Plen
Ședința Camerei Deputaților din 10 septembrie 2001
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-03-2024
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
05-03-0204
Arhiva video:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2001 > 10-09-2001 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 septembrie 2001

27. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 208/1999 privind regimul vamal al mărfurilor comercializate în regim duty-free (amânarea votului final).
 
consultă fișa PL nr. 462/2000

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

................................................

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 208/1999 privind regimul vamal al mărfurilor comercializate în regim de duty-free.

Comisia pentru buget, finanțe, bănci vă rog să ne propuneți timpii.

Domnul Neculai Grigoraș:

Comisia pentru buget, finanțe și bănci vă propune dezbaterea și adoptarea acestui proiect de lege în forma prezentată, cu un amendament care este prezentat în raportul comisiei. Suntem în prezența unei legi ordinare. Vă propunem 10 minute timp total, 1 minut pentru fiecare intervenție.

Vă mulțumesc.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Vă mulțumesc.

Cine este pentru acest timp? Mulțumesc.

Voturi contra? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Titlul legii.

Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Ordonanța de urgență.

Titlul ordonanței. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Articolul 1 din ordonanță. Obiecții? Nu sunt. Adoptat. Un vot contra.

Articolul 2. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Articolul 3. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Amendamentul comisiei. Vă rog să vă uitați în raportul comisiei; sunt propuse niște modificări.

Dacă asupra modificării comisiei sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Articolul 3 adoptat cu modificarea propusă de comisie.

Articolul 4. Dacă sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Articolul 5. Dacă sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Articolul 6. Dacă sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Articolul 7. Dacă sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Articolul 8. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Articolul 9. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Articolul 10. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Articolul 11. Sunt obiecții? Da, poftiți, domnule Leonăchescu.

Domnul Nicolae Leonăchescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

La art. 11 alin. 1 se prevede ca prezenta ordonanță de urgență să intre în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2000. Putem să aplicăm retroactiv noi, acum, o lege sau ea operează din momentul publicării în Monitorul Oficial?

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Actele normative intră în vigoare în momentul publicării lor în Monitorul Oficial sau la data la care este prevăzută în cuprinsul legii. În cazul acesta avem această mențiune, la art. 11, că ordonanța care s-a publicat probabil mult mai devreme intră în vigoare de la 1 ianuarie 2000. Deci, atunci ea a intrat în vigoare și și-a produs efectele ca o lege.

Oricum, chiar și respingerea ei în clipa de față nu poate avea niște efecte retroactive. Ea și-a produs efecte juridice începând cu data de 1 ianuarie până astăzi, la o eventuală respingere, ceea ce nu cred că este cazul.

Deci, cu această obiecție, cine este pentru art. 11? Mulțumesc.

Voturi contra? 1 vot contra.

Abțineri? 1 abținere. Adoptat.

Articolul 12. Obiecții? Poftiți.

Domnul Nicolae Leonăchescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Articolul 12 prevede ca: "în termen de 10 zile de la data publicării prezentei ordonanțe de urgență în Monitorul Oficial al României, Ministerul Finanțelor va emite norme de organizare" și așa mai departe.

Eu cred că aceste norme au fost emise deja. Deci, redactarea ar trebui recorelată cu timpul la care discutăm această lege.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Ministerul Finanțelor să ne dea o explicație asupra acestui fapt. S-au emis normele, nu s-au emis?

Domnul Damian Brudașca (din sală):

Cum s-au aplicat?

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Cum s-au aplicat este o altă problemă.

Este cineva de la Ministerul Finanțelor? Este. Dați-ne o explicație la problema ridicată de domnul secretar Leonăchescu. S-au emis normele acestea sau nu s-au emis? (Se consultă cu doamna Roxana Păun de la Ministerul Finanțelor)

Deci, dumneavoastră presupuneți că sunt.

Domnul Grigoraș știe să ne spună dacă s-au emis? Deși, vă spun că lucrul acesta nu are o relevanță, dar, mă rog. S-a pus o întrebare, dorim un răspuns.

Domnul Neculai Grigoraș:

Domnule președinte,

Eu vroiam, de fapt, să comentez ce a spus domnul secretar Leonăchescu. Domnia sa propunea să recorelăm termenele. Aici nu este vorba de recorelarea termenelor, fiindcă suntem în două situații diferite: este vorba de o ordonanță care prevede ca în termen de 10 zile de la data publicării să se emită acele norme, iar legea intră în vigoare și ordonanța își face efectul de la 1 ianuarie 2000, iar legea care intră în vigoare, eventual modifică ceea ce noi am introdus în ordonanță, deci nu trebuie recorelat nimic. Termenul de 10 zile de la intrarea în vigoare a ordonanței este valabil și trebuie să rămână așa. Cealaltă întrebare, dacă sunt emise norme sau nu, eu sunt convins că sunt emise, fiindcă aceste unități funcționează după această ordonanță.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Aș vrea să fac și eu un comentariu. Evident, ordonanța fiind intrată în vigoare și producându-și efectele juridice începând cu data de 1 ianuarie 2000, noi nu putem recorela un termen din ea atâta vreme cât a trecut atâta timp și este puțin probabil ca aceste norme să nu fi fost emise.

În cazul în care niște norme de aplicare nu sunt emise în termenul prevăzut de lege sau de o ordonanță, în cazul acesta, din practica din țara noastră, se constată că, de fapt, se stopează aplicarea legii, până la emiterea normelor respective, ceea ce este o situație categoric nefirească. Însă aceasta este practica, pentru că veți observa că, în marea majoritate a legilor pe care noi le elaborăm sau guvernele le elaborează și noi le adoptăm, lipsesc, de regulă, sancțiunile pentru nepunerea în aplicare a prevederilor unui articol sau altul. Este o situație de fapt asupra căreia trebuie să medităm.

Însă, în situația aceasta în speță nu are o relevanță juridică dacă aceste norme au fost sau n-au fost emise și există, evident, o mare probabilitate ca ele să fie emise.

De asemenea, pe reprezentanții Executivului îi rog să vină întotdeauna pregătiți, să discute despre actele normative care se află pe ordinea de zi, să știm toate detaliile, că se pun niște întrebări, fie că au relevanță, fie că n-au relevanță, inițiatorul trebuie să răspundă la întrebările puse. Întotdeauna.

Da. Domnul Brudașca.

Domnul Damian Brudașca:

Domnule președinte domnule și reprezentant al Ministerului de Finanțe,

Eu sunt puțin nedumerit în legătură cu această ordonanță. De vreme ce se vorbește despre obligativitatea elaborării în termen de 10 zile a normelor de aplicare și dacă reprezentantul Ministerului Finanțelor nu știe acest lucru, cum considerăm efectele produse în absența normelor de aplicare? Le considerăm legale sau ilegale?

Și a doua întrebare: de ce nu suntem noi capabili să facem niște legi care să se aplice d-a capo bine, fără să mai fie nevoie pe deasupra legiuitorului cineva care întocmește norme de aplicare, care nu odată încalcă spiritul și litera actului normativ la care ele se referă și își permit și libertăți pe care nu le prevede actul normativ în discuție. Acestea sunt nedumeririle mele și în legătură cu ordonanța în speță și în general cu această creativitate colaterală actului de elaborare a legilor.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Da, aveți dreptate. Este o întrebare pe care trebuie să ne-o punem noi înșine, pentru că noi suntem autoritatea legiuitoare în acest stat și să facem odată o dezbatere asupra acestei probleme.

Dacă aveți ceva de comentat?

Doamna Roxana Păun (consilier, Ministerul Finanțelor Publice):

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Cu permisiunea dumneavoastră, în termen de câteva minute, am să fiu în măsură să vă spun și Monitorul Oficial în care au fost publicate aceste norme despre care se face vorbire.

Vă mulțumesc.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Bine. Este vorba aici de art. 12. După aceste discuții și comentarii pe care le-am avut vă supun votului.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi contra? 1 vot contra.

Abțineri? Nu sunt abțineri. Adoptat.

Ordonanța. Sunt obiecții în totalitatea ei? Nu sunt. Adoptat.

Articolul unic, așa cum ni se prezintă aici în raport modificarea.

Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Urmează să fie supusă votului într-o ședință specială de vot.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 19 martie 2024, 10:15
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro