juridică propune adoptarea.

Să înceapă votul.

 

172 de voturi pentru, 108 voturi împotrivă, 6 abțineri, 2 colegi nu și-au exprimat votul. A fost adoptată.

Explicarea votului.

Vă rog, domnule Stelian Ion.

Un singur vorbitor.

Domnul Stelian Ion și apoi domnul Cupșa.

 
 

Domnul Stelian-Cristian Ion:

La 100 de ani de la Marea Unire, iată că românii luptă contra românilor.

Doamna Olguța Vasilescu vrea să pună tunurile pe copiii din Piața Victoriei... (Vociferări.)

Liviu Dragnea a început război împotriva statului de drept și împotriva românilor... (Vociferări.)

Vicepreședintele PSD cheamă tineretul pesedist, cu arma la picior, să lupte, și, la fluierul celui mai iubit...

 
 

Domnul Florin Iordache:

Explicarea votului...

 
 

Domnul Stelian-Cristian Ion:

... fiu al poporului...

 
 

Domnul Florin Iordache:

Domnule coleg...

 
 

Domnul Stelian-Cristian Ion:

... vă spun imediat care e legătura... să aducă oamenii în București. Acum ați deschis un nou front. Vreți să câștigați și reduta CSM și reduta Inspecției Judiciare. Despre asta este vorba!

Să nu credeți că lucrurile vor rămâne aici și să nu credeți că noi nu vom lupta până la capăt!

Avem pentru ce lupta. Noi nu luptăm să ne scăpăm pielea, domnule condamnat penal. Nu vrem... La dumneavoastră, care vociferați acum mă adresez...

 
 

Domnul Florin Iordache:

Explicarea votului, fără atacuri.

 
 

Domnul Stelian-Cristian Ion:

... dumneavoastră mă adresez. (Vociferări.)

 
 

Domnul Florin Iordache:

Deci, domnule coleg, fără atac la persoană.

Vă rog, explicarea votului, fără atac la persoană.

Vă rog, continuați. (Vociferări.)

Vă rog, explicarea votului, fără atac la persoană.

Vă rog, continuați. (Vociferări.)

Continuați.

 
 

Domnul Stelian-Cristian Ion:

Nu... deci nu luptăm pentru a ne scăpa pielea, ci luptăm pentru copiii noștri. Și vom lupta mai dârz decât dumneavoastră. (Vociferări. Aplauze.)

 
 

Domnul Florin Iordache:

Domnul deputat Cupșa.

 
 

Domnul Ioan Cupșa:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

24 de articole sunt în mod cert fie neclare, fie conțin texte contrare, fie, în esență, sunt niște paralelisme legislative, cu texte din acest proiect sau din alte legi.

Acest lucru l-ați votat, atunci când ați respins cererea de reexaminare a președintelui României.

Felul în care ați decis să modificați Legea nr. 317/2004, cea privitoare la organizarea și funcționarea...

Haideți, vă rog, dumneavoastră... puteți veni până aici...

 
 

Domnul Florin Iordache:

Continuați, domnule coleg, explicarea votului, fără atac la persoană.

Domnul Cupșa, vă rog, continuați. (Vociferări.)

 
 

Domnul Ioan Cupșa:

Domnule președinte... (Vociferări.)

 
 

Domnul Florin Iordache:

Vă rog.

 
 

Domnul Ioan Cupșa:

Domnule președinte...

 
 

Domnul Florin Iordache:

Continuați, vă rog.

 
 

Domnul Ioan Cupșa:

Rugămintea mea este să vă îndepliniți întrutotul obligațiile pe care le aveți și să controlați sala, în așa fel încât desfășurarea ședințelor Parlamentului să fie una potrivită locului și rolului pe care îl...

 
 

Domnul Florin Iordache:

Vă rog, continuați, domnule Cupșa, explicarea votului. Discutăm despre Proiectul de Lege care...

 
 

Domnul Ioan Cupșa:

Vă repet, încă o dată. 24 de articole conțin texte neclare, texte contrare sau paralelisme legislative.

Calitatea, încă o dată, a acestui act pe care PSD-ALDE îl susține este una execrabilă. Și cineva probabil va veni să vă traducă cuvântul "execrabil". Cineva din ALDE, de preferat. (Vociferări.) Cineva din ALDE, de preferat. Să vină să traducă astfel de cuvinte mai rar folosite, dar complet potrivite pentru ceea ce îmi doresc să exprim în legătură cu activitatea pe care dumneavoastră o desfășurați.

Ce se va întâmpla cu această lege, o lege care modifică, cum vă spuneam, felul în care se va organiza și va funcționa CSM? Este foarte simplu. Va avea de suferit autoritatea judecătorească.

Va avea de suferit autoritatea judecătorească. Vor avea de suferit cetățenii care se vor adresa instanțelor judecătorești atunci când, nevoiți fiind vor solicita să se pronunțe câte o hotărâre.

Hotărâri de condamnare nu știu câte vor fi, nu știu câte au mai fost pronunțate în legătură cu cei care sunt în sală, dar eu vorbeam în general despre soluționarea unor procese, indiferent că sunt de natură civilă sau penală și în legătură cu care ar trebui să fim mai atenți. Pentru că, încă o dată, vătămăm drepturi și interese fundamentale ale concetățenilor noștri.

În legătură și cu acest text de lege...

 
 

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

 
 

Domnul Ioan Cupșa:

... dacă nu vor avea suficientă înțelepciune, colegii dumneavoastră, PSD-ALDE, din Senat, ne vedem la Curtea Constituțională. (Vociferări.) (Aplauze.)

 
 

Domnul Florin Iordache:

Da. Asta este cel mai ușor.

Domnule Bălănescu, vă rog.

Vă reamintesc, Curtea tocmai a declarat-o constituțională.

Domnul Bălănescu, explicarea votului, Grupul PSD.

 
 

Domnul Alexandru Bălănescu:

Stimați colegi,

Din câte mă pricep, istoria acestui popor este istoria unei justiții care întotdeauna a fost nedreaptă cu el.

Și a fost nedreaptă, pentru că justiția, în această țară și pe aceste meleaguri, a fost una a puterii și nu a cetățeanului.

Am îndurat o justiție comunistă, dar care avea o atitudine umană față de cetățean. Și am prins justiția procurorilor, în această țară, mai tare ca justiția stalinistă a anilor 1954.

Această instituție a procurorilor a fost dată în puteri depline și ea a condus statul o perioadă îndelungată de timp.

Legile justiției trebuie să fie reformatoare și trebuie să aibă în vedere cetățeanul, nu puterea.

Or, în această țară, trebuie să înțelegem că actul de justiție trebuie să respecte drepturile și libertățile fundamentale ale cetățeanului și nu să menținem o justiție macovistă care prezintă cetățeanul ca o victimă, în 99 de cazuri, a actului de justiție.

De aceea, astăzi am avut satisfacția să votez o putere în stat care este reglementată bine. Ea poate fi reglementată și mai bine, atâta vreme cât procurorul stă în egală măsură în fața avocatului, în aceeași situație fizică și psihică, fără a crea drepturi suplimentare acestuia.

De aceea, Inspecția Judiciară, CSM au roluri foarte importante în respectarea drepturilor și libertăților fundamentale.

De ce nu credem și de ce de la acest microfon nu facem decât acuzații prin care orice act de progres într-un anumit domeniu este caracterizat prin prisma unor persoane?

De ce reducem rațiunea pentru care ființează Parlamentul în această țară?

Noi reglementăm...

 
 

Domnul Florin Iordache:

Concluzionați, domnule coleg.

 
 

Domnul Alexandru Bălănescu:

... pentru cetățeni aici.

De aceea, în concluzie, vă rog să luați ziua de astăzi ca una istorică, prin care se caută să se repună în drepturi de autoritate deplină justiția în România, pentru cetățeanul român.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc și eu.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.31/2018 privind modificarea și completarea Legii cadastrului și a publicității imobiliare nr.7/1996 (PL-x 375/2018); (adoptat)

9. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 31/2018 privind modificarea și completarea Legii cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996; PL-x 375/2018.

Comisia pentru administrație și Comisia juridică propun adoptarea.

Să înceapă votul.

 

288 de voturi pentru, o abținere. Adoptat.

Domnule Varga, vă rog.

Explicarea votului, Grupul PNL.

 
 

Domnul Vasile Varga:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Am votat astăzi pentru acest proiect de lege, întrucât unele disfuncționalități au fost eliminate din Legea nr. 7/1996.

A fost necesar să ne ducem pe un Decret-lege nr. 215, un decret vechi care a făcut foarte multe lucruri bune în regim de carte funciară, în Bucovina.

Și astăzi, chiar dacă există aceste disfuncționalități, în continuare, mă bucur că s-a eliminat acea dinastie a unora care se consideră a fi judecători într-o procedură necontencioasă și anume, registratorii de carte funciară, care erau mai presus de lege. Astăzi vor avea și ei, la rândul lor, cum avem fiecare dintre noi, un for de conducere, care să-i determine să dea o altă conotație activității profesionale pe care o au, pentru că nu există stat în stat, cum exista până acum la birourile de carte funciară.

Începând de astăzi, au câte un șef și sunt obligați să înregistreze în Cartea Funciară toate actele de proprietate.

Este adevărat că inclusiv certificatul de posesor, acea procedură greoaie - care n-a fost pus în practică din 1996 până astăzi niciodată - nu s-a putut pune în practică.

Astăzi vom avea o altă posibilitate, prin posesia noastră, înscrierea în Cartea Funciară.

De aceea, am votat alături de celelalte formațiuni politice acest proiect de lege. (Aplauze.)

 
 

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Vasile Varga:

Mulțumesc.

 
 

Domnul Florin Iordache:

Proiectul de Lege...

A, domnul Korodi, explicarea votului, vă rog.

 
 

Domnul Korodi Attila:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Astăzi închidem o dezbatere care durează de cel puțin 4 ani, o dezbatere care s-a axat pe micșorarea, scăderea birocrației și pe sprijinul consistent al țăranului român care are nevoie ca tot ceea ce înseamnă pământuri pe care le deține să le aibă din punctul de vedere al hârtiilor, al actelor puse în ordine.

Stimați colegi,

Este bine că această dezbatere parlamentară și decizia noastră de astăzi, în sfârșit, au fost susținute și de instituția națională care se ocupă de cadastru.

Dar au trecut prea mulți ani. Și, din păcate, avem în fața noastră încă câteva termene care ticăie, care se referă la finalizarea procesului de retrocedare a terenurilor și de împroprietărire a foștilor proprietari.

Stimați colegi, avem nevoie de flexibilitate și avem nevoie de instituții naționale care să nu se focalizeze pe "drepturile" pe care le au astăzi cei care dau energie birocrației din România, ci să mergem în direcția de a scădea rolul statului în aceste procese, în aceste domenii, și să ajutăm omul efectiv să-și rezolve problemele care de ani de zile este blocat să le rezolve.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Nu mai sunt intervenții.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul asigurării pentru accidente de muncă (PL-x 189/2018). (adoptat)

Și ultimul proiect.

10. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul asigurării pentru accidente de muncă; PL-x 189/2018.

Comisia pentru muncă și Comisia pentru sănătate propun adoptarea.

Să înceapă votul.

 

289 de voturi pentru, un vot împotrivă. Adoptat.

Invit colegii la ședința Biroului permanent.

Explicarea votului, domnul Buicu, vă rog.

 
 

Domnul Corneliu-Florin Buicu:

Vă mulțumesc.

Grupul parlamentar al Partidului Social Democrat a votat pentru acest proiect de lege.

Vreau să vă amintesc că la nivel național vorbim despre 3.119 servicii voluntare pentru situații de urgență, în cadrul cărora activează 104.681 de persoane, dintre care 100.835 sunt voluntarii.

Din totalul acestor voluntari, vorbim despre 76.325 de români care au încheiat contractele de voluntariat și care sunt beneficiari ai acestei legi.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc și eu.

Nu mai sunt intervenții.

Declar ședința închisă.

 
   

Ședința s-a încheiat la ora 13,09.

 
     

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania tuesday, 18 december 2018, 20:07
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro