Curriculum Vitae
Comunicate de presă
Activitate parlamentară
2016-2020 (dep.)
2012-2016 (dep.)
inițiative legislative
întrebări și interpelări
moțiuni
luări de cuvânt în plen
votul electronic
Legături:
www.guduvasile.com
 
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2012-2016 > Camera Deputaților > Vasile Gudu > Comunicate de presa Versiunea pentru printare


primit de la domnul deputat Vasile Gudu (Grup PNL)
Registrul agricol al României - prioritate legislativă națională

Registrul agricol este un document oficial de evidență primară unitară care conține date cu privire la gospodăriile populației și la societățile/asociațiile agricole, precum și la orice alte persoane fizice și/sau entități juridice care au teren în proprietate sau în folosință. Registrul agricol constituie și o bază de date necesară pentru emiterea documentelor doveditoare în vederea accesării de către fermieri a schemelor și măsurilor de sprijin.

Registrul agricol pentru perioada 2015-2019 stabilește formularele componente ale registrului, conținutul acestora și perioada de valabilitate. În conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 1307/2013 de stabilire a unor norme privind plățile directe acordate fermierilor prin scheme de sprijin în cadrul politicii agricole comune, precum și a legislației naționale, pentru a veni în sprijinul fermierilor, registrul agricol constituie baza de date și pentru emiterea documentelor doveditoare în vederea accesării de către fermieri a schemelor și măsurilor de sprijin.
Normele tehnice de completare a registrului agricol pentru perioada 2015-2019 sunt în vigoare din 4 septembrie 2015, iar întocmirea și ținerea la zi a registrului agricol se organizează în baza art. 6 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 98/2009.
Organizată la nivelul fiecărei localități, activitatea de completare este coordonată de secretarul localității care verifică și răspunde de modul de completare și actualizare periodică a registrului agricol. Registrul agricol constituie sursă de date pentru elaborarea pe plan local a unor politici în domeniile: fiscal, agrar, protecție socială, cadastru, edilitar-urbanistic, sanitar, școlar, servicii publice de interes local. Registrul agricol, atât cel pe suport hârtie, cât și cel în format electronic, se deschide pe o perioadă de 5 ani, realizându-se în mod obligatoriu corespondența la nivelul aceleiași autorități a administrației publice locale, atât cu poziția din registrul agricol pentru perioada anterioară, cât și cu numărul din rolul nominal unic ce îl privește pe contribuabilul respectiv.
Furnizarea datelor cu caracter personal în cazul persoanelor fizice care fac obiectul înregistrării în registrul agricol se asigură prin grija serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor, la cererea primarilor, în scopul exercitării atribuțiilor legale, fără plata vreunei taxe sau a vreunui tarif, organizarea registrului agricol având caracterul unei acțiuni de interes public.
Sistemul electronic al registrului agricol va contribui la o dezvoltare regională sustenabilă, bazându-se pe noile politici de descentralizare din domeniu. Datele vor putea fi, astfel, consolidate și gestionate la nivel județean și valorificate la nivel național. Scopul proiectului include optimizarea proceselor și consolidarea datelor critice ale României în vederea realizării unor punți informaționale între statele membre și gestionarea bazată pe date reale a fondurilor structurale existente și viitoare. Pentru aplicarea corectă, unitară și transparentă, în condiții de operativitate, a prevederilor legislației în domeniu și a legislației subsecvente/conexe acesteia, se impune necesitatea instituirii Comisiei centrale pentru registrul agricol, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a legislației aferente.
Având în vedere situația mai sus prezentată, consider că România are nevoie cât mai urgent de adoptarea legislației referitoare la registrul agricol. Anul 2015 a fost un an dezastruos pentru aproape toată țara: secetă excesivă, subvențiile nu au intrat în conturile fermierilor, iar presiunile cu instrumente de plată și cereri de insolvență nu reprezintă o soluție nici pentru bănci sau societățile de creditare, leasing sau inputuri, și nici pentru fermieri! Astfel, numărul cererilor de insolvență crește de la o zi la alta, iar falimentarea fermierilor din țară va avea consecințe grave, atât pentru agricultură, cât și pentru economia României în general.
Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 24 iulie 2024, 17:41
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro