Comunicate de presă
Activitate parlamentară
2012-2016 (dep.)
inițiative legislative
întrebări și interpelări
moțiuni
luări de cuvânt în plen
votul electronic
 
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2012-2016 > Camera Deputaților > Elena-Ramona Reuer > Comunicate de presa Versiunea pentru printare


primit de la doamna deputat Elena-Ramona Reuer (Grup PNL)
Camera Deputaților a simplificat birocrația adopțiilor în România și ajută 60.000 de copii să-și găsească mai ușor o familie

Prin amendamentele Partidului Național Liberal, reprezentat cu cinste de către parlamentarii - mame Florica Cherecheș și Mariana Câmpeanu (fost ministru), Parlamentul a adoptat și trimis spre promulgare legea prin care se simplifică procedura și birocrația adopțiilor, realizând astfel o reformă utilă și atât de necesară.

Această lege liberală are și un profund caracter umanitar, principalul său scop fiind ajutorarea celor cca. 60.000 de copii instituționalizați să aibă o șansă de a beneficia de siguranța și dragostea unei familii. De asemenea, legea are și un caracter utilitar, în sensul că familiile care doresc să adopte un copil primesc asistență și ajutor din partea statului, acest spirit izvorând din îngrijorarea liberalilor față de scăderea demografiei și a populației în România.
Iată care sunt principalele prevederi incluse în această lege, în urma amendamentelor făcute de PNL:
Unul dintre părinții care adoptă un copil își poate lua un an concediu de acomodare pe o perioadă de maxim 12 luni, cu plata unei indemnizații de 1.700 de lei lunar. Este vorba de copii adoptați cu vârsta de peste doi ani, deoarece acești copii au nevoie de timp să se integreze în familia adoptivă și să recupereze întârzierile în dezvoltare, acumulate în anii în care au trăit în diverse instituții sau plasament. Pentru această măsură există avizul de la Ministerul Finanțelor.
Se consideră refuz abuziv de a consimți la adopție dacă părinții firești nu se prezintă la două termene consecutive de judecată (înainte era prevederea: dacă nu se prezintă în mod repetat).
Atestatul de familie adoptatoare se prelungește la doi ani, față de unul cum era până acuma.
Întocmirea raportului final de evaluare a capacității de a adopta a solicitantului se face în 90 de zile, față de termenul de 120 de zile cât era până acum.
Procedura adopției poate demara după șase luni de la instituirea măsurii de protecție specială, dacă părinții sau rudele până la gradul al patrulea nu pot fi găsiți sau nu colaborează. Până acum termenul era de un an.
Familia care are un copil în plasament poate demara procedura de adopție, după ce au trecut minim șase luni de la instituirea plasamentului (față de doi ani cât era până acum).
Raportul de potrivire dintre copil și familia adoptivă se realizează de către direcția din raza teritorială a domiciliului copilului (față de Autoritatea Națională, înainte).
Introducerea obligativității pentru angajatori de a acorda celor care doresc să adopte timp liber pentru efectuarea evaluărilor necesare pentru obținerea atestatului și realizarea potrivirii practice, în limita a 40 de ore pe an, fără afectarea drepturilor salariale.
În ceea ce privește adopția internațională, singura permisă este cea în care un părinte e român, s-a aprobat reducerea termenului în care un copil poate deveni eligibil pentru adopția internațională de la 2 ani la 1 an. Termenul e calculat de la data rămânerii definitive a hotărârii prin care copilului i s-a deschis procedura adopției și în care se încearcă identificarea unei familii adoptatoare din România.
Pentru copii sub doi ani adoptați se aplică drepturile prevăzute prin indemnizația pentru creșterea copilului.
În România, de ani de zile, numărul copiilor abandonați în sistem este constant, în jur de 60.000, și peste 1.000 de copii în fiecare an sunt abandonați în spitale. Dintre aceștia, anul trecut, până la 30 septembrie 2015, doar 3.800 au fost declarați adoptabili și doar 562 au fost adoptați în România, iar 11 copii fiind adoptați internațional.
PNL este profund preocupat și acționează pentru modernizarea societății românești, în sensul susținerii și protejării drepturilor cetățeanului român și a creării condițiilor pentru întărirea familiei românești.
Așa să ne ajute Dumnezeu!
Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 5 decembrie 2022, 16:42
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro