Date personale
Cluj-Napoca, Cluj, România
07 Decembrie 1974
Date contact
E-mail: viorel.baltaretu@cdep.ro;
|
Website: www.viorelbaltaretu.ro
|
Despre mine
- Experiență antreprenorială și de management, în cadrul unor parteneriate interne și internaționale
- Investitor in IMM-uri
- Deputat USR PLUS in Parlamentul României. Implicat în proiecte legislative ce urmăresc creșterea bunăstării românilor, prin adoptarea unui model economic bazat pe susținerea inițiativei private și atragerea masivă de fonduri europene.
Experiența politică
Decembrie 2020
|
sunt ales Deputat în Parlamentul României din partea Alianței USR PLUS
|
Septembrie 2020
|
îmi depun candidatura în competiția internă pentru funcția de Deputat în Parlamentul României din partea Alianței USR PLUS.
|
Iunie 2020
|
sunt ales membru în Biroul Filialei Județene Cluj al PLUS , cu funcția de Responsabil Strângere de Fonduri
|
Ianuarie 2020
|
sunt numit în Biroul Filialei Județene Cluj al PLUS pe poziția de Trezorier
|
Decembrie 2018
|
mă înscriu în PLUS care este, de altfel, primul partid politic în care activez
|
Experiență profesională
Decembrie 2020 - prezent
|
Deputat din partea Alianței USR PLUS
Camera Deputaților, Parlamentul României
|
Octombrie 2003 -
Decembrie 2020
|
Owner & Manager
Trend Furniture SRL
Companie specializată în producerea și distribuirea mobilierului și amenajărilor de tip HORECA cu clienți în România și în Uniunea Europeană. Pe parcursul dezvoltării companiei am adaugat noi produse și mai ales servicii în portofoliu, elemente ce ne-au permis sa atingem noi tipuri de clienți și noi piețe. Atuul principal al companiei este că oferim pachete complete de produse și de proiectare, design și consultanță pentru clienții noștri.
Atribuții principale:
− Coordonarea departamentelor companiei pentru a atinge obiectivele stabilite
− Realizarea strategiei de dezvoltare a companiei, implementarea și urmărirea rezultatelor
− Setarea standardelor de calitate
− Identificarea noilor direcții de dezvoltare a companiei în vederea adaptării la schimbările pieței și maximizării rezultatelor.
Abilități și competențe dobândite:
Comunicare, negociere, management echipe, creativitate, previzionări financiare, contabilitate și management finaciar.
|
2002-2009
|
Consultant de Business - Quality control & Supplier relation Manager
VD Consulting SRL
Companie de consultanță pentru companii din Marea Britanie, Olanda și Germania în domeniul producției de mobilier.
Atribuții principale:
− Identificarea partenerilor (fabricilor producătoare) potriviți pentru proiectele clienților companiei
− Dezvoltarea de produse noi și urmărirea realizării lor în faze: prototipuri, serie ZERO și producția de masă
− Control de calitate a produselor exportate
− Managementul echipei de control
Abilități și competențe dobândite:
Negociere, comunicare, management, cross matching, gestionarea conflictelor, problem solving, organizare eficientă, previzionare, creativitate și găsirea soluțiilor.
|
2000-2002
|
Director Tehnic
IMIX SA, Agnita, jud. Sibiu
Companie de stat privatizată în 1998 către un investitor german. Compania avea două activități principale: producția de mobilier din lemn masiv și producția de elemente metalice, confecții și prelucrări prin așchiere.
Atribuții principale:
− Conducerea și coordonarea activității din perspectiva tehnica a companiei
− Gestionarea și creșterea portofoliului de clienți interni și externi pentru cele două secții de producție
− Implementarea procedurilor și standardelor impuse de investitorul german în ceea ce privește organizarea și funcționarea companiei
Abilități și competențe dobândite:
Relaționare și comunicare cu acționarii, clienții și angajații companiei prin modalități diferite de abordare (atât a clienților cât și a subordonaților) și câștigarea unor noi cunoștințe tehnice din procesul de fabricare a mobilei.
|
1997-2000
|
Director Comercial
3 UP Serv Impex SRL
Companie înființată încă din timpul facultății ca o extensie a experienței acumulate prin practicarea speologiei și alpinismului. Compania 3 UP a avut ca scop furnizarea de servicii de alpinism utilitar companiilor din domeniul publicității outdoor dar și companiilor de telecomunicații ce își dezvoltau rețeaua în aceea perioadă.
Atribuții principale:
− Creșterea și gestionarea portofoliului de clienți ai companiei
− Realizarea efectiva a activităților de alpinism utilitar
Abilități și competențe dobândite:
Management, negociere, analiza riscurilor, lucrul în echipă, comunicarea, luarea deciziilor, coordonare și motivare.
|
Educație
An absolvire
|
|
1998
|
Licență
Facultatea de Electronică și Telecomunicații, Universitatea Tehnică Cluj Napoca
Specializare: Inginer electronist, specializarea Electronică Aplicată
|
1993
|
Colegiul Național Mihai Viteazul București
Secția: Real
|
Cursuri și specializări
2002
|
Curs postuniversitar
Accounting for Managers, The Open University
|
2001
|
Curs postuniversitar
Managing Customers and Client Relations, The Open University
|
Competențe și abilități personale
Leadership, antreprenoriat, management, negociere, comunicare, creativitate, management financiar
Activități extraprofesionale
Încă din timpul liceului (1990) am practicat drumeția și escalada, continuând apoi cu speologia pe care am practicat-o în mod activ și intens până în 1998. Am luat parte la expediții de explorare și descoperire în țară și străinătate. Pe partea educativă, în cadrul Școlii Române de Speologie am devenit trainer cu nivel de Monitor pe specialitatea Tehnica Speologiei Alpine (TSA), poziție din care am educat și îndrumat mai multe generații de tineri speologi.
Din 2015 practic golful în cadrul Clubului de golf Sungarden din Cluj Napoca.
Limbă străină: Engleză - Nivel avansat, Franceză - Nivel mediu
Permis conducere: categoria B
20.01.2021
|