Gheorghe Vâlceanu
Gheorghe Vâlceanu
Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 16 aprilie 1997
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-06-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 1997 > 16-04-1997 Versiunea pentru printare

Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 16 aprilie 1997

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Gheorghe Vâlceanu

  1. Continuarea dezbaterilor asupra proiectului Legii bugetului de stat pe anul 1997 (Art.64; anexele nr. 3/15 - 3/45; art.62)  

Domnul Gheorghe Vâlceanu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Am făcut un amendament cu colegul meu Sabău în legătură cu calea ferată Vâlcele-Vâlcea. Este o lucrare care cred că prin importanța ei pentru economia națională nu are nevoie de prea mari prezentări, dar totuși voi prezenta câteva aspecte pentru a vă edifica și dumneavoastră.

În primul rând, circulația spre Râmnicu-Vâlcea la ora actuală se face pe calea ferată București-Caracal-Vâlcea, o distanță de 275 de km. Cea de-a doua posibilitate pe Pitești - Piatra-Olt - Vâlcea, 293 de km. Realizarea acestei căi ferate de 39 de km de la Vâlcele - Vâlcea, reduce această distanță la 170 de km deci, cu 105 km mai mică decât varianta Caracal și cu 123 de km decât varianta Pitești - Piatra Olt.

În același timp, aș dori să vă aduc la cunoștință că stadiul fizic de executare a lucrării la ora actuală este 80% medie, din care tunelurile sunt 100% realizate, podețele - 95%, terasamantele - 95%, suprastructura - 97%, viaductele - 80%, iar consolidările - 23%.

Noi am solicitat 30 de miliarde pentru continuarea lucrării, întrucât aici își desfășoară activitatea 4 mari întreprinderi de construcții căi ferate, întreprinderi specializate în acest domeniu, Bucureștiul, Craiova, Sibiul și Râmnicu-Vâlcea și care, normal, retrăgându-se la ora actuală de pe șantier, datorită sumei stabilite, de 300 de milioane pentru conservare, va determina ulterior o creștere însemnată a cheltuielilor respective. Și, de aceea, am rugămintea la domnii miniștri de stat, domnul ministru Ciumara și domnul ministru Băsescu să încercăm să găsim posibilitățile de susținere în continuare a desfășurării lucrărilor pe acest important obiectiv, întrucât ulterior la darea în folosință există posibilitatea ca traficul respectiv, care la ora actuală se desfășoară pe Brașov, să schimbe traseul pe Valea Oltului, fiind mai scurt cu 50 de km, iar în plus rampele de înclinare pe zona Vâlcei sunt de 1-2 grade la mie, spre deosebire de varianta Predeal unde sunt 17 grade.

De aceea, stimați colegi, am rugămintea ca să încercăm să găsim o posibilitate de a desfășura activitatea având în vedere ca închegarea acestui inel de cale ferată va însemna pentru economia națională enorm, întrucât toate trenurile acelea care își desfășoară activitatea la ora actuală sau care circulă pe zona respectivă, atât trenuri personale, cât și trenuri de marfă, vor reduce substanțial distanțele și asta se va reflecta favorabil în costurile respective.

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 18 iunie 2019, 1:39
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro