Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2020-prezent > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe iul. 2024 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 11 iulie 2024 ora 12:30

Ședința a început la ora 12,30.

Lucrările au fost conduse de domnul Alfred-Robert Simonis - președintele interimar al Camerei Deputaților.

Au participat: domnul Lucian-Nicolae Bode și domnul Ilie Dan Barna - vicepreședinți, doamna Alexandra Presură, doamna Gianina Șerban, domnul Cristian Buican și domnul Ovidiu Victor Ganț - secretari, domnul Mitică-Marius Mărgărit, domnul George-Cristian Tuță, domnul Gabriel-Valer Zetea și domnul Seres Denes - chestori, domnul Ciprian-Constantin Șerban - Grupul parlamentar al PSD, domnul Gabriel Andronache - Grupul parlamentar al PNL, domnul Liviu-Ionuț Moșteanu - Grupul parlamentar al USR, domnul Ilie-Alin Coleșa- Grupul parlamentar al AUR, domnul Csoma Botond - Grupul parlamentar al UDMR, domnul Varujan Pambuccian - Grupul parlamentar al minorităților naționale și domnul George-Ionuț Dumitrică - Secretar general-adjunct al Camerei Deputaților.

Invitați: domnul Georgică Tobă - Departamentul Legislativ, domnul Gabriel Stecoza - Departamentul Secretariatului Tehnic, doamna Adriana Diaconescu - Direcția pentru organizarea lucrărilor în plen, doamna Roxana Lozneanu - Direcția comunicare și relații publice, doamna Andreea Stăncescu - Director general la Cabinet Secretar general, și domnul Alexandru Tănase - Centrul de Dezvoltare Tehnologică.

*

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Bună ziua, stimați colegi!

Vă propun să începem ședința Biroului permanent de astăzi.

Și vă întreb dacă sunt observații la ordinea de zi a ședinței noastre?

Vă rog.

Domnul Liviu-Ionuț Moșteanu:

Bună ziua!

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Vă rog domnul Moșteanu, vă ascultăm.

Domnul Liviu-Ionuț Moșteanu:

Bună ziua!

Ce faceți?

Domnul Alfred-Robert Simonis:

La ordinea de zi, aveți ceva de adăugat?

Domnul Liviu-Ionuț Moșteanu:

A! Ați început ședința fără mine?

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Păi nu sunteți membru al Biroului permanent, sunteți doar invitat.

Domnul Liviu-Ionuț Moșteanu:

Da, mulțumesc de invitație.

Nu, sunt ok cu ordinea de zi a ședinței.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Vă supun votului ordinea de zi.

Domnul Liviu-Ionuț Moșteanu:

La punctul doi o să am ceva de zis.

Mă auziți?

Domnul Varujan Pambuccian:

Da, te auzim.

Domnul Liviu-Ionuț Moșteanu:

Da, sunt ok cu ordinea de zi.

Mulțumesc de întrebare domnule președinte.

Demisia domnului Ilie-Dan Barna din funcția de deputat

PUNCTUL 1

Demisia domnului Ilie Dan Barna din funcția de deputat

Scrisoare din partea USR privind următorul nume pe lista de candidați pentru alegerea Camerei Deputaților în Circumscripția electorală nr. 34 Sibiu

Domnul Alfred-Robert Simonis:

La primul punct, avem demisia domnului Dan Barna din funcția de deputat.

Scrisoarea Grupului parlamentar al USR privind următorul nume pe lista de candidați pentru alegerea Camerei și Senatului în circumscripția electorală 34, Sibiu.

Vă propun să transmitem această demisie către Comisia juridică.

Dați-i accept domnului Dan Barna, vă rog. Că încă nu a demisionat, se cere pe grupul nostru de WhatsApp.

Vă rog să-i permiteți accesul și domnului Barna, că de abia după ședința aceasta, mă rog după ziua de luni când vacantăm nu îl mai primim.

Domnul Ilie Dan Barna:

Bună ziua!

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Bună ziua!

Vă propun să transmitem această demisie către Comisia juridică pentru ca, în temeiul articolului 241, să întocmească proiectul de Hotărâre de vacantare a locului de deputat.

De asemenea, avem scrisoarea USR pe care o transmitem către Comisia de validare pentru întocmirea raportului și a proiectului de Hotărâre pentru validare.

Iar cele două comisii să lucreze în format on-line.

Dacă e cineva împotrivă?

Se abține cineva? Nu.

Mulțumim.

Adoptat.

Decizie privind convocarea Camerei Deputaților în sesiune extraordinară

PUNCTUL 2

Decizie privind convocarea Camerei Deputaților în sesiune extraordinară

Domnul Alfred-Robert Simonis:

2 - Decizie privind convocarea Camerei Deputaților în sesiune extraordinară.

Având în vedere prevederile articolului 84 alineatele (8) și (10) din Regulament, Camera Deputaților urmează a fi convocată în data de 15 iulie 2024la ora 15,00.

Proiectul ordinii de zi și al Programului de lucru sunt în anexă.

Și vă propun să fiți de acord ca plenul și votul final să se desfășoare în format hibrid.

De asemenea, vă solicit ca, având în vedere importanța, dorința de a trata cu celeritate PL-x 719/2023, comisiile pentru Agricultură și Administrație să revadă raportul și să aibă permisiunea de a începe să lucreze pe acest raport, începând de acum până la începutul ședinței. Până luni la ora 15,00 când va avea loc ședința.

Sunt niște chestiuni, niște tehnicalități care ar trebui modificate, sunt niște termene, și v-aș propune să retrimitem acest proiect la comisii și până luni la ora 15,00 să avem raportul final, așa cum ne dorim.

Iar cele două comisii să poată lucra în format on-line, atunci când vor considera de cuviință.

Dacă sunt observații?

Domnul Moșteanu, vă rog.

Domnul Liviu-Ionuț Moșteanu:

Eu am o observație.

O să vă rog la ordinea de zi a ședinței.

A trimis colega mea, Cristina Prună, o hârtie către Biroul permanent, dorim și includerea Proiectului PL-x 266/2022, care are raport favorabil de la comisie, este legat de piața de energie, piața de echilibrare și stocare, și încurajarea capacităților de stocare.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Mulțumesc domnul Moșteanu.

E tardivă solicitarea dumneavoastră, e tardivă!

De aceea am întrebat la începutul ședinței dacă avem observații cu privire la ordinea de zi a ședinței Biroului permanent.

Dacă am fi avut observații și am fi completat ordinea de zi a Biroului permanent, puteam discuta despre asta acum.

Domnul Liviu-Ionuț Moșteanu:

Acum discutăm ordinea de zi a ședinței.

Decizia de...

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Decizia de convocare a ședinței, nu are legătură cu ordinea de zi.

Ordinea de zi va avea în decizia de convocare un singur proiect.

Și vă voi propune eu acum, pentru că avem pe ordinea de zi demisia domnului Barna și propunerea de înlocuire, să facem tot luni, atât vacantarea cât și validarea.

Dar alte proiecte pe ordinea de zi nu putem adăuga.

Domnul Liviu-Ionuț Moșteanu:

Domnule președinte de ședință, în Anexă, în Anexă la această Decizie, avem trei puncte pe ordinea de zi, în Proiectul ordinii de zi.

Avem asta cu Fondul cinegetic, domnul Barna, vacantarea domnului Barna și validarea unui mandat de deputat.

Și aici, la punctul 4, vă propun eu să punem și Plx-ul acesta, PL-x 266/2022.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Bine, o să fac ca dumneavoastră, dar nu are nicio logică și nicio coerență.

Nu vreau să vă certați și să vă supărați pe mine.

Bun.

Avem o Decizie care conține și ordinea de zi cu cele trei proiecte, și domnul Moșteanu vă propune suplimentarea acestei ordini de zi.

Domnul Gabriel Andronache:

Da, Grupul parlamentar PNL este împotrivă.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Evident.

De aceea voiam să întreb, cine este pentru?

Domnul Ilie Dan Barna:

USR, pentru.

Domnul Csoma Botond:

UDMR, împotrivă.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Nu există nici USR, nici UDMR. Sunt reprezentanți în Biroul permanent. Reprezentanți în Biroul permanent, fiecare votează pentru propria-i persoană.

Deci, domnul Barna este pentru.

Cine mai este pentru?

Domnul Barna este pentru.

Vă mulțumim.

Propunerea nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru a fi adoptată.

Vă supun votului Decizia privind convocarea Camerei în sesiune extraordinară, conform calendarului pe care l-am menționat mai devreme și cu ordinea de zi aferentă.

Dacă e cineva împotrivă?

Se abține cineva?

Nu sunt nici abțineri.

Vă mulțumesc.

Decizia de convocare a fost aprobată.

Domnul Csoma Botond:

Întrebare. O întrebare, Freddy.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Vă rog.

Domnul Csoma Botond:

Nu am fost atent, la ce comisie ai zis că se va retrimite Plx-ul?

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Păi sunt două comisii: Agricultură și Administrație.

Sunt cele două comisii, s-a discutat deja cu președinții comisiilor, o să facă o formulă de comisie comună, astfel încât termenul acela care este 31 decembrie 2024... e o altă observație, nu am la acest raport, e un termen în lege pentru că s-a depus acum un an de zile, 31 decembrie 2024, suntem deja în iulie 2024.

Domnul Csoma Botond:

Da.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

E foarte restrictiv acest termen.

Domnul Csoma Botond:

Se va prelungi, mă gândesc.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Se va prelungi da, să găsim o formulă prin care să avem... și, având în vedere că va fi agitație cu acest proiect, aș vrea să respectăm întocmai procedura, să întoarcem la comisii raportul și să facem acolo, nu în plen, că poate fi speculat dacă nu suntem atenți.

Ok? Suntem cu toții de acord, da?

Solicitare din partea Comisiei juridice, de disciplină și imunități de a lucra luni, 15.07.2024, începând cu ora 9,30

PUNCTUL 3

Solicitare din partea Comisiei juridice, de disciplină și imunități de a lucra luni, 15.07.2024, începând cu ora 9,30

Domnul Alfred-Robert Simonis:

3 - Solicitare din partea Comisiei juridice, de disciplină și imunități de a lucra luni, începând cu orele 9,30.

Vă supun votului aprobarea acestei solicitări.

Probabil că este vorba de vacantarea și de asemenea, ar trebui să permitem Comisiei pentru validare să lucreze luni, începând cu 9,30 pentru a valida mandatul de deputat al noului coleg.

Deci, vă supun votului și solicitarea Comisiei juridice dar și vă cer eu ca membrii Comisiei de validare să poată să înceapă luni la ora 9,30 să lucreze.

Dacă e cineva împotrivă?

Se abține cineva?

Nu sunt nici voturi împotrivă, nici abțineri.

Adoptat.

Ordinea de zi a fost epuizată.

Dacă mai sunt intervenții?

Dacă din partea staff-ului tehnic avem propuneri? Mi-a scăpat ceva?

Doamna Alexandra Presură:

Domnul președinte, eu am o intervenție. Alexandra Presură.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Vă rog.

Doamna Alexandra Presură:

Pentru plenul de luni, voi fi eu prezentă pentru plen, ca secretar. Domnul Ganț...

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Deci îl înlocuiți pe domnul Ganț? Asta ne spuneți.

Doamna Alexandra Presură:

Da, da.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Ok, atunci o să discutăm cu doamna ...

Doamna Alexandra Presură:

Gianina.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Doamna Gianina, cu ceilalți colegi să vedem cine poate veni.

Doamna Alexandra Presură:

În regulă.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Ca să fie și ceilalți colegi la ședință.

Oricum fiind format mixt, nici nu este obligatoriu prezența fizică în sala de plen la prezidiu a secretarilor.

Doamna Alexandra Presură:

Mulțumesc și eu.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Vă mulțumesc.

Doamna Alexandra Presură:

O zi bună!

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Alte intervenții, vă rog.

Domnul Ilie Dan Barna:

Eu am.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Vă rog, domnul Barna.

Domnul Ilie Dan Barna:

Vreau să vă mulțumesc tuturor pentru experiența și distractivă și amarnică pe care am avut-o împreună în perioada în care am făcut parte din...

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Domnul Barna? Domnul Barna?

A fost mai amară pentru noi.

Domnul Ilie Dan Barna:

Poftim?

Domnul Alfred-Robert Simonis:

A fost mai amară pentru noi.

Domnul Ilie Dan Barna:

E! Am făcut fiecare cum ne-am priceput.

Mă rog, dincolo de asta, mă bucur că v-am cunoscut pe fiecare dintre voi, și o să ne întâlnim evident și în lunile și anii următori, și să fim cât mai înțelepți împreună pentru țara asta pe care ne chinuim să o salvăm într-un fel sau altul.

Și, vă mulțumesc și să avem ani buni în continuare, și succes pe mai departe fiecăruia în parte!

Mersi foarte mult.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Domnul Barna, vă urez multă sănătate, succes nu vă pot ura. Să aveți dumneavoastră personal succes.

Domnul Ilie Dan Barna:

Asta e veche, e folosită.

Dar succesul numai înainte de alegeri nu se urează, după aia se poate la toată lumea.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Mai avem niște alegeri anul acesta să știți.

Vă urez succes pe plan personal, dumneavoastră.

Dacă mai sunt intervenții?

Dacă nu, vă mulțumesc.

Am epuizat ordinea de zi.

Declar închisă ședința.

Ne revedem luni, la ședința de plen la orele 15,00.

Vă mulțumesc.

*

Ședința s-a încheiat la ora 12,39.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti vineri, 11 octombrie 2024, 18:27