Domnul Florin-Claudiu Roman: Mulțumesc, domnule președinte de ședință. Sigur că se poate face politică și prin minciună, manipulare și dezinformare. Cei care doresc să facă treaba aceasta erau probabil credibili dacă veneau să prezinte un studiu de impact, dacă veneau cu argumente și nu să facă doar declarații politice de la tribuna Parlamentului. În calitate de inițiator, alături de colegul de la Suceava, domnul deputat Balan, de alți colegi din cadrul Parlamentului, care au muncit la acest proiect și cărora le mulțumesc. Vă mulțumesc și dumneavoastră, celor care ați dat votul pentru acest proiect de lege. Vă spun doar câteva lucruri. În primul rând, la ora actuală, sunt oficial 1.900 de victime rezultate în urma accidentelor rutiere. Nu cred că este bine și acesta cred că este cel mai important argument că aici trebuia făcută o modificare. Avem 1.900 de morți și suntem în topul țărilor europene, ca număr de victime din accidente rutiere. Asociații din zona ONG-urilor apropiate de colegul deputat spun răspicat - și cred că ați primit fiecare dintre dumneavoastră la cutia deputatului acea situație - spun: "Se moare din cauza accidentelor rutiere în România, din următoarele motive: 1. numărul mare de autovehicule pe o infrastructură precară; 2. neglijența la volan; 3. consumul de alcool excesiv; și de abia pe locul 4 discutăm despre viteză". Sunt date pe care le folosesc susținătorii acestei idei. Am avut și eu curiozitatea să mă uit cine este în spatele acestui ONG care ne-a trimis această scrisoare de informare. Este un ONG de la Iași. Iar în spatele acestui ONG este un fost jurnalist și un fost avocat care, întâmplător sau nu, este membru al partidului care astăzi a votat împotriva acestui proiect de lege. Bun. Este dreptul Domniilor Lor să-și spună punctul de vedere. Este foarte clar, stimați colegi, că Poliția Rutieră a uitat de principalul său rol, cel de prevenție. Cred că fiecare dintre noi sau mulți dintre noi suntem conducători auto și simțim nevoia prevenției, din partea Poliției Rutiere. De ce prima sancțiune este - "Îți iau permisul, îți dau amendă, îți iau puncte..." - dacă timp de câțiva ani de zile nu am greșit? De ce? Suntem ca la armată, cu pedeapsă colectivă? Dacă unul a greșit, trebuie să le tăiem capul la toți? A doua chestiune. Trebuie să-i scoatem pe agenții de la Poliția Rutieră, care-și fac datoria în stradă, și este foarte bine că-și fac datoria, avem nevoie de ei în stradă, de sub acel plan... care nu este în regulă... acel plan de amenzi. Adică, dacă nu-ți faci planul de amenzi, trimestrial nu mai poți urca ierarhic. Eu cred că lucrurile s-au schimbat și acei oameni, care, de regulă, stau la aer condiționat, pentru că șefii stau la aer condiționat, ei nu stau în stradă, alături de amărâții de agenți, dar impun planuri de amenzi celor care stau în stradă. Acest proiect de lege este similar unui alt proiect pe care l-au folosit francezii. În urma folosirii acestui proiect, s-a demonstrat, în practică și nu în povești, că numărul victimelor rezultate din accidente rutiere a scăzut. Și vă mai spun un singur lucru, stimați colegi, pe care vi l-am mai spus. Acolo unde există machete ale Poliției, puse pe drumurile naționale, spre Brașov, spre nordul Moldovei, statisticile Poliției demonstrează că acolo sunt mai puțini morți din accidente rutiere. Cu toții circulăm în Uniunea Europeană, ai cărei membri suntem...
|