Sigla Camerei Deputaților

Camera Deputaților

Limba:
  • RO
  • EN
  • FR
  • Structuri parlamentare
    • Președintele Camerei Deputaților
    • Biroul permanent
    • Comitetul liderilor grupurilor parlam.
    • Grupurile parlamentare
    • Comisiile parlamentare
    • Deputații
      • În ordine alfabetică
      • Dupa circumscripția electorală
    • Structurile parlamentare comune
      • Comisiile parlamentare
      • Grupurile de prietenie
      • Delegațiile parlamentare
      • Alte grupuri
    • Organizarea din alte legislaturi
      • 2016 - 2020
      • 2012 - 2016
      • 2008 - 2012
      • 2004 - 2008
      • 2000 - 2004
      • 1996 - 2000
      • 1992 - 1996
      • 1990 - 1992
  • Activitate parlamentară
    • Urmărirea procesului legislativ
    • Controlul parlamentar
      • Întrebari și interpelari
      • Moțiuni simple și de cenzura
      • Examinarea documentelor UE
      • Autorități sub control parlamentar
    • Activitate în plen
      • Ordinea de zi
      • Stenogramele ședințelor
      • Înregistrări audio-video
      • Votul electronic
    • Activitate în comisii
      • Ședințele comisiilor
      • Documente ale comisiilor
      • Înregistrări audio-video
    • Sancțiuni aplicate deputaților
  • Informații publice
    • Serviciile Camerei Deputaților
      • Atributii
      • Conducere
    • Relații publice
    • Internship la Camera Deputaților
    • Petiții și audiențe
    • Achiziții publice
    • Declarații de avere și interese
    • Informații economice
    • Proiect POCA
    • Funcționarea RA Monitorul Oficial
    • Transparența veniturilor salariale
    • Bunuri primite cu titlu gratuit
    • Prelucrarea datelor cu caracter personal
    • Oportunități de angajare
    • Sigla Camerei Deputaților
  • Pagina veche
  • Mentiune juridica
  • Istoric
  • Contact

Dezbateri parlamentare

  • Interogare stenograme
  • Înregistrari video ale sedintelor în plen
  • Monitorul Oficial - Partea a II-a

Sedinta Camerei Deputatilor din 18 noiembrie 2003

  • Sumarul sedintei
  • Stenograma completa
  • publicata în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.149/2003
Sunteti aici: Prima pagina > Dezbateri parlamentare > Sedinta Camerei Deputatilor din 18 noiembrie 2003

Sedinta Camerei Deputatilor din 18 noiembrie 2003

12. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.107/2003 pentru modificarea și completarea Legii nr.346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale (amânarea votului final).
 
consulta fisa PL nr. 674/2003

Domnul Valer Dorneanu:

................................................

Următorul proiect înscris pe ordinea de zi, cel de la pct.10.

Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.107/2003 pentru modificarea și completarea Legii nr.346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale.

Procedură de urgență.

Doamna președintă Smaranda Dobrescu ne va propune timpii de dezbatere.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Comisia pentru muncă și protecție socială vă propune 15 minute de discuții, și un minut luări de cuvânt.

Domnul Valer Dorneanu:

Dacă sunt intervenții prealabile, dar nu înainte de a vota timpii de dezbatere.

Dacă sunt obiecțiuni la timpii de dezbatere propuși de doamna președintă Smaranda Dobrescu? Nu sunt.

Împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Poftiți, domnule deputat Barbu, în limita timpilor aprobați.

Domnul Gheorghe Barbu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Această Ordonanță de urgență modifică un proiect de lege, o lege, până la urmă, aprobată de Parlament, și face ca fondurile din sistemul de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale să fie administrate de către Casa Națională de Pensii.

Aș vrea să vă spun că acest lucru nu este deloc un lucru corect. El produce o bulversare accentuată, în sensul că se amestecă fondurile colectate din contribuții pentru scopuri diferite. Și, în aceste condiții, Casa de Pensii va avea un singur buget.

În al doilea rând, este faptul că se instituie, pentru gestionarea acestui fond, un consiliu tripartit, care nu este consiliu de administrație, întrucât Casa Națională de Pensii are un consiliu de administrație. credem că, de fapt, această ordonanță de urgență nu urmărește altceva decât utilizarea surselor financiare colectate pentru asigurări de accidente de muncă și boli profesionale, a acestor lichidități, în sistemul de pensii, în acoperirea deficitului de peste 20.000 miliarde, existent în sistemul public de pensii. Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Dacă nu sunt alte intervenții, să trecem la dezbaterea și adoptarea textelor.

La titlul proiectului de lege, dacă aveți obiecțiuni? Nu sunt.

Votat în unanimitate.

Cuprinsul articolului unic. Vă rog să urmăriți amendamentul nr.1 din raportul comisiei. Nu sunt obiecțiuni. Admis amendamentul. Se modifică textul articolului unic.

La titlul Ordonanței de urgență, dacă aveți obiecțiuni? Nu sunt.

Votat în unanimitate.

Preambulul art.I. Nu sunt obiecțiuni.

Votat în unanimitate.

Punctele 1, 2, 3 din ordonanță. Nu sunt obiecțiuni.

Votate în unanimitate.

Punctele 4 și 5. Nu sunt obiecțiuni.

Votate în unanimitate.

Punctele 6, 7, 8 ...

Da, din sală, doriți să interveniți? Păi, când am întrebat?

Deci, la pct.5 există o intervenție din partea PD-ului. Poftiți.

Domnul Gheorghe Barbu:

Domnule președinte,

Noi am propus revenirea la legea inițială, și nu trecerea în administrația a acestui fond, la Casa Națională de Pensii. Și art.8, în formularea noastră, sună în felul următor: "Are calitatea de asigurator, potrivit legii, Fondul Național de Asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale, denumit în continuare Fondul Național".

Iar alin.2: "Fondul Național își exercită atribuțiile prin fondurile teritoriale de asigurare pentru accident de muncă și boli profesionale, sau prin asociațiile de asigurare pentru accident de muncă și boli profesionale, denumite în continuare fonduri teritoriale și, respectiv, asociații profesionale de asigurare".

Motivația este cea pe care, în cuvântul meu, la început, am spus-o și pe care o susțin.

Domnul Valer Dorneanu:

Din partea inițiatorului.

Doamna Marta Țărnea (secretar de stat, Ministerul Muncii, Solidarității sociale și Familiei):

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Modificarea care s-a adus Legii privind asigurarea pentru accidente de muncă și bolile profesionale face parte din pachetul de reformă care s-a gândit în domeniul social, reformă pe care am prezentat-o în câteva puncte, atunci când s-a susținut ordonanța privind serviciile sociale.

Primul lucru care s-a gândit a fost pur și simplu reducerea costurilor de administrare. Și, din acest motiv, nu putem să fim de acord cu revenirea, și nu susținem amendamentul propus.

Domnul Valer Dorneanu:

Doamna președintă Smaranda Dobrescu, opinia comisiei.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Înlocuirea Fondului Național de Asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale, prin asigurator, Casa Națională de Pensii și alte drepturi de asigurări sociale, care și colectează aceste fonduri, reprezintă însăși esența acestei ordonanțe de urgență.

Dacă am accepta acest lucru, ar însemna că ordonanța nu mai este necesară, și dacă am accepta acest lucru ar însemna că modificările nu s-ar referi doar la art.8, ci la toate celelalte texte care au atingere cu ideea de asigurator - Casa Națională de Pensii.

Mai mult, încercăm să avem o colectare pentru acest fond, de doar 0,5% din fondul de salariu în anul 2003 și 2004, și nu mai mult, așa cum spunea legea inițială, adică diversificată această contribuție, între 0,5 și 4%, în funcție de gradul de periculozitate, de noxe, de accidente de muncă. Și pentru că ne dorim o contribuție cât mai mică, pentru a nu mări fiscalitatea în această perioadă, când dorim efecte economice pozitive prin micșorarea fiscalității, în aceste condiții, costurile de administrare trebuie să fie minime. Acest lucru îl face ordonanța, lasă în seama Casei Naționale de Pensii colectarea și administrarea, tocmai pentru a nu mări cu nimic costurile de administrare și a transforma în beneficii sociale, în servicii sociale toată contribuția. Mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc.

Stimați colegi,

Ați auzit argumentele susținute de Partidul Democrat, cu privire la amendamentul pentru art.8, de la pct.5 din Ordonanță. Ați văzut și textul inițial, ați auzit și explicațiile ministerului și ale președintei comisiei.

Supun, în aceste condiții, votului dumneavoastră, amendamentul Partidului Democrat cu privire la art.8.

Cine este pentru? 9 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Marea majoritate este împotrivă.

Dacă sunt abțineri?

Cu 58 de voturi împotrivă, 8 voturi pentru și 10 abțineri amendamentul a fost respins.

Supun votului dumneavoastră art.8, deci pct.5, în formularea din ordonanță.

Cine este pentru? Mulțumesc. 58 voturi pentru.

Voturi împotrivă? 7 voturi împotrivă.

Abțineri? 6 abțineri.

Cu 58 voturi pentru, 7 voturi împotrivă și 6 abțineri pct.5 din ordonanță, cu privire la art.8, a fost adoptat.

La pct.6 și 7 dacă sunt obiecțiuni? Nu sunt.

Votate în unanimitate.

Pct.8. Nu sunt obiecțiuni.

Votat în unanimitate.

Pct.9, 10, 11, 12. Nu sunt obiecțiuni.

Votate în unanimitate.

Pct.13, 14. Nu sunt obiecțiuni.

Votate în unanimitate.

Pct.15, 16 și 17. Nu sunt obiecțiuni.

Votate toate în unanimitate.

La pct.18, cel cu privire la art.34, urmăriți, vă rog, amendamentul nr.2. Dacă la amendamentul nr.2 aveți obiecțiuni? Nu sunt.

Votat în unanimitate amendamentul; modificat textul art.34 de la pct.18 din ordonanță.

Pct.19, 20, 21 și 22. Nu sunt obiecțiuni.

Votate toate în formularea din ordonanță.

Pct.23. Urmăriți, vă rog, amendamentul nr.3. Nu sunt obiecțiuni.

Votat amendamentul nr.3. Se modifică în mod corespunzător pct.23 și, respectiv, art.45.

Pct.24, referitor la art.46. Urmăriți amendamentul nr.4. dacă aveți obiecțiuni?

Poftiți, doamna Smaranda Dobrescu.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Domnule președinte,

Aici s-a strecurat o greșeală regretabilă, și vă rugăm să țineți cont de ea, și anume, avem textul la art.I pct.24 alin.2, și nu pct.46. Pct.24 alin.2 al art.46 va avea următorul cuprins, în amendamentul comisiei.

Domnul Valer Dorneanu:

Da, exact. Este o eroare materială. Cu reparația cuvenită, a erorii materiale, întreb dacă există alte obiecțiuni la amendamentul nr.4? Nu sunt.

Adoptat amendamentul, cu rectificarea precizată de doamna președintă a Comisiei pentru muncă și protecție socială.

Pct.25, 26, 27. Nu sunt obiecțiuni.

Votate în unanimitate.

Pct.28, 29, 30. Nu sunt obiecțiuni.

Votate în unanimitate.

Pct.31, 32, 33.

La pct.31 există o intervenție.

Domnul Gheorghe Barbu:

Domnule președinte,

Am să vorbesc și de pct.37, care este în legătură directă cu pct.31.

În principiu, amendamentul nostru se referă la faptul că asiguratorul, în cazul nostru, Casa Națională de Pensii, conform ordonanței, "coordonează activitatea de prevenire a accidentelor de muncă". Și, în continuare, lucru, la pct.37, "coordonează activitatea de management a securității și sănătății în muncă".

Am făcut un amendament, care este de fapt preluat din legea inițială, la art.62, și care se referă la faptul că "asiguratorul realizează obiectivele din domeniul prevenirii accidentelor de muncă și boli profesionale, prin servicii proprii, cu personal specializat, dimensionat corespunzător numărului de salariați".

Am făcut acest amendament pentru că, în formularea din Ordonanța de urgență, din punctul nostru de vedere, Casa Națională de Pensii, prin direcția pe care o va înființa, se va suprapune ca atribuții inspecției muncii. Vreau să știți că, poate, în ultimă instanță, Casa Națională de Pensii, inclusiv să facă anchete în legătură cu accidentele de muncă, ceea ce cred că este deja mult prea mult.

Domnul Valer Dorneanu:

Inițiatorul. Poftiți, doamna ministru.

Doamna Marta Țărnea:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Nu se va suprapune, nici într-un caz, activitatea pe care o va coordona Casa Națională de Pensii peste activitatea inspecției muncii, sunt două domenii diferite. Spiritul legii, prevenirea accidentelor de muncă și a bolilor profesionale, este acela de a se lua măsuri în cadrul întreprinderilor pentru a micșora incidența accidentelor de muncă și a bolilor profesionale.

Inspecția muncii se referă, în mod special, la relațiile de muncă, cele care sunt reglementate prin Codul Muncii. Prin urmare, nu credem că va avea loc o suprapunere a celor două activități. Și, din acest punct de vedere, nu suntem de acord cu amendamentul.

Domnul Valer Dorneanu:

Doamna președintă Smaranda Dobrescu.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Pe lângă relațiile de muncă, inspecția muncii se ocupă și de protecția muncii. Or, această componentă, a inspecției muncii, nu are ca atribute decât pe cele privind controlul condițiilor de muncă, încadrarea diferitelor locuri de muncă în condiții de muncă cu grad deosebit. Deci, nu are nici un fel de atribuții de coordonare a problemelor privind prevenția. Acest atribut îl are ..., politicile de coordonare le face doar Casa de Pensii, pe parte de asigurări împotriva accidentelor de muncă și bolilor profesionale. Deci, nu există nici un fel de încălcare de atribuții între cele două instituții.

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

Ați auzit, din nou, argumentele inițiatorului acestui amendament, domnului deputat Gheorghe Barbu; ați auzit și răspunsurile.

Supun votului dumneavoastră amendamentul domnului Barbu, cu privire la pct.31 din ordonanță, respectiv art.62.

Cine este pentru amendament? 7 voturi pentru.

Împotrivă? 65 voturi împotrivă.

Abțineri?

Cu 65 voturi împotrivă, 7 pentru și 5 abțineri amendamentul a fost respins.

Supun votului dumneavoastră pct.31, în formularea din ordonanță.

Cine este pentru? Mulțumesc. 65 voturi pentru.

Voturi împotrivă? 4 voturi împotrivă.

Abțineri? 2 abțineri.

Cu 65 voturi pentru, 4 voturi împotrivă și 2 abțineri s-a adoptat textul art.62 de la pct.31 din ordonanță.

Pct.32, 33 și 34. Dacă sunt obiecțiuni?

Votate în unanimitate.

Pct.35, 36. Nu sunt obiecțiuni.

Votate în unanimitate.

La pct.37 există un amendament pe care îl susține doamna Paula Ivănescu sau domnul deputat Barbu.

Nefiind obiecțiuni, colegii noștri nu mai susțin amendamentul, pct. 37 este votat în unanimitate, în formularea din ordonanță.

Pct.38, 39. Votate în unanimitate.

Pct.40, 41, 42. Votate în unanimitate.

Pct.43, 44, 45. Votate în unanimitate.

Pct.46, 47, 48, 49, 50. Dacă sunt obiecțiuni? Nu sunt.

Votate în unanimitate.

Pct.51, 52, 53, 54. Votate în unanimitate.

Pct.55, 56, 57, 58. Votate în unanimitate.

Pct.59, 60, 61, 62, 63, 64. Votate în unanimitate.

Pct.65, 66, 67, 68, 69. Votate în unanimitate.

Pct.70, 71, 72. Votate în unanimitate.

Pct.73, 74, 75. Votate în unanimitate.

Pct.76, 77, 78, 79. Votate în unanimitate.

Pct.80, 81, 82. Votate în unanimitate.

Pct.83, 84, 85. Votate în unanimitate.

Pct.86, 87, 88, 89, 90, 91. Votate în unanimitate.

Pct.92. Votat în unanimitate.

Art.II. Votat în unanimitate.

Art.III, IV, V. Nu sunt obiecțiuni.

Votate în unanimitate.

Art.VI, respectiv ultimul. Nu sunt obiecțiuni.

Votat în unanimitate.

Vom supune proiectul de lege votului final la sfârșitul acestei zile.

Camera Deputaților

Camera Deputaților

Adresa postală

Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti

Legaturi utile

  • Președintele României
  • Senatul României
  • Guvernul României
  • Curtea Constituțională
  • Consiliul Legislativ
  • Monitorul Oficial

Camera Deputaților

HTTPS access
  • Harta site
  • Structuri parlamentare
  • Activitate parlamentară
  • Informații publice
  • Arhiva

Copyright © Camera Deputaților