Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2016-2020 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe ian. 2017 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 3 ianuarie 2017 ora 10:30

Ședința a început la ora 10,35.

Lucrările au fost conduse de domnul Liviu Dragnea, președintele Camerei Deputaților.

Au participat: domnul Florin Iordache, domnul Petru Gabriel Vlase, doamna Rovana Plumb și domnul Marian-Cătălin Predoiu - vicepreședinți, domnul Ion-Marcel Ciolacu, doamna Ioana Bran, domnul Corneliu-Mugurel Cozmanciuc și domnul Cristian Ghinea - secretari, domnul Mircea-Gheorghe Drăghici, domnul Seres Denes, domnul Andrei Dominic Gerea și domnul Valeriu-Andrei Steriu - chestori, domnul Eugen Nicolicea - Grupul parlamentar al PSD, doamna Raluca Turcan - Grupul parlamentar al PNL, domnul Nicușor Daniel Dan - Grupul parlamentar al USR, domnul Korodi Attila - Grupul parlamentar al UDMR, domnul Constantin Avram - Grupul parlamentar ALDE, domnul Eugen Tomac - Grupul parlamentar al PMP, domnul Varujan Pambuccian - Grupul parlamentar al minorităților naționale, și domnul Cristian Adrian Panciu - Secretarul general al Camerei Deputaților.

Invitați: doamna Ștefania Bârlibescu - Departamentul pentru relația cu Parlamentul, domnul George Ionuț Dumitrică - secretar general adjunct, doamna Silvia Claudia Mihalcea - secretar general adjunct, domnul Georgică Tobă - șeful Departamentului Legislativ, domnul Gabriel Stecoza și domnul Ștefan Lagunovschi - Departamentul Secretariatului Tehnic, doamna Adriana Diaconescu - Direcția pentru organizarea lucrărilor în plen, domnul Constantin Bantaș - Direcția pentru lucrările și secretariatul comisiilor, doamna Gabriela Enea - director Direcția comunicare și relații publice, doamna Anca Mihaela Spiridon - director general la Cancelarie Președinte, și doamna Alexandra Iordănescu - director general la Cabinet Secretar general.

*

Domnul Liviu Dragnea:

Bună ziua, stimați colegi.

La mulți ani!

Sper să avem un an mai bun și mai liniștit în 2017.

Deschid ședința noastră de Birou permanent.

După cum ați fost informați, ținând cont de situația politică existentă, intenționăm convocarea unei sesiuni extraordinare comune pentru votarea Programului de guvernare, a structurii Guvernului și a listei miniștrilor propuși.

Scrisoare din partea domnului Liviu Dragnea, Președintele Camerei Deputaților, privind întrunirea Biroului permanent al Camerei Deputaților

PUNCTUL 1

Scrisoare din partea domnului Liviu Dragnea, Președintele Camerei Deputaților, privind întrunirea Biroului permanent al Camerei Deputaților

Domnul Liviu Dragnea:

Avem astăzi pe ordinea de zi scrisoarea transmisă de mine Biroului permanent pentru convocarea Camerei în sesiune extraordinară.

Așa cum știți, potrivit Constituției și Regulamentului Camerei Deputaților, sesiunea extraordinară poate fi convocată la cererea Președintelui României, a Biroului permanent sau a cel puțin unei treimi din numărul deputaților.

Cererea de convocare a fost făcută în scris și cuprinde ordinea de zi, precum și perioada de desfășurare a sesiunii.

În vederea emiterii de către Președintele Camerei a deciziei de convocare a sesiunii extraordinare, vă propun ca ordinea de zi a acestei sesiuni să conțină un punct, respectiv Proiectul de lege pentru modificarea Legii nr.227/2015 privind Codul Fiscal, pentru care Camera Deputaților este Cameră decizională.

Cu acest proiect de lege a fost sesizată în fond Comisia pentru buget.

Întrucât termenul de depunere a raportului a fost depășit, 29.09.2016, solicităm comisiei sesizate în fond să lucreze pentru întocmirea raportului, care să fie depus până mâine, 4 ianuarie.

În ceea ce privește perioada de desfășurare a sesiunii extraordinare a Camerei Deputaților, vă propun data de 5 ianuarie pentru sesiune extraordinară, cu următorul program: în intervalul 10,00 - 14,00 - activitate în comisii, între orele 15,00 - 15,30 - plen, și la ora 16,00 - vot final.

Supun la vot Biroului permanent ordinea de zi și perioada de desfășurare.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă.

În unanimitate a fost aprobată.

Secretari de ședință

PUNCTUL 2

Secretari de ședință

Domnul Liviu Dragnea:

Aș vrea să decidem astăzi cei doi secretari de ședință care vor asista Președintele Camerei Deputaților în această săptămână: domnul Ion-Marcel Ciolacu și domnul Cristian Ghinea.

Este în regulă.

Proiect de Decizie privind asigurarea permanenței la Camera Deputaților de către membrii Biroului permanent în perioada vacanței parlamentare din luna ianuarie 2017

PUNCTUL 3

Proiect de Decizie privind asigurarea permanenței la Camera Deputaților de către membrii Biroului permanent în perioada vacanței parlamentare din luna ianuarie 2017

Domnul Liviu Dragnea:

Tot astăzi trebuie să adoptăm Decizia privind asigurarea permanenței la Camera Deputaților de către membrii Biroului permanent în perioada vacanței parlamentare.

Așa cum știți, membrii Biroului permanent urmează să asigure permanența la Camera Deputaților, și aș vrea să vă consultați între dumneavoastră și să decidem astăzi cum trebuie să fie acoperite cele patru perioade până la 31 ianuarie, în așa fel încât să avem câte trei membri ai Biroului permanent în fiecare săptămână cel puțin.

Aș vrea să decidem pentru ca să și emitem decizia astăzi. Aceasta, până la finalul ședinței.

Proiect de Decizie privind activitatea comisiilor în perioada vacanței parlamentare din luna ianuarie 2017

PUNCTUL 4

Proiect de Decizie privind activitatea comisiilor în perioada vacanței parlamentare din luna ianuarie 2017

● Solicitări din partea unor comisii permanente de a lucra în perioada vacanței parlamentare

Domnul Liviu Dragnea:

Avem un Proiect de Decizie privind activitatea comisiilor în această vacanță parlamentară.

Sunt două comisii care au solicitat să lucreze, și anume: Comisia pentru politică economică și Comisia pentru cercetarea abuzurilor.

Și, de asemenea, mai devreme am decis ca Comisia pentru buget să lucreze.

Și vă rog să fiți de acord ca aceste trei comisii să lucreze conform solicitărilor pe care le-au făcut.

De asemenea, în cazul în care vor mai veni și alte cereri ale altor comisii - să lucreze în această perioadă, să le aprobăm de acum, urmând ca cererile care vor veni să se constituie în anexe la această decizie.

Supun la vot Biroului permanent această propunere.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri?

Unanimitate.

Răspunsul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție la scrisoarea domnului Liviu Dragnea, Președintele Camerei Deputaților, prin care se solicita un punct de vedere privind posibilitatea interpretării reangajării personalului la cabinetele parlamentare ca un potențial conflict de interese

PUNCTUL 5

Răspunsul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție la scrisoarea domnului Liviu Dragnea, Președintele Camerei Deputaților, prin care se solicită un punct de vedere privind posibilitatea interpretării reangajării personalului la cabinetele parlamentare ca un potențial conflict de interese

Domnul Liviu Dragnea:

Avem, de asemenea, pe ordinea de zi, răspunsul Parchetului General la o scrisoare pe care am transmis-o după discuția pe care am avut-o la ședința precedentă, în legătură cu prevederile referitoare la conflicte de interese.

Eu am transmis o scrisoare prin care am cerut Procurorului general să ne spună dacă, în condițiile în care există neclarități cu privire la posibilitatea interpretării reangajării personalului la cabinetele parlamentare ale deputaților, la cabinetele membrilor din Biroul permanent sau ale președinților de comisii, dacă există acest risc, ca un potențial conflict de interese, din perspectiva articolului 301 din Codul Penal.

Au fost colegi de-ai noștri acolo, din câte am înțeles, am primit un răspuns, nu știu daca îl aveți în mapă; eu vă propun ca acest răspuns să fie transmis către toate grupurile parlamentare și, de asemenea, și către Comisia juridică, pentru a formula un punct de vedere foarte clar, în maxim o săptămână, pentru că nu cred că trebuie să fim în situația în care orice parlamentar să înceapă să fie sub riscul incompatibilității sau al conflictului de interese printr-o prevedere pe care nu o înțelege nimeni. Poate a fost o rațiune dar, și din răspunsul pe care l-am primit, cred că și dumnealor au același punct de vedere, dar nu au vrut să scrie.

Vă rog, domnule Predoiu.

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Domnule președinte, stimați colegi, m-am uitat și eu pe răspuns. Trebuie citit puțin printre rânduri, pentru că niciodată un Parchet nu o să spună ce o să facă într-o speță sau alta. Ei aranjează spețe concrete, nu au atribuții de interpretare generală, dar ne indică două lucruri aici și anume faptul că textul nu a făcut obiectul unei interpretări normative subsecvente legii; or, atribuția de interpretare legală aparține emitentului legii.

2. Deci, nu ne oprește nimic ca, la un moment dat, Parlamentul să emită o lege de interpretare a acestui text de lege, în care să spună clar cum trebuie interpretat textul de lege și asta va greva și instanțele și parchetele, și ne mai dă o indicație cu privire la faptul că norma specială derogă de la norma generală. Deci, pe undeva, lasă să se întrevadă că, de fapt, textul nu se aplică situațiilor pe care le avem noi în vedere, întrucât această reangajare este prevăzută într-o normă specială.

Sigur că niciodată un procuror nu o să-și ia răspunderea să spună "așa o interpretez“ pentru că de aceea ne și spun că ei sunt independenți. Ceea ce spune procurorul general, ca soluție, nu-l leagă pe un procuror de caz.

Deci, părerea mea este să procedăm cum ați propus, să avem și punctul de vedere al Comisiei juridice, dar să avem, în perspectivă, adoptarea unui text de lege care să interpreteze cum vrea legiuitorul, care este voința lui. Și atunci am clarificat lucrurile.

Domnul Liviu Dragnea:

Aceasta este și motivația pentru care am propus să o trimitem la Comisia juridică, să vină cu o propunere, pentru că.

Vă rog.

Domnul Korodi Attila:

Domnule Președinte, atunci propun ca și la punctul anterior, Comisia juridică să fie împuternicită să se întrunească, pentru că aceste proceduri de angajări trebuie să meargă înainte și atunci, în perioada aceasta de vacanță de o lună, Comisia juridică să aibă abilitatea de a se întruni.

Domnul Liviu Dragnea:

Din moment ce am decis aceasta și o sesizăm, Comisia juridică se va întruni și va începe să lucreze, și eu asta vreau, ca într-o săptămână să formuleze un punct de vedere.

Notificări din partea unor deputați privind starea de incompatibilitate în care se află la data intrării în exercițiul mandatului (Răzvan Rotaru, Ambrus Izabella Agnes, Alexandru Rotaru, Theodora Șotcan, Camelia Gavrilă, Andaluzia Luca, Lucian-Dorel Stanciu -Viziteu, Cătălin Cristache)

PUNCTUL 6

Notificări din partea unor deputați privind starea de incompatibilitate în care se află la data intrării în exercițiul mandatului

Notificări din partea unor deputați privind starea de incompatibilitate în care se află la data intrării în exercițiul mandatului precum și opțiunea acestora pentru mandatul de deputat (Victoria Longher, Petru Farago, Marilena-Emilia Meiroșu, George Șișcu, George Gabriel Vișan, Nicolae Dobrovici-Bacalbașa, Liviu Ioan Adrian Pleșoianu, Mihăiță Vîrză, Nicolae Georgescu, Nicolae Velcea, Bianca Miruna Gavriliță, Călin Ionel Dobra, Radu Adrian Pau, Alexandru Rădulescu, Cătălin-Ioan Nechifor, Dănuț Bica, Costel Neculai Dunava, Laurențiu Dan Leoreanu)

PUNCTUL 7

Notificări din partea unor deputați privind starea de incompatibilitate în care se află la data intrării în exercițiul mandatului precum și opțiunea acestora pentru mandatul de deputat

Domnul Liviu Dragnea:

Mai departe, avem unele notificări din partea unor deputați privind starea de incompatibilitate în care se află de la intrarea în exercițiul mandatului, precum și opțiunea acestora pentru mandatul de deputat. Aceste notificări au fost trimise Comisiei juridice de disciplină și imunități.

Informări din partea unor deputați privind starea de incompatibilitate în care se află la data intrării în exercițiul mandatului precum și demisia acestora din anumite funcții (Sergiu-Cosmin Vlad, Iulian Iacomi, Dan Vîlceanu, Florin Claudiu Roman, Claudiu-Vasile Răcuci, Adrian Todor, Florin Dan Tripa, Bogdan Ionel Rodeanu, Lavinia-Corina Abu-Amra, Florinel Stancu, Răzvan Sorin Prișcă, Alina Elena Tănăsescu, Alexandra Presură)

PUNCTUL 8

Informări din partea unor deputați privind starea de incompatibilitate în care se află la data intrării în exercițiul mandatului precum și demisia acestora din anumite funcții

Domnul Liviu Dragnea:

Avem, de asemenea, niște informări din partea unor deputați, precum și demisia acestora din anumite funcții.

Și acestea au fost trimise Comisiei juridice.

Scrisori din partea unor deputați referitoare la clarificarea unor eventuale stări de incompatibilitate între calitatea de deputat și alte funcții (Remus Adrian Borza, Nicolae Georgescu, Marian Gheorghe Cucșa, Costel Lupașcu, Costel Neculai Dunava, Mihai-Cătălin Botez, Dănuț Bica, Dumitru Lupescu, Cristina-Ionela Iurisniți, Silviu Vexler, Cîtea Vasile, Silviu Nicu Macovei)

PUNCTUL 9

Scrisori din partea unor deputați referitoare la clarificarea unor eventuale stări de incompatibilitate între calitatea de deputat și alte funcții

Domnul Liviu Dragnea:

Urmează o serie de solicitări ale unor colegi referitoare la clarificarea unor eventuale stări de incompatibilitate și, pentru celeritate și formularea unor rapoarte, aceste solicitări au fost deja trimise Comisiei juridice.

Sper să fi avut discuție cu toți colegii parlamentari, adică toți să fie conștienți de lucrurile acestea. Încercați să mai vorbiți cu dânșii prin liderii de grup.

Memorandum intern - Avizul Biroului permanent al Camerei Deputaților privind numirea în funcția de director general la Cancelaria Președintelui

PUNCTUL 10

Memorandum intern - Avizul Biroului permanent al Camerei Deputaților privind numirea în funcția de director general la Cancelaria Președintelui

Domnul Liviu Dragnea:

Avem un memorandum intern prin care cer avizul Biroului permanent al Camerei Deputaților privind numirea în funcția de director general la Cancelaria Președintelui a doamnei Anca Spiridon, și supun votului dumneavoastră acest aviz.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Ordinea de zi a fost epuizată. Dacă, în afară de ordinea de zi, cineva vrea să mai ridice vreo problemă, vreun aspect, o temă, să discutăm.

Vă rog.

Domnul Nicușor Daniel Dan:

Domnule președinte, îmi permiteți o întrebare: când vom avea pentru studiu programul de guvernare? Puteți să anticipați?

Domnul Liviu Dragnea:

Astăzi, în jurul orei 16,00 premierul desemnat depune la cele două Camere Programul de guvernare, structura Guvernului și lista miniștrilor. Aceasta, cel mai târziu la ora 16,00.

La ora 17,00 este Biroul permanent reunit, dar deja de la ora 16,00 este disponibil astăzi. Așa mi-a transmis premierul desemnat. Ne-am consultat și cu Senatul și aceea este ora.

La ora 17,00 vom avea un Birou permanent reunit astăzi pentru a convoca Camerele reunite pentru mâine.

Haideți să facem programarea membrilor Biroului permanent în săptămâna 9 - 13 ianuarie, în săptămâna 16 - 20 ianuarie, în săptămâna 23 - 27 ianuarie și în perioada 30 - 31 ianuarie.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

În săptămâna 9 - 13 ianuarie: Gabriel Vlase.

Domnul Liviu Dragnea:

Permanența înseamnă că trebuie să fie disponibil și, când este cazul, să vină și să semneze.

Doamna Rovana Plumb:

În săptămâna 16 - 20 ianuarie: Rovana Plumb.

Domnul Liviu Dragnea:

Și înainte de începerea sesiunii din februarie să reluăm discuția despre comisii, de care am vorbit la ședința precedentă. Să vă gândiți până atunci.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Aș prefera în săptămâna 23 - 27 ianuarie. Dacă nu, modificați când trebuie.

Domnul Corneliu-Mugurel Cozmanciuc:

În perioada 30 - 31 ianuarie, dacă se poate.

Doamna Ioana Bran:

În săptămâna 16 - 20 ianuarie.

Domnul Florin Iordache:

Deci, în prima săptămână: domnul Vlase și domnul Gerea.

În cea de-a doua săptămână: doamna Rovana Plumb și doamna Ioana Bran.

În săptămâna 23 - 27 ianuarie: domnul Ciolacu, domnul Seres Denes, domnul Predoiu și domnul Drăghici.

Iar în perioada 30 - 31 ianuarie: Florin Iordache, domnul Valeriu Steriu și domnul Cozmanciuc.

Dumneavoastră, domnule Ghinea?

Domnul Cristian Ghinea:

În prima săptămână: 9 - 13 ianuarie.

Domnul Florin Iordache:

S-a rezolvat. Citesc încă odată.

În prima săptămână: domnul Petru Gabriel Vlase, domnul Andrei Dominic Gerea și domnul Cristian Ghinea.

În săptămâna a doua: doamna Rovana Plumb, doamna Ioana Bran și domnul Mircea-Gheorghe Drăghici.

În săptămâna a treia: domnul Ion-Marcel Ciolacu, domnul Seres Denes și domnul Marian-Cătălin Predoiu.

În săptămâna a patra: Florin Iordache, domnul Valeriu-Andrei Steriu și domnul Corneliu-Mugurel Cozmanciuc.

Domnul Liviu Dragnea:

Vă mulțumesc mult. O zi bună.

*

Ședința s-a încheiat la ora 10,55.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 31 ianuarie 2023, 8:21
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro