Marius Bodea
Marius Bodea
Ședința Camerei Deputaților din 24 octombrie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.155/02-11-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-12-2018 (comună)
12-12-2018
10-12-2018
05-12-2018
28-11-2018 (comună)
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 24-10-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 octombrie 2018

  1. Declarații politice și intervenții ale domnilor deputați:
  1.64 Marius Bodea - declarație politică intitulată "În privința autostrăzii Moldova-Transilvania, este vorba exclusiv despre ticăloșie";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Marius Bodea:

"În privința autostrăzii Moldova-Transilvania, este vorba exclusiv despre ticăloșie"

Dezbaterile din ultima perioadă, cu privire la Autostrada Moldova-Transilvania, au o concluzie clară - din cauza ticăloșiei PSDragnea, acest proiect este blocat. Comisarul european pentru dezvoltare regională, Corina Crețu, a spus clar că există bani pentru realizarea acestui proiect, doar că Guvernul nu îi accesează. Același lucru îl spunem noi, la Iași, de mai bine de 3 ani, autostrada A8 face parte din rețeaua TEN-T Core Network, adică rețeaua principală de transport trans-european. Această ticăloșie monumentală, de a refuza pur și simplu banii de la UE pentru a oferi șansa la dezvoltare unei regiuni cu 4 milioane locuitori, este o crimă cu premeditare, în condițiile în care numărul coridoarelor TEN-T se va reduce după 2020.

Drept urmare, dacă nu reușim să începem construcția cu bani europeni a acestei autostrăzi până în 2020, vom pierde singura șansă de a face această investiție extrem de costisitoare cu fonduri europene.

Totodată, decizia aberantă de a transfera segmentul de autostradă Iași-Târgu Neamț, de 100 km, de la Ministerul Transporturilor la Comisia Națională de Prognoză, condusă de condamnatul penal Darius Vâlcov, consfințește ticăloșia PSDragnea. Realizarea acestui segment de autostradă în parteneriat public-privat, renunțându-se la fondurile europene gratuite, nu are nicio justificare logică, rațională, pragmatică.

Există două explicații pentru această ticăloșie monumentală: ori PSDragnea intenționat vrea să țină în izolare și subdezvoltare întreaga Moldovă doar pentru ca populația de aici să fie săracă, ușor de controlat și manevrat la vot, ori nu vor să acceseze fonduri europene nerambursabile, pentru că sunt mult mai greu de fraudat și, pentru a putea lua șpăgi, vor să folosească instrumentul partneneriatului public-privat.

Toate cele 6 județe ale Moldovei contribuie la bugetul de stat cu mult mai mult decât primesc de la Guvernul central. Această centralizare comunistă ne ține captivi în sărăcie și izolare, pentru că suntem la mâna unor iresponsabili care refuză cu obstinație să miște ceva în direcția realizării proiectului autostrăzii.

Eforturile societății civile și susținerea aproape unanimă a clasei politice în privința acestui proiect nu contează pentru acești iresponsabili.

Descentralizarea fiscală este obligatorie, pentru că ceea ce face acum PSDragnea este jecmăneală la drumul mare. Ia banii noștri din taxele și impozitele plătite în Moldova și, în schimb, ne oferă dispreț și umilință. În schimbul taxelor și impozitelor pe care le încasează anual din Moldova, nu au nici măcar bunul-simț să aplice la Comisia Europeană pentru fonduri nerambursabile, în vederea realizării autostrăzii.

Anul trecut, PIB-ul Regiunii Nord-Est a fost de 75,4 miliarde de lei, având o pondere de aproape 10% din PIB-ul național. Moldova este cea mai săracă regiune din Uniunea Europeană, cu cel mai înalt grad de deprivare materială și cu cel mai mic PIB/cap de locuitor din UE. Nu cred că este o coincidență că această stare de fapt se suprapune cu realitatea crudă, aceea că trăim în singura regiune a României unde nu a fost construit niciodată vreun kilometru de autostradă. În acest moment, PIB-ul pe cap de locuitor al Regiunii de Nord-Est este cu 40% mai mic decât media națională. Contribuția Regiunii de Nord-Est la Produsul Intern Brut național este de 10,6%, în condițiile în care este cea mai mare regiune de dezvoltare a României. Doar 3% din investițiile străine directe sunt în zona noastră, deși aici trăiește 25% din populația țării. Rata de emigrație este cea mai mare în Regiunea de Nord-Est, la nivelul întregii Românii.

Autostrada va aduce o creștere economică a zonei de 10-15 % și investiții de 6-8 miliarde de euro.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 13 decembrie 2018, 18:11
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro