Perioada | 13.02.2018 pana in prezent |
Numele și adresa angajatorului | Parlamentul României |
Tipul activității sau sectorul de activitate | Conf. Constituției României |
Funcția sau postul ocupat | Deputat Colegiul 29 Jud. Neamț |
Principalele activități și responsabilități | Conf. Constituției României |
|
|
Perioada | 18.06.2012 - 13.02.2018 |
Numele și adresa angajatorului | Inspectoratul Școlar Județean Neamț, Str. Lt. Drăghescu Nr. 4A, Cod. 610125, tel: 0233214860 |
Tipul activității sau sectorul de activitate | Învățământul preuniversitar |
Funcția sau postul ocupat | Inspector Școlar General |
Principalele activități și responsabilități |
- cunoașterea și aplicarea legislației specifice învățământului preuniversitar;
- cunoașterea actelor normative specifice funcționării unităților școlare;
- competențe de analiză, diagnoză, prognoză și evaluarea stării învățământului din județul Neamț;
- emiterea deciziilor care vizează obiectivele politicii educaționale;
- realizarea Strategiei de Dezvoltare a Învățământului din județul Neamț.
|
|
|
Perioada | 07.10.2009 - 17.06.2012 |
Numele și adresa angajatorului | Inspectoratul Școlar Județean Neamț, Str. Lt. Drăghescu Nr. 4A, Cod. 610125, tel: 0233214860 |
Tipul activității sau sectorul de activitate | Învățământul preuniversitar |
Funcția sau postul ocupat | Profesor de chimie la Colegiul Național „Roman Vodă” - Roman |
Principalele activități și responsabilități |
- organizator concursuri școlare și sesiuni de referate și comunicări științifice;
- responsabil comisie metodică la nivelul unității;
- responsabil comisie de calitate;
- responsabil comisie de prevenire a violenei în mediul școlar.
|
|
|
Perioada | 01.10. 2009 -06.10.2009 |
Numele și adresa angajatorului | C.C.D. Neamț: Str. Petru Rareș, nr. 24, cod poștal: 610119, Piatra-Neamț, jud. Neamț, |
Tipul activității sau sectorul de activitate | Învățământul preuniversitar și formarea adulților |
Funcția sau postul ocupat | Formator CCD Neamț |
Principalele activități și responsabilități | Activitate de formare a cursurilor de:
- Managementul calității în învățământul preuniversitar;
- Management educațional;
- Managementul proiectelor;
- Comunicare.
|
|
|
Perioada | 12.05. 2009 - 07.10. 2009 |
Numele și adresa angajatorului | Inspectoratul Școlar Județean Neamț, Str. Lt. Drăghescu Nr. 4A, Cod. 610125, tel: 0233214860 |
Tipul activității sau sectorul de activitate | Învățământul preuniversitar |
Funcția sau postul ocupat | Inspector școlar general adjunct I.Ș.J. Neamț |
Principalele activități și responsabilități |
- cunoașterea și aplicarea legislației specifice învățământului preuniversitar;
- cunoașterea actelor normative specifice funcționării unităților școlare;
- monitorizarea activității inspectorilor școlari de specialitate;
- Inspecția școlară si educația permanentă.
|
|
|
Perioada | 01.08. 2005 - 12.05. 2009 |
Numele și adresa angajatorului | Colegiul Naționa „Roman Vodă”, Str. Mihai Eminescu Nr.4, Roman ,Jud. Neamț |
Tipul activității sau sectorul de activitate | Învățământul preuniversitar |
Funcția sau postul ocupat | Profesor |
Principalele activități și responsabilități |
- Profesor de chimie la CNRV- Roman
- Profesor metodist chimie I.Ș.J. Neamț
- Membru în”Consiliul consultativ al prof. de chimie” Neamț
|
|
|
Perioada | 2001 - 2005 |
Numele și adresa angajatorului | I.Ș.J. Neamț - Str. Lt. Drăghiescu Nr. 4 A, Piatra Neamț - 610125, Jud. Neamț |
Tipul activității sau sectorul de activitate | Învățământul preuniversitar |
Funcția sau postul ocupat | Director CNRV ( I.Ș.J. Neamț: numit prin decizia ISJ Neamț 3088 / 2001 și OMEdC:3642 / 2003) |
Principalele activități și responsabilități | Managementul întregii activități din CNRV (aprox. 1400 elevi, 80 cadre didactice și 40 cadre nedidactice) care a contribuit la creșterea calitații educației în sistem prin punerea în valoare a domeniilor:
- Management educațional
- Management financiar
- Managementul proiectelor;
Administrarea întregului patrimoniu al CNRV;
Coordonator al întregului buget al CNRV( ptr. Salarii, achiziții echipament și altele);
Coordonator al grupului de realizare și implementare a proiectelor europene;
Coordonator al proiectelor europene aprobate :
- Grundtvig 2 (“Learning Europe”)- partener ;
- Comenius 3 (“European Cinema and the Youth”)- partener;
- Comenius 1.1. (“Identity versus Globalization”)- partener ;
- Comenius 1.2. (“Unité et diversité dans l’espace francophone”)-coordonator;
- Lingua 2 (“European Theatre, by mites, legends and stories”)- partener ;
- Participarea ca și parteneri în mai multe proiecte “Youth”.
|
|
|
Perioada | 1990 - 2001 |
Numele și adresa angajatorului | Liceul Teoretic „Roman Vodă”, Str. Mihai Eminescu Nr.4, Roman ,Jud. Neamț |
Funcția sau postul ocupat | Profesor |
Principalele activități și responsabilități |
Profesor de chimie la Liceul teoretic „Roman Vodă”
Coordonator al activității profesorilor de chimie din Roman și zona Roman (MENTOR)
Membru al Comisiei Centrale de organizare a Olimpiadei Naționale de chimie 1996-2001
Activități didactico-metodice
Activități de mentorat
Activități de management educațional. |
|
|
Perioada | 1981 - 1990 |
Numele și adresa angajatorului | Liceul Industrial Nr. 3 Roman, Str. B-dul Republicii Nr. 1-3, Roman, Jud. Neamț |
Tipul activității sau sectorul de activitate | Învățământul preuniversitar |
Funcția sau postul ocupat | Profesor |
Principalele activități și responsabilități |
- Profesor de chimie la Liceul Industrial Nr. 3 Roman
- Director adjunct-responsabil cu activitatea educativă (1983-1987)
- organizator concursuri și olimpiade școlare;
- dezvoltarea de acțiuni și activități de petrecere a timpului liber
- Activități didactico-metodice
- Activități de mentorat
Activități de management educațional |
|
|
Perioada | 09.03.2016 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | IC3
DIGITAL LITERACY
CERTIFICATION |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Is hereby granted this certification for having demonstrated basic computer hardware, software and Internet knowledge and skills through the successful completion on the examinations comprising IC3;
Kei Applications - IC3 GS4
Living online - IC3 GS4
Computings Fundamentals - IC3 GS4 |
Tipul calificării/ diploma obținută | CERTIFICATION GLOBAL DIGITAL LITERACY |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | CERTIFICATION
ROBERT WHELAN - President and Chief Executive Officer Pearson Vue |
|
|
Perioada | 15.12.2015 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | IC3
DIGITAL LITERACY
CERTIFICATION |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | ACHIEVEMENT CREDENȚIAL
This individual has successfulIy passed the exam demonstrating achievement of the knowledge and skills in:
Computing Fundamentals
- Computer hardware
- Computer Software
- Operating Systems
- Troubleshooting - basic Maintenance
This constitutes completion of one of three modules necessary to achieve the Internet & Computing Core Certification (IC3) |
Tipul calificării/ diploma obținută | CERTIFICATION |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | CERTIFICATION GLOBAL DIGITAL LITERACY |
|
|
Perioada | 24.09.2015 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | CONTROLUL - SPRIJINUL EDUCAȚIEI
Furnizor - Casa Corpului Didactic “George Tofan” Suceava |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Management, control și calitate
Competențe și limite în activitatea de control
Codul de conduită al controlorului
Control de revenire |
Tipul calificării/ diploma obținută | Atestat de formare continuă a personalului didactic |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Program de formare continuă - 25 de credite profesionale transferabile |
|
|
Perioada | 31.08.2015 -11.09.2015 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | ASOCIAȚIA ROMÂNĂ A TINERILOR CU INIȚIATIVĂ |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Competențe generale dobândite:
- Competențe de conducere(leadership);
- Competente pentru elaborarea, implementarea, monitorizarea și evaluarea politicilor de dezvoltare instituțională;
- Competențe strategice;
- Competențe de planificare;
- Competențe de organizare și coordonare;
- Competențe de gestiune și administrare a resurselor, inclusiv programare bugetară;
- Competetențe de comunicare, de negociere;
- Competențe de rezolvare a conflictelor;
- Competențe de influențare a comportamentului uman;
- Competențe de motivare a angajaților;
- Competențe de gestionare a schimbărilor;
- Competențe de monitorizare;
- Competențe de control;
- Competențe de evaluare.
|
Tipul calificării/ diploma obținută | Atestat de formare continuă a personalului didactic |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Program de formare continuă MANAGEMENT ȘI POLITICI PUBLICE ÎN EDUCAȚIE - 20 de credite transferabile |
|
|
Perioada | 29.03.2014-06.04.2014 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | ASOCIAȚIA APRENDIS IAȘI |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale |
- comunicarea in limba oficială
- aplicarea normelor de protecție a mediului
- aplicarea prevederilor legale refeitoare la sănătate și securitate in muncă și în domeniul situațiilor de urgență
- asigurarea calității activităților proprii
- verificarea instrumentelor de evaluare
- evaluarea indeplinirii criteriilor de autorizare
- verificarea documentației și a condițiilor de desfășurare a PFP
- verificarea transpunerii standardului ocupațional/ standardului de pregătire profesională în programa de pregătire
|
Tipul calificării/ diploma obținută | Certificat absolvire - ocupația EVALUATOR DE FURNIZORI ȘI PROGRAME DE FORMARE |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Formarea profesională a adulților
Program de specializare - cod COR 242408 |
|
|
Perioada | 04.11.2013-10.01.2014 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | ASOCIAȚIA NAȚIONALĂ A MENTORILOR DE DEZVOLTARE PROFESIONALĂ |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale |
- comunicarea interpersonală; perfecționarea pregătirii profesionale;
- munca în echipă; utilizarea calculatorului;
- pastrarea documentelor în cadrul compartimentului;
- planificarea activității de audit intern; pregatirea misiunii de audit intern;
- colectarea informatiilor;evaluarea riscului; evaluarea preliminară a controlului intern;
- programarea misiunii de audit; elaborarea testelor de audit intern;
- formularea constatarilor, concluziilor și recomandărilor de audit intern;
- documentarea activității de audit intern; elaborarea raportului de audit intern;
- elaborarea raportului de audit intern;supervizarea misiunii de audit intern;
- valorificarea recomandarilor de audit intern;
- dezvoltarea relatiilor operationale cu entitățile audiate; asigurarea calitatii activitatii de audit intern;evaluarea sistemului organizațional;
- evaluarea sistemului privindmanagementul riscului, controlul intern si guvernanța;
- evaluarea activității juridice, financiar-contabile;
- evaluarea activității privind tehnologia informatiei;evaluarea procesului de finanțare.
|
Tipul calificării/ diploma obținută | Certificat absolvire - ocupația AUDITOR INTERN IN SECTORUL PUBLIC |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Formarea profesională a adulților
Program de perfectionare - cod COR 241306 |
|
|
Perioada | 22.09.2013-27.09.2013 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | Niedersachsisches Landesinstitut fur schulische Qualitatsentwicklung (NQL), GERMANIA |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | HANNOVER : Vizita de studiu - Improving teaching and learning - Central role of school leaders
O caracteristică relevantă a vizitei de studiu se reflectă prin Managementul competențelor profesionale care vizează:
- dezvoltarea unei rețele europene de leadership în învățământul din mediul rural și din mediul urban;
- capacitatea de a stabili scopuri și obiective specifice ce duc la dezvoltarea de strategii educaționale adecvate;
- capacitatea de a comunica, informa și negocia;
- capacitatea de a decide și de a rezolva problemele instituționale;
- inspecția școlară, există posibilitatea transferului de inovație și pentru unitățile școlare din învățământul preuniversitar din Romania, prin modelul de bună practică de a consilia cadrele didactice și managerii din unitate în realizarea planului de remediere a inspecției cu ajutorul experților externi din domeniul calității.
|
Tipul calificării/ diploma obținută | Certificat internațional de participare - Vizita de studiu |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Internațional - HANNOVER, GERMANIA |
|
|
Perioada | 11.07.2013-09.08.2013 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | SC FED CONSULT SRL |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Managementul de proiect:
- Stabilirea scopului proiectului;
- Stabilirea cerintelor de management integrat al proiectului;
- Planificarea activităților și jaloanelor proiectului;
- Gestiunea utilizării costurilor și a resurselor operaționale pentru proiect;
- Realizarea procedurilor de achizitii pentru proiect;
- Managementul riscurilor;
- Managementul echipei de proiect;
- Managementul comunicării în cadrul proiectului;
- Managementul calității proiectului.
|
Tipul calificării/ diploma obținută | Certificat de absolvire - ocupația Manager Proiect |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Formarea profesională a adulților
Program de specializare - cod COR 242101 |
|
|
Perioada | 14.12.2012-27.01.2013 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | S.C. INFO EDUCATIA S.R.L |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Managementul financiar:
- intocmirea planului de politica internă a organizaței;
- Întocmirea unui plan financiar pe termen scurt și termen lung;
- Realizarea unei proceduri de eleborare a bugetului organizației;
- Analiza veniturilor si cheltuielilor in cadrul unei organizatii;
- Intocmirea rapoartelor de control bugetar; evaluarea proiectelor de investitii;
- Analiza sistemului de management;planificarea activitatii in functie de stilul personal de lucru;
- Planificarea eficienta a activitatii in raport cu elementele de management a timpului;
- Lucru in echipa; comunicarea eficienta la nivelul organizatiei
|
Tipul calificării/ diploma obținută | Certificat de absolvire - ocupația MANAGER FINANCIAR |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Formarea profesională a adulților
Program de inițiere - cod COR 123110 |
|
|
Perioada | 25.11.2012-01.12.2013 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | ORGANIZAȚIA „SALVAȚI COPIII” |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale |
- Utilizarea adecvata a cunostintelor de didactică generală pentru disciplinarea clasei;
- Organizarea adecvată a activităților didactice în funcție de specificul nevoilor elevilor;
- Adoptarea de strategii didactice interactive;
- Utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali în vederea eficientizării procesului instructiv-educativ prin organizarea unor contexte de învățare favorabile dezvoltarii copilului;
- Colaborarea cu părinții în scopul realizarii unui autentic parteneriat în educație;
- Crearea unui climat bazat pe promovarea principiilor disciplinei pozitive;
- Utilizarea metodelor și tehnicilor de cunoaștere si adaptare a elevilor și de adaptare a procesului educativ la nevoile specifice ale acestora.
|
Tipul calificării/ diploma obținută | Atestat de formare continuă a personalului didactic |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Formarea continuă a cadrelor didactice
Program de formare continuă „Cadrul didactic - un manager competent al clasei de elevi” - 15 credite transferabile |
|
|
Perioada | 01.02.2012-20.02.2012 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | Asociația „Formare Studia” Iasi |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Evaluarea competențelor profesionale:
- Comunicarea specifică activității de evaluare
- Munca in echipa de evaluatori; perfectionarea pregatirii profesionale;
- Planificarea si organizarea evaluării;înregistrarea și raportarea rezultatelor evaluării;
- Efectuarea evaluării; elaborarea instrumentelor de evaluare;
- Analiza informatiilor și luarea deciziilor privind competența;
- Verificarea internă și externă a proceselor de evaluare
|
Tipul calificării/ diploma obținută | Certificat de absolvire - ocupația EVALUATOR DE COMPETENȚE PROFESIONALE |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Formarea profesională a adulților
Program de specializare - cod COR 241219 |
|
|
Perioada | 01.05.2011-30.09.2011 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | S.C. SOFTWIN S.R.L. |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Platforme educaționale:
- reactualizarea cunoștintelor privind metodele alternative de evaluare din perspectiva structurii platformei naționale de evaluare INSAM;
- managementul testelor în cadrul platformei INSAM și administrarea acestora către elevi;
- corectarea testelor, analiza rezultatelor elevilor, statistici și rapoarte în platforma INSAM
|
Tipul calificării/ diploma obținută | Atestat de formare continuă a personalului didactic |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Formarea continuă a cadrelor didactice
Program de formare continuă „Formarea de specialiști în evaluare INSAM” - 7 credite profesionale transferabile |
|
|
Perioada | 24.09.2011-23.10.2011 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | UNIVERSITATEA POLITEHNICĂ DIN BUCUREȘTI |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Discipline studiate: Chimie anorganică; Chimie analitică; Chimie fizică și Electrochimie; Chimie organică; Laborator |
Tipul calificării/ diploma obținută | Atestat de formare continuă a personalului didactic |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Formarea continuă a cadrelor didactice
Program de formare continuă „Privim către viitor” - e-Chimie; 25 credite profesionale transferabile |
|
|
Perioada | 03.09.2011-23.10.2011 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | SIVECO ROMÂNIA S.A |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Discipline studiate:
- introducere în utiliz
area computerului în educație;
- editoare de documente complexe;
- crearea unei prezentari;
- multimedia în educație;
Platforma e-learning |
Tipul calificării/ diploma obținută | Atestat de formare continuă a personalului didactic |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Formarea continuă a cadrelor didactice
Program de formare continuă „TIC CHIMIE” - 10 credite profesionale transferabile |
|
|
Perioada | 05.2009 - 04.2011 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | AGENȚIA ROMÂNĂ DE ASIGURARE A CALITĂȚII ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Discipline studiate:
- conceptul si filosofia calitatii; sisteme de calitate;legislația calității;
- rolul si importanța autoevaluarii instituționale;
- comisia pentru evaluare și asigurarea calității (CEAC) - rolul ei in unitatea de învățământ;
- evaluarea Raportului anual de evaluare internă(RAEI);
- consultanta de proces;managementul programelor de formare;
- managementul de proiect (proiecte de atragerea finanțării în vederea comparării de consultanță privind implementarea sistemelor de management si asigurarea calității).
|
Tipul calificării/ diploma obținută | Atestat de formare continuă a personalului didactic |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Formarea continuă a cadrelor didactice
Program de formare continuă „Formarea formatorilor în domeniul calității” - 15 credite profesionale transferabile |
|
|
Perioada | 05.2009 - 06.2011 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | AGENȚIA ROMÂNĂ DE ASIGURARE A CALITĂȚII ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Discipline studiate:
- standardele de referintă și indicatorii de performanță - abordare din persepctiva evaluării externe;
- instrumente de evaluare externă periodică.
|
Tipul calificării/ diploma obținută | Atestat de formare continuă a personalului didactic |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Formarea continuă a cadrelor didactice
Program de formare continuă „Evaluare externă periodică” - 3 credite profesionale transferabile |
|
|
Perioada | 12.2009 - 01.2011 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | AGENȚIA ROMÂNĂ DE ASIGURARE A CALITĂȚII ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Discipline studiate:
- standardele de referintă și indicatorii de performanță - abordare din persepctiva evaluării interne;
- organizarea dovezilor în vederea demonstrării progresului unității de învățământ.
|
Tipul calificării/ diploma obținută | Atestat de formare continuă a personalului didactic |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Formarea continuă a cadrelor didactice
Program de formare continuă „Evaluare internă periodică” - 3 credite profesionale transferabile |
|
|
Perioada | 27.11.2009 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | UNIVERSITATEA "ALEXANDRU IOAN CUZA" IASI |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Management - Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor |
Tipul calificării/ diploma obținută | Diploma de Doctor |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Universitar |
|
|
Perioada | 02.2009-03.2009 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | ASOCIAȚIA „FORMARE STUDIA” IAȘI |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Discipline studiate:
- Comunicarea specifică activității de mentorat;
- Munca în echipa de mentorat
- Perfecționarea pregătirii profesionale
- Activitate de îndrumare în cadrul practicii pedagogice a studenților,
- Activitate de îndrumare cât și în perioada de stagiu a tinerilor absolvenți, până la susținerea examenului de definitivare.
|
Tipul calificării/ diploma obținută | Certificat de absolvire - ocupația MENTOR |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Formarea profesională a adulților
Program de specializare - cod COR 235902 |
|
|
Perioada | 01.2008-02.2008 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | ASOCIAȚIA ROMÂNĂ INFOED XXI Iași |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale |
- Comunicarea specifică activității de audit; munca în echipa de audit;
- Perfecționarea pregătirii profesionale;
- Analiza și aprecierea conformității și eficacității sistemului calității
- Colectarea și structurarea informațiilor specifice activității de audit
- Conducerea auditului
- Examinarea documentelor referitoare la sistemul calității
|
Tipul calificării/ diploma obținută | Certificat de absolvire - ocupația AUDITOR ÎN DOMENIUL CALITĂȚII |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Formarea profesională a adulților
Program de specializare - cod COR 242303 |
|
|
Perioada | 04.2007-10.2008 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | AGENȚIA ROMÂNĂ DE ASIGURARE A CALITĂȚII ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR (ARACIP) |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Discipline studiate:
- Evaluarea de proces
- Evaluarea proiectului de dezvoltare instituțională și a documentelor manageriale
- Evaluarea resurselor umane, fizice și financiare ale unității școlare
- Auditul instituțional - abordarea ISO
- Evaluarea instituțională - modelul european al excelentei(EFQM)
- Evaluarea de sistem
- Managementul de sine (“self-management”)
- Practica în condiții reale
|
Tipul calificării/ diploma obținută | Atestat de formare continuă a personalului didactic |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Formarea continuă a cadrelor didactice
Program de formare continuă „Program de formare pentru experții în evaluare și acreditare ai ARACIP” - 25 de credite profesionale transferabile |
|
|
Perioada | 29.09.2007-29.10.2007 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | EDINFO S.R.L IAȘI |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale |
- pregătirea formării
- efectuarea formării
- evaluarea cursanților
- revizuirea și promovarea programului de formare
|
Tipul calificării/ diploma obținută | Certificat de absolvire - ocupația FORMATOR |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Formarea profesională a adulților
Program de specializare - cod COR 241205 |
|
|
Perioada | 02.2007-04.2007 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | UNIVERSITATEA "ALEXANDRU IOAN CUZA" IASI, FACULTATEA DE INFORMATICA |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Discipline studiate:
- Concepte de bază în „Tehnici informaționale computerizate" (12 ore)
- Utilizarea calculatoarelor și organizarea fișierelor (13 ore)
- Procesare de texte (13 ore)
- Calcul tabelar (16 ore)
|
Tipul calificării/ diploma obținută | Adeverință - TIC |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Formarea profesională a adulților
Program de specializare |
|
|
Perioada | 07.02.2006 - 10.02.2006 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | INSPECTORATUL ȘCOLAR AL JUDEȚULUI NEAMȚ
CASA CORPULUI DIDACTIC NEAMȚ |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Discipline studiate:
- Legislație școlară.
- Elemente de management școlar. Managementul clasei de elevi.
- Managementul activității didactice. Curriculum național. Curriculum la decizia scolii.
- Inspecția școlara. Inspecția de perfecționare. Evaluarea activității didactice. Fisa de evaluare a lecției.
- Activități practice : asistența la lecție, analiza lecției, întocmirea procesului verbal de inspecție, analiza și discutarea acestuia.
|
Tipul calificării/ diploma obținută | Adeverință - METODIST |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Formarea profesională a adulților
Program de specializare |
|
|
Perioada | 10.2003 -02.2005 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | UNIVERSITATEA „AL.I.CUZA” IAȘI - FACULTATEA DE ECONOMIE ȘI ADMINISTRAREA AFACERILOR |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Programa de master in „Management educațional” |
Tipul calificării/ diploma obținută | Diplomă de Master |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | MASTER în specializarea Management educațional |
|
|
Perioada | 2003-2004 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | UNIVERSITATEA DE MEDICINĂ ȘI FARMACIE “GR. T. POPA” IAȘI - Departamentul de management |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Curs de specializare - 180 ore in Managementul Instituțiilor publice |
Tipul calificării/ diploma obținută | Diplomă de Studii Postuniversitare de Specializare |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Studii Post Universitare de Specializare în „Managementul Instituțiilor Publice” |
|
|
Perioada | 2001-2002 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | CASA CORPULUI DIDACTIC NEAMȚ |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Curs de specializare - 40 ore in utilizarea Tehnologiei Informației și a Comunicațiilor în scopuri didactice (TIC):
- Gestiunea fișierelor Windows Explorer;
- Utilizarea pachetului Microsoft Office;
- Utilizarea Internetului.
|
Tipul calificării/ diploma obținută | Certificat de absolvire |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Program de specializare |
|
|
Perioada | 1977-1981 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | INSTITUTUL POLITEHNIC ”GHEORGHE ASACHI” IAȘI FACULTATEA DE TEHNOLOGIE CHIMICĂ |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Discipline studiate: Chimie anorganică; Chimie analitică; Chimie fizică și Electrochimie; Chimie organică; Laborator |
Tipul calificării/ diploma obținută | Diplomă de Licență în Chimie |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Studii superioare de lungă durată |
|
|
Perioada | 1972-1976 |
Numele și tipul instituției de învățământ și al organizației profesionale prin care s-a realizat formarea profesională | Ministerul Educației și Învățământului
Liceul Real - Umanist Nr.2 Roman |
Domeniul studiat/aptitudini ocupaționale | Discipline studiate: Limba română, Istoria patriei, Matematica, Fizica, Chimia, Biologia, etc. |
Tipul calificării/ diploma obținută | Diplomă de Bacalaureat |
Nivelul de clasificare a formei de instruire/învățământ | Liceu |
|
|
Aptitudini și competențe personale dobândite în cursul vieții și carierei, dar care nu sunt recunoscute neapărat printr-un certificat sau o diplomă |
- Competențe de comunicare eficientă in spatiul public;
- Promovarea performantei educaționale in diferite medii la nivel national și international;
- Competente antreprenoriale dobandite in carieră;
- Competențe dobândite în activități de control intern la nivel de institutie
- Îmbunătățirea competențelor lingvistice;
- Familiarizarea cu sisteme educationale noi, comparativ cu cele existente la nivel european;
- Oportunitatea de a cununoaște cultura educatională a partenerilor care contribuie la dezvoltarea unui sistem integrat;
- Competențe personale de socializare și integrare în medii noi educaționale;
- Capacitatea de a comunica, informa și negocia;
- Capacitatea de a decide și de a rezolva problemele instituționale;
- Capacitatea de a se integra si a lucra in echipă.
- Capacitatea de a-și asuma riscuri și de a solutiona probleme manageriale.
|
Limba maternă | Limba română |
Limbi străine cunoscute |
| Limba franceză | Limba engleză |
Abilitatea de a citi | Excelent | Bine |
Abilitatea de a scrie | Bine | Satisfăcător |
Abilitatea de a vorbi | Bine | Satisfăcător |
|
|
|
Aptitudini și competențe artisticeMuzică, desen, pictură, literatură etc. |
Iubitor al frumosului, fac parte din generația care știe să aprecieze un spectacol bun cu muzica bună, un concert rock sau folk dar și un spectacol de balet sau operă, operetă.
Am citit și citesc foarte mult având o bibliotecă bogată de beletristică și de literatură.
|
Aptitudini și competențe sociale
Locuiți și munciți cu alte persoane, într-un mediu multicultural, ocupați o poziție în care comunicarea este importantă sau desfășurați o activitate în care munca de echipă este esențială, (de exemplu cultură, sport, etc.) |
- abilități de lucru în echipă
- deschis ideilor novatoare, revoluționare
- am experiență și competențe în psihopedagogia pentru persoane cu nevoi educaționale speciale;
- am competențe în managementul resurselor umane, în managementul schimbării și al comunicării;
- Experiență în realizarea și implementarea de proiecte educaționale pe plan local, regional, național și internațional.
- Am coordonat in calitate de manager de proiect, la nivelul ISJ Neamț, activitățile derulate din cadrul proiectului „Profesionalism la toate nivelele învățământului preuniversitar”, proiect strategic în parteneriat cu ISJ Harghita, cu o valoare de 1 898 000 euro, finanțat prin POS DRU 2007-2013;
- Am coordonat activitatile din cadrul parteneriatului dintre ISJ NT cu ISJ Harghita in implementarea proiectului „Profesionalizarea carierei didactice-noi competențe pentru actori ai schimbărilor în educație din județele Harghita și Neamț”, proiect strategic, cu o valoare de 4 000 000 euro, finanțat prin POS DRU 2007-2013.
- Dintre proiectele internaționale (proiecte inițiate și implementate personal, aprobate de comisia Europeană, proiecte cu implicare largă a elevilor și profesorilor Colegiului Național „Roman - Vodă”) amintesc:
- School- Based Evaluation of Quality as an Opportunity for School Development, Viena , Austria, bursă individuală de studiu, ; Pädagogisches Institut der Stadt Wien, Viena - Austria - SOCRATES - COMENIUS 2.2. C.
- Aprobat cu nr. : 87679-CP-1-AT-Comenius-C31
- Perioada : 5 - 11 decembrie 2005 (proiect în derulare)
- Viorel Stan - beneficiar bursă
- “Identity versus Globalization. Awareness of local heritage în a globalized world” -( I vs G ) - SOCRATES - COMENIUS 1.1. ( proiect școlar )
- Aprobat cu nr. : 04-PS-553-NT-BE
- Durata proiectului : 3 ani ( 2004 - 2007 )
- Viorel Stan - coordonator național al proiectului
- “Unite et diversite dans l’espace Francophone “ - (UDEF) - SOCRATES - COMENIUS 1.2. ( proiect lingvistic )
- Aprobat cu nr. : 04-PL-05-NT-FR
- Durata proiectului : 1 an ( 2004 - 2005 )
- Viorel Stan - coordonator european al proiectului
- “European Cinema and Youth“ - (EUROCINEMA) - SOCRATES - COMENIUS 3 ( rețele tematice )
- Aprobat cu nr. : 114409-CP-1-20004IT-Comenius-C3PP
- Durata proiectului : 3 ani ( 2004 - 2007 )
- Viorel Stan - coordonator național al proiectului
- „Learning Europe” - (L.E.) - SOCRATES - GRUNDTVIG 2 („Educatia Adultilor”)
- Aprobat cu nr. : 03-G2- 80-NT-UK respectiv / 04-G2-104-NT-UK-R
- Durata proiectului : 2 ani ( 2003 - 2005 )
- Viorel Stan - coordonator național al proiectului
- „New technologies în adult education” - Seminar de contact în Krakovia, Polonia - MINERVA („Utilizarea tehnologiei moderne de informare și comunicare”)
- Aprobat cu nr. : 2004-1759/001-001-SO2-9VPC/ Viorel Stan - beneficiar bursă
- “ European Theatre, Fairy Tales, Myths and Legends across Europe” - (E.T.) SOCRATES - LINGUA 2
- Aprobat cu nr. : 225728-CP-1-2005-GR-LINGUA-L2
- Durata proiectului : 3 ani ( 2005 - 2008 )
- Viorel Stan - coordonator național al proiectului
Activități de voluntariat ( activități legate de grupuri dezavantajate, copii străzii, persoane cu dizabilități etc. ) în cadrul unor ONG-uri ,de exemplu:
- “People to people”,“Femina 2000”, “Pigmalion”,
- “Asociația de inițiativă locală” Roman,“Club Ecologic” Roman,
- Consiliul consultativ al prof. de chimie, Neamț,
- Consiliul consultativ al Inspectoratului Școlar al Județului Neamț.
Aceste competențe și abilități sociale au fost dobândite ca rezultat al activităților din cadru cursurilor de Management Educațional, a cursurilor de Comunicare respectiv a diferitelor cursurilor de dar și ca rezultat al muncii de zi cu zi cu elevii, ca profesor, cu cadrele didactice, ca director, ca inspector general adjunct al ISJ Neamț etc.
|
Aptitudini și competențe organizatorice exemplu coordonați sau conduceți activitatea altor persoane, proiecte și gestionați bugete; la locul de muncă, în acțiuni voluntare (de exemplu în domenii culturale sau sportive) sau la domiciliu. |
- Am contribuit la dezvoltarea de noi competențe la elevii capabili de performanță școlară și care a vizat punerea în valoare a rezultatelor elevilor și a performanțelor acestora care au condus la organizarea în condiții optime a “Olimpiadei Internaționale de Informatică a Țărilor din Europa Centrală” 2016, desfășurată la Colegiul Național de Informatică Piatra-Neamț.
- Bun cunoscător al noțiunii de management respectiv manager.
- Adept al managementului participativ, al leadership-ului
- Bun cunoscător atât din punct de vedere teoretic cât și practic a noțiunilor de „calitate”, „managementul calității”,SMQ etc. coordonând implementarea de SMQ .
- Ca formator am organizat și susținut cursuri de formare atât în CNRV cât și în alte instituții, pe domeniul Managementului educațional, Managementul calității, Managementul de proiect.
- Am inițiat și coordonat activitatea „Grupului de proiecte europene din CNRV ”.
Acste competențe și abilități organizatorice le-am dobândit atât ca director al CNRV din perioada respectiva și apoi ca Inspector general adj. al ISJ Neamț, în timpul activității de zi cu zi, lucrând foarte mult cu tinerii și dând credit acestora, cât și în cadrul activității de formare la care am participat, activități organizate pe proiecte europene, atât în țară cât ți în străinătate dintre care aș aminti:
- Programul de Training „Disciplinarea pozitivă” - aprilie 2005, Asociația de Științe Cognitive din România ;
- Seminarul European de Contact pentru proiecte „Grundtvig 2”din Glasgow, Scoția - ianuarie 2001, „Socrates” Agency ;
- Seminarul European de Contact „LARA” pentru proiecte „Lingua” din Lisabona, Portugalia - septembrie 2004, Agencia Nacional „Socrates e Leonardo da Vinci” ;
- Participare la întâlnirea proiectului educațional european „Learning Europe”, Programul „Grundtvig 2”, în Madrid, Spania - 18 - 23 noiembrie 2003, Centro de Educacion de Personas Adultas de Navalcarnero ;
- Participare la întâlnirea proiectului educațional european „Learning Europe”, Programul „Grundtvig 2”, în Lapeenranta, Finlanda - 14 - 20 mai 2004, South Carelia Vocational College
- Participare la întâlnirea proiectului educațional european „European Cinema and Young People”, Programul Comenius 3, în Verbania, Italia - 3 - 6 noiembrie 2004, Istituto Tecnico Industriale „L. Cobianchi” .
- Seminar în Krakovia, Polonia, MINERVA, „New technologies în adult education” 25 sept. - 2 oct. 2005
Toate acestea dar și experiența de viață, educația din familie, au făcut din mine un bun organizator pe principiile managementului modern, a leadership-ului, a tuturor activităților în care sunt implicat. |
Aptitudini și competențe tehnice (utilizare calculator, anumite tipuri de echipamente, mașini etc.) |
Ca absolvent al Institutului Politehnic „Gh. Asachi” din Iași secția CHIMIE, posed cunoștințe generale de inginerie, proiectare, desen tehnic în special în domeniul chimic dar nu numai în acest domeniu. Am coordonat activitatea unor laboratoare de cercetare respectiv micro producție pe instalații pilot pentru. obținerea biodiesel-ului, ( într-un job part time la firma CHIMOFARM Roman iulie 2006-dec 2007, firmă la care am și implementat SMQ - ISO)
Lucrez în mod uzual cu calculatorul având competențe și aptitudini de utilizare a acestuia în programele Word, Excel, Power Point, Windows Explorer.
Competențe în utilizarea de softuri specializate pentru realizarea de materiale publicitare.
Competențe în utilizarea de softuri specializate IT.
Posed atât un calculator personal cât și un laptop cu care îmi organizez și desfășor activitatea didactică zilnică atât în sistemul de management si coordonare a activitatilor la nivel de institutie cât și la nivel educațional prin materiale realizate în Power Point, etc. |
Permis de conducere |
- Posed permis de conducere cat B, din anul 1985.
|
Alte aptitudini și competențe
Competențe care nu au mai fost menționate anterior |
- Voluntar în organizarea și realizarea de proiecte la nivelul comunităților educaționale. Am dezvoltat și implementat începând cu 2012 proiectul „Fii voluntar în prima zi de scoală”
- Abilități de lucru în echipă, empatie, comunicare pe toate nivelele ca urmare a responsabilităților ocupate în cadrul instituției pe care o reprezint;
- Capacitate de sinteză și analiză;
- Consilierea și orientarea personalului pentru solutionarea și realizarea activităților specifice departamentelor din cadrul institutiei.
|
Informații suplimentare |
Alte informații utile pot fi date de:
- Inspector Școlar General Adjunct - prof. Elena Laiu
- Inspector General MECS - prof. Marinica Stoian
- Coordonator regional CNDIPT- prof. Mihai Lăcătușu
|