Nini Săpunaru
Nini Săpunaru
Ședința Camerei Deputaților din 4 mai 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.71/14-05-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
06-02-2023
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 04-05-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 4 mai 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.63 Nini Săpunaru - declarație politică intitulată "Politica ministrului Berceanu: transferă altuia ce poți face tu!";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Nini Săpunaru:

"Politica ministrului Berceanu: transferă altuia ce poți face tu!"

Nu este nevoie de multe exemple pentru a descrie imaginea situației grave din domeniul transporturilor, deoarece toți românii umblă pe drumurile din România, circulă cu trenurile din România și se confruntă la fiecare deplasare cu starea degradantă a drumurilor sau condițiile proaste pe care le oferă transportul pe căile ferate, fie în termeni de lipsă a confortului, fie în ceea ce privește durata foarte lungă de timp necesară pentru a ajunge la destinație.

Cât privește drumurile României, starea lor se agravează pe zi ce trece, iar lipsa de reacție a autorităților este cu atât mai neînțeleasă cu cât dezvoltarea rețelei de drumuri și modernizarea celor existente au fost în multiple rânduri declarate a fi priorități guvernamentale. În prezent, însă, situația e atât de gravă că pune în pericol dezvoltarea României pe următorii 10 -15 ani, amenințând să blocheze dezvoltarea economică și așa frânată de recesiune și lipsa unor măsuri active de redresare a economiei.

Or, în condițiile în care transportul rutier este în prezent motorul principal pentru numeroase activități economice, te-ai aștepta ca Guvernul să adopte măsurile necesare privind îmbunătățirea infrastructurii existente și construirea în regim de urgență a unei rețele de autostrăzi în România. Din păcate însă nimic din toate aceste așteptări nu își regăsesc corespondent în realitatea pe care ne-o furnizează Ministerul Transporturilor, sub conducerea ministrului Radu Berceanu.

Recent, Ministerul Transporturilor a mai abandonat un proiect de autostradă. Denumit și Autostrada Zăpezii, tronsonul Comarnic-Brașov a fost cel mai lăudat contract de concesiune public-privat și ar fi trebuit să rezolve problema traficului de pe DN1, reprezentând totodată un segment important al autostrăzii care ar trebui să lege Bucureștiul de Budapesta. Retragerea din acest contract a companiei câștigătoare este cu atât mai dificilă de înțeles cu cât același consorțiu, Vinci-Aktor, construiește în Muntenegru o autostradă în condiții geografice similare, dar mai lungă și la un preț mult mai mic decât cel ofertat la noi.

După ce a rezolvat problema autostrăzilor, îngropându-le definitiv, ministrul Radu Berceanu pare a fi decis să rezolve, cu aceeași eficiență, și starea gravă a drumurilor naționale, care la finalul perioadei de iarnă s-au umplut de gropi.

Ultima găselniță către care s-au orientat decidenții din minister este declasificarea drumurilor naționale în drumuri județene și trecerea, în acest mod, a responsabilității privind reparațiile acestora în sarcina Consiliilor județene. Un exemplu în acest sens îl reprezintă drumurile naționale DN 2N Martinești-Bogza-Caiata-Dumbrăveni-Dumitrești-Jitia și DN 2R Jitia-Vintileasa-Bahnele, din județul Vrancea, care se pare că urmează a fi transformate prin HG în drumuri județene.

O astfel de decizie nu va produce în mod evident niciun efect pozitiv, atâta timp cât Consiliile județene nu au prevăzute în bugetul pentru anul 2010 sume pentru reabilitarea sau modernizarea a noi sectoare de drum. Însă acest aspect nu pare a fi de interes pentru Ministrul Transporturilor, care își conduce activitatea după principii total străine de noțiuni precum interesul cetățeanului sau eficiența deciziilor luate.

E o situație neînțeleasă, din care nu rezultă decât un șir lung de întrebări:

  • Domnule Berceanu, ce căutați la Ministerul Transporturilor din moment ce drumurile acestei țări nu reprezintă o prioritate pentru dumneavoastră?
  • Care este adevărata prioritate a mandatului dumneavoastră, pentru că știm deja, autostrăzile și repararea gropilor din asfalt nu se califică la acest statut, așa cum ați declarat public în nenumărate rânduri?
  • Până când va trebui să plătim facturile pentru reparația mașinilor care se strică din cauza gropilor din asfalt, fără ca structurile pe care le aveți în subordine să ia măsurile necesare eliminării acestor probleme?
  • Și dacă astfel de subiecte nu le considerați a fi suficient de urgente, de ce vă încăpățânați să stați la șefia acestui minister și să blocați astfel orice proiect menit să rezolve, măcar parțial, problemele din trafic?

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 7 februarie 2023, 2:56
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro