Sigla Camerei Deputaților

Camera Deputaților

Limba:
  • RO
  • Structuri parlamentare
    • Președintele Camerei Deputaților
    • Biroul permanent
    • Comitetul liderilor grupurilor parlam.
    • Grupurile parlamentare
    • Comisiile parlamentare
    • Deputații
      • În ordine alfabetică
      • Dupa circumscripția electorală
    • Structurile parlamentare comune
      • Comisiile parlamentare
      • Grupurile de prietenie
      • Delegațiile parlamentare
      • Alte grupuri
    • Organizarea din alte legislaturi
      • 2016 - 2020
      • 2012 - 2016
      • 2008 - 2012
      • 2004 - 2008
      • 2000 - 2004
      • 1996 - 2000
      • 1992 - 1996
      • 1990 - 1992
  • Activitate parlamentară
    • Urmărirea procesului legislativ
    • Controlul parlamentar
      • Întrebari și interpelari
      • Moțiuni simple și de cenzura
      • Examinarea documentelor UE
      • Autorități sub control parlamentar
    • Activitate în plen
      • Ordinea de zi
      • Stenogramele ședințelor
      • Înregistrări audio-video
      • Votul electronic
    • Activitate în comisii
      • Ședințele comisiilor
      • Documente ale comisiilor
      • Înregistrări audio-video
    • Sancțiuni aplicate deputaților
  • Informații publice
    • Serviciile Camerei Deputaților
      • Atributii
      • Conducere
    • Relații publice
    • Internship la Camera Deputaților
    • Petiții și audiențe
    • Achiziții publice
    • Declarații de avere și interese
    • Informații economice
    • Proiect POCA
    • Funcționarea RA Monitorul Oficial
    • Transparența veniturilor salariale
    • Bunuri primite cu titlu gratuit
    • Prelucrarea datelor cu caracter personal
    • Oportunități de angajare
    • Sigla Camerei Deputaților
  • Pagina veche
  • Mentiune juridica
  • Istoric
  • Contact

Presa

  • Comunicate de presa
  • Precizari si drepturi la replica
  • Acreditarea jurnalistilor la Camera Deputatilor
  • Alte documente pentru informarea jurnalistilor acreditati
  • Decizii BP privind acreditare presei pe durata stării de urgență/stării de alertă
  • Galerie foto
  • Sinteza saptamanala a activitatii Camerei Deputatilor

Societatea civila

  • Accesul la informatiile
    de interes public
  • Înregistrare si acreditare
    ONG-uri (Repertoar ONG)
  • Buletine informative
    (arhivă)

Centrul educational

  • Vizite educative
  • Programari online vizite educative
  • Practica studențească la Camera Deputaților
  • Alte activitati

Directia comunicare si relatii publice

  • Contact
Sunteti aici: Prima pagina > Relatii publice > Presa >

Relatii publice

Presa

DECLARAȚIE DE PRESĂ

În categoria Comunicat de presa15 octombrie 2018


primită de la domnul deputat Remus Adrian Borza (deputat neafiliat)
Despre Referendum și Omul Nou

Referendumul pe familie era o temă falsă și inutilă. Constituția din 91 o putem caracteriza și azi ca fiind avangardistă, vizionară și în spirit european. La Art. 48 definea familia ca fiind reuniunea dintre soți. Pe de altă parte, nici nu poți ignora voința a 3 milioane de cetățeni care au cerut modificarea Constituției în ceea ce privește definirea familiei ca fiind reuniunea dintre un bărbat și o femeie.

Revizuirea Constituției poate fi inițiată de președintele României, de o pătrime din numărul parlamentarilor sau de 500.000 de cetățeni. Ori, au fost peste 3 milioane de români care au semnat în vederea unei atare modificări. Referendumul, pe cale de consecință, nu putea fi evitat. Indiscutabil, există teme de actualitate, probabil chiar mai importante, care ar trebui să facă obiectul unui referendum. Tipul de republică, unirea cu Republica Moldova, adoptarea monedei europene unice ar putea face obiectul unor astfel de consultări populare. Chiar miercuri am votat o Ordonanță a Guvernului privind asumarea unui calendar de intrare a României în mecanismul unic de aderare la moneda euro. Ne-am asumat o nouă țintă: 2024. Un prim-deadline era 2015, după care a fost stabilit anul 2019. Din păcate, suntem în situația de a decala din nou termenul limită. Aceasta ar fi o temă de interes pentru români. Poporul își dorește euro sau nu? Să fie prezentate avantajele și dezavantajele trecerii la moneda unică. Eu văd doar beneficii. Am reduce riscul de turbulențe monetare și financiare, în sensul că am avea un curs de schimb stabil. Toată lumea pierde pe diferențele de curs valutar: pierd importatorii, pierd exportatorii, pierd firmele când se creditează la bănci, pierd persoanele fizice când se creditează chiar și pentru un credit ipotecar sau de consum. Ar diminua foarte mult riscul de țară. În prezent, ne împrumutăm cu o dobândă de peste 5% pentru a acoperi găurile de la buget și mai ales cheltuielile de ordin social. În zona euro, dobânzile sunt sub 2%! Apartenența la euro ține și de prestigiu, de credibilitate. Sunt țări mult mai mici, ca suprafață, populație și PIB, care au trecut de mult la moneda unică. Însă cel mai mare câștig al trecerii la euro ar consta în profilarea și disciplinarea politicilor fiscal-bugetare și a comportamentelor sociale. Practic, am putea vorbi de un nou MCV, dar mult mai sănătos, necesar și util României decât cel pe justiție.
De ce a picat referendumul

Noncombatul partidelor traditionale, boicotul USR coroborate cu modul nefericit în care a fost formulată întrebarea de pe buletinul de vot("Sunteți de acord cu legea de revizuire a Constituției României în forma adoptată de Parlament?") reprezinta principalele cauze ale invalidarii Referendumului.Întrebarea trebuia să fie simpla,clara și scurta.Lipsesc cuvinte cheie precum familie, căsătorie, bărbat, femeie.Pana la urma am decredibilizat și discreditat si acest instrument al democratiei participative,referendumul. Asta și după ce nu am dat curs nici până în prezent unui referendum validat în 2009, la care au participat peste 9,3 milioane de români, care au cerut un Parlament unicameral cu 300 de membri. Mulți români nu au votat la referendumul privind familia având un puternic sentiment al inutilității unui atare demers, câtă vreme, așa cum spuneam, referendumul din 2009 nu a creat consecințe constitutionale nici până azi.
Concesii din partea statului pe model european

După 1990, am importat pseudo-valori dintr-o Europă decadentă. Deși majoritatea țărilor din Europa Occidentală au aprobat parteneriatul civil, căsătoriile gay, adopțiile, trebuie să ne întrebăm dacă acesta este drumul corect pe care să meargă și România. Am trântit referendumul și acum aruncăm în dezbaterea publică Legea parteneriatului civil. Chiar si eu propusesem o astfel de măsură pentru a atenua eventualele frustrări, nemulțumuri care ar fi apărut odată cu validarea referendumului. Dar în situația actuală, nu mi se pare corectă grăbirea unei astfel de legi. Adoptând-o acum, vom genera mult mai multe nemulțumiri și chiar vom radicaliza o parte însemnată a populației care, evident, susține familia tradițională, chiar dacă nu s-a prezentat la vot. Trebuie să fim conștienți că, odată adoptată Legea parteneriatului civil, prin care partenerii de același sex vor fi asimilați soților în materie de asistență socială, asigurări sociale și de sănătate, drepturi ale pacientului, regim fiscal și combaterea violenței domestice, vor urma și alte concesii din partea statului. După câțiva ani, vom permite și căsătoriile între persoanele de același sex, după alți câțiva ani, vom permite și adopțiile copiilor de către cuplurile gay. În școală, încă din clasele primare, se vor preda cursuri prin care copiii noștri să fie acomodați cu astfel de practici. Homosexualitatea și lesbianismul vor fi prezentate ca stari absolut normale și firești, în spiritul unor valori europene și umaniste la care trebuie să ne raliem necondiționat. Cei care se vor împotrivi unor astfel de abordări vor fi stigmatizați și marginalizați social.
Poporul român este un popor tolerant. Dacă referendumul pe familie ar fi fost validat, asta nu ar fi îngrădit cu nimic drepturile și libertățile minorităților sexuale. Homosexualitatea și lesbianismul reprezintă acte sexuale și relații personale nefirești. Fiecare are o libertate deplină, chiar absolută de a se manifesta cum dorește în intimitate. Dar aceste deviațiuni sexuale si comportamentale nu pot fi acceptate și promovate ca un act de normalitate sau ca o virtute în societate. Astfel de practici și conduite nu înnobilează, nu purifică, nu înalță ființa umană. Dimpotrivă. O dezumanizează, o degradează și o abrutizează. Probabil, asta se și dorește de către promotorii globalizării. Un om fără conștiință, sentimente, valori și principii este mult mai ușor de supus și exploatat. Trăiască Omul Nou, al Noii Ordini Mondiale.
Tweet
Camera Deputaților

Camera Deputaților

Adresa postală

Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti

Legaturi utile

  • Președintele României
  • Senatul României
  • Guvernul României
  • Curtea Constituțională
  • Consiliul Legislativ
  • Monitorul Oficial
HTTPS access
  • Harta site
  • Structuri parlamentare
  • Activitate parlamentară
  • Informații publice
  • Arhiva

Copyright © Camera Deputaților