Ioan Balan
Ioan Balan
Ședința Camerei Deputaților din 7 noiembrie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.165/16-11-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-03-2019
13-03-2019 (comună)
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 07-11-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 7 noiembrie 2018

  1. Declarații politice și intervenții ale domnilor deputați:
  1.46 Ioan Balan - declarație politică intitulată "Guvernul bate Parlamentul. Autostrada Unirii nu se mai face!";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Ioan Balan:

"Guvernul bate Parlamentul. Autostrada Unirii nu se mai face!"

În scurt timp, se împlinesc 10 ani de când, de la tribuna Parlamentului României, am solicitat pentru prima dată ca Guvernul de atunci să întreprindă toate demersurile pentru a construi infrastructură modernă de transport care să lege Moldova de Muntenia și de Transilvania. Am considerat și atunci și cred cu putere și astăzi că aceasta este sigura modalitate de a acorda și moldovenilor șansa la dezvoltare, la investiții, la crearea de locuri de muncă bine plătite și la o viață prosperă.

Din păcate, în anii 2009-2011, țara a traversat o perioadă economică dificilă, însă, cu toate acestea, Guvernul de atunci a reușit să construiască Autostrada Cernavodă-Constanța, Autostrada București-Ploiești și să demareze lucrările la Autostrada Sibiu-Nădlac. Din anul 2011, România a reintrat timid pe creștere economică, iar din anul 2013 economia a început să meargă tot mai bine. Cu toții am așteptat cu sufletul la gură ca Moldova și Bucovina să iasă din izolarea teritorială în care a fost lăsat. În ciuda contextului favorabil, toate Guvernele care au urmat nu au reușit nici măcar să întocmească un proiect finanțabil de autostradă, care să poată fi ulterior trimis Bruxelles-ului și să poată începe lucrările, pe banii bugetului european. Domnul Ponta se lăuda că este doctor în autostrăzi și dădea termene. Domnul Dragnea păcălea populația că va construi nu știu câte sute de kilometri de autostradă numai în câțiva ani. Dintre toate minciunile lor, ne-am ales doar cu proiecte abandonate și cu miliarde de euro, bani nerambursabili de Uniunea Europeană, gata să fie pierduți.

În toate discursurile siropoase ale liderilor PSD și ale ALDE, veți auzi că în anul Centenar ei construiesc autostrăzi și căi ferate, că leagă Moldova lui Ștefan de Valahia lui Mihai Viteazul și de Transilvania lui Corvin, iar investițiile sunt prioritatea lor. Din păcate, așa cum face PSD de 29 de ani, una spune și alta face. De pildă, după ani de promisiuni și termene, Autostrada Unirii Târgu Mureș-Iași-Ungheni, a intrat în categoria proiectelor abandonate.

În urmă cu numai câteva săptămâni, se aproba în Senatul României și urmează a fi aprobată și în Camera Deputaților, o lege care stabilește termene precise privind construcția Autostrăzii Unirii. Milioane de români au privit cu speranță și încredere spre Parlament, sperând că o lege nu va mai întoarce din drum un proiect esențial pentru Moldova. Sfidând Parlamentul și milioane de cetățeni români, Guvernul a decis că Autostrada A8 nu se mai face, căci, chipurile, costă prea mult! Marii experți de la transporturi au blocat definitiv proiectul și caută rute alternative mai ieftine pentru o autostradă care s-ar face la sfântu-așteaptă. Toate minciunile iresponsabililor de la transporturi au fost devoalate de comisarul european pentru politică regională, doamna Corina Crețu, care a spus că Bruxelles-ul dispune de fonduri suficiente pentru a finanța studiul de fezabilitate pentru Autostrada Unirii și chiar pentru a cofinanța realizarea lucrărilor. Așadar, bani sunt, însă nu avem un Guvern competent.

Domnul Lucian Șova de la transporturi va fi remaniat, însă nu pentru că a fost cel mai slab ministru din istoria României, care a îngropat toate proiectele de infrastructură, ci pentru că în PSD trebuie să i se mai dea cuiva un fotoliu de ministru. Oricine va fi numit în funcția de ministru al transporturilor trebuie să abandoneze de îndată soluția păguboasă a schimbării traseului Autostrăzii Unirii. Oricine va fi numit ministru va trebui să meargă direct la Bruxelles, încă din prima zi după ce a fost numit în funcție, și să ceară Comisiei Europene expertiză și bani pentru studii de fezabilitate și proiecte tehnice. Oricine va fi ministru al infrastructurii are datoria să demareze, imediat, lucrările la infrastructura care să lege Moldova de Valahia, Moldova de Transilvania și Valahia de Transilvania.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 19 martie 2019, 12:07
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro