Plen
Ședința Camerei Deputaților din 5 septembrie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.126/13-09-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-09-2018
17-09-2018
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 05-09-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 5 septembrie 2018

5. Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind modificarea și completarea Regulamentului Camerei Deputaților (PH CD 50/2018). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PHC nr. 50/2018

 

Domnul Florin Iordache:

  ................................................

2. Proiectul de Hotărâre privind modificarea și completarea Regulamentului Camerei Deputaților.

Avem 13 amendamente admise, 9 amendamente respinse.

Din partea comisiei sesizate, Comisia pentru regulament?

Domnul Nicolicea.

Vă rog să prezentați raportul.

Domnul Eugen Nicolicea:

Am să fac o prezentare scurtă.

Raportul de modificare a Regulamentului este ca urmare a punerii în acord a Regulamentului Camerei Deputaților cu Statutul, cu Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, respectiv Codul de conduită al deputaților și al senatorilor.

Modificările sunt în concordanță cu Regulamentul Parlamentului European, de unde au fost majoritatea copiate.

A fost adoptat raportul, cu 4 voturi pentru, unul împotrivă, din totalul de 5 deputați prezenți. Fapt pentru care vă propun votarea raportului cu amendamentele admise. Și am înțeles că mai există un amendament de corelare.

Domnul Florin Iordache:

Da. Să-l prezentați pe cel de corelare, dacă... că sunt și amendamente...

Sau îl prezintă domnul Márton Árpád? Da. Bun.

La dezbateri generale, domnul Ion Stelian, vă rog, Grupul USR. Și apoi, domnul Andronache.

Domnul Stelian-Cristian Ion:

Am apăsat...

Domnul Florin Iordache:

Vă rog.

Domnul Stelian-Cristian Ion:

USR e categoric împotriva acestei propuneri a domnului Nicolicea, care este inițiatorul propunerii de modificare a Regulamentului.

Este un regulament de o duritate extremă aș putea spune, mai ales în condițiile celor întâmplate în ultimele luni și în ultima perioadă, în Parlamentul României și în România, în general.

Care este esența acestei schimbări? Vă spun eu.

Esența este aceea de a da o aparență de legalitate politicii pumnului în gură pus opoziției.

Am văzut care e atitudinea regimului actual. Aceea de a introduce un sistem autoritarist în România.

Acest lucru trebuie să îmbrace și o formă legală, și o formă regulamentară, în Parlamentul acesta.

Vă deranjează foarte tare, dragi colegi, aș spune, de la PSD, de la ALDE, faptul că spunem lucrurilor pe nume. Că spunem răspicat, că cerem dreptul la cuvânt, că ne susținem toate proiectele, în ciuda faptului că ne luați dreptul la cuvânt de foarte multe ori.

Vă deranjează foarte tare că reacționăm și că protestăm uneori cu forme mai puțin tipice, să zic așa.

Vreau să vă spun că de fiecare dată toate aceste forme ale noastre de protest împotriva abuzurilor dumneavoastră au fost eminamente pașnice. Eminamente pașnice!

Întotdeauna am promovat această idee, a unei confruntări pașnice cu o putere abuzivă.

Ce faceți dumneavoastră este să provocați în continuu. Să blocați orice posibilitate de dialog și orice posibilitate de găsire a unor soluții bune.

V-a deranjat foarte tare că am adus la un moment dat anumite mesaje în Parlament.

Sunt mesajele țării, să știți, nu sunt ale noastre personal, nu le-am adus de acasă, sunt ale românilor.

Dacă vă deranjează ce gândesc românii e o altă problemă.

Ne îndreptăm cu pași repezi, dar siguri, spre dictatură.

Ce vreți să faceți dumneavoastră este profund nedrept, profund neconstituțional.

Printre altele, știu că ați copiat, așa cum s-a exprimat domnul Nicolicea, din Regulamentul de procedură al Parlamentului European. Dar dumneavoastră luați de unde vă convine ce vă convine. De unde vă convine ce vă convine. Din toată legislația lumii, luați numai articolele care vă convin.

Păi, adoptați tot Regulamentul de procedură al Parlamentului European, nu adoptați doar pe bucăți ceea ce vă convine.

Vreți să puneți... ați mers până într-acolo încât dincolo de posibilitatea de a scoate cu forța, pe brațe, cu ajutorul Departamentului afacerilor interne, al acestor oameni angajați la Parlament, parlamentarii care vă deranjează și veți considera că tulbură ședințele. Deci vreți să ne luați pe brațe, pe sus din comisii, și probabil și din plen.

Dar vreți - cel mai grav - să ne puneți și o interdicție, de cel mult 30 de zile, de a participa la lucrările Parlamentului.

Știți că dreptul acesta nu ni l-ați dat dumneavoastră. Derivă direct din Constituție. Avem dreptul de a depune moțiuni, de a semna moțiuni, de a semna inițiative legislative, de a avea activitate în comisii. Lucrurile acestea sunt reglementate de Constituție.

Ceea ce cereți dumneavoastră este neconstituțional.

USR categoric va ataca la Curtea Constituțională acest regulament, care este un regres.

Vă plângeți că există o atmosferă în Parlament, dar nu vedeți jignirile dumneavoastră către opoziție. Jignirile de ordin uneori xenofob, uneori de ordin... de gen, da?

Toate acele ieșiri misogine ale dumneavoastră - de cele mai multe ori au fost ale dumneavoastră -, pe acelea nu le-ați văzut.

Pentru dumneavoastră nu e important că președintele Camerei Deputaților a încălcat art. 66 din Constituție și nu a convocat sesiunea extraordinară a Parlamentului, deși aveam numărul suficient de semnături. Lucrul acesta nu e important. E important cum te prezinți, cum ești îmbrăcat și să fii politicos.

OK, suntem politicoși. Noi vrem să fim politicoși și cu dumneavoastră și cu toată lumea. Dar haideți, respectul să fie reciproc. Nu ne puneți pumnul în gură, nu faceți abuzuri incredibile și după aceea ne spuneți: ați încălcat nu știu ce reguli de curtoazie, vă interzicem dreptul de a mai fi deputați. Exagerez, nu de a fi deputați...

 

Domnul Florin Iordache:

Vă rog să concluzionați.

Domnul Stelian-Cristian Ion:

... de a participa la lucrările...

 

Domnul Florin Iordache:

Domnule coleg...

Domnul Stelian-Cristian Ion:

Da, închei...

 

Domnul Florin Iordache:

Sunt cinci minute, vă rog.

Domnul Stelian-Cristian Ion:

Închei. Închei. De a participa la lucrările acestui Parlament o perioadă de 30 de zile.

Cu ce drept faceți acest lucru și ce credeți că veți obține?

Adică dacă n-ați învățat încă faptul că aceste abuzuri pe care le faceți, faptul că introduceți numai interdicții și veniți cu acest stil opresiv naște exact reacția adversă înseamnă că nu vă doriți să avem o liniște socială și să avem o liniște inclusiv în Parlamentul României.

Nu veți reuși, nu veți reuși să opriți opoziția să se exprime prin aceste schimbări de regulament. Dimpotrivă! Poate vom avea sancțiuni, sper să nu fie cazul. Dar, în orice caz, prin aceste acțiuni absolut abuzive și ieșite din limitele normalului, nu veți reuși să ne puneți pumnul în gură. (Aplauze.)

Domnul Florin Iordache:

Domnul Andronache, Grupul PNL.

Domnul Gabriel Andronache:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Îmi place jocul acesta - fiecare sesiune cu multe încălcări de Constituție - pe care îl practicați dumneavoastră, majoritatea parlamentară.

Se pare că este un concurs pe care îl inițiați de la prima ședință a acestei sesiuni parlamentare.

Și doriți efectiv ca în această sesiune parlamentară să încălcați de mai multe ori Constituția, față de sesiunea precedentă.

M-aș fi așteptat de la dumneavoastră să veniți să propuneți punerea în acord a Regulamentului cu ultima decizie a Curții. Astfel încât să corectați monstruozitatea pe care ați introdus-o în Regulament, stabilind dumneavoastră, în numele opoziției sau al altor grupuri parlamentare, cine să fie președintele unei comisii repartizate unui grup parlamentar din opoziție.

Dar nu. Surpriză! Veniți cu o propunere de regulament care în mod evident continuă politica pe care ați inițiat-o în sesiunea trecută, aceea de a ne închide gura, nouă, celor din opoziție.

Jocul e foarte interesant, mai ales că introduceți prevederi neconstituționale.

Și am aici o decizie a Curții Constituționale - nr. 81/2013 - care vine și arată că ceea ce reintroduceți dumneavoastră sau de fapt introduceți acum în Regulament a fost declarat neconstituțional în 2013, când se regăsea o chestiune de aceeași factură în Statutul deputaților și al senatorilor. Mă refer la interdicția pe care o instituiți la punctul 5. Aceea de a interzice parlamentarului să participe, pe o perioadă temporară, de două până la 30 de zile lucrătoare, de a participa la activitățile Parlamentului.

Și dați-mi voie să vă citesc din această decizie. Poate vă dă Dumnezeu mintea cea de pe urmă și retrimiteți la comisie, pentru a corecta acest proiect de hotărâre.

Ce spunea Curtea în 2013? Curtea reține că reprezentativitatea mandatului parlamentar, așa cum este stabilită de dispozițiile din legea fundamentală, are importante consecințe juridice. Una dintre acestea se referă la îndatoririle parlamentarului - atenție! - care se exercită în mod continuu.

Pe cale de consecință, stimați colegi, nu aveți cum să introduceți o interdicție de suspendare de participare la activitatea parlamentară, pentru că onor Curtea a venit și v-a spus în 2013 că această activitate se exercită în mod continuu, din momentul la care acesta intră în exercițiul mandatului, până la data încetării calității de deputat sau senator, legiuitorul trebuind ca prin reglementările pe care le adoptă să nu împiedice îndeplinirea acestora.

Faptul că menționați dumneavoastră la acest punct 5 că nu va afecta mandatul este apă de ploaie. O asemenea mențiune nu vine în niciun caz să înlăture ceea ce Curtea Constituțională v-a spus prin această Decizie nr. 81/2013.

Și tot dumneavoastră, la televizor, și aici, în plenul Camerei Deputaților, spuneți tot timpul că respectați deciziile Curții Constituționale.

Pe cale de consecință, faceți bine și respectați Decizia nr. 81/ 2013 și eventual retrimiteți la comisie acest proiect de hotărâre.

Altfel, bineînțeles, ne vedem la Curte.

Mulțumesc. (Aplauze.)

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Domnul Pașcan, Grupul PMP.

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Distinși colegi,

Eu înțeleg că pe unii, raportându-se la istoria filiației lor politice, îi bântuie accesele totalitare, îi bântuie acțiunile represive.

Mai rămâne doar să mutăm acțiunile represive din 10 august în Parlamentul României și să îi vedem pe unii colegi care se manifestă atipic luați pe sus, cu forțele de ordine, poate și gazați. Poate mai apoi duceți acest regulament la new level, aduceți și tonfa, și pulanul, și ne puneți pe toți la punct.

Este incredibil, stimați colegi, că puteți consimți măcar ideatic, teoretic, moral la asemenea acțiuni.

Adică dacă aduceți manifestările represive în Parlamentul României, la ce să se mai aștepte cetățenii români ai acestei țări, simplii cetățeni, pe care îi bateți și îi gazați în piața publică?!

Mutați represiunea în Parlament. Dați tonul, de aici, țării. Îi învățați cum trebuie tratați parlamentarii României. Că oricum suntem tratați și priviți cum suntem priviți.

Stimați colegi, nu generați această situație de aici! Nu deschideți această Cutie a Pandorei! Nu bălăcăriți această calitate, această demnitate publică înaltă a statului român!

Nu trimiteți spre manifestări de acest gen, câtă vreme... oricum s-ar fi manifestat unii dintre colegii noștri, aici!

Este o țară democratică, suntem liberi să ne manifestăm cum credem de cuviință pentru a-l reprezenta pe cetățeanul care ne-a votat și ne-a trimis aici. Lui îi dăm, în primul rând, socoteală.

Și eu n-am observat să fie atât de tare afectate manifestările noastre, ședințele, încât să nu se poată ține. Încât să nu avem dezbateri, să nu se ajungă la vot.

Aș fi înțeles, într-o atare situație, un asemenea gest extrem.

Dar acum este absolut ieșit din comun, inacceptabil.

Și, la rândul nostru, Partidul Mișcarea Populară se va solidariza demersului, în cazul în care veți adopta totuși această modificare a Regulamentului, de a sesiza Curtea Constituțională a României.

Vă mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Domnul Suciu, vă rog.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Am văzut pledoarii pro domo, de aici, de la microfon, pentru manifestări care nu au ce căuta în Parlamentul României.

Am ascultat cu foarte mare atenție, și pe colegii de la PNL, și de la PMP, și de la USR, și tot timpul ni s-a invocat nevoia de dialog.

Pentru dialog, stimați colegi, e nevoie întotdeauna de două părți.

Și, într-adevăr, nesimțirea și lipsa celor șapte ani de acasă nu au leac.

De ce vă deranjează, stimați colegi, că reguli care funcționează perfect în Parlamentul European le aducem să funcționeze și în Parlamentul României?

Vă readuc aminte, stimați colegi, că aici nu suntem pe maidan și, oricât ne-ați spune și ne-ați invoca democrația, să nu uităm că Parlamentul României este totuși Parlamentul României și nu tribuna de manifestare cu dormit în plen, cu refuzul de a pleca de la acest microfon.

Ce leac să găsim unui coleg care nu vrea să părăsească acest microfon?

Se întâmplă asemenea lucruri în alte parlamente naționale, chiar și în Parlamentul European?

Se mai întâmplă undeva să se vină cu moriști, cu fluiere, cu muzică pusă la boxe în comisii?

Și ne spuneți că aceste lucruri sunt normale?

Aceste lucruri nu sunt normale, stimați colegi.

Și dacă PSD și ALDE și-au asumat să aducă un regulament din Parlamentul European în Parlamentul României, de ce vă deranjează?

Refuzăm și respingem categoric manifestările, mai ales care au avut loc în ultimele șapte luni, de aici, din Parlament.

Ați făcut tot ceea ce nu se face într-un parlament.

Și acum, când noi vrem să reglementăm acest lucru, inclusiv cum vorbim și cum ne purtăm în Parlament, vă deranjează?

Ei, uite că pe noi nu ne deranjează.

Și dacă ne-am asumat o conduită, să știți că toată lumea trebuie să o respecte. Absolut toată lumea!

Sunteți liberi să faceți și să aduceți în Parlament toate manifestările de pe stradă, dar noi vă spunem că manifestarea de pe stradă nu se pupă cu ceea ce este în Parlament. Înțelegeți odată acest lucru!

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Din partea Grupului USR, domnul Drulă.

Mai doriți?

Procedură, vă rog.

Doamnă...

Vă rog, dacă doriți, vă dau cuvântul.

Vă rog, procedură.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Cătălin Drulă:

Vă mulțumesc, domnule vicepreședinte.

Ca urmare a dezbaterilor care au avut loc, aș vrea să propun retrimiterea la comisie a acestui proiect de hotărâre a Camerei Deputaților, cu un termen de patru săptămâni.

Vă rog să spuneți votului.

Domnul Florin Iordache:

Bun. Era și solicitarea Grupului PNL.

Am vrut să treacă toate intervențiile, după care, înainte de dezbatere voi supune votului retrimiterea.

Mai sunt două intervenții, după care voi propune acest lucru.

Din partea Grupului PSD, domnul deputat Pau Radu-Adrian.

Vă rog, domnule deputat.

Și procedură și domnul Movilă. Înțeleg că aveți procedură.

Da, fără probleme.

Și apoi supun votului propunerea de retrimitere la comisie.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Radu-Adrian Pau:

Stimați colegi,

Auzeam mai devreme de la tribuna Parlamentului că ne bântuie. Da, într-adevăr, mă bântuie cei șapte ani de acasă. Mă bântuie cei șapte ani de acasă prin care părinții mei m-au învățat că trebuie să-i respect pe cei din jurul meu. Și mă bântuie câteva întâmplări petrecute aici, în Parlament, eminamente pașnice. Un gest făcut de un coleg de-al nostru către toți parlamentarii, o jignire adusă tuturor colegilor noștri, făcându-i hoți, și chiar atacul, care nu a fost un atac, a fost o chestiune prietenească, o corecție în stil, dacă vreți, prietenesc, aplicată domnului Bacalbașa, pe stradă.

Toate aceste manifestări, dragii mei, ar trebui să se oprească.

Eu am convingerea că toți, toți colegii noștri sunt oameni cu responsabilitate, care au venit aici să construiască.

Ei, în acest sens, regulamentul ne este aplicabil și nouă.

De ce vă e frică? Aveți de gând să întreprindeți alte acțiuni de acest gen?

Eu cred că ar trebui să ne oprim.

Nu trebuie să ne comportăm, dragii mei, ca în Parlamentul din Cipru sau, știu eu, din alte țări. Să ajungem să ne luăm la bătaie.

Trebuie să funcționăm după reguli.

Nu văd de ce ne deranjează regulile.

Dăm exemplu de fiecare dată Uniunea Europeană și statele civilizate.

Haideți să ne aliniem și noi cu aceste state! Haideți să fim oameni demni!

Nu văd de ce o regulă, dacă nu avem de gând să o încălcăm, ne-ar deranja.

Ei, aici, vă rog frumos să analizați fiecare dintre dumneavoastră.

Și am convingerea că Regulamentul cu cât este mai bine, mai clar și mai explicit o să ne ajute în buna funcționare a lucrărilor Parlamentului.

Vă mulțumesc și mă bazez încă o dată pe cei șapte ani de acasă și pe civilizația pe care fiecare dintre noi cred că am dobândit-o, atât acasă, cât și în școală.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

  ................................................
 

Domnul Petru Movilă:

  ................................................

Aceasta era partea liniștită. Trecem la partea a doua.

Cred că sunt colegi din PSD, dacă au fost în PSD și în perioada trecută, să-și amintească... (Vociferări.)

Dați-mi voie, vă rog, nu v-am întrerupt.

Să-și amintească cum venea o armată de parlamentari PSD, tăia microfonul, se așeza aici, în față, și bloca accesul la microfon altor colegi parlamentari.

Trebuie să vă amintiți toate aceste lucruri, și dumneavoastră, și noi toți să ni le amintim, pentru că baza unui comportament civilizat, normal și adecvat, așa cum vor românii, o constituie criteriile de integritate pe care le-ați avut în vedere atunci când v-ați pus oamenii pe listă. Oameni pe listă care, unii dintre ei, au venit și au învățat limba română în Parlament. Unii dintre ei care nici nu au venit pe la Parlament.

Cred că aceasta este baza, este începutul unei normalități pentru Parlamentul român.

Putem face câte regulamente vreți dumneavoastră, câte modificări. Cine a învățat acasă și la școală, și nu numai, că trebuie să fie un om normal, decent și să vină îmbrăcat corespunzător într-o instituție în care spune că slujește românii, Parlamentul României, se va comporta ca atare. Restul, sigur că putem - încă o dată spun - face câte regulamente vreți, nu putem educa oamenii care au candidat, nu ne putem educa colegii cu regulamente.

Vreau să vă mai aduc aminte, tot raportându-ne la reguli scrise, adoptate de noi, că în sesiunea trecută, când s-a constituit Biroul permanent al Camerei Deputaților, pe același regulament despre care discutăm astăzi, Partidul Mișcarea Populară ar fi avut dreptul la un reprezentant în Biroul permanent, însă viața bate filmul, prin votul dumneavoastră din plen, împotriva Regulamentului - și v-am solicitat să-l modificați în sensul votului, măcar să fie aceeași regulă - deci nu a fost respectat Regulamentul.

Partidul Mișcarea Populară susține retrimiterea la comisie, dar pe viitor nu mai mințiți românii cu criterii de integritate, deontologie profesională și așa mai departe, pentru că ați avut criterii și ați spus că niciun coleg care este condamnat definitiv, cercetat penal - și mă refer nu la PMP, sigur - nu va fi pe listele de candidați și ați umplut listele de candidați cu colegi care sunt cercetați penal și cu un gust amar spun că avem colegi parlamentari condamnați definitiv care votează legi pentru români. Dar ar trebui să vă întrebați în legătură cu aceste lucruri și să nu veniți să mușcați din microfon de dragul românilor, pentru că noi între noi trebuie să facem regulile așa cum trebuie, după care să ieșim în stradă și să nu fim victimele unui gest regretabil, ce a pățit colegul nostru Bacalbașa, care a fost agresat. Nimeni nu este de acord cu aceste practici.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

(Domnul deputat Eugen Nicolicea solicită să ia cuvântul.)

Imediat, domnule Nicolicea.

Fără îndoială, Regulamentul, odată adoptat, va fi aplicabil tuturor colegilor, indiferent de grupurile parlamentare.

Domnul Oprea, înțeleg, și ultima intervenție, domnul Nicolicea, și voi supune votului, stimați colegi, propunerea de retrimitere.

Tot procedură, domnule Oprea, da? Vă rog.

Domnul Dumitru Oprea:

Ați greșit față de colegii mei care n-au avut privilegiul de a fi membri ai Parlamentului European. Am fost ales. Prima formulă de parlamentari aleși.

Iar ce invocați aici, în sală, este un neadevăr cras. Vă pot aminti scene penibile - este adevărat -, dar reale din Parlamentul European, când un grup de protestanți au venit cu bannere foarte obraznice, ziceam noi. Primul rând de bannere au fost luate. Au mai scos încă un rând de bannere, în Parlamentul European, fără nicio altă variantă. Au mai scos un rând de bannere și din nou Parlamentul s-a sesizat și a chemat chestorii și i-a invitat afară din sală. Deci aceasta este o formulă din Parlamentul European. Nu invocați aici că în Parlamentul European se face! Spuneți-mi și mie... Am citit regulamentul acela de zeci de ori! Când veniți cu formule de bau-bau, că așa este în Parlamentul European - și colegi de-ai mei au spus-o mai devreme - nu luați ce vă convine. Luați tot Regulamentul din Parlamentul European, că altfel dezinformăm colegii și nu este corect.

Domnul Florin Iordache:

Ultimul vorbitor, domnul Nicolicea. Aveți două minute.

Domnul Eugen Nicolicea:

Colegul meu care invoca o decizie a Curții Constituționale n-a înțeles decizia și ce modificări avem noi aici. Acea suspendare era pentru conflict de interese.

În mod vitejesc, Grupul PD, care era împotriva conflictului de interese, a atacat la Curte, și Curtea a spus că nu poți să suspenzi, ca o sancțiune disciplinară, pentru așa ceva, mandatul unui parlamentar. Dar, în momentul de față, dacă ați fi citit modificarea, această sancțiune se aplică doar pentru blocarea activității parlamentare, deci blocarea unei ședințe. Dacă acest lucru nu s-a întâmplat până acum și nu se va întâmpla pe viitor, nu are rost să vorbim de această suspendare.

Acum, dacă n-ai dreptul să suspenzi activitatea unui deputat pentru o zi, două, maximum 30 de zile, cum vă imaginați că va spune Curtea că unul, doi, zece deputați pot să blocheze activitatea tuturor deputaților? Deci între blocarea activității tuturor deputaților și blocarea activității unui turbulent, ce credeți că va decide Curtea Constituțională? Nu are nicio legătură cu decizia respectivă și așteptăm să vedem ce va spune Curtea. Că poate să existe unul, doi, care nu lasă Parlamentul să lucreze. Extraordinar!

Cu privire la Regulamentul Parlamentului European. Dacă v-am spus că este copy-paste, este copy-paste, inclusiv cu această sancțiune.

Cine a fost prin Parlamentul European și invocă doar o încălcare de Regulament, nu și faptul că ceea ce am spus este corect, că este copiat din Parlamentul European, cred că nu a înțeles pe unde a fost.

Și acum, până la ședința de vot final îi voi arăta aceste modificări copiate din Parlamentul European și să aibă buna-cuviință să vină la Parlament și să spună că el v-a dezinformat.

Și acum să vă mai explic. Dacă la a doua somație au plecat, nu s-a mai ajuns la manu militari ulterior. Nu aveați de unde să știți dacă se aplica sau nu se aplica. Și ce argument este acesta? S-a încălcat un regulament, haideți să nu-l mai facem, că s-a încălcat o dată și acolo.

Deci chiar nu cred că aveați ce căuta pe acolo, dacă un regulament nu-l înțelegeți!

Domnul Florin Iordache:

Domnul Seidler. Înțeleg că procedură?

Vă rog, domnule coleg.

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

Cineva spunea, de aici, de la microfon, că filmul bate realitatea. Dar ipocrizia? Dar maximul de ipocrizie?

Când s-a întâmplat, domnilor, să fie blocată activitatea Parlamentului României? (Vociferări.)

Serios? N-ați adoptat vreo lege? S-a întâmplat să se blocheze activitatea Parlamentului sau invocați ceea ce credeți că s-a întâmplat?

Invocați faptul că domnul Bacalbașa a fost agresat în mod absolut regretabil și condamnabil, pe stradă, pentru a modifica Regulamentul Parlamentului României?

Ce ați făcut, domnilor, atunci când USR a depus un apel împotriva violenței în politică? L-ați blocat cumva în Birourile permanente?

Iată, despre acest gen de ipocrizie ar fi bine să veniți să vorbiți aici, de la tribuna Parlamentului, dacă într-adevăr aveți intențiile pe care spuneți că le aveți.

Pe de altă parte, dacă vorbim despre Parlamentul European, mai spuneți-mi, vă rog, câți președinți ai Parlamentului European sunt dublu condamnați penal?! (Aplauze.)

Spuneți-mi, vă rog, câți membri ai Parlamentului European au condamnări penale?!

De câte ori în Parlamentul European s-a tăiat microfonul în timpul regulamentar?!

De câte ori în Parlamentul European s-a scos butonul de la vorbitor?!

Haideți, dacă aveți, într-adevăr, intenții onorabile, europene, vorbiți despre toate aceste lucruri, chiar dacă nu vă sunt convenabile, pentru că vi s-ar vedea ipocrizia...

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

... vi se vede de la distanță!

Faceți primii pași, deja, dincolo de ...

 

Domnul Florin Iordache:

Domnule coleg!

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

... linia roșie. Și să nu spuneți că nu v-am avertizat.

Democrația, în România, se sfârșește cu mâinile voastre mizerabile! (Aplauze.)

Domnul Florin Iordache:

Da. Domnul Suciu.

Îmi pare rău, voi fi obligat, de aici încolo să sistez dezbaterile.

Domnul Suciu și...

Vă rog.

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Drept la replică.

Stimate coleg, am rugămintea să vă întoarceți la acest microfon și să vă cereți scuze tuturor parlamentarilor cărora le-ați spus că avem mâinile mizerabile. (Vociferări. Aplauze.)

Dacă tot faceți apel la bunul-simț, respectați acest bun-simț pe care se pare că nu-l aveți absolut deloc.

Ne faceți apel la nonviolență, când sunteți exact apostolii violenței în Parlament. Nu ați făcut absolut nimic decât să forțați limitele, și ale Regulamentului, și ale bunului-simț, și a tot ceea ce s-a întâmplat parlamentarism bun în România.

Vă rog să vă cereți scuze! (Aplauze.)

Domnul Florin Iordache:

Numai puțin! (Vociferări.)

Stimați colegi,

Vă propun să sistăm dezbaterile.

Aveți o intervenție, domnule Seidler? Vă rog.

Și sistăm! Sistăm! Îmi pare rău!

Vă rog, domnule Seidler. Și ultima intervenție... Voi supune... Îmi pare rău!

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

Sigur că da, cred că ar fi normal să acordați și domnului Bacalbașa dreptul la replică. Numele dânsului a fost invocat de mai mulți colegi. Era o sugestie, domnule Bejinariu, nu trebuie să mai vociferați dumneavoastră de fiecare dată.

Apropo de ceea ce afirmasem aici. Dacă dumneavoastră considerați aceasta jignitor, dacă dumneavoastră nu considerați, în schimb, jignitor să adoptați pedepse colective, lucru care s-a mai întâmplat pe vremea naziștilor și a comuniștilor, lucruri aflate mult dincolo de limita democrației, tocmai de aceea am invocat acest gen de comportament pe care-l aveți...

 

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

...și îmi mențin, din păcate pentru onoarea Parlamentului României, afirmația.

Domnul Florin Iordache:

Supun votului dumneavoastră sistarea dezbaterilor și supun votului propunerea de retrimitere la comisie.

Să înceapă votul. Primul vot este de retrimitere.

77 de voturi pentru, 99 de voturi împotrivă.

Propunerea de retrimitere nu a întrunit numărul de voturi.

Propun sistarea dezbaterilor.

Să înceapă votul.

97 de voturi pentru, 69 de voturi împotrivă, 13 abțineri. Au fost sistate dezbaterile.

Începem dezbaterea pe proiectul de lege. Avem 13 amendamente admise.

Dacă la titlul hotărârii sunt intervenții? Nu.

La art. I? Vom discuta pe articole, ca să știți, stimați colegi, dacă vreți să interveniți.

Dacă la art. 151 alin. (1)-(5) sunt intervenții? Nu.

La art. 153 dacă sunt intervenții?

Da. Domnul Stelian, vă rog. Dumneavoastră aveți la art. 154.

Domnul Stelian-Cristian Ion:

Aveam la amendamente respinse, dar putem solicita și respingerea unor amendamente admise. Și este vorba de punctul 5...

Domnul Florin Iordache:

Alineatul (2) de la art. 153, da?

Domnul Stelian-Cristian Ion:

Alineatul (3), introducerea alin. (3) la art. 153, potrivit căruia "În dezbaterile parlamentare, deputații nu adoptă comportamente și limbaje denigratoare, rasiste sau xenofobe". Până aici este varianta în vigoare și acum. Și a mai fost adăugată de ALDE următoarea sintagmă: "și nici nu desfășoară pancarte sau bannere".

Această adăugire considerăm că este deplasată, pentru că este o formă de exprimare a unor opțiuni, poate fi o formă de exprimare a unor opțiuni politice, este eminamente nonviolentă. S-a întâmplat rar în acest Parlament, s-a întâmplat la Ordonanța nr. 13, s-a întâmplat la adoptarea Codurilor penale, modificărilor la legislația penală. Aveți de gând să promovați în fiecare zi astfel de legi care să ne forțeze să ne exprimăm în această modalitate, care nu vă convine, dar care nu este atât de nocivă precum încercați să o zugrăviți dumneavoastră? Sperăm că nu! Sperăm că veți înceta acest atac la justiție și aceste presiuni.

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Supun votului, stimați colegi, propunerea comisiei privind alin. (3), de introducere a alin. (3) la art. 153.

Să înceapă votul.

111 voturi pentru, 66 de voturi împotrivă.

A fost adoptat în propunerea comisiei.

Dacă la art. 154 aveți intervenții?

Vă rog. Și apoi domnul Márton Árpád.

Domnule Stelian, vă rog. Aveți dumneavoastră, la art. 154, o propunere de eliminare. Corect? Vă rog.

Domnul Stelian-Cristian Ion:

Avem propunere de eliminare.

Este la punctul 6 marginal, de la amendamente admise, o variantă, și la amendamente respinse este ...

Domnul Florin Iordache:

La poziția 2.

Domnul Stelian-Cristian Ion:

Spun articolul. Art. 154 din Regulament. 6 marginal, la amendamente admise. Solicităm respingerea acestuia. Se face referire la faptul că pot fi ridicați colegii noști cu forța de către Direcția de afaceri interne din Camera Deputaților. O asemenea măsură vă spun că nu a fost, nu este și nu va fi necesară decât dacă dumneavoastră veți proceda asemenea jandarmilor din Piața Victoriei și veți forța... (Vociferări.)

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Domnul Stelian-Cristian Ion:

De ce aveți atitudini din acestea lipsite de curtoazie, cum scrie în Regulamentul dumneavoastră? N-am țipat la dumneavoastră, n-am jignit, nu v-am apostrofat în niciun fel. Mai mult decât atât, de la această tribună vreau să spun ce i-am spus domnului Bacalbașa în mod direct - și poate confirma acest lucru - mi-am exprimat regretul pentru ce s-a întâmplat în stradă, pentru că este absolut anormal să i se întâmple oricui din acest Parlament, dar nu numai, o asemenea faptă, să fie bruscat, să fie îmbrâncit. Dar vă rog să vă amintiți, în același timp, și să procedați corect. Colegul nostru Iulian Bulai, la începutul sesiunii de anul trecut a fost și insultat, a fost și îmbrâncit de senatorul Brăiloiu. Nimeni dintre dumneavoastră nu a luat atitudine și nu a condamnat aceste ieșiri.

De asemenea, jignirile domnului Șerban Nicolae. Nu vi le mai amintiți? Nu pot rosti acele vorbe de la tribuna aceasta!

 

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Domnul Stelian-Cristian Ion:

Vă rog să vă amintiți și să nu aplicați dubla măsură.

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Domnul Márton Árpád. Vă rog.

Aveți o corelare, domnule Árpád? Vă rog.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

De fapt, poate ați observat, grupul nostru parlamentar a votat pentru retrimiterea la comisie, tocmai pentru a corecta această greșeală, zic eu, a raportului. Nici nu știu dacă este chiar un amendament de corelare sau, de fapt, este o greșeală, care trebuie să fie corectată, a acelor persoane care au întocmit acest raport.

Vă rog să observați că la acest articol, la alin. (5) scrie: "Text nemodificat".

Ce ne spune acest text nemodificat? Că sancțiunea se va aplica după votul plenului.

Avem, mai la vale, amendamentele domnului deputat Eugen Nicolicea, votate, tot în acest raport, care ne spun, la poziția 9, respectiv poziția 11, că aceste sancțiuni, după propunerea Comisiei juridice, se iau de către ... "sancțiunile aplicate se afișează în mod vizibil pe site-ul Camerei Deputaților, după ce Biroul permanent a luat această decizie".

Deci ori, ori! Ori Biroul permanent ia decizia de sancționare, ori plenul ia decizia!

Deci dacă - și așa s-a votat în comisie - în raport, la pozițiile 9 și 11 avem prevederea de a se lua sancțiunea de către Biroul permanent, atunci nu putem avea text nemodificat la alin. (5), la poziția 6, pentru că nu o mai trimitem plenului și nu ia decizia plenul, pentru că a luat-o Biroul permanent.

Ca atare, textul corect ar fi, la acest alin. (5), ca să se pună punct după următoarea parte a ultimei fraze: "Decizia Comisiei juridice, de disciplină și imunități este notificată deputatului și transmisă Biroului permanent". N-o mai punem pe ordinea de zi a plenului, nu mai dă votul plenul, ci Biroul permanent ia decizia de sancționare, că așa prevăd pozițiile 9 și 11.

Dacă decideți să rămână așa, atunci trebuie să respingeți ceea ce este la pozițiile 9 și 11, că este o contradicție între cele trei texte.

Vă mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Domnul Nicolicea, vă rog.

Domnul Eugen Nicolicea:

Domnul Márton Árpád are dreptate. Putem să-i spunem că este un amendament de corelare, pentru că este în contradicție cu punctele 9 și 11, respectiv art. 243 alin. (2) și art. 248 alin. (1), unde se spune că sancțiunea este decisă de către Birou. Și putem spune că este și un amendament de corectare, întrucât acest text nu mai trebuia să fie aici, este dintr-o eroare de copy-paste, bănuiesc. Evident că decizia de sancționare n-o ia plenul, ci o ia Biroul permanent, pentru că trebuie să ai și o cale de atac. Împotriva deciziei Biroului permanent calea de atac - și ea este prevăzută în Regulament - este plenul Camerei Deputaților.

Deci Camera Deputaților se va pronunța doar dacă cineva face o contestație la sancțiunea dispusă de către Biroul permanent.

Pe cale de consecință, susțin ce a spus domnul Márton Árpád, și anume, textul rămâne... Ultima propoziție va fi: "Decizia Comisiei juridice, de disciplină și imunități este notificată deputatului și transmisă Biroului permanent". Restul procedurii îl avem în Regulament. Acolo Biroul permanent ia decizia de sancționare și după aceea, dacă deputatului nu-i convine această decizie de sancționare, se adresează plenului.

Mulțumesc, domnule Márton Árpád, pentru observație.

Domnul Florin Iordache:

Voi supune prima dată propunerea de...

Da, domnule Andronache, vă rog.

Domnul Gabriel Andronache:

Domnule președinte,

Aceasta nu este un amendament de corelare. În mod evident se schimbă structura textului respectiv. În mod evident avem de-a face cu un text care a fost propus și a fost lăsat nemodificat de comisie.

Ca atare, nu vorbim de un amendament sau de altceva. Eliminarea faptului că sancțiunea se aplică de către plen, pentru a face legătură cu alte texte intervenite pe cale de amendament în proiectul de hotărâre, schimbă structura, conținutul acestui proiect de hotărâre.

Ca atare, el trebuie retrimis la comisie, altfel încălcați Regulamentul.

Mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Domnule Nicolicea, vă rog.

Precizați... În comisie, acest amendament înțeleg că a apărut dintr-un copy-paste sau cum?

Domnul Eugen Nicolicea:

A fost o versiune mai veche și când a fost prezentată... Acum, dacă a fost distribuită, puteam să trecem sub tăcere și să spunem noi, așa, că acest lucru nu exista?

Trebuia adus la cunoștința Camerei Deputaților, să decidem. Este un amendament de corelare, pentru că o să vedeți că există două amendamente mai târziu admise. V-am spus, la poziția 9 și la poziția 11. Avem dreptul, în Cameră, să facem atât îndreptarea unor erori, cât și amendamente de corelare.

Ne încadrăm în Regulament. Nu am înțeles de ce ne opunem.

Domnul Florin Iordache:

Domnul Stelian. Vă rog.

Și apoi voi supune votului propunerea, întâi de eliminare și apoi de corelare.

Vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Stelian-Cristian Ion:

Eu spun că nu aveți ce supune votului. Pe de o parte, pentru că sunt și eu de aceeași părere, că nu avem de-a face cu o corelare.

Pe de altă parte, dacă ați considera că este corelare, nu este respectat Regulamentul, și anume art. 108 alin. (3) din Regulamentul Camerei Deputaților, care permite, într-adevăr, efectuarea unor corecturi de genul acesta, dar cu condiția, la teza a II-a, ca amendamentele să fie depuse în scris la președintele de ședință. Deci nu puteți face verbal asemenea corectări, trebuie să fie depuse în scris și nu am văzut nicăieri un asemenea înscris, pentru a fi luat în considerare.

Haideți să respectăm Regulamentul. Nu pe vorbe facem votul în plen, ci pe documente scrise, pentru că toate aceste amendamente au fost trecute într-un raport. În mod simetric, și amendamentele, fie ele și de corelare sau de tehnică legislativă, ar trebui depuse tot în scris. Altfel, nu este decât o încălcare flagrantă a Regulamentului.

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Domnule coleg, amendamentul domnului Márton Árpád este depus în scris. Ceea ce a propus dânsul, practic la amendamentul pe care-l aveți dumneavoastră ... Cu dumneavoastră vorbeam! ... este "finalul amendamentului de la art. 5 se elimină". Deci amendamentul este depus în scris. Corect!

Bun. Încep cu propunerea de eliminare a art. 154, amendamentul domnului Ion Stelian.

Să înceapă votul.

65 de voturi pentru, 106 voturi împotrivă.

Amendamentul dumneavoastră de eliminare nu a fost adoptat.

Supun votului, stimați colegi, propunerea comisiei, cu amendamentul domnului Márton Árpád, care se referă la alin. (5), deci art. 154 în integralitate.

Să înceapă votul.

Mulțumesc.

108 voturi pentru, 68 de voturi împotrivă.

A fost adoptat.

Dacă până la art. 232... Da, domnule Stelian. Bănuiesc că la art. 231 aveți un amendament dumneavoastră, da? Art. 2311. Corect, da?

Domnul Stelian-Cristian Ion:

Articolul 2311. Credem cu tărie că adoptarea acestui amendament ar fi scutit România de toate problemele pe care le avem acum și, dacă ar fi existat acest text de la începutul acestei legislaturi, nu ne-am fi aflat cu toții în aceeași situație. Unii dintre dumneavoastră, colegi de la PSD, și-au dat seama de acest lucru și veți vedea imediat despre ce este vorba.

Amendamentul sună în felul următor: "Deputații și senatorii condamnați prin hotărâri judecătorești definitive pentru săvârșirea cu intenție a unor infracțiuni nu pot ocupa nicio funcție în cadrul Biroului permanent al Camerei Deputaților, în cadrul comisiilor Camerei Deputaților și nu pot avea calitatea de lideri sau vicelideri ai grupurilor parlamentare până la reabilitarea de drept sau judecătorească, până la intervenirea amnistiei, până la dezincriminarea faptei. La rămânerea definitivă a hotărârii de condamnare deputații își pierd de drept funcția deținută în cadrul Biroului permanent al Camerei Deputaților sau în cadrul comisiilor Camerei Deputaților și/sau calitatea de lideri sau vicelideri ai grupurilor parlamentare. La încetarea interdicției aceștia vor putea fi aleși în funcția deținută înaintea condamnării sau vor putea redobândi calitatea de lider sau vicelider, urmându-se procedura prevăzută în prezentul regulament".

Dacă președintele dumneavoastră, domnul Liviu Dragnea, nu ar fi fost astăzi șef al Camerei Deputaților și nu ar fi exercitat toate prerogativele acestei funcții, cu siguranță nu ne-am fi aflat în această situație.

Și mai este o chestiune de ordin moral.

Și întotdeauna în normele de drept...

 

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Aveți câte două minute.

Domnul Stelian-Cristian Ion:

Numai o secundă.

Normele de drept trebuie să transpună și chestiunile acestea, de ordin moral.

Nu este corect. Constituția, acum, deocamdată, până la adoptarea propunerii noastre, "Fără penali în funcții publice!", permite persoanelor condamnate penal să dețină o astfel de funcție.

Cu toate acestea, dacă tot a fost votat de români, în calitate de deputat, măcar nu îi conferiți unei astfel de persoane - și nu vorbesc doar de o anumită persoană, oricărei persoane - această calitate de lider.

Nu poate fi lider, din punct de vedere...

 

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Domnul Stelian-Cristian Ion:

... moral, o persoană condamnată penal definitiv.

Domnul Florin Iordache:

Am înțeles.

Mulțumesc.

Supun votului amendamentul la art. 231, al domnului Stelian.

Să înceapă votul.

70 de voturi pentru, 95 de voturi împotrivă, 12 abțineri. Amendamentul nu a fost adoptat.

La art. 232 avem o propunere de eliminare. Supun votului, stimați colegi, propunerea de eliminare a art. 232.

Să înceapă votul.

43 de voturi pentru, 23 de voturi împotrivă, 3 abțineri, un coleg nu și-a exprimat votul. Propunerea de eliminare nu a fost adoptată.

Supun votului art. 232... numai puțin... supun... suntem în procedură de vot. Art. 232 în formularea comisiei.

Să înceapă votul.

105 voturi pentru, 74 de voturi împotrivă, o abținere. A fost adoptat art. 232.

Intervenții? Nu.

Vă rog.

A fost respins amendamentul dumneavoastră.

Domnul Stelian-Cristian Ion:

La art. 242 s-a propus introducerea a două alte litere. Pentru a constitui abatere disciplinară perturbarea activității parlamentare prin nerespectarea normelor de conduită, de curtoazie și de disciplină parlamentară. Iar la lit. g) blocarea activității parlamentare.

Păi, nu este definit foarte clar ce înseamnă o normă de curtoazie parlamentară.

Dacă unui coleg i se pare că a fost privit, nu știu, cu o lipsă de curtoazie, gata, dăm drumul la plângeri disciplinare între noi? Adică până unde o să se ajungă și cine va stabili aceste lucruri? Biroul permanent.

Așa cum s-a spus mai devreme, se deschide o Cutie a Pandorei.

Și, dacă vreți, și doar pentru că puteți, veți folosi - și n-am nicio îndoială că se va întâmpla așa - acest text în mod abuziv și veți sancționa doar pentru că nu v-a plăcut cum v-a privit un coleg.

Ce înseamnă nerespectarea normelor de curtoazie? Înțeleg ce înseamnă insultă, înțeleg ce înseamnă alte fapte, agresivitate, dar ce înseamnă nerespectarea normelor de curtoazie? (Vociferări.)

Pe de altă parte, blocarea activității parlamentare. S-a spus și repet și eu, nu s-a întâmplat în niciun moment să fie blocată activitatea. Ca atare, nu există necesitatea acestui text.

Da, au fost forme atipice de exprimare a unor opinii politice, dar niciodată nu s-a blocat activitatea.

Așa încât vă solicit să respingeți acest amendament.

Domnul Florin Iordache:

Bun. Supun propunerea de eliminare, a dumneavoastră, propunerea de eliminare a art. 242, lit. f) și g).

Să înceapă votul.

69 de voturi pentru, 111 voturi împotrivă. Propunerea a fost respinsă.

Supun votului art. 242 în formularea comisiei.

Să înceapă votul.

109 voturi pentru, 73 de voturi împotrivă, o abținere. A fost adoptat art. 242.

La art. 243 ni se propune eliminarea alin. (2) și alin. (3). Deci sunt amendamentele dumneavoastră, supun votului propunerile de eliminare.

Vă rog, la art. 243.

Domnul Stelian-Cristian Ion:

La art. 243 s-a introdus o nouă literă - g), cu următorul cuprins: "Fără a aduce atingere dreptului de vot în ședința de plen și sub rezerva respectării stricte a regulilor de conduită, suspendarea temporară a participării deputatului la o parte sau la toate activitățile Parlamentului, pentru o perioadă cuprinsă între două și 30 de zile lucrătoare".

Asta ce înseamnă? Că pe o perioadă de maxim 30 de zile se poate interzice unui parlamentar ales dreptul de a participa la ședințele comisiei, de a lua cuvântul în plen, de a semna inițiative legislative - pentru că este o activitate parlamentară -, de a semna moțiuni. Lucrul acesta este imposibil din punct de vedere constituțional.

Eu înțeleg că ați luat modelul copy-paste, că e foarte la îndemână, și v-a adus și un argument aici, la tribună, dar pentru noi, acum, acest model este neconstituțional. Nu puteți interzice un asemenea drept. Acela de a-și exercita mandatul pentru care a fost ales.

Vă rog să respingeți...

 

Domnul Florin Iordache:

Da.

Domnul Stelian-Cristian Ion:

... acest amendament și să aduceți în parametrii constituționali propunerea inițială.

Domnul Florin Iordache:

Supun votului propunerea de eliminare a art. 243.

Să înceapă votul.

87 de voturi pentru, 93 de voturi împotrivă. A fost respinsă.

Supun votului dumneavoastră art. 243 în formularea comisiei.

Să înceapă votul.

96 de voturi pentru, 86 de voturi împotrivă. A fost adoptat.

Avem o propunere a unui alineat nou, 21. De introducere a unor sancțiuni. Deci este un amendament al domnului Stelian Ion.

Supun votului amendamentul 21.

Să înceapă votul.

65 de voturi pentru, 117 voturi împotrivă, două abțineri. A fost respins.

La art. 248 ni se propune eliminarea.

Să înceapă votul.

69 de voturi pentru, 112 voturi împotrivă, o abținere. Propunerea de eliminare nu a întrunit numărul de voturi.

Supun votului art. 248 în formularea comisiei.

Să înceapă votul.

110 voturi pentru, 68 de voturi împotrivă. A fost adoptat.

Și ultimul amendament respins. La art. 249 ni se propune să eliminăm art. 249.

Să înceapă votul.

71 de voturi pentru, 110 voturi împotrivă. Propunerea de eliminare a fost respinsă.

Vă supun votului art. 249 în formularea comisiei.

Să înceapă votul.

109 voturi pentru, 69 de voturi împotrivă. A fost adoptat. Rămâne la votul final.

Da, domnul Nicolicea, vă rog.

Domnul Eugen Nicolicea:

Cei de la Departamentul Juridic ne-au transmis că ar fi nevoie de o republicare a Regulamentului, fapt pentru care vă propun să acceptați amendamentul, să scriem la sfârșit acest amendament, că Regulamentul se republică.

Domnul Florin Iordache:

Da.

Vă rog.

Domnul Gabriel Andronache:

Domnule președinte,

Noi... (Vociferări.) Noi...

Da, mulțumesc.

Noi suntem de acord, în principiu, cu republicarea. Însă este absurd să republicăm acest Regulament, fără a-l pune în acord cu deciziile Curții Constituționale.

Pe cale de consecință, veniți cu proiectul de hotărâre prin care puneți în acord Regulamentul cu ultima decizie referitoare la regulament. Aceea, v-am spus, prin care Curtea a declarat neconstituțională propunerea dumneavoastră - ca președinții de comisii să fie votați de majoritate, așa cum dorește - și de-abia după aceea să facem republicarea.

Nu republicăm acum Regulamentul și peste o săptămână îl punem de acord cu decizia Curții Constituționale.

Domnul Eugen Nicolicea:

De acord cu dumneavoastră. Mai trebuie făcute niște modificări și...

 

Domnul Florin Iordache:

Sigur.

Domnul Eugen Nicolicea:

... să-l republicăm atunci.

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Mai departe.

Am finalizat. Rămâne la votul final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 23 septembrie 2018, 15:06
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro