Petru Godja
Petru Godja
Ședința Camerei Deputaților din 4 mai 1999
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
29-11-2023
28-11-2023 (comună)
27-11-2023
22-11-2023
21-11-2023
20-11-2023
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 04-05-1999 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 4 mai 1999

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Petru Godja

Dezbateri asupra proiectului de Lege privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor.  

Domnul Petru Godja:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Legea privind organizarea și funcționarea Guvernului, a cărei dezbatere o începem astăzi, este unul din actele normative fundamentale ale reformei din administrația publică. Să nu uităm că actuala reglementare, Legea 37/90, durează, iată, de aproape 10 ani. Ea a fost adoptată într-un anumit moment istoric, a corespuns acelei perioade, însă acum este depășită. Aș aminti doar faptul că la data intrării ei în vigoare, Constituția încă nu fusese aprobată, rolul Guvernului era cu totul altul, specific economiei și administrației de stat centralizate, economia de piață era aproape necunoscută, predominând economia de comandă, iar administrația publică locală avea un caracter profund etatist, subordonându-l din treaptă în treaptă până în vârf, adică până la Executiv.

Era deci firesc ca organizarea și funcționarea Guvernului să fi fost făcută după chipul și asemănarea societății românești din acea vreme, pe care trebuia să o păstorească îndeaproape.

Cele arătate sunt doar câteva din argumentele care au determinat elaborarea proiectului de față, prin care se încearcă punerea de acord cu reglementările din domeniul organizării și funcționării guvernelor și a ministerelor cu realitățile economico-sociale ale României de astăzi, cu cerințele modernizării și armonizării în acest domeniu cu legislația altor țări europene.

Desigur, proiectul ce ne-a fost prezentat are limitele lui asemenea majorității proiectelor de acte normative ce ne-au fost prezentate în ultimii doi ani de către Guvern.

Am încercat în timpul dezbaterii în comisie, să impunem îmbunătățirea unor texte, a unor soluții avansate de inițiator.

Demersul nostru a fost în toate cazurile încununat de succes. Sperăm că vom găsi mai multă înțelegere în timpul discuțiilor în plen și că se va realiza faptul că amendamentele pe care le vom face sunt pornite din dorința sinceră de a ieși o lege bună, o lege folositoare țării și, de ce nu, folositoare celor ce mâine, după alegerile parlamentare, vor fi chemați să o aplice.

Sper că nu mai este nici un fel de îndoială cu privire la cine vor fi cei chemați. Îmi place să cred că vom găsi cea mai bună soluție, spre exemplu, pentru modul de lucru al Guvernului și pentru modul de adoptare a hotărârilor. Sper să fim bine înțeleși că adoptarea hotărârilor prin consens nu este o modalitate specifică organelor de stat. Nu tot ce merge bine organismelor internaționale vine ca o mănușă organelor statului român și mai ales Executivului românesc. Să lăsăm votul să-și spună cuvântul, mai ales în cazul unui guvern multicolor, cum este cel al României actuale. Altfel, vor triumfa subiectivismul și voluntarismul care ne vor duce și mai jos. Norocul nostru este că nu avem unde, întrucât ne-am instalat cu nădejde pe fundul prăpastiei.

Cu încredințarea că ne vom dovedi cu toții cooperanți și că vom face un lucru bun, vă precizez că vom vota proiectul de lege supus dezbaterii, apreciindu-l ca foarte necesar în momentul de față.

Vă mulțumesc.

     

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 30 noiembrie 2023, 7:09
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro