Plen
Ședința Camerei Deputaților din 7 noiembrie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.165/16-11-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
13-03-2019 (comună)
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 07-11-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 7 noiembrie 2018

13. Supunerea la votul final:  

   

După pauză

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Stimați colegi,

Vă rog să reintroduceți cartelele de vot. O să facem un vot de control.

Vă rog să vă pregătiți pentru votul de control.

Vot, vă rog.

 
 

Liderii de grup, dacă doresc că consulte și listele?

Vă rog.

Între timp, pe procedură, domnul Iulian Bulai dorește să anunțe ceva.

 
 

Domnul Iulian Bulai:

Vă mulțumesc.

Domnule președinte Liviu Dragnea,

Stimate doamne,

Stimați domni,

Am deosebita onoare să anunț prezența în plenul Camerei Deputaților a unui grup numeros de ieșeni, reprezentanți a două asociații foarte importante care au luptat pentru Autostrada A8, "Împreună pentru A8 și "Moldova vrea autostradă!". Să-i primim cu aplauze! (Aplauze.)

Vă mulțumesc.

Și bun venit, dragilor! (Aplauze.)

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

În același timp, dați-mi și mie voie să vă anunț o prevedere regulamentară, potrivit căreia noi, toți, nu putem să adoptăm comportamente sau limbaje denigratoare, rasiste sau xenofobe și nici să desfășurăm pancarte sau bannere. Este vorba de art. 153 alin. (3). Chiar dacă acest conținut al mesajului nu este denigrator, prevederile regulamentare trebuie respectate. (Vociferări.)

Vă mulțumesc.

 
Proiectul de Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr.22/2017 privind aprobarea componenței nominale și a conducerii Delegației permanente a Camerei Deputaților la Adunarea Interparlamentară a Ortodoxiei (PHCD 76/2018); (adoptat)

Intrăm în ordinea de zi.

La punctul 1. Proiecte de Hotărâri ale Camerei Deputaților.

1. Proiectul de Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 22/2017 privind aprobarea componenței nominale și a conducerii Delegației permanente a Camerei Deputaților la Adunarea Interparlamentară a Ortodoxiei; PHCD 76/2018.

Vot, vă rog.

 

Adoptat cu 257 de voturi pentru, 5 împotrivă, 4 abțineri, un coleg fără opțiune.

 
Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicare privind o nouă Alianță Africa-Europa pentru investiții și locuri de muncă sustenabile: să ducem parteneriatul pentru investiții și locuri de muncă la un nivel superior COM(2018) 643 (PHCD 77/2018); (adoptat)

2. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicare privind o nouă Alianță Africa-Europa pentru investiții și locuri de muncă sustenabile: să ducem parteneriatul pentru investiții și locuri de muncă la un nivel superior COM(2018) 643; PHCD 77/2018.

Vot, vă rog.

 

Adoptat cu 266 de voturi pentru, două abțineri, un coleg fără opțiune.

 
Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Banca Centrală Europeană, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor Consolidarea cadrului Uniunii de supraveghere a instituțiilor financiare dintr-o perspectivă prudențială și din perspectiva combaterii spălării banilor COM(2018) 645 (PHCD 78/2018); (adoptat)

3. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Banca Centrală Europeană, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor Consolidarea cadrului Uniunii de supraveghere a instituțiilor financiare dintr-o perspectivă prudențială și din perspectiva combaterii spălării banilor COM(2018) 645; PHCD 78/2018.

Vot, vă rog.

 

Adoptat cu 268 de voturi pentru.

 
Proiectul de Lege privind aprobarea obiectivului de investiții Autostrada Iași - Târgu Mureș Autostrada Unirii (PL-x 557/2017); (adoptat)

Legi ordinare. Adoptări.

4. Proiectul de Lege privind aprobarea obiectivului de investiții Autostrada Iași-Târgu Mureș "Autostrada Unirii"; PL-x 557/2017.

Comisia pentru transporturi propune adoptarea.

Vot, vă rog.

 

Adoptat cu 261 de voturi pentru, două voturi împotrivă, 5 abțineri și un coleg fără opțiune. (Aplauze.)

Proiectul de Lege pentru ratificarea...

Explicarea votului.

Domnul Cătălin Drulă.

Un singur vorbitor pentru fiecare grup parlamentar, potrivit Regulamentului.

 
 

Domnul Cătălin Drulă:

Grupul USR a votat pentru acest proiect de lege.

Odată cu promulgarea acestei legi, sunt câteva consecințe importante. Se termină aventura subordonării acestui proiect la Comisia de Prognoză, din subordinea doamnei Dăncilă, pentru că legea prevede explicit că Ministerul Transporturilor se ocupă de acest proiect. În 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii trebuie demarate procedurile de achiziție publică pentru acest proiect de investiție și fiecare lege a bugetului de stat anuală, de acum încolo, va trebui să prevadă exact sumele cerute de Ministerul Transporturilor pentru acest proiect sau, prin asumare politică, să aibă o derogare explicită de la această lege.

Acestea sunt consecințe importante ale acestui proiect de lege. Această investiție nu mai poate întârzia. Destul au fost doi ani pierduți sub actuala guvernare! În 30 de zile începeți Autostrada A8! (Aplauze.)

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc.

Domnul Varujan Vosganian.

 
 

Domnul Varujan Vosganian:

Stimați colegi,

Valoarea simbolică a acestei legi este aceea că ea deschide o dezbatere amplă privind întreaga infrastructură din România, cu precădere în ceea ce privește autostrăzile.

În ultima vreme, calitatea actului de guvernare a început să aibă o nouă unitate de măsură, care este kilometrul de autostradă.

Guvernul, cu siguranță, trebuie să se preocupe de creșterea salariilor, de creșterea pensiilor, de locuri de muncă.

Vă previn, însă, că fără a fi deja o psihoză, opinia publică a început să judece toate lucrurile, după kilometrul de autostradă.

În ce privește Moldova, lucrurile sunt cu atât mai acute, cu cât Moldova suferă de o anumită izolare.

În ultimul an și jumătate am avut dialog pe această temă cu toți prim-miniștrii care s-au succedat, cu toți miniștrii transporturilor care s-au succedat și, din acest puncte de vedere, pot să vă spun că această lege trebuie însoțită și de o viziune managerială mult mai aplicată din partea Guvernului, din partea Ministerului Transporturilor.

Dacă această lege va funcționa și ea va fi în avantajul acestei autostrăzi, nu ne împiedică nimic să nu facem legi și în ceea ce privește celelalte autostrăzi.

Eu consider, însă, că e suficient un exemplu, ca să arătăm că, până la urmă, dorința noastră și respectul nostru față de alegători trebuie însoțite și de o viziune managerială pe măsură din partea Guvernului.

Și încă ceva la final. Eu nu fac niciodată amenințări. Vreau doar să vă spun că pentru parlamentarii ALDE din Moldova - vorbesc numai în numele lor, deși sunt convins că mulți parlamentari din Moldova gândesc ca și mine - prezența acestui obiectiv de autostradă în Legea bugetului este o condiție obligatorie pentru ca noi să votăm Legea bugetului pe 2019.

Mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Domnul Vasile Cîtea.

 
 

Domnul Vasile Cîtea:

În primul rând, aș vrea să le mulțumesc tuturor colegilor care au votat această lege, pentru că este foarte necesară și ea deschide, așa cum s-a mai spus, o perspectivă extraordinară pentru zona Moldovei.

A8 este un obiectiv pe care ni-l dorim de foarte, foarte mult timp, este obiectivul cel mai important pentru Moldova și oamenii reacționează foarte bine și sunt interesați, până la urmă, de ceea ce se întâmplă cu acest obiectiv, cu această investiție.

Au existat foarte multe dezinformări, mai ales după votul de luni, că cel puțin o parte din parlamentarii din Moldova nu ar fi de acord cu acest obiectiv.

Lucrurile trebuie clarificate. Astăzi s-a văzut că există o largă majoritate și pentru asta, inclusiv parlamentari din celelalte zone care nu sunt, știu eu, conectați cu ceea ce se va întâmpla pe traseul acestei autostrăzi, și trebuie să le mulțumesc tuturor colegilor din Moldova, în primul rând, și aș spune, celor mai apropiați, care au conexiune cu autostrada - Vaslui, Iași, Botoșani, Neamț, Suceava -, pe traseul cărora se va regăsi această autostradă.

Iar colegii noștri care încă nu au avut răbdare să vadă cum se va termina această lege, este bine să-și ceară scuze sau să nu se mai grăbească în a da verdicte că PSD este împotriva acestei autostrăzi.

Eu le mulțumesc încă o dată tuturor și sper ca efectele să fie cele pe care le așteptăm cu toții.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc și eu.

Domnul Biro Zsolt.

 
 

Domnul Biro Zsolt-Istvan:

Vă mulțumesc, doamnă președinte.

Stimați colegi,

Am votat pentru. Votăm întotdeauna pentru dezvoltarea infrastructurii. În principiu, suntem de acord cu această autostradă, dar vreau să vă atrag atenția că avem și alte autostrăzi, și alte priorități. Această autostradă nu va ajuta Moldova, dacă nu reușim să terminăm Autostrada Transilvania și sper să nu ajungem să depunem alte proiecte de lege și să venim și noi cu bannere aici, în plenul Parlamentului, cu inscripția "Autostrada Transilvania".

Vă mulțumesc frumos. (Aplauze.)

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

Domnul Laurențiu Leoreanu.

 
 

Domnul Laurențiu-Dan Leoreanu:

Stimați colegi,

Mă bucură foarte mult votul de astăzi. Mă bucură foarte mult faptul că apelul Partidului Național Liberal a fost ascultat, pentru a introduce pe ordinea de zi, și la Comisia pentru industrii, dar și la plen, acest proiect, mai cu seamă că a avut un prag important de trecut în Biroul permanent, când liderul Partidului Național Liberal a propus ca acest proiect să fie pe ordinea de zi, liderul Partidului Social Democrat, domnul Liviu Dragnea s-a opus.

Astăzi, iată că, după dezbateri și discuții care au avut loc, Moldova prinde o șansă spre dezvoltare, pentru că Moldova de prea mult timp era cufundată în sărăcie, în locuri de muncă slab plătite, în lipsa locurilor de muncă, iar copiii, tinerii, plecau spre alte zări, pentru că nu întrevedeau o speranță.

Sperăm ca acest proiect să se și regăsească în planul de acțiune al Guvernului, ținând cont și de prevederile legale, iar Guvernul actual nu trebuie decât să treacă la treabă.

Îi urăm mult succes și să pună în practică ceea ce astăzi Parlamentul a adoptat!

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnul Daniel Suciu.

 
 

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Procedură.

Voi fi foarte scurt.

Înțeleg că toate grupurile parlamentare vor să ia spuza de pe acest proiect, dar am o rugăminte: nu mai faceți afirmații neprobate! Nimeni nu s-a opus, iar votul de astăzi confirmă acest lucru! PSD a votat pentru!

Așa că, lăsați, vă rog, acuzații personale la adresa cuiva, președinte sau nu!

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

Domnul Marius Pașcan.

 
 

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Vă mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Distinși colegi,

Este un proiect inițiat de Partidul Mișcarea Populară.

Subsemnatul este inițiator, împreună cu deputatul Petru Movilă de Iași, la care, evident, s-au raliat, în calitate de coinițiatori, parlamentari de la toate celelalte partide politice, motiv pentru care vă mulțumesc.

Este un precedent care mă determină la optimism. Adică putem, atunci când este vorba de un interes național, concret, economic, să votăm transpartinic, să asumăm, fără niciun fel de ambiții, orgolii sau alte interese egoiste, astfel de proiecte care concură în mod direct și pot duce, sigur, pe de o parte la stabilitate, pe de altă parte, la dezvoltarea României pe termen lung. Iar infrastructura, autostrăzile sunt un motor al dezvoltării oricărei economii.

De aceea, stimați colegi, eu vă mulțumesc.

Și o iau pe rând, ca inițiator. Asta este realitatea, fie că vă supărați, fie că nu! Le mulțumesc colegilor de la USR, celor de la ALDE, le mulțumesc colegilor de la PSD, implicit colegilor de la PNL și, de ce nu, celor de la UDMR, colegului Vass Levente, care este coinițiator. (Vociferări.)

Așadar, să-i dăm Cezarului ce-i al Cezarului! Acesta este unul dintre interesele noastre naționale, la care se cuvine să contribuim cu toții. Iar dacă vom reuși și în continuare să susținem, într-adevăr, și interesul cetățeanului, aceste proiecte fundamentale pentru dezvoltarea României, cu siguranță că alta va fi percepția și în ce privește Parlamentul României.

Vreau să le mulțumesc, totodată, asociațiilor de la Iași, neguvernamentale, care s-au implicat susținut și au manifestat, au creat coloane, cordoane de susținere pe traseul autostrăzii și vreau să vă anunț, în premieră, implicit faptul că, colegul PMP, Ionuț Simionca, împreună cu noi, cei de la PMP...

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Ați depășit cele două minute regulamentare.

 
 

Domnul Emil-Marius Pașcan:

... vă chemăm și la un alt proiect, Autostrada de Nord, pe care îl vom depune săptămâna viitoare.

Vă mulțumesc și sper să ne bucurăm de aceeași susținere.

Doamne ajută! (Aplauze.)

 
Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiect privind îmbunătățirea managementului riscurilor de dezastre) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 1 august 2018 (PL-x 543/2018); (adoptat)

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Punctul 5 pe ordinea de zi, Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiect privind îmbunătățirea managementului riscurilor de dezastre) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București, la 1 august 2018; PL-x 543/2018.

Vot, vă rog.

 

Adoptat cu 262 de voturi pentru, în unanimitate.

 
Proiectul de Lege privind unele măsuri în domeniul protecției apelor (PL-x 275/2017); (adoptat)

Punctul 6, Proiectul de Lege privind unele măsuri în domeniul protecției apelor; PL-x 275/2017.

Comisia pentru mediu propune adoptarea.

Vot, vă rog.

 

Unanimitate. 260 de voturi pentru.

Explicarea votului la acest proiect de lege, doamnă Chichirău?

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.93/2017 pentru stabilirea unor măsuri privind organizarea, funcționarea și atribuțiile oficiilor teritoriale ale Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate (PL-x 92/2018); (adoptat)

Punctul 7, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 93/2017 pentru stabilirea unor măsuri privind organizarea, funcționarea și atribuțiile oficiilor teritoriale ale Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate; PL-x 92/2018.

Comisia pentru sănătate propune adoptarea.

Vot, vă rog.

 

Adoptat cu 178 de voturi pentru, 84 de voturi împotrivă, 4 abțineri.

Punctul 8.

Proiectul de Lege privind...

Explicarea votului, domnul Emanuel Ungureanu.

Vă rog.

 
 

Domnul Emanuel-Dumitru Ungureanu:

Stimați colegi,

Sub numele acesta pompos - "Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate", pe scurt ANMCS -, se ascunde o căpușă, un ministru construit, care are un nume, Cepoi, și-a creat o armată de inspectori așa-ziși evaluatori care merg în spitalele sărace, subfinanțate, și evaluează, pe banii evaluaților, adică ai spitalelor, bani care vin de la Casa de Asigurări și, printre alte unități pe care acești inspectori le evaluează - am fost și am văzut cu ochii mei - sunt și unitățile private care acordă asistență medicală și socială gratuită, pe banii altor state.

Am fost la Fundația "Hospice" din Sibiu, la care această autoritate de calitate sau pentru calitate a cerut suma impresionantă de 45.000 de lei, în condițiile în care această unitate este finanțată de Ministerul de Interne german.

Am rugămintea la colegii din PSD, așezat, - nu țineți cont de ceea ce spun eu astăzi! - să evaluați intern dacă această structură a făcut vreodată bine sistemului sanitar, chiar și atunci când a avut numele "CONAS".

Vă rog să vă aplecați asupra acestor chestiuni cu atenție, în interesul pe care trebuie să-l aveți, să aduceți cu adevărat calitate în sănătate, finanțând mai bine aceste spitale și neluându-le din bani, printr-o structură care nu are niciun sens....

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă rog să încheiați! Ați depășit cele două minute regulamentare.

 
 

Domnul Emanuel-Dumitru Ungureanu:

Închei!

...care nu are niciun sens, în condițiile în care spitalele sunt acreditate să funcționeze și prin DSP, care le ia o anumită sumă, și prin Casa de Asigurări, care nu face contract cu aceste spitale, decât dacă...

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

 
 

Domnul Emanuel-Dumitru Ungureanu:

...dacă sunt conforme.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.57/2018 pentru asigurarea continuității și decontării asistenței medicale primare prin centrele de permanență (PL-x 516/2018); (adoptat)

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Punctul 8, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2018 pentru asigurarea continuității și decontării asistenței medicale primare prin centrele de permanență; PL-x 516/2018.

Comisia pentru sănătatea propune adoptarea.

Vot, vă rog.

 

Adoptat cu 264 de voturi pentru și un vot împotrivă.

 
Proiectul de Lege privind modificarea și completarea art.2 din Legea nr.118/2013 pentru aderarea Înaltei Curți de Casație și Justiție, la Asociația Internațională a Înaltelor Jurisdicții Administrative, pentru aderarea Administrației Naționale a Penitenciarelor la Organizația Europeană a Serviciilor Penitenciare și Corecționale - EuroPris, pentru aderarea Oficiului Național al Registrului Comerțului la Registrul European al Comerțului, pentru aprobarea plății unor contribuții ale Ministerului Justiției, ale Înaltei Curți de Casație și Justiție, ale Oficiului Național al Registrului Comerțului și ale Administrației Naționale a Penitenciarelor la organismele internaționale, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.41/1994 privind autorizarea plății cotizațiilor la organizațiile internaționale interguvernamentale la care România este parte, și pentru modificarea anexei nr.2.2 din aceeași Ordonanță (PL-x 469/2018); (adoptat)

Punctul 9, Proiectul de Lege privind modificarea și completarea art. 2 din Legea nr. 118/2013 pentru aderarea Înaltei Curți de Casație și Justiție, la Asociația Internațională a Înaltelor Jurisdicții Administrative, pentru aderarea Administrației Naționale a Penitenciarelor la Organizația Europeană a Serviciilor Penitenciare și Corecționale - EuroPris, pentru aderarea Oficiului Național al Registrului Comerțului la Registrul European al Comerțului, pentru aprobarea plății unor contribuții ale Ministerului Justiției, ale Înaltei Curți de Casație și Justiție, ale Oficiului Național al Registrului Comerțului și ale Administrației Naționale a Penitenciarelor la organismele internaționale, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 41/1994 privind autorizarea plății cotizațiilor la organizațiile internaționale interguvernamentale la care România este parte, și pentru modificarea Anexei nr. 2.2 din aceeași ordonanță; PL-x 469/2018.

Comisia juridică propune adoptarea.

Vot, vă rog.

 

Adoptat cu 262 de voturi pentru și un coleg fără opțiune.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.752 din 27 decembrie 2001 privind organizarea și funcționarea Academiei Române (PL-x 291/2014); (respins)

Legi ordinare. Respingeri.

Punctul 10, Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 752 din 27 decembrie 2001 privind organizarea și funcționarea Academiei Române; PL-x 291/2014.

Comisia pentru învățământ propune respingerea.

Vot, vă rog.

 

A fost respins cu 253 de voturi pentru, 3 voturi împotrivă, 3 abțineri și un coleg care nu votează.

 
Proiectul de Lege pentru înființarea Festivalului Internațional București - Pasărea Măiastră (PL-x 97/2017); (respins)

11. Proiectul de Lege pentru înființarea Festivalului Internațional "București - Pasărea Măiastră"; PL-x 97/2017.

Vot, vă rog.

 

Propunerea de respingere a comisiei a fost adoptată cu 247 de voturi pentru, un vot împotrivă și 12 abțineri.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii 171/2010 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor silvice (PL-x 188/2016); (respins)

12. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 171/2010 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor silvice; PL-x 188/2016.

Comisia juridică și Comisia pentru agricultură propun respingerea.

Vot, vă rog.

 

Propunerea comisiei a fost adoptată cu 259 de voturi pentru, un vot împotrivă și două abțineri.

 
Proiectul de Lege pentru completarea art.3 din Legea nr.8/2006 privind instituirea indemnizației pentru pensionarii sistemului public de pensii, membri ai uniunilor de creatori legal constituite și recunoscute ca persoane juridice de utilitate publică (PL-x 82/2017); (respins)

13. Proiectul de Lege pentru completarea art. 3 din Legea nr. 8/2006 privind instituirea indemnizației pentru pensionarii sistemului public de pensii, membri ai uniunilor de creatori legal constituite și recunoscute ca persoane juridice de utilitate publică; PL-x 82/2017.

Comisia pentru muncă propune respingerea.

Vot, vă rog.

 

Propunerea comisiei a fost adoptată cu 258 de voturi pentru, două abțineri, un coleg fără opțiune.

 
Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea alineatului (3) al articolului 68 din Legea nr.64/1991 privind brevetele de invenție, republicată (Pl-x 539/2016); (respinsă)

14. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea alineatului (3) al articolului 68 din Legea nr. 64/1991 privind brevetele de invenție, republicată; Pl-x 539/2016.

Comisia pentru industrii propune respingerea.

Vot, vă rog.

 

Propunerea comisiei a fost adoptată cu 215 voturi pentru, 32 de voturi împotrivă, 11 abțineri, un coleg fără opțiune.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea art.1 alin.(3) din Ordonanța Guvernului nr.80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice (PL-x 521/2016); (respins)

15. Proiectul de Lege pentru modificarea art. 1 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice; PL-x 521/2016.

Comisia juridică și Comisia pentru administrație propun respingerea.

Vot, vă rog.

 

Adoptat cu 264 de voturi pentru și un coleg fără opțiune.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii serviciilor de transport public local nr.92/2007 (PL-x 92/2014); (respins)

16. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007; PL-x 92/2014.

Comisia pentru transporturi propune respingerea.

Vot, vă rog.

 

Adoptat cu 259 de voturi pentru, o abținere și un coleg fără opțiune.

 
Propunerea legislativă pentru modificarea alineatului (5) al articolului 10 din Legea nr.121/2014 privind eficiența energetică și a articolului 29 al Legii nr.325/2006 a serviciului public de alimentare cu energie termică (Pl-x 796/2015); (respinsă)

17. Propunerea legislativă pentru modificarea alineatului (5) al articolului 10 din Legea nr. 121/2014 privind eficiența energetică și a articolului 29 al Legii nr. 325/2006 a serviciului public de alimentare cu energie termică; Pl-x 796/2015.

Comisia pentru industrii propune respingerea.

Vot, vă rog.

 

Adoptată cu 265 de voturi pentru. Unanimitate.

 
Propunerea legislativă pentru completarea Legii educației fizice și sportului nr.69/2000 (Pl-x 287/2016); (respinsă)

18. Propunerea legislativă pentru completarea Legii educației fizice și sportului nr. 69/2000; Pl-x 287/2016.

Comisia pentru învățământ propune respingerea.

Vot, vă rog.

 

Adoptată cu 254 de voturi pentru, un vot împotrivă, 3 abțineri și un coleg fără opțiune.

 
Proiectul de Lege pentru completarea art.10 din Legea nr.264/2004 privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Medicale (PL-x 146/2016); (respins)

19. Proiectul de Lege pentru completarea art. 10 din Legea nr. 264/2004 privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Medicale; PL-x 146/2016.

Comisia juridică, Comisia pentru învățământ și Comisia pentru sănătate propun respingerea.

Vot, vă rog.

 

Adoptat cu 258 de voturi, 3 abțineri.

 
Propunerea legislativă privind stimularea prezentării gravidelor la consultațiile prenatale (Pl-x 119/2016); (respinsă)

20. Propunerea legislativă privind stimularea prezentării gravidelor la consultațiile prenatale; Pl-x 119/2016.

Comisia pentru muncă propune respingerea.

Vot, vă rog.

 

Adoptat cu 191 de voturi pentru, 61 de voturi contra, 8 abțineri și un coleg fără opțiune.

 
Proiectul de Lege privind reducerea emisiilor naționale de anumiți poluanți atmosferici (PL-x 502/2018); (adoptat)

Trecem la legi organice. Adoptări.

21. Proiectul de Lege privind reducerea emisiilor naționale de anumiți poluanți atmosferici; PL-x 502/2018.

Comisia pentru mediu propune adoptarea.

Vot, vă rog.

 

Adoptat cu 260 de voturi pentru, o abținere, un coleg fără opțiune.

 
Proiectul de Lege privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului (PL-x 485/2018); (adoptat)

22. Proiectul de Lege privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului; PL-x 485/2018.

Comisia pentru mediu propune adoptarea.

Vot, vă rog.

 

Adoptat, cu 264 de voturi pentru și o abținere.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.39/2017 privind acțiunile în despăgubire în cazurile de încălcare a dispozițiilor legislației în materie de concurență, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr.21/1996 (PL-x 326/2017); (adoptat)

23. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 39/2017 privind acțiunile în despăgubire în cazurile de încălcare a dispozițiilor legislației în materie de concurență, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996; PL-x 326/2017.

Comisia juridică și Comisia pentru industrii propun adoptarea.

Vot, vă rog.

 

Adoptat, cu 211 voturi pentru, 43 de voturi împotrivă, 4 abțineri, un coleg care nu votează.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.87/2018 privind modificarea și completarea Legii educației naționale nr.1/2011 (PL-x 491/2018); (adoptat)

24. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 87/2018 privind modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011; PL-x 491/2018.

Comisia pentru învățământ propune adoptarea.

Vot, vă rog.

 

Adoptat, cu 214 voturi pentru, 8 voturi împotrivă, 38 de abțineri.

 
Proiectul de Lege privind regimul juridic al averilor ilicite (PL-x 72/2012); (respins)

25. Proiectul de Lege privind regimul juridic al averilor ilicite; PL-x 72/2012.

Vot, vă rog.

 

Propunerea de adoptare a acestui proiect de lege nu a întrunit numărul necesar de voturi - avem 6 voturi pentru, 245 de voturi împotrivă, 7 abțineri.

 
Proiectul de Lege pentru completarea art.170 din Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice (PL-x 136/2015); (respins)

26. Proiectul de Lege pentru completarea art. 170 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice; PL-x 136/2015.

Această propunere a Comisiei pentru muncă, de respingere a inițiativei legislative, nu a întrunit numărul necesar de voturi în 6.04.2016, și, ca urmare, s-a hotărât retrimiterea acesteia la comisie.

Vot, vă rog.

 

Propunerea de adoptare nu a întrunit numărul necesar de voturi - avem un vot pentru, 221 de voturi contra, 37 de abțineri.

 
Proiectul de Lege privind tichetul de servicii destinat plății prestațiilor casnice la domiciliu și prestațiilor cu caracter ocazional sau sezonier (PL-x 40/2015); (respins)

Legi organice. Respingeri.

27. Proiectul de Lege privind tichetul de servicii destinat plății prestațiilor casnice la domiciliu și prestațiilor cu caracter ocazional sau sezonier; PL-x 40/2015.

Comisia pentru buget și Comisia pentru muncă propun respingerea.

Vot, vă rog.

 

Adoptat, cu 211 voturi pentru, 45 de voturi împotrivă, 4 abțineri.

 
Proiectul de Lege privind modificarea Legii nr.115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr.215/2001, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr.393/2004 privind Statutul aleșilor locali (PL-x 297/2016); (nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru adoptarea propunerii de respingere formulate de comisie)

28. Proiectul de Lege privind modificarea Legii nr. 115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali; PL-x 297/2016.

Comisia juridică și Comisia pentru administrație propun respingerea proiectului.

Vot, vă rog.

 

Proiectul nu a întrunit numărul necesar de voturi unei legi organice și se va întoarce la comisie. (Aplauze.)

Pe procedură, domnul Viziteu.

 
 

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Da. Mulțumesc, doamnă președinte.

Suntem într-un caz rar întâlnit, în care propunerea unei comisii, de respingere, nu întrunește votul Camerei. Și aș invoca art. 104 alin. (3) care specifică: "În cazul în care Camera Deputaților nu este de acord cu propunerea de respingere, dezbaterea pe articole se va face într-o ședință ulterioară, urmând să fie luate în considerare doar amendamentele respinse, procedura finalizându-se cu propunerea de adoptare a respectivei inițiative, ori președintele trimite spre reexaminare proiectul, comisiei."

Dar ținând cont de importanța acestui proiect și de faptul că plenul este suveran, vă rog să supuneți votului ca acest proiect să fie repus pe ordinea de zi, ca primul punct de săptămâna viitoare, unde să fie dezbătut, conform regulamentului, și să nu se ducă la comisie.

Vă rog să supuneți votului.

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Îmi pare rău, nu am cum să fac acest lucru, deja am dat un vot...

 
   

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Da, dar regulamentul...

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

... pe acest proiect de lege. Au fost cazuri similare, dacă n-ați fost atent înseamnă că ați pierdut ceva.

 
   

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Doamnă președinte, regulamentul...

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Regulamentul este corect, nu am cum să supun votului o astfel de propunere...

 
   

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Regulamentul spune, ori...

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Dați-mi voie să trec mai departe.

 
 

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

... plenul este suveran și poate decide retrimiterea...

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnule coleg...

 
 

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

... în plen.

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnule deputat, n-am cum să supun votului...

 
   

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Vă rog să citiți...

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

... nu am cum să supun votului plenului o astfel de propunere care, din punctul meu de vedere, este ușor stupidă. Pentru că este pe lângă Regulament.

 
 

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Scrie în Regulament, doamnă, îmi pare rău.

Dacă considerați că regulamentul este stupid...

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

... scrie în Regulament acest lucru. Scrie ori președintele retrimite, ori se pune pe ordinea de zi.

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Vă rog să supuneți votului acest lucru și să nu forțați mâna plenului. Aveți această opțiune...

 
   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Nu...

 
 

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

... dacă majoritatea nu este de acord, se va vedea la vot.

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Nu am un temei regulamentar pentru acest lucru.

Vă rog frumos să înțelegeți și să luați loc în bancă.

Merg mai departe.

28...

 
   

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Vă rog să citiți dumneavoastră articolul și să supuneți votului acest lucru.

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Și eu vă mulțumesc.

Să respectați regulamentul și cererea pe care am făcut-o. Conform procedurii, aveți obligația să supuneți acest lucru votului...

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

... atunci când vi se solicită.

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

29...

Explicarea votului. Doriți să interveniți?

Domnul Florin Roman.

 
 

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Doamnelor și domnilor colegi,

O să vă spun câteva cifre - seci, reci, dar cred că extrem de explicite.

Alegeri locale 2016, vot politic Consiliul Județean: Partidul Social Democrat - 2.800.000 de voturi, Partidul Național Liberal -2.600.000 de voturi;

Alegeri locale 2016, votul pentru primari: 3.045.000 - Partidul Social Democrat, 2.842.000 - Partidul Național Liberal.

Repartizarea mandatelor: 1.524 de primari - PSD; 1.100 de primari - PNL.

Între timp, probabil că nu uitați, stimați... (Vociferări.) vă vine și vouă rândul, stați ușor. Între timp, domnul Ponta dă acea celebră ordonanță, și 500 de primari migrează dintr-o parte în alta.

Ați făcut această lege pentru că v-a convenit, stimați colegi din majoritatea guvernamentală.

Astăzi, din fericire, Parlamentul a făcut ceea ce trebuie. Parlamentul trebuie să se uite spre democrație și spre legitimitate, nu spre interesul de moment.

Acum acest sistem de vot care vă convine se va întoarce nu peste foarte mult timp împotriva dumneavoastră.

Și atunci o să veniți în Parlament să vă victimizați și să spuneți că nu e în regulă.

Tot vorbim în Parlamentul României de Comisia de Cod electoral. A mai auzit cineva de ea? Mai există? Mai are cineva interesul ca noi să avem alegeri cât de cât legitime în România?

Stimați colegi, e un apel la responsabilitate.

Și mai e o vorbă: ce ție nu-ți place, altuia nu-i face. Pentru că, vă repet, peste foarte puțin timp ceea ce susțineți astăzi cu toată tăria se va întoarce împotriva dumneavoastră.

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă rog să încheiați...

 
   

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

... ați depășit cele două minute regulamentare.

Din partea PMP, domnul Marius Pașcan.

 
 

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Vă reamintesc, am depus un proiect legislativ similar. L-ați respins cu vot majoritar, anterior. L-am redepus, poate avem mână bună, cum am avut și cu autostrada.

Eu sper să înțelegeți că avem astăzi situații, în România, cu primari care sunt aleși cu procente între 6% și - cum se întâmplă astăzi în București - 13,3% din numărul total de electori, și a ajuns primar. Nu are nici reprezentativitate, nici legitimitate.

Stimați colegi, cu toții ar trebui să fim preocupați ca, într-adevăr, primarul să facă parte dintr-o elită, să fie admis, să fie susținut, să fie votat - proiectele sale - de o largă majoritate. Toți ne dorim acest lucru. Nu văd de ce ar strica și competiția, câtă vreme în două tururi avem o competiție valorică între doi candidați, primii doi clasați.

Așadar, sigur că unora vă convine, primarul în funcție are prima șansă în competiția electorală, și atunci va fi ales din primul tur.

Vă temeți cumva de competiție? De profesionalizarea acestei funcții? De oameni cu adevărat competenți?

Bătăliile, la urma-urmei, la purtăm cu toții, politic. Fiecare ne câștigăm mandatul. Și ar fi în interesul tuturor să avem o cât mai largă legitimitate.

De aceea, stimați colegi, poate nu ați votat acest proiect, astăzi. Poate îl votați pe cel al PMP. Vă informez că avem peste un milion de semnături ale cetățenilor români care astăzi doresc întoarcerea... schimbarea legii și alegerea primarilor în două tururi de scrutin.

Așadar, poate data viitoare va fi cu noroc.

Vă invit să votați proiectul Partidului Mișcarea Populară, identic cu acesta.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

De la USR, explicarea votului, domnul Tudor Benga.

 
 

Domnul Tudor-Vlad Benga:

Vă e frică, dragi colegi de la PSD! (Aplauze.)

Votul acesta este de fapt votul fricii voastre (Aplauze.)... de furia poporului, care va veni peste voi.

Asta e ultima dumneavoastră redută. (Vociferări. Rumoare.)

Fără votul pentru primari într-un singur tur veți fi măturați, în 2020. Veți fi măturați în 2020 oricum, și cu votul într-un singur tur. Nu veți scăpa. Ați distrus țara asta, în ultimii doi ani, ați pus-o pe butuci, ca să vă scăpați diverși condamnați definitiv. (Vociferări.)

Mai devreme sau mai târziu și această majoritate se va modifica. Părerea mea este că mai devreme decât mai târziu.

Ceea ce am făcut noi, Proiectul de Lege pentru revenirea la alegeri în două tururi, este parte chintesențială din programul nostru de guvernare și din agenda noastră legislativă.

Am ales să nu depunem un alt proiect de lege. Am ales să sprijinim proiectul celor de la PMP, am ales să sprijinim proiectul celor de la PNL. O vom face în continuare. Veți respinge cinci proiecte, vom veni cu alte cinci. Mai devreme sau mai târziu veți pierde. Mai devreme! (Aplauze.)

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnul Márton Árpád.

 
 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamnă vicepreședinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Stimați colegi din USR,

E bine să citiți cu atenție Regulamentul, mai ales dacă doriți să-l invocați.

"Ori", scrie "ori", înseamnă că se aplică una din cele două. Dacă președintele a decis deja retrimiterea, nu mai există altă soluție. A decis. (Vociferări.) Unu.

Doi. Legat de - v-am mai spus - astfel de mitologii, și cu voința poporului și un milion de semnături de la oameni induci în eroare. Tocmai președintele partidului din care faceți parte a avut multe astfel de acțiuni pentru susținerea altor idei de-ale Domniei Sale. Una era cu alegeri parlamentare uninominale. Le-am și făcut, că așa a vrut poporul. Am avut două legislaturi "minunate", după alegeri uninominale, și ne-am dat seama că nu e bine.

Acum doriți să reveniți la alegeri în două tururi, cum că dacă cineva a luat 13,3% - asta a fost cifra pe care ați spus-o -, dar celălalt, al doilea, cât a avut? Sub 13,3%, da? 13, să zicem, da? Deci în total 25,3% - din totalul populației. Poate mai era unul, cu 12%. Acela de ce să nu intre în al doilea tur? Care e diferența dintre unul cu 12% și unul cu 13,3%? Unul a primit mai mult de la cetățeni. Asta este singura diferență.

Eu văd în felul următor, din punct de vedere regulamentar. Am avut astăzi pe o lege organică un vot în primul tur, iar în al doilea tur va trebui să votăm pentru adoptare. Și dacă nu ia numărul necesar de voturi, legea a picat.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

Domnul Daniel Suciu.

 
 

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Mi-a plăcut cum era "partea chintesențială". Am să rețin această formulare. "Partea chintesențială" a fost enumerată și susținută, foarte adevărat, de cei de la Partidul Național Liberal. Cu cifre.

Stimați colegi, nu ne este frică pentru că de fiecare dată vă batem la alegerile locale de nu vă vedeți. Asta e realitatea. (Aplauze.)

De fiecare dată când pierdeți, încercați orice altceva.

Stimați colegi, nu vreți mai bine să vă găsiți oameni buni și să ne bateți în alegeri, indiferent cum se organizează acestea?

Și dacă vorbiți de legitimitate, să știți că ad litteram, legitim înseamnă conform legii.

Conform legii, astăzi, primarii se aleg într-un prim tur.

Nu vreți să ne bateți în alegeri, și nu să sperați de fiecare dată că găsiți câte o chichiță să vă dați câte o șansă? (Vociferări.)

Poporul alege la urne. Indiferent cum s-au organizat alegerile - uninominal, pe listă, într-un prim tur sau în două tururi, PSD a câștigat alegerile locale. Faceți la fel!

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Domnul Varujan Vosganian.

 
 

Domnul Varujan Vosganian:

Stimați colegi,

Grupul ALDE a votat in corpore pentru alegerea primarilor în două tururi.

Am trei remarci de făcut. (Aplauze.)

Nu, mulțumesc, vă rog, nu-mi agravați situația. (Râsete.)

În primul rând, aș vrea să precizez că asta nu înseamnă că avem divergențe cu PSD, în cadrul Coaliției, sau că dorim să rupem Coaliția. (Vociferări.) Pentru că... (Vociferări.) Pentru că în Programul de guvernare, care este pactul nostru politic, nu am avut nicio precizare cu privire la această temă, ea rămânând la îndemâna fiecăruia dintre grupurile parlamentare.

Așadar, nu aș vrea să se facă nicio speculație pe această temă.

În al doilea rând, dacă păstrăm alegerea primarilor într-un singur tur - sigur că putem s-o facem - vă previn însă că alegerile locale pentru primari se transformă încetul cu încetul într-o iluzie. Pentru că, dacă veți face o evaluare, veți vedea că peste 80% din primari rămân în funcție.

Și al treilea lucru. Și vă rog să meditați la asta. Ce ar fi fost dacă am fi avut alegeri într-un singur tur pentru președintele României, din 1990 încoace? Cum ar fi arătat istoria românilor și în ce măsură opțiunile electoratului român s-ar fi reflectat în cortexul politic al națiunii?

Ce ar fi fost dacă am fi avut alegeri într-un singur tur de scrutin pentru președintele României?

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Programului Case sociale în mediul rural (PL-x 46/2017); (respins)

29. Proiectul de Lege privind aprobarea Programului "Case sociale în mediul rural"; PL-x 46/2017.

Comisia juridică și Comisia pentru administrație propun respingerea proiectului de lege.

Vot, vă rog.

 

Adoptat, cu 209 voturi pentru, 31 de voturi împotrivă și 9 abțineri.

 
Proiectul de Lege privind transmiterea unui teren sub luciu de apă cu amenajarea piscicolă aferentă din domeniul public al statului și din administrarea Centrului de Cercetare-Dezvoltare pentru Piscicultură Nucet, județul Dâmbovița, în domeniul public al comunei Corbii Mari și în administrarea Consiliului Local al Comunei Corbii Mari, județul Dâmbovița (PL-x 529/2016); (respins)

30. Proiectul de Lege privind transmiterea unui teren sub luciu de apă cu amenajarea piscicolă aferentă din domeniul public al statului și din administrarea Centrului de Cercetare-Dezvoltare pentru Piscicultură Nucet, județul Dâmbovița, în domeniul public al comunei Corbii Mari și în administrarea Consiliului Local al Comunei Corbii Mari, județul Dâmbovița; PL-x 529/2016.

Comisia juridică și Comisia pentru agricultură propun respingerea.

Vot, vă rog.

 

Adoptat, cu 240 de voturi pentru, un vot împotrivă, 8 abțineri.

 
Propunerea legislativă pentru modificarea Art.94, alin.(2), lit.a) și b) din Legea nr.208 din 20 iulie 2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente (Pl-x 328/2016); (respinsă)

31. Propunerea legislativă pentru modificarea art. 94 alin. (2) lit. a) și b) din Legea nr. 208 din 20 iulie 2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente; Pl-x 328/2016.

Comisia juridică și Comisia pentru administrație propun respingerea.

Vot, vă rog.

 

Adoptată, cu 213 voturi pentru, 37 de voturi împotrivă, două abțineri.

32. Propunerea...

Explicarea votului, vă rog, domnul Tudor Benga.

 
 

Domnul Tudor-Vlad Benga:

Mă bucur că l-am învățat pe domnul lider de Grup PSD, Suciu, un cuvânt nou. Pentru că și acest proiect de lege, care fusese depus inițial de domnul Remus Cernea, face parte din agenda de bază de liberalizare a pieței politice. Are de-a face cu reducerea pragurilor. Trebuie să creăm premisele, astfel încât oameni noi, oameni curați și cât mai mulți cetățeni să poată să iasă, să intre, să candideze, să deschidem piața politică, astfel încât să curățăm țara aceasta.

Mulțumesc frumos. (Aplauze.)

 
Propunerea legislativă privind gestionarea câinilor fără deținător, identificarea și controlul reproducerii câinilor (Pl-x 72/2014); (respinsă)

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

32. Propunerea legislativă privind gestionarea câinilor fără deținător, identificarea și controlul reproducerii câinilor; Pl-x 72/2014.

Comisia pentru administrație propune respingerea.

Vot, vă rog.

 

Adoptată, cu 242 de voturi pentru, două abțineri, doi colegi fără opțiune.

 
Proiectul de Lege pentru completarea art.139 din Legea nr.53/2003 - Codul muncii (PL-x 90/2017); (respins)

33. Proiectul de Lege pentru completarea art. 139 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii; PL-x 90/2017.

Comisia pentru muncă propune respingerea.

Vot, vă rog.

 

Adoptat, cu 204 voturi pentru, 39 de voturi împotrivă, 4 abțineri.

 
Proiectul de Lege pentru completarea art.2 din Legea nr.17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice (PL-x 62/2017); (respins)

34. Proiectul de Lege pentru completarea art. 2 din Legea nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice; PL-x 62/2017.

Comisia pentru muncă propune respingerea.

Vot, vă rog.

 

Adoptat, cu 245 de voturi pentru, un vot împotrivă.

 
Proiectul de Lege privind Primul loc de muncă (PL-x 648/2015); (respins)

35. Proiectul de Lege privind primul loc de muncă; PL-x 648/2015.

Comisia pentru muncă propune respingerea.

Vot, vă rog.

 

Adoptat, cu 213 voturi pentru, 33 de abțineri.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea art.52 din Legea nr.208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente (PL-x 275/2016); (respins)

36. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea art. 52 din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente; PL-x 275/2016.

Comisia juridică și Comisia pentru administrație propun respingerea.

Vot, vă rog.

 

Adoptat, cu 178 de voturi pentru, 69 de voturi împotrivă, două abțineri.

Explicarea votului, doamna Chichirău.

 
 

Doamna Cosette-Paula Chichirău:

Stimați colegi,

Acest proiect prevedea instituirea unei cote de gen, de 30%, pentru ambele sexe, pentru Camera Deputaților și Senat.

Am auzit de multe ori invocat principiul meritocrației. De ce să avem o cotă de gen? Să intre cei mai buni. Păi, să vă explic puțin, de ce să avem o cotă de gen. Pentru că, în populație, statistic vorbind, inteligența și alte calități sunt distribuite similar și la bărbați și la femei.

Așadar, dacă avem mult mai mulți bărbați în poziții de putere și reprezentativitate este o nedreptate a societății, iar cota de gen nu face decât să îndrepte această nedreptate.

De aceea, aș vrea să vă rog ca pe viitor când mai avem un astfel de proiect, că vor mai fi astfel de proiecte, să votați "pentru". Pentru că avem nevoie de mai multe femei în poziții de putere și reprezentativitate.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Pe procedură domnul secretar Iulian Bulai.

 
 

Domnul Iulian Bulai:

Voiam să fiu foarte dur în această intervenție. Nu-mi stă în fire. Doar vreau să vă spun că dintre toți membrii Biroului permanent avem doar o singură femeie. Ar trebui să ne dea de gândit acest lucru. Ar trebui să ne dea de gândit că în conducerea Camerei avem o singură femeie.

Voci din sală:

De la PSD.

 
 

Domnul Iulian Bulai:

De la PSD.

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Doamna Roxana Mînzatu.

 
 

Doamna Roxana Mînzatu:

Dragi colegi,

Eu zic că puteți lua exemplu de la PSD. Nouă nu ne-a trebuit o lege ca să avem mai mult de 30% femei pe liste și să creștem cota de femei-parlamentar, în ciuda faptului că nici la PNL, nici la USR, care văd că vor să-și impună, singuri, prin lege, ceea ce nu-și pot asuma de unii singuri, nu au reușit să facă.

Noi facem, nu ne trebuie legi ca să promovăm femeile și principiul meritocrației. Dovadă sunt doamnele care sunt în sală și doamnele care sunt miniștri.

Luați-vă după PSD, repet îndemnul colegului meu, Daniel Suciu, de mai devreme. Se pare că e nevoie să spunem asta. (Aplauze.)

 
 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc.

 
Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.448/2006 republicată privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap (Pl-x 441/2016); (nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru adoptarea propunerii de respingere formulate de comisie)

37. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 448/2006, republicată, privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap; Pl-x 441/2016.

Comisia pentru muncă și Comisia pentru sănătate propun respingerea.

Vot, vă rog.

 

Propunerea nu a întrunit numărul necesar de voturi. Va merge la comisie.

 
Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.448 din 6 decembrie 2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap (Pl-x 490/2016); (respinsă)

38. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 448 din 6 decembrie 2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap; Pl-x 490/2016.

Comisia pentru muncă și Comisia pentru sănătate propun respingerea.

Vot, vă rog.

 

Adoptată, cu 188 de voturi pentru, 48 de voturi contra, 8 abțineri.

 
Proiectul de Lege pentru completarea art.8 din Legea nr.416/2001 privind venitul minim garantat (PL-x 78/2017); (respins)

39. Proiectul de Lege pentru completarea art. 8 din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat; PL-x 78/2017.

Comisia pentru muncă propune respingerea.

Vot, vă rog.

 

Adoptată, cu 241 de voturi pentru, un vot împotrivă și două abțineri.

40...

Doamna Prună, doriți explicarea... să interveniți? Nu. Atunci, vă rog să dezactivați.

 
Propunerea legislativă pentru completarea art.168 din Legea Educației Naționale nr.1/2011 (Pl-x 370/2018); (respinsă)

40. Propunerea legislativă pentru completarea art. 168 din Legea educației naționale nr. 1/2011; Pl-x 370/2018.

Comisia pentru învățământ propune respingerea.

Vot, vă rog.

 

Adoptată, cu 167 de voturi pentru, 74 de voturi împotrivă, 4 abțineri.

 
Propunerea legislativă pentru completarea Legii 215 din 23 aprilie 2001 privind administrația publică locală (Pl-x 450/2018); (respinsă)

41. Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr. 215 din 23 aprilie 2001 privind administrația publică locală; Pl-x 450/2018.

Comisia juridică și Comisia pentru administrație propun respingerea.

Vot, vă rog.

 

Adoptată, cu 204 voturi pentru, 32 de voturi împotrivă, 8 abțineri.

 
Propunerea legislativă privind completarea Legii nr.215/2001 a administrației publice locale (Pl-x 481/2018). (respinsă)

42 - și ultima, Propunerea legislativă privind completarea Legii nr. 215/2001 a administrației publice locale; Pl-x 481/2018.

Comisia juridică și Comisia pentru administrație propun respingerea.

Vot, vă rog.

 

Adoptată, cu 241 de voturi pentru. Unanimitate.

Vă mulțumesc.

Încheiem aici ședința noastră de astăzi.

Declar închisă ședința.

Biroul permanent, rog colegii, la sală.

Vă mulțumesc.

 
   

Ședința s-a încheiat la ora 13,10.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 20 martie 2019, 13:22
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro