 |
|
  |
Cătălin-Ioan NECHIFOR Curriculum Vitae
|
INFORMAȚII PERSONALE
E-mail | neccatalin@gmail.com |
Web | www.facebook.com/nechifor.catalinioan |
Naționalitate | Română |
Data nașterii | 18/02/1974 |
Sex | M |
|
|
EXPERIENȚA PROFESIONALĂ
27/06/2016 - prezent | Director adjunct
SC Servicii Comunale SA Rădăuți (strada 1 Mai, Rădăuți, România, www.serviciicomunale.ro)
- SC Servicii Comunale SA Rădăuți este o companie publică, înființată de Consiliul Local Rădăuți, în vederea furnizării de servicii de utilitate publică pentru municipiul Rădăuți și alte localități
- Principalele activități sunt: producerea, transportul și distribuția energiei termice și a apei calde pentru locuitori ai municipiului Rădăuți, prin centrala termică de cogenerare proprie; colectarea, sortarea , transportul și depozitarea deșeurilor municipale din Rădăuți și localități din proximitate; producerea de mixturi asfaltice și efectuarea de lucrări de asfaltare
- (2) numărul de angajați aflați în subordine: 120
- (3) numărul nivelurilor ierarhice superioare și inferioare, precum și numărul de posturi existente la același nivel ierarhic: Superior 1. Inferior 4. posturi existente la același nivel ierarhic: NA
Tipul sau sectorul de activitate Societate cu capital public |
|
|
21/06/2012 - 24/07/2016 | Președinte
Consiliul Județean Suceava (strada Ștefan cel Mare nr. 36, Suceava, 720026, România, www.cjsuceava.ro )
- Consiliul Județean este administrația locală, constituită la nivel județean pentru coordonarea activităților și serviciilor publice a satelor, comunelor și orașelor. Structura consiliului: președinte, 2 vicepreședinți și 34 de consilieri.
- Consiliul Județean este responsabil de managementul personalului de specialitate, a instituțiilor și serviciilor publice județene și a companiilor;
- (1) Denumirea și natura funcțiilor de conducere deținute:
- Președinte - reprezentantul legal al consiliului. Președintele are drept atribuții:
- Organizarea și gestionarea activităților și acțiunilor Consiliului
- Elaborarea, validarea și susținerea dezvoltării economice și sociale a județului
- Propune bugetul propriu al județului, transferurile de credit, contul bugetar anual final
- Răspunde de aspectele administrative și bugetare
- (2) numărul de angajați aflați în subordine: 190
- (3) dimensiunea bugetului gestionat:
- 2012: 92.749.661 Euro
- 2013: 98.764.358 Euro
- 2014: 129.862.884 Euro
- 2015: 104.357.675 Euro
- (4) numărul nivelurilor ierarhice superioare și inferioare, precum și numărul de posturi existente la același nivel ierarhic: Superior 0. Inferior 7. posturi existente la același nivel ierarhic: NA
Tipul sau sectorul de activitate Administrație publică |
|
|
20/12/2008 - 21/06/2012 | Membru al Parlamentului României (Comisia pentru buget, finanțe, bănci)
Parlamentul României ( Strada Izvor 2-4, București, 050563, România, www.cdep.ro )
- (1) Denumirea și natura funcțiilor de conducere deținute:
- Membru al Camerei Deputaților - Parlamentul României
- Stabilirea unei strategii generale de dezvoltare privind activitatea socială, economică, culturale etc.
- Stabilirea principalelor direcții de dezvoltare privind serviciile medicale, educația și învățământul superior, cercetare și dezvoltare, afacerilor externe, etc.
- Adoptarea și modificarea bugetului de stat propus de guvern
- Gestionarea activităților din cadrul Comitetului bugetar (bugetul și executarea bugetului, politici financiare, impozite, asigurări, aspecte monetare, probleme bursiere, investiții, etc.
- Pregătirea și negocierea proiectelor de legi și a amendamentelor din cadrul comisiei și pentru plen
- Evaluarea performanței guvernului și a instituțiilor publice în raport cu toate aspectele bugetare
- Întreține comunicarea cu părțile interesate, cu sindicate, mass-media și cu reprezentanții instituțiilor naționale și internaționale
- Reprezintă Parlamentul Român (Camera Deputaților), în 3 reuniuni anuale ale tuturor parlamentelor naționale ale UE și Parlamentul European (membrii comisiei bugetare) din Bruxelles, Haga și de la Stockholm
- (2) numărul de angajați aflați în subordine: 10 persoane - personalul din cadrul Parlamentului României
Tipul sau sectorul de activitate Parlament |
|
|
10/12/2007 - 20/12/2008 | Membru al Parlamentului European ( Comitetul pentru buget și Comisia pentru control bugetar)
(Parlamentul European (60, Rue Wiertz street, Bruxelles, B-1047, Belgia, www.europarl.europa.eu)
- (1) Denumirea și natura funcțiilor de conducere deținute:
- Membru al Parlamentului European;
- Întocmirea cadrului financiar multianual de venituri și cheltuieli al Uniunii și sistemul de resurse proprii al Uniunii;
- Întocmirea prerogativelor bugetare ale Parlamentului, adică bugetul Uniunii, precum și negocierea și aplicarea acordurilor interinstituționale în acest domeniu;
- Elaborarea bugetului organismelor descentralizate, etc.
- Coordonarea efectuării rapoartelor din partea comitetului sau rapoartelor adiționale din partea grupului politic;
- Prezentarea subiectelor importante în cadrul Intervențiilor cu durata de un minut;
- Negocierea și sprijinirea propunerilor de rezoluție;
- Pregătirea și negocierea amendamentelor hotărâte în cadrul comisiei și pentru plen;
- Cooperare cu Comisia Europeană și instituțiile publice în legătură cu toate aspectele bugetare;
- (2) numărul de angajați aflați în subordine: 7 persoane - personalul din cadrul Parlamentului României
Tipul sau sectorul de activitate Parlament |
|
|
01/02/2006 - 10/12/2007 | Director General Adjunct
Consiliul Județean Suceava (strada Ștefan cel Mare nr. 36, Suceava, 720026, România, www.cjsuceava.ro)
- (1) Denumirea și natura funcțiilor de conducere deținute:
- Administrație publică
- Protocol (național și internațional)
- Turism
- Dezvoltare regională
- ISO
- (2) numărul de angajați aflați în subordine: 64
- (3) numărul nivelurilor ierarhice superioare și inferioare, precum și numărul de posturi existente la același nivel ierarhic: Superior 1. Inferior 3. posturi existente la același nivel ierarhic: 3
Tipul sau sectorul de activitate Administrație publică |
|
|
01/06/2005 - 01/02/2006 | Director
Consiliul Județean Suceava (strada Ștefan cel Mare nr. 36, Suceava, 720026, România, www.cjsuceava.ro)
- (1) Denumirea și natura funcțiilor de conducere deținute:
- Monitorizarea si evaluarea proiectelor;
- IT&C
- Strategii de dezvoltare
- Programe
- Integrare Europeană
- Managementul proiectelor
- (2) numărul de angajați aflați în subordine: 37 persoane - personal angajat
- (3) numărul nivelurilor ierarhice superioare și inferioare, precum și numărul de posturi existente la același nivel ierarhic: Superior 2 . Inferior 2. posturi existente la același nivel ierarhic: 4
Tipul sau sectorul de activitate Administrație publică |
|
|
15/10/2003 - 01/06/2005 | Director adjunct
Consiliul Județean Suceava (strada Ștefan cel Mare nr. 36, Suceava, 720026, România, www.cjsuceava.ro)
- (1) Denumirea și natura funcțiilor de conducere deținute:
- Integrare Europeană
Relații internaționale
- Managementul proiectelor
- Membru in echipa de dezvoltare a strategiei
- (2) numărul de angajați aflați în subordine: 11 persoane - personal angajat
- (3) numărul nivelurilor ierarhice superioare și inferioare, precum și numărul de posturi existente la același nivel ierarhic: Superior 2 . Inferior 2. posturi existente la același nivel ierarhic: 4
Tipul sau sectorul de activitate Administrație publică |
|
|
01/08/2001 - 15/10/2003 | Șef serviciu
Consiliul Județean Suceava (strada Ștefan cel Mare nr. 36, Suceava, 720026, România, www.cjsuceava.ro)
- (1) Denumirea și natura funcțiilor de conducere deținute:
- Implementarea de proiecte pre-aderare
- Manager de proiect
- Membru al Comitetului director din cadrul programului Phare învățământ profesional și tehnic
- Evaluarea scopurilor și obiectivelor
- Contribuție la dezvoltarea relațiilor internaționale
- (2) numărul de angajați aflați în subordine: 7 persoane - personal angajat
- (3) numărul nivelurilor ierarhice superioare și inferioare, precum și numărul de posturi existente la același nivel ierarhic: Superior 3 . Inferior 1. posturi existente la același nivel ierarhic: 4
Tipul sau sectorul de activitate Administrație publică |
|
|
15/09/2000 - 01/08/2001 | Inspector
Consiliul Județean Suceava (strada Ștefan cel Mare nr. 36, Suceava, 720026, România, www.cjsuceava.ro)
- (1) Denumirea și natura funcțiilor de conducere deținute:
- Elaborează de propuneri de proiecte
- Scrie aplicații pentru aprobare în diferite apeluri de proiecte (pre aderare)
- Efectuează traduceri (engleză, franceză)
- Membru al Comisiei pentru planificarea strategiei de dezvoltare a județului
- (2) numărul nivelurilor ierarhice superioare și inferioare, precum și numărul de posturi existente la același nivel ierarhic: Superior 4 . Inferior 0. posturi existente la același nivel ierarhic: 7
Tipul sau sectorul de activitate Administrație publică |
|
|
02/09/1996- 15/09/2000 | Director
SC Sagra SA Suceava (strada Zamca, nr. 28, Suceava, 720214, România)
- Organizarea și gestionarea activității Hotelului Sagra (24 de camere și restaurant)
- 25 de persoane în subordine
- Pregătirea politicilor hoteliere pentru turiști
- Negocierea contractelor cu agenții de turism
- Comunicare cu clienții
- Asigură implementarea din punct de vedere administrativ și financiar fiind responsabil de problemele echipei de lucru
- Raportare la comisia administrativă a societății
Tipul sau sectorul de activitate Hotel și turism |
|
|
01/03/1995 - 02/09/1996 | Manager regional de vânzări
Quadrant Amroq Bottling Company Romania (strada Bazelor,nr. 4, Suceava, 720164, România)
- Coordonarea unei echipe de vânzări formate din 5 persoane (partea de est a județului Suceava)
- Dezvoltarea de noi rețele de clienți
- Stabilirea unor strategii și politici de vânzare
- Reprezentarea companiei în relația cu clienții
- Asigurarea comunicării în relația cu clienții și consumatorii
Tipul sau sectorul de activitate vânzări |
|
|
17/12/1993- 15/09/1994 | Merchandiser
Coca Cola Bottlers (strada Rulmentului, nr.100, Suceava, 720263, România)
Vânzarea și comercializarea de produse Coca-Cola (zona orașului Suceava)
- Campanii de marketing pentru produse noi intrate pe piața locală
- Dezvoltarea de noi rețele de clienți
Tipul sau sectorul de activitate vânzări |
|
|
EDUCAȚIE ȘI FORMARE
01/10/2013 - prezent | Doctorand
Academia de Studii Economice București - România
- Dezvoltarea regională
- Dezvoltarea turismului
- Strategii de dezvoltare durabilă
|
|
|
2013 | Studii Post - Universitare - Colegiul Național de Informații
Academia Națională de Informații Mihai Viteazul, București - România
|
|
|
2008- 2008 | Tineri Lideri Politici
Institutul Aspen - Franța
- Instruire
- Mentoring
- Negociere
- Lucru în Rețea
|
|
|
2004 - 2005 | Masterat în Științe Administrative
Academia de Studii Economice București - România
- Domeniul științei administrației publice
- Instituții UE
- Integrarea României în UE
|
|
|
2004 - 2005 | Masterat în Științe Politice
Institutul Social Democrat Ovidiu Șincai București - România
- Domeniul științei politice
- Politică și politici publice
- Comunicare în Campania electorală
- Negociere
|
|
|
2000 - 2001 | Manager Administrație Publică
Academia de Studii Economice București - România
- Cadrul legislativ pentru administrația publică
- Fondurile europene de preaderare (PHARE, ISPA, SAPARD)
- Strategii de dezvoltare durabilă la nivel regional și local
|
|
|
1996 | Manager de Turism
Institutul National Managementul Turismului București - România
- Elemente de bază în turism
- Forme de turism
- Strategii de turism pentru dezvoltarea durabilă
- Engleză
- Franceză
|
|
|
1992 - 1997 | Licență universitară
Universitatea Ștefan cel Mare Suceava - România
- IT&C
- Internet și instrumente Microsoft Office™
- Automatizare și forme de recunoaștere
|
|
|
ACTIVITATE POLITICĂ
2003 | Membru PSD, TSD |
|
|
2003-2008 | Președinte TSD județul Suceava |
|
|
2004 - 2008 | Vicepreședinte TSD România |
|
|
2004 | șeful echipei de campanie parlamentară PSD PUR județul Suceava |
|
|
2004 - prezent | membru al Consiliului Național al PSD |
|
|
2007 - 2010 | prim vicepreședinte PSD județul Suceava |
|
|
2007 - 2008 | membru al Parlamentului European |
|
|
2008 - 2012 | membru al Parlamentului, Camera Deputaților |
|
|
2009 | membru al echipei naționale de campanie, alegeri europene și prezidențiale |
|
|
2010 - 2016 | președinte PSD județul Suceava |
|
|
2012 - 2016 | președinte al Consiliului Județean PSD |
|
|
COMPETENȚE PERSONALE
Limba maternă | Română |
Limbi străine cunoscute | |
|
Înțelegere | Vorbire | Scriere |
|
Ascultare | Citire | Participare la conversație | Discurs oral | |
Engleză |
C2 |
C2 |
C2 |
C2 |
C2 |
Franceză |
C2 |
C2 |
C1 |
C1 |
C1 |
Italiană |
C1 |
C2 |
B2 |
B2 |
B1 |
Germană |
A2 |
B1 |
A1 |
A1 |
|
|
|
Competente de comunicare |
- Excelentă comunicare verbală și în scris (președinte de ședința în ședințe publice - Consiliul Județean Suceava, co-președinte de ședință în întâlniri bilaterale cu următoarele regiuni: Schwaben Germania, Cernăuți Ucraina, Luxembourg Belgia, Mayenne Franța)
- Abilități de vorbire profesionale (prezentarea de comunicări științifice referitoare la probleme de dezvoltare durabilă - Simpozionul Asociației Române de Științe Regionale - din 2002)
- Abilități excelente de vorbire în public, mass-media și new media (sute de apariții în mass-media națională și locală)
- Abilități de negociere și de prezentare excelente (rapoarte adoptate în Parlamentul European în comisii și în plen, negocierea ultimei versiuni a proiectelor de infrastructură rutieră - 2015 Consiliul de Dezvoltare Regională, Regiunea Nord-Est, România )
|
Competente organizaționale / manageriale |
- aptitudini de leadership (responsabil pentru diferite echipe - Parlamentul European, Parlamentul României, Consiliul Județean Suceava )
- Capacitatea de a schimba mediul de lucru (privat și public, la nivel local, național și internațional - de la companii internaționale (societăți precum Coca Cola și Pepsi) la instituții de top, cum ar fi Parlamentul European)
- 3 posturi de top în management (la nivel național. local ș UE) și 6 posturi de middle-management
- Aptitudini conceptuale (instruire, mentoring, negociere, etc. - Institutul Aspen 2008 - tineri lideri politici, Paris, Franța (Jean-Claude Junker - prim-ministru al Luxemburgului, profesor Alain Lempereur, Frank Ribaud - CEO Danone, Louis Schweitzer - președintele Renault))
- Abilități umane (coordonarea diferitelor persoane în timpul mandatelor, negociere cu sindicatele, negociere politică)
- Competențe tehnice (IT & C, manager de proiect, manager de turism, manager public)
|
Competente dobândite la locul de munca |
- Abilitatea de a lucra în structurile naționale și internaționale într-un mediu multicultural și multilingvist, (Bruxelles, Strasbourg, București)
- Cunoaștere foarte bună a organismelor publice internaționale, naționale și locale (de conducere, bugetare și managementul resurselor umane, bugetare
- Abilități analitice și organizatorice foarte bune în dezvoltarea de strategii pe termen mediu și pe termen lung (Strategia de Dezvoltare a Județului Suceava 2004, Strategia Nord Est de Dezvoltare a României 2014)
- Experiență în rezolvarea problemelor (probleme privind resursele administrative, bugetare și umane rezolvate în perioada de lucru din Parlamentul Național sau European și la președinția Consiliului Județean Suceava)
- Organizarea și gestionarea proiectelor internaționale (regiunea Schwaben Germania, Regiunea Abruzzo Italia, regiunea Cernăuți Ucraina, Departamentul de Nord Franța)
- Educație multidisciplinară (IT, administrație publică, științe politice, comunicare, abilități de negociere, managementul proiectelor, dezvoltare durabilă)
- Recunoaștere bună a sistemelor administrative publice și private europene (11 parteneriate semnate cu regiuni din UE)
|
Competente informatice |
- Stăpânire foarte bună a instrumentelor Microsoft Office ™ (certificare ECDL)
- Stăpânire foarte bună a instrumentelor de Internet (certificare ECDL)
- Utilizator experimentat de instrumente de comunicare Blackberry (BBM, Facebook, e-mail)
|
Alte competente |
- Abilitatea de a lucra sub presiune și cu termene stricte (mai mult de 15 cereri de proiecte depuse prin Phare, SAPARD și fondurile structurale),
- Perseverentă, motivație și încredere
- Lucrător de echipă
- Devotat și entuziast
- Medierea cu succes al conflictelor
- Flexibilitate
- Inventiv
- Versatil
- Recunoaștere foarte bună a unor țări europene, oameni și culturi
|
Permis de conducere |
|
INFORMATII SUPLIMENTARE
Publicații |
- Competitivitatea turismului românesc și rolul ITC, SGEM Albena, Bulgaria 2015
- Turism și dezvoltare durabilă. Implicare la nivel local și la nivel comunitar, Acta Universitatis Danubius, Galați, România, 2014
|
Prezentări |
- Regio în Regiunea Nord-Est România. Misiune îndeplinită. Cetatea Suceava - prezentare proiect
|
Proiecte |
- Mai mult de 20 de proiecte finanțate din fonduri europene
- Informații turistice și de promovare. Phare 9807, 2001 (37.000 Euro) Suceava, România - membru în echipă
- Competențe profesionale în domeniul psihiatriei. Programul Leonardo da Vinci, (30.000 Euro) 2005, Suceava, România - manager de proiect
- Centrul Economic Bucovina CEBS. Phare (4.999.777 Euro) 2005-2007 - membru în echipă
- Patrimoniul național. Muzeu pentru al treilea mileniu. POR, (13.798.318 Euro) in 2014, Suceava, România - reprezentant legal
- Modernizarea zonei de circulație și marcare cu lumină la Aeroportul International Suceava. POSTRANS, (Aproximativ 25.000.000 euro) în 2013, Suceava, România - reprezentant legal
|
Conferințe |
- Administrarea documentelor la Asociația Română de Știință Regională (din 2002)
|
Seminarii |
- Politicile de inovare pentru turism și administrație. Comitetul de Coordonare pentru Turism și administrație în județul Suceava, Suceava, România, (2012, 2013, 2014)
- Marketing teritorial, Regiunea de Dezvoltare Nord-Est - România (2003)
|
Afilieri |
- Comitetul Regiunilor (din 2013)
- Consiliul de Dezvoltare Regională Nord-Est Regiunea de Dezvoltare NE- România (din 2012)
- Comitetul Comun România-Ucraina (2007)
- Asociația Internațională Regională de Știință (din 2005)
- Comitetul Nord-Est TVET Phare, Regiunea de Dezvoltare - România (2003 - 2005)
- Asociația Română Regională de Științe (din 2003)
- Regional Science Association International
|
29.05.2017
|
|  |