Dezbateri parlamentare
Sedinta Camerei Deputatilor din 27 iunie 2016
- Sumarul sedintei
- Stenograma completa
- publicata în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.114/2016
Video - Flash & IOS
Sunteti aici: | Prima pagina > Dezbateri parlamentare > Sedinta Camerei Deputatilor din 27 iunie 2016 |
Sedinta Camerei Deputatilor din 27 iunie 2016
![]() |
13. | Dezbaterea Propunerii legislative privind reglementarea meseriei de asistent-supraveghetor în ciclul preșcolar de învățământ (Pl-x 120/2015). (rămasă pentru votul final) | ![]() |
||
consulta fisa PL nr. 120/2015 |
................................................ | |
![]() |
32. Propunerea legislativă privind reglementarea meseriei de asistent supraveghetor în ciclul preșcolar de învățământ, Pl-x 120. Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva? Nu dorește. Îl rog pe domnul președinte Adrian Diaconu, președintele Comisiei pentru învățământ, raport comun, Comisia pentru învățământ și Comisia pentru muncă. |
![]() |
Domnul Adrian-Nicolae Diaconu: Domnule președinte, Stimați colegi, Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport și Comisia pentru muncă și protecție socială au trimis spre dezbatere și avizare în fond Propunerea legislativă privind reglementarea meseriei de asistent supraveghetor în ciclul preșcolar de învățământ. Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare instituirea meseriei de asistent supraveghetor cu scopul de a asigura un plus de eficiență pentru activitățile ce presupun supravegherea și educația copiilor care frecventează cursurile instituțiilor de învățământ preșcolar. Propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare. Camera Deputaților este Cameră decizională, iar în urma dezbaterii membrii celor două comisii au hotărât să propună plenului respingerea propunerii legislative din următoarele considerente: nu există o fundamentare a necesității reglementării acestei profesii: ocupația nu se regăsește în clasificarea ocupațiilor din România. Textul propus este insuficient de clar pentru a putea fi aplicat, lipsind mențiuni referitoare la categoriile de cetățeni care pot exercita această profesie, iar soluțiile preconizate conduc la majorarea numărului de personal din unitățile de învățământ preșcolar, fapt ce determină cheltuieli de personal suplimentare din bugetul general consolidat, motiv pentru care trebuia indicată sursa de finanțare. Vă mulțumesc. |
![]() |
Da, vă mulțumesc. Dacă sunt intervenții? Grupul PNL. Da, doamnă deputat, vă rog, aveți trei minute. |
![]() |
Mulțumesc, domnule președinte. Membrii Grupului PNL din Camera Deputaților vor vota pentru respingerea acestui proiect de lege, deoarece textul propus este insuficient de clar pentru a putea fi aplicat, lipsind mențiunile referitoare la categoriile de cetățeni care pot exercita această profesie, la modalitățile de recunoaștere a calificărilor profesionale în domeniu obținute în statele membre ale Uniunii Europene sau ale spațiului economic european prin raportare la legislația națională, în vederea îndeplinirii obligației respectării directivelor europene. De asemenea, inițiativa este prea generală în ceea ce privește pregătirea profesională a persoanelor care ar ocupa această poziție, precum și salarizarea. Mai mult, ocupația nu se regăsește nici în clasificarea ocupațiilor din România. Din aceste motive, Grupul PNL va vota pentru respingerea acestei inițiative legislative. |
![]() |
Domnul Petru Andea, deputat de Timiș. Vă rog, domnule deputat, Grupul PSD, 3 minute. Comisia pentru învățământ. |
![]() |
Vă mulțumesc, domnule președinte. Stimați colegi, Grupul PSD, de asemenea, susține raportul prezentat din partea comisiei de respingere a inițiativei, subliniind în principal următorul considerent. La ora actuală, în România, există un cadru național al calificărilor extrem de bine delimitat, definit și care este în deplină concordanță cu cadrul european al calificărilor. În consecință, modalitatea, așa cum s-a subliniat, în care este formulată inițiativa legislativă nu se suprapune cu cerințele cadrului național al calificărilor, motiv pentru care Grupul PSD susține respingerea inițiativei legislative. Vă mulțumesc. |
![]() |
Da, alte intervenții dacă mai sunt. Nemaifiind alte intervenții, rămâne la votul final, cu propunere de respingere. |