Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2008-2012 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe mar. 2010 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 22 martie 2010 ora 13:00

Ședința a început la ora 13.15.

Lucrările au fost conduse de doamna Roberta Alma Anastase, președintele Camerei Deputaților.

Au participat: domnii Ioan Oltean, Adrian Năstase, Mircea Dușa, Ludovic Orban - vicepreședinți; Dumitru Pardău, Sever Voinescu-Cotoi, Mihai Alexandru Voicu - secretari; Nicolae Bănicioiu, Seres Denes - chestori; Mircea-Nicu Toader - PD-L; Anghel Stanciu - PSD, Călin Constantin Anton Popescu-Tăriceanu - PNL,Olosz Gergely (până la ora 13.40) Erdei Doloczki Istvan de la 13.40) - UDMR, Varujan Pambuccian - Grupul parlamentar al Minorităților Naționale, Vasile Soporan - reprezentantul Grupului deputaților independenți și Gheorghe Barbu, secretar general al Camerei Deputaților.

Invitați: domnul Valer Dorneanu, doamna Ileana Maria Luncan - secretari generali adjuncți; Nicolae Vasilescu - șef Departament Legislativ; Georgică Tobă, domnul Gabriel Cătălin Stecoza - Departamentul Secretariatului tehnic; Gheorghe Popescu, Adriana Simion - Direcția pentru organizarea lucrărilor în plen; doamna Laura Riteș - Direcția proceduri legislative, sinteze și evaluări, Constantin Bantaș - Serviciul pentru lucrări în comisii; doamna Gabriela Enea - Direcția pentru relații publice, doamna Raluca Boboc, doamna Diana Postică, Răzvan Prișcă - consilieri Cancelaria Președintelui.

*

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă propun să începem.

Dacă la ordinea de zi aveți completări? Dacă nu aveți, trecem la primul punct al ordinii de zi.

Propuneri cu privire la timpul maxim afectat pentru dezbaterea moțiunii simple inițiate de 52 de deputați (Grupul parlamentar al PSD+PC)

PUNCTUL 1

Propuneri cu privire la timpul maxim afectat pentru dezbaterea moțiunii simple inițiate de 52 de deputați (Grupul parlamentar al PSD+PC)

Propuneri cu privire la timpul maxim afectat pentru dezbaterea moțiunii simple inițiate de 54 de deputați (Grupul parlamentar al PNL)

PUNCTUL 2

Propuneri cu privire la timpul maxim afectat pentru dezbaterea moțiunii simple inițiate de 54 de deputați (Grupul parlamentar al PNL)

Doamna Roberta Alma Anastase:

Este vorba de prezentarea moțiunii simple și timpul afectat de fapt dezbaterii celor două moțiuni.

Dacă sunt observații?

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Numai că este o chestiune de formă la prezentarea moțiunii, câte pagini are - mai multe sau mai puține - nu se poate afecta un timp, omul trebuie să o citească.

Doamna Roberta Alma Anastase:

E corect, e corect că se citește. Așa este.

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Poate să dureze două minute, poate să dureze 13 minute. Nu. Este greu de definit. Se citește ca un comentator de curse de ogari după aceea, să se încadreze.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Aici mi se pare întemeiată sesizarea. Cred că nu aveți nimic împotrivă pentru a nu pune nici un timp, domnule secretar general, la primul punct, pentru că se citește moțiunea atât cât durează.

Dacă sunt observații, altele decât aceasta? Nu. Înțeleg că este un acord al Biroului permanent pe acest lucru.

Programul de lucru al Camerei Deputaților

PUNCTUL 3

Programul de lucru al Camerei Deputaților

Doamna Roberta Alma Anastase:

În ceea ce privește programul de lucru, vreau să vă spun că am avut o discuție cu domnul președinte Geoană, care mi-a propus - și poate în ședința de la ora 14.00 - să discutăm, să avem un plen miercuri dimineață, plen comun și atunci, marți după-amiază noi am putea să facem plenul comun al nostru. Plenul nostru și plenul comun să rămână miercuri dimineață și eventual miercuri după-amiază și joi comisii.

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Mai este o chestiune de procedură. Când doriți să dăm votul pe cele două moțiuni - la sfârșitul fiecărei moțiuni?

Doamna Roberta Alma Anastase:

Eu cred că la sfârșitul fiecărei moțiuni. Nu? Sau la votul final? Nu.

Domnul Ioan Oltean:

Nu. Doamna președinte, regula și obiceiul este ca la sfârșitul fiecărei moțiuni se dă votul. Mi se pare firesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Este corect, pentru că în primul rând trebuie să stabilim lucrul acesta ca să știe absolut toată lumea ce se întâmplă.

Deci, există două propuneri. Prima propunere ar fi ca la sfârșitul dezbaterii unei moțiuni să avem vot și cred că este și mai bine, ținând cont că avem două zile, una după cealaltă, măcar se află un rezultat și se află al doilea. Cred că e mai în regulă.

Sunteți de acord atunci să se dea votul după fiecare moțiune în acest caz? Da?

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Și atunci, în eventualitatea în care Birourile permanente comune aprobă propunerea făcută de Senat ca plenul reunit să fie miercuri dimineață, sunteți de acord ca marți după-amiază de la ora 14.00 să avem plenul nostru? Și vot final la sfârșitul zilei. Și comisiile de miercuri după-amiază, sigur, sub rezerva aprobării Birourilor permanente reunite. Dacă nu, rămânem pe programul nostru. Domnul Voinescu și domnul Voicu la plen, da? Nu sunt probleme.

Domnul Gheorghe Barbu:

Mă iertați doamna președinte.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog.

Domnul Gheorghe Barbu:

Doar o clipă. A rămas Biroul nostru al Camerei tot miercuri, dar, de data aceasta, după plenul reunit, dacă se va aproba.

Doamna Roberta Alma Anastase:

În ambele variante rămâne Biroul la fel.

Domnul Gheorghe Barbu:

Da, mulțumesc.

Ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților

PUNCTUL 4

Ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dacă sunt probleme pe ordinea de zi?

Înțeleg că nu sunt.

Notă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților

PUNCTUL 5

Notă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților

Domnul Gheorghe Barbu:

Aș vrea să vă informez, dacă nu ați sesizat, că avem la ordinea de zi șase proiecte de legi al căror termen constituțional a expirat.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Se va preciza aceasta în plen.

Raportul Comisiei parlamentare de anchetă privind situația sistemelor de irigații, precum și a altor sectoare de îmbunătățiri funciare

PUNCTUL 6

Raportul Comisiei parlamentare de anchetă privind situația sistemelor de irigații, precum și a altor sectoare de îmbunătățiri funciare

Doamna Roberta Alma Anastase:

Deci,rămâne raportul pentru lunea viitoare pentru a fi înscris pe ordinea de zi la plen. De acord?

Domnul Gheorghe Barbu:

Am înțeles. Fiind voluminos, vă propun, dacă sunteți de acord, poate nu-l multiplicăm pentru toată lumea, multiplicăm pentru grupuri parlamentare. El este pe site și acolo se vede, da? Și la grupuri dăm câteva exemplare la fiecare grup. Mulțumesc.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

O informare. Am vorbit cu cei de la Senat, întrucât ne-au răspuns că pot să facă plen reunit după ora 12.00, că au plenul lor miercuri.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun. Stabilim aceasta în Birourile permanente.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

În principiu, când va fi, pot după ora 12.00.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Stabilim când vin toți, că ne amenajăm toți programul, nu? până la urmă.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Sigur.

Solicitare din partea unui număr de 55 de deputați de înființare a unei comisii parlamentare de anchetă

PUNCTUL 7

Solicitare din partea unui număr de 55 de deputați de înființare a unei comisii parlamentare de anchetă cu privire la modul în care au fost autorizați și și-au desfășurat activitatea comercianții de plante și produse non-botanice

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Toader. Vă rog.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Da. Nu numai că nu suntem de acord, dar cred că este o problemă care trebuie discutată la nivelul Comisiei de sănătate, chiar este proiectul de lege acolo, mai facem o comisie de anchetă cu aceleași probleme? Și de principiu, cred că aceste comisii de anchetă, în primul rând, se desfășoară, că este și punctuală, în comisiile de specialitate și dacă la comisia de specialitate se discută chiar această lege, poate să stea acolo să discute orice. Nu are nici un sens să facem comisie de anchetă. Noi nu suntem de acord cu încă o comisie de anchetă pe acest domeniu.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Stanciu.

Domnul Anghel Stanciu:

Aș fi de acord cu ceea ce a susținut distinsul nostru coleg dacă statutul sau regulamentul unei comisii obișnuite, normale ar fi același cu statutul unei comisii de anchetă. Pe de o parte, în fața comisiei de anchetă sunt obligați să se prezinte cei care sunt chemați, la o comisie obișnuită, dacă vor să vină bine, dacă nu, nu. Pe urmă, statutul celui care este audiat este cu totul altul și actele care se întocmesc au alt statut juridic decât actele unei ședințe obișnuite cu un proces-verbal de ședință.

De aceea, credem că având în vedere efectele care s-au produs asupra unor copii și impactul, în special în zona celor tineri, a elevilor și a studenților, cred că ar trebui lămurită această problemă a acestor droguri sub o formă sau alta ca pe viitor să se evite să se mai ajungă încă odată la o astfel de soluție. De aceea, Grupul PSD+PC solicită îngăduința dumneavoastră și a celor de la putere spre a elucida o problemă care naște totuși multe semne de întrebare.

Domnul Olosz Gergely:

Dacă îmi permiteți.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Gergely și după aceea domnul Ioan Oltean, vă rog.

Domnul Olosz Gergely:

Vă mulțumesc.

Conform Regulamentului nostru, această anchetă poate să se desfășoare chiar în comisia de specialitate și rugămintea noastră este, dacă există această posibilitate să se facă în cadrul comisiei.

Deci, conform articolului 73, alineatul 2. Au legea, au toate posibilitățile.

Vă mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc. Domnul Ioan Oltean.

Domnul Ioan Oltean:

Doamna președinte,

Stimați colegi,

Vă rog să observați că nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute în articolul 75 din Regulamentul Camerei Deputaților în care se precizează că aceste comisii de anchetă se înființează la cererea a minimum 50 de deputați din cel puțin două grupuri parlamentare ale Camerei Deputaților. Este UDMR și PNL.

Domnilor colegi, nu știu dacă semnătura unui reprezentant de la PNL și unul de la UDMR înseamnă reprezentarea grupurilor parlamentare. În opinia mea, grupul parlamentar este reprezentat de către liderul grupului parlamentar și nu de către o semnătură.

Deci, cel puțin două grupuri parlamentare. Eu nu cred că un singur deputat PD-L de aici reprezintă un grup parlamentar.

În opinia mea, chiar dacă domnul Năstase citește altfel textul, mi se pare că doar prezența unui singur parlamentar dintr-un grup este reprezentativ pentru grupul parlamentar respectiv.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Adrian Năstase, domnul Sever Voinescu, domnul Nicolae Bănicioiu.

Domnul Adrian Năstase:

Stimați colegi, sunt absolut de acord cu domnul deputat Ioan Oltean, în sensul că trebuie să studiem condițiile de admisibilitate a unei astfel de cereri. Și dacă aceste condiții de admisibilitate există, atunci cererea trebuie să ajungă în plen la colegii noștri care vor decide.

Aici este vorba deci, de minimum 50 de deputați și înțeleg că sunt 55 sau 54, înțeleg că unul a dispărut între timp, a mers la Uniunea Națională a Patronatului Român și înseamnă că putem să discutăm despre a doua chestiune, dar când sunt deputații aceștia, cel puțin 50 din cel puțin două grupuri parlamentare și sunt din trei grupuri parlamentare, astfel încât eu cred că ceea ce avem de făcut este să luăm notă de această chestiune și să mergem în plen cu ea. Sigur că așa dacă ne apucăm să discutăm rațiuni aici, nu are rost. Eu v-aș spune că, într-adevăr, pare cumva că băieții aceștia sunt mai deștepți și de cât Guvernul și decât Parlamentul și se adaptează în zonele acestea de niște între hotărârile Guvernului, între legi, ordonanțe, inițiative legislative ș.a.m.d. și probabil că o astfel de idee, chiar și numai ideea unei comisii va crea o anumită presiune într-o zonă în care încearcă tot felul de "băieți deștepți" să facă tot felul de povești care pot să afecteze în mod evident sănătatea tinerilor. Cred că suntem cu toții preocupați de această chestiune.

Cea mai bună soluție, sigur că va fi hotărâtă de către colegii noștri dacă vor dori un semnal mai puternic printr-o comisie specială sau vor dori ca această problemă să rămână să fie discutată mai departe în zona comisiei.

Mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Sever Voinescu.

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

Doamna președinte,

Sigur, nu vreau nici eu să încep acum discuții legate de motivațiile din spatele acestei comisii. De altfel, ele sunt clare. Unul dintre purtătorii de stindard PSD-iști ai acestei cauze, a afirmat public de mai multe ori, el cu această comisie vrea să găsească acele firme PD-L-iste care merg către premierul Boc și care sunt în spatele acestui gen de trafic ș.a.m.d. Deci, este foarte clar, suntem din nou, din nou, în situația în care anumiți colegi dintr-un anumit partid înțeleg să facă politică cu aceste comisii de anchetă.

Vreau două chestiuni. De asemenea, nici argumentul domnului Năstase nu mi se pare corect, pentru că dacă chiar era nevoie de o comisie care să fie preocupată de fenomenul în sine, atunci ar fi fost o comisie de anchetă. S-ar fi putut face un grup de lucru în comisii, în comisia de specialitate, s-ar fi putut reuni comisiile, cea de sănătate cu cea de administrație - mai știu eu cum - dar, se pare cuvântul acesta "anchetă" incită câțiva colegi de ceva vreme în Parlament; unii este dreptul lor să o facă, dar eu am o chestiune strict - dacă vreți - legal. Articolul 7 din proiectul de hotărâre propus spune așa: "Împiedicarea în orice fel a activității comisiei de anchetă în îndeplinirea atribuțiilor sale se sancționează potrivit legii penale."

Doamna președinte, vă anunț că dacă noi mergem cu această hotărâre, Parlamentul României tocmai prin hotărâre instituie o nouă infracțiune, infracțiunea fiind aceea de a împiedica în orice fel activitatea comisiei de anchetă. Mie mi se pare absurd. Sunt convins că dacă ar fi fost un proiect propus de PD-L, domnul Adrian Năstase ne-ar fi explicat cum stau lucrurile și de ce este imposibil să mergem cu așa ceva în plen.

Eu vă spun doar atât: nu putem institui infracțiuni printr-o hotărâre adoptată sau supusă adoptării plenului Camerei Deputaților.

Mulțumesc.

Domnul Adrian Năstase:

Un scurt comentariu. Nu vreau să intru pe fond în legătură cu această chestiune, dar cred că și acest aspect poate să fie și trebuie să fie decis de colegii noștri în plen. Este vorba de un proiect de hotărâre. Eu, dacă spuneți că noi trebuie să decidem să votăm proiectul de hotărâre aici și numai mergem cu el în plen, atunci intrăm și discutăm această chestiune. Dacă mergem cu acest proiect de hotărâre în plen, înseamnă că în plen va fi evitată această excepție și se va hotărî dacă proiectul final va avea sau nu în componența sa această prevedere.

Nu vreau să intru să discut pe fond această problemă, dar este tot o chestiune de procedură. Vreți să continuăm discuția în legătură cu acest proiect? Putem să discutăm. Și eu am unele rezerve în legătură cu unele dintre texte. Nu am participat la elaborarea acestui text, dar noi discutăm aici doar despre o chestiune de procedură cu un demers al unor colegi care vor să propună plenului această acțiune în cadrul statutului și cred că nu ar trebui să discutăm așa de mult în măsura în care nu fi primite aspectele de formă. Sigur, ar trebui să respingem demersul ca atare, dar cred că trebuie să mergem în plen și acolo vor putea fi ridicate toate aceste chestiuni legate de conținutul hotărârii sau chiar de rațiunea acestei comisii.

Domnul Mircea Dușa:

Doamna președinte, numai o clipă. Eu am două cuvinte. Din nou discutăm foarte mult pe marginea unui subiect care este tranșat de Regulament și totuși își va spune părerea. Legat de articolul 7 domnule Voinescu, eu am participat la comisii de anchetă și am studiat mai multe regulamente ale comisiilor. Cam toate arată la fel să știți. Iar articolul 7 noi îl trimitem la sancțiuni. Face doar afirmația că împiedicarea activității comisiei de anchetă se sancționează conform legii penale. Și așa este. Uitați-vă și în Regulamentul Camerelor, la comisiile de anchetă că împiedicarea activității comisiei de anchetă... uitați-vă că este trimitere. Regulamentul acesta este făcut după regulament și uitați-vă la celelalte regulamente și la cele 3 comisii de anchetă care au fost în vară.

Deci, împiedicarea activității comisiei, nu comisia stabilește sancțiuni penale.

Domnul Nicolae Bănicioiu:

Și eu vroiam să certific același lucru ca domnul Dușa și vroiam să-l asigur pe colegul meu, domnul Voinescu, că Regulamentul seamănă, dacă nu este aproape identic cu cel din Comisia Nemirschi, cel care a fost propus și pentru Comisia Nemirschi.

Vroiam să spun că dacă ne uităm în obiectivele pe care și le propune comisia, o să înțelegem de ce nu poate fi obiectul Comisiei de sănătate.

Deci, la Comisia de sănătate se pot elabora politici sau diverse propuneri pentru a reglementa problemele din sănătate sau lista cu substanțele permise sau nepermise de natură etnobotanică, dar aici se propune identificarea numărului real al victimelor consumului de plante etnobotanice, modul în care instituțiile statului au acționat referitor la activitatea acestor comercianți, deci, sunt probleme de natură mai grave și probleme care, repet, nu fac obiectul Comisiei de sănătate, iar dacă decesul a 4 persoane înțeleg eu nu este suficient ca să ne facă să credem că este necesară o comisie de anchetă, atunci chiar am mari rezerve față de ceea ce facem noi în forul legislativ.

De aceea, eu consider importantă o astfel de comisie și cred că ar trebui investigat cu această ocazie și modul în care au fost folosite cele 10 zile. Știți că au fost 10 zile pentru ca acești comercianți să-și distrugă stocurile sau să facă nu știu ce cu plantele respective. De aici au pornit tot felul de speculații în presă. Evident, nu trebuie să le credem până nu avem dovezi palpabile, dar eu cred necesară această comisie.

Vă mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Eu vă propun, domnule Stanciu, pentru ca să ne încadrăm și în timp, eu v-aș propune să o trimitem către plen și să decidă plenul, în înțelepciunea sa.

Domnul Anghel Stanciu:

Doamna președinte, o să fiu foarte scurt și mulțumesc domnului secretar Voinescu, care îmi dă prilejul să îi aduc la cunoștință că un mijloc de a scăpa de zvonurile care zice dânsul că ar circula, că în spatele firmelor s-ar afla, sub o formă sau alta, premierul Boc sau mai știu eu cine - așa spunea dânsul că ar fi spus cineva - singura soluție este, într-adevăr, să trimitem în plen și, evident, PD-L-ul să arate că nu au nici o treabă cu aceasta, votând.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc, trecem la următorul punct.

Domnul Gheorghe Barbu:

Doamna președinte, vă întrerup din nou, îmi pare rău!

Vreau să știu dacă să o punem pe ordinea de zi de acum și, în al doilea rând, trebuie ca liderii de grup să nominalizeze persoanele, inclusiv biroul, altfel nu se poate pune pe ordinea de zi.

Doamna Roberta Alma Anastase:

În proiectul de hotărâre!

Domnul Gheorghe Barbu:

Da!

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Doamna președinte, eu v-aș propune să amânăm pentru săptămâna viitoare această dezbatere, pentru că avem un program foarte încărcat și, până la urmă, o să avem o dezbatere de o oră sau cine știe cât va dura și iar nu mai facem nimic miercuri după amiază. Și așa timpul e scurt și să o lăsăm pentru săptămâna viitoare, până atunci nu cred că suferă cineva de problema aceasta.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Nu știu, vă consult, în legătură cu această chestiune. Să o introducem pe ordinea de zi de luni? Da, de acord? În regulă, vă mulțumesc.

Și pentru a se face și completările necesare la proiectul de hotărâre.

Solicitare din partea domnului Varujan Pambuccian, liderul Grupului parlamentar al minorităților naționale referitoare la organizarea unei manifestări culturale

PUNCTUL 8

Solicitare din partea domnului Varujan Pambuccian, liderul Grupului parlamentar al minorităților naționale referitoare la organizarea unei manifestări culturale

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mai avem o solicitare a domnului Varujan Pambuccian, în legătură cu Sala Rosetti, Ziua Europei, pe 11 mai.

Domnul Varujan Pambuccian:

Da, dorim să marcăm, într-un fel, Ziua Europei și să o legăm de problema minorităților și v-am ruga, dacă puteți, să ne acordați sala.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da! Dacă nu e nimeni împotrivă? Nici abțineri nu sunt, s-a aprobat.

Scrisoare din partea Comisiei pentru afaceri europene - Grupul pentru combaterea traficului de persoane referitoare la organizarea unei runde de audieri la Parlamentul României

PUNCTUL 9

Scrisoare din partea Comisiei pentru afaceri europene - Grupul pentru combaterea traficului de persoane referitoare la organizarea unei runde de audieri la Parlamentul României

Doamna Roberta Alma Anastase:

Scrisoare din partea Comisiei pentru afaceri europene, Grupul pentru combaterea traficului de persoane va organiza o rundă de audieri, spun dânșii, la Parlamentul României, pentru evaluarea progreselor înregistrate de România în privința luptei împotriva tuturor formelor de trafic de persoane utilizate.

Crimă organizată pe teritoriul național sau în spațiul european?

Domnul Toader.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Totuși, când aud, rundă de audieri, cum va fi, în ce va consta? Una este dezbaterea și alta este audierea. Una este dezbaterea, vedem cine este invitat, audiez, îl întreb pe respectivul ce a făcut, deci mă duc tot spre o doză de anchetă!

Domnul Gheorghe Barbu:

Există, mai în urmă cu ceva timp, avem o grămadă de documente, s-a înființat un astfel de grup, în cadrul Comisiei de afaceri europene, în baza unei informări făcute de reprezentanții noștri la analizeze europene, la ședințele la care participă membrii Comisiei de afaceri europene. A avut plan de acțiune pe 2009 și 2010, care s-a încheiat în luna februarie 2010.

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

Întrebarea mea este de ce activitatea firească a unei comisii trebuie să fie aprobată de noi? Nu înțeleg!

Domnul Gheorghe Barbu:

Nu am un răspuns pentru asta!

O eventualitate ar putea fi amânarea, până când e domnul Zgonea prezent, care este coordonatorul acestui grup, dumnealui fiind plecat, acum, din țară.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bine, amânăm până vine domnul Zgonea.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe

PUNCTUL 10

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: privind participarea la Masa rotundă privind educația în spiritul parteneriatului pentru cetățenie și drepturilor omului, organizată de Consiliul Europei (Paris, 15 aprilie 2010)

1. Memorandum intern privind participarea la "Masa rotundă privind educația în spiritul parteneriatului pentru cetățenie și drepturilor omului", organizată de Consiliul Europei (Paris, 15 aprilie 2010)

Doamna Roberta Alma Anastase:

S-a aprobat.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: privind participarea la lucrările Subcomisiei pentru alegerea judecătorilor la Curtea Europeană a Drepturilor Omului a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (Paris, 14 aprilie 2010)

2. Memorandum intern privind participarea la lucrările Subcomisiei pentru alegerea judecătorilor la Curtea Europeană a Drepturilor Omului a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (Paris, 14 aprilie 2010)

Doamna Roberta Alma Anastase:

S-a aprobat.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: privind participarea la cea de-a doua parte a Sesiunii ordinare 2010 a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (Strasbourg, 26-30 aprilie 2010)

3. Memorandum intern privind participarea la cea de-a doua parte a Sesiunii ordinare 2010 a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (Strasbourg, 26-30 aprilie 2010)

Doamna Roberta Alma Anastase:

S-a aprobat.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: privind participarea la un stagiu de pregătire la Colegiul NATO (Roma, 3-7 mai 2010)

4. Memorandum intern privind participarea la un stagiu de pregătire la Colegiul NATO (Roma, 3-7 mai 2010)

Doamna Roberta Alma Anastase:

S-a aprobat.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: privind participarea la lucrările Comisiei pentru mediu, agricultură, probleme locale și regionale și ale Subcomisiei pentru democrație locală și regională ale Adunării Parlamentare a consiliului Europei (Paris, 7 aprilie 2010)

5. Memorandum intern privind participarea la lucrările Comisiei pentru mediu, agricultură, probleme locale și regionale și ale Subcomisiei pentru democrație locală și regională ale Adunării Parlamentare a consiliului Europei (Paris, 7 aprilie 2010)

Doamna Roberta Alma Anastase:

S-a aprobat.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: privind participarea la cea de-a XXIII-a reuniune a Adunării regionale Europa din cadrul Adunării Parlamentare a Francofoniei (APF) (Erevan, Armenia, 3-7 mai 2010)

6. Memorandum intern privind participarea la cea de-a XXIII-a reuniune a Adunării regionale Europa din cadrul Adunării Parlamentare a Francofoniei (APF) (Erevan, Armenia, 3-7 mai 2010)

Doamna Roberta Alma Anastase:

S-a aprobat.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: privind participarea la Reuniunea Top 100 cei mai activi parlamentari din cadrul celei de-a 10-a Reuniuni interparlamentare a energiei regenerabile (IPM 10), organizată de EUFORES (Madrid, 16 aprilie 2010)

7. Memorandum intern privind participarea la Reuniunea Top 100 cei mai activi parlamentari din cadrul celei de-a 10-a Reuniuni interparlamentare a energiei regenerabile (IPM 10), organizată de EUFORES (Madrid, 16 aprilie 2010)

Doamna Roberta Alma Anastase:

Reuniunea Top 100, cei mai activi parlamentari din cadrul celei de-a 10-a Reuniuni interparlamentare a energiei regenerabile.

Domnul Mircea Dușa:

Subiectul acesta îl cunosc eu mai bine.

Se împlinesc 10 ani de la constituirea EUFORES, care este un organism de specialitate al Comisiei Europene și al Parlamentului European privind energia regenerabilă.

Și sigur că ei au lansat o invitație către toate parlamentele, să participe la aceste activități. Și două invitații pentru cei care sunt membri în consiliul de conducere, respectiv președintele Comisiei de industrie și eu, noi suntem membri în consiliul de conducere. Restul, pentru că mai sunt niște memorandumuri aprobate, restul sunt invitați la festivitățile pentru 10 ani.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Deci noi am mai aprobat și participarea domnului Tabără, a domnului Iancu și a domnului Antal Istvan.

Domnul Mircea Dușa:

Iancu este membru în consiliul de conducere și eu, iar ceilalți au primit invitații, pentru că au primit invitații toate comisiile care au tangență cu energia regenerabilă.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Barbu, vă rog!

Domnul Gheorghe Barbu:

Deci în această situație mai este vorba de un domn deputat care a solicitat, informarea este exact așa cum doamna președinte a prezentat-o și înțeleg că mai există, încă, pe rol, solicitări pentru același eveniment. Trebuie luată o decizie în legătură cu asta și câtă lume participă.

Domnul Varujan Pambuccian:

Doamna președinte, există foarte multe asemenea organisme internaționale în care avem reprezentanți.

Mie mi se pare că suntem într-o situație ușor hilară! Adică, am aprobat să meargă oameni care nu sunt reprezentanții noștri acolo și, acum, ne punem problema să îi aprobăm pe cei care sunt, că eu asta înțeleg.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Nu, nu! Ați înțeles greșit!

S-au aprobat trei, dintre care unul este de drept și ceilalți doi fac parte din delegație. Așa s-a aprobat, până în acest moment. Acum, solicitarea pe care noi o avem în față este să mai vină un domn...

Domnul Varujan Pambuccian:

Care e de drept!

Doamna Roberta Alma Anastase:

Nu, care nu e de drept!

Și mai vine domnul Dușa, care e de drept și o să mai avem încă două solicitări, de la doi parlamentari, care nu sunt de drept!

Domnul Varujan Pambuccian:

Eu cred că este foarte simplu aici!

În primul rând, trebuie să meargă cei care sunt de drept!

Doamna Roberta Alma Anastase:

Aceștia sunt doi, domnul Dușa și domnul Iancu.

Domnul Varujan Pambuccian:

După care, așa cum există foarte multe locuri unde merg și eu, merg și alții, dar nu solicităm Parlamentului să mergem pe cheltuielile Parlamentului, poate să meargă oricine este interesat și ar trebui să i se aprobe faptul că nu este prezent, în zilele respective, aici. Cred că asta ar fi toată implicarea logică pe care Parlamentul ar trebui să o aibă.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Deci dacă înțeleg bine, mie mi se pare foarte corect să meargă doar domnul Iancu și domnul Dușa, care sunt de drept, de acord? Și restul pot să meargă pe banii lor personali! De acord?

Domnul Varujan Pambuccian:

Cu o motivare a absenței lor aici, pentru că este o chestiune importantă.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Sigur că da!

Și atunci, solicităm un memorandum din partea comisiei, în acest sens.

Domnul Gheorghe Barbu:

Avem aprobare pentru trei persoane și avem rezervări, avem totul făcut. Dar dacă credeți că....

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul a propus altceva, să meargă doar domnul Dușa și domnul Iancu, care sunt de drept și restul să meargă pe cheltuielile dumnealor personale și noi ne angajăm să le motivăm absențele.

Domnul Gheorghe Barbu:

Doamna președinte, am o propunere, dacă-mi permiteți.

Așa cum ați hotărât, Biroul poate hotărî, astăzi, că pentru EUFORES, pe lângă delegația aprobată deja, se mai aprobă doar participarea domnului vicepreședinte Dușa, indiferent câte solicitări sunt. Memorandumul pentru dumnealui nu este încă aici. Și cu asta se încheie orice altă delegare.

Domnul Vasile Soporan:

Aș vrea să exprim și eu un punct de vedere, cunoscând istoricul acestei asociații. Nu este nimeni de drept! Deci sunt membri în EUFORES și vreau să vă spun că, în ianuarie, au avut loc alegeri, în acest organism internațional și nici un membru al Parlamentului României nu a fost ales în bordul respectiv. Deci ca să fim în cunoștință de cauză, nu de altceva! Deci toți parlamentarii - și sunt vreo zece - sunt membri în acest organism european. Alegerile se desfășoară anual și la ultima alegere nici un membru al Parlamentului român nu a fost ales.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și recomandarea dumneavoastră care este, în această situație, având în considerare experiența?

Domnul Vasile Soporan:

Eu cred că, în momentul în care luăm decizii, nu trebuie să le luăm decât în cunoștință de cauză. Trebuie să știm că, în anul 2009, Parlamentul European a adoptat patru directive, decizii foarte importante pentru realizarea celui de-al șaselea plan de acțiune pentru mediu. Vreau să vă spun că poziția României poate să fie exprimată, dacă Parlamentul solicită Guvernului un punct de vedere asupra modului în care sunt îndeplinite obligațiile României, legat de planul de utilizare a energiilor regenerabile, planul de acțiune pentru eficiență energetică. A merge acolo fără a exprima un punct de vedere din partea României, mie nu mi se pare corect!

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și câți să meargă?

Domnul Vasile Soporan:

Deci eu nu spun cu ce mandat să meargă, ce punct de vedere reprezintă și după a aceea facem....

Doamna Roberta Alma Anastase:

Având în vedere experiența dumneavoastră, câți sunt necesar să meargă pentru a participa la lucrări?

Domnul Vasile Soporan:

Vă dați seama, o sută este o cifră simbolică. Deci nu înseamnă o sută de participanți, fiecare parlament național demonstrează preocupare pentru asemenea acțiuni. Dacă există preocupare, să nu participăm cinci, zece, cincisprezece, dar ce solicit este să prezentăm un punct de vedere al României, deci nu spun cinci, șase, doi, să participe! Ceea ce solicit este ca România să prezinte un punct de vedere. Punctul de vedere poate fi prezentat dacă solicităm Guvernului un punct de vedere și să facem o analiză asupra acțiunilor parlamentare care au vizat eficiența energetică și utilizarea resurselor energetice.

Eu am făcut o analiză și, din 2008, până în momentul de față, au fost depuse 11 inițiative legislative pe această problematică și cred că ar trebui să fim în cunoștință de cauză. E o temă importantă, e o temă europeană și toate aceste lucruri ar trebui să fie realizate împreună cu Comisia pentru afaceri europene. Am și văzut că, la dezbaterea comună, doamna vicepreședinte a Senatului va prezenta o metodologie de avizare sau neavizare asupra unor lucruri asupra cărora România trebuie să-și exprime punctul de vedere, în cadrul Parlamentului European. Altfel, luăm la număr, să fie doi sau să fie trei.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc foarte mult!

Eu vroiam să vă întreb și vă mulțumim, în primul rând, pentru această prezentare extinsă. Sigur, eu vă întrebam din punct de vedere tehnic. Ideea este că noi încercăm să realizăm un echilibru între cheltuielile pe care le facem pentru deplasări și necesarul de a fi reprezentați la nivelul la care trebuie și în numărul care trebuie. Dacă, în plen, vorbește unul singur și, dacă ședințele au loc numai în plen, este în regulă. Dacă au loc ședințe în plen și apoi pe grupuri, care necesită prezența noastră în mai multe grupuri, deci informațiile acestea tehnice mă interesau, pentru că, vă spun un lucru, eu cred că, dacă trebuie să prezentăm punctul de vedere al României în plen este necesar un singur om, cel care vorbește. Dacă este necesar să mergem în grupuri de lucru, atunci, da, firesc, în funcție de cum spuneați și dumneavoastră, solicităm punctul de vedere al Guvernului și lucrând împreună pe ceea ce înseamnă poziția noastră acolo, iarăși, sunt lucruri pe care să le știm. Credeam că mă ajutați cu această informație.

Domnul Vasile Soporan:

Lucrările se desfășoară în plen și sunt, parcă, cinci comisii de lucru pentru fiecare regiune, regiunea mediteraneană, regiunea central-europeană, regiunea răsăriteană, deci astea sunt comisiile de lucru.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și aceste secțiuni se desfășoară concomitent?

Domnul Vasile Soporan:

Da! Și cred că este bine ca și celelalte delegații să asculte punctul de vedere al României iar România să asculte punctele de vedere ale celorlalte delegații. Este important acest lucru.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc! Domnul Seres Denes.

Domnul Seres Denes:

Vroiam să fac o propunere pragmatică, în sensul că energia regenerabilă constituie preocuparea a mai multor comisii: Comisia de industrii, Comisia de administrație publică și eu spun ca să facem cumva paritar ca să meargă și cei care au fost aprobați, cei trei, dar să meargă și cei de la Comisia de administrație publică, pentru că totdeauna au fost și unul sau doi reprezentanți de la Comisia de administrație. Și să mai meargă și domnul Dușa și eu l-aș propune și pe domnul Soporan, pentru că dânsul s-a implicat foarte mult în această chestiune. Deci să se mai completeze cu cei doi sau trei și atunci avem echipa completă.

Domnul Gheorghe Barbu:

Vom veni, miercuri, cu un memorandum.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da, și o să vă rog să consultați și comisiile.

Domnul Gheorghe Barbu:

Comisia de administrație, atât, de acolo nu sunt propuneri.

Doamna Roberta Alma Anastase:

În regulă! Și vă rog să veniți cu un punct de vedere, miercuri, pe acest subiect, da? Vă mulțumesc.

Domnul Gheorghe Barbu:

Deci acest memorandum s-a amânat.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: privind participarea domnului deputat Victor Socaciu la Sesiunea Consiliului Executiv al UNESCO (Paris, 8-15 aprilie 2010)

8. Memorandum intern privind participarea domnului deputat Victor Socaciu la Sesiunea Consiliului Executiv al UNESCO (Paris, 8-15 aprilie 2010)

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mai avem memorandumul cu UNESCO, cu probleme.

Domnul Gheorghe Barbu:

S-a stabilit, acum două ședințe, să meargă un delegat, pe o perioadă și a venit un memorandum suplimentar. Dacă doriți să îl aprobați.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Am avut o discuție pe acest subiect, acolo chiar am participat și știu exact despre ce este vorba. Deci nu are caracter parlamentar. Părerea mea este să trecem mai departe.

Dacă susține cineva? Nu.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: privind vizita în România a unei delegații a Comisiei de cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media a Parlamentului Republicii Moldova (19-21 aprilie 2010)

9. Memorandum intern privind vizita în România a unei delegații a Comisiei de cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media a Parlamentului Republicii Moldova (19-21 aprilie 2010)

Doamna Roberta Alma Anastase:

S-a aprobat.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: privind vizita în România a unei delegații a Comisiei pentru agricultură, mediu și protecția naturii din Consiliul Național al Republicii Slovace, în perioada 19-21 aprilie 2010

10. Memorandum intern privind vizita în România a unei delegații a Comisiei pentru agricultură, mediu și protecția naturii din Consiliul Național al Republicii Slovace, în perioada 19-21 aprilie 2010

Doamna Roberta Alma Anastase:

S-a aprobat.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: privind vizita în România a unei delegații a Comisiei comune pentru control european a Parlamentului Irlandei, conduse de domnul John Perry, președintele comisiei (20-22 aprilie 2010)

11. Memorandum intern privind vizita în România a unei delegații a Comisiei comune pentru control european a Parlamentului Irlandei, conduse de domnul John Perry, președintele comisiei (20-22 aprilie 2010)

Doamna Roberta Alma Anastase:

S-a aprobat.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Informare privind participarea la lucrările Comisiei pentru cultură, știință, educație a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei și la Comisia Permanentă a APCE (Paris, 10-12 martie 2010)

12. Informare privind participarea la lucrările Comisiei pentru cultură, știință, educație a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei și la Comisia Permanentă a APCE (Paris, 10-12 martie 2010)

Doamna Roberta Alma Anastase:

S-a luat act.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Informare privind vizita în România a unei delegații parlamentare a Comisiei pentru politică socială a Camerei Deputaților a Republicii Cehe, conduse de domnul David Kafka, vicepreședinte al comisiei (1-4 martie 2010)

13. Informare privind vizita în România a unei delegații parlamentare a Comisiei pentru politică socială a Camerei Deputaților a Republicii Cehe, conduse de domnul David Kafka, vicepreședinte al comisiei (1-4 martie 2010)

Doamna Roberta Alma Anastase:

S-a luat act.

Scrisoare din partea Asociației Umanitare Evlavie

PUNCTUL 11

Scrisoare din partea Asociației Umanitare "Evlavie"

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc. Trecem mai departe, scrisoare din partea Asociației "Evlavie".

Domnul Gheorghe Barbu:

La Comisia de muncă.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Am înțeles. Și la Comisia pentru egalitate de șanse, la cele două.

Domnul Gheorghe Barbu:

Da.

Scrisoare din partea Primăriei comunei Merișani

PUNCTUL 12

Solicitare din partea Primăriei comunei Merișani

Domnul Gheorghe Barbu:

La Administrație publică trebuie dată.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da.

Memorandum intern: Aplicarea dispozițiilor art.4 lin. (2) din Hotărârea Camerei Deputaților nr. 23/2006 privind structura organizatorică a serviciilor Camerei Deputaților, cu modificările și completările ulterioare

Și mai avem un memorandum intern, cred că acesta este ultimul. Domnul secretar general vrea să-și pună și dânsul director de cabinet. Este treaba dumnealui, dar trebuie să ne dăm noi un acord de principiu. Nu vă încurcăm. Este în regulă.

Vă mulțumesc. Facem o pauză de 5 minute până vin și colegii noștri senatori.

*

Ședința s-a încheiat la ora 14.00.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 3 decembrie 2022, 21:32
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro