Plen
Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 7 iunie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.94/17-06-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-07-2024
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2024 2023 2022
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 07-06-2010 Versiunea pentru printare

Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 7 iunie 2010

  Aprobarea ordinii de zi și a programului de lucru.

Ședința a început la ora 17,40.

Lucrările au fost conduse de doamna deputat Roberta Alma Anastase, președintele Camerei Deputaților, asistată de domnul deputat Sever Voinescu-Cotoi, secretar al Camerei Deputaților, și domnul senator Gheorghe David, secretar al Senatului.

Din prezidiu a făcut parte domnul Mircea-Dan Geoană, președintele Senatului.

*

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule prim-ministru,

Doamnelor și domnilor miniștri,

Doamnelor și domnilor senatori și deputați,

Declar deschisă cea de-a doua ședință comună de astăzi a Camerei Deputaților și Senatului.

La această ședință, din totalul de 471 de deputați și senatori, și-au înregistrat prezenta 430, fiind absenți 41. Prin urmare, cvorumul legal este îndeplinit.

Proiectul ordinii de zi și proiectul programului de lucru stabilite de Birourile permanente ale celor două Camere, cu participarea liderilor grupurilor parlamentare, au fost distribuite.

Dacă sunt observații în legătură cu ordinea de zi?

Dacă nu sunt, vă supun la vot ordinea de zi.

Voturi pentru? 211 voturi pentru.

Voturi împotrivă? 102.

Abțineri? Nu sunt.

Vă mulțumesc.

Cu majoritate de voturi, ordinea de zi a fost aprobată.

Dacă în legătură cu programul de lucru sunt observații? Nu sunt observații.

Vă supun la vot programul de lucru.

Voturi pentru? 240.

Voturi împotrivă? 68.

Abțineri? Nu sunt.

Prin urmare, programul de lucru a fost aprobat cu majoritate de voturi.

 
Angajarea răspunderii Guvernului asupra Proiectului de Lege privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor.

La primul punct al ordinii de zi, avem angajarea răspunderii Guvernului asupra Proiectului de Lege privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor.

Proiectul de lege a fost depus la Parlament, la data de 31 mai 2010.

Birourile permanente ale celor două Camere, cu participarea liderilor grupurilor parlamentare, în ședința din 2 iunie 2010, în conformitate cu prevederile constituționale, au stabilit perioada pentru depunerea amendamentelor începând cu ziua de miercuri, 2 iunie și până vineri, 4 iunie, la ora 20, precum și transmiterea acestora la Guvern, urmând ca Executivul să hotărască asupra amendamentelor și să prezinte Parlamentului proiectul de lege asupra căruia își angajează răspunderea.

Îl invit la tribună pe primul-ministru al României, domnul Emil Boc, pentru prezentarea proiectului de lege.

Domnule prim-ministru, vă rog.

 

Domnul Emil Boc (prim-ministrul României):

Doamnă președinte al Camerei Deputaților,

Domnule președinte al Senatului,

Doamnelor și domnilor senatori și deputați,

Dragi colegi, membri ai Cabinetului,

Doamnelor și domnilor,

Guvernul urmează să-și angajeze răspunderea asupra Proiectului de Lege privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor.

Din start, aș vrea să fac precizarea că acest proiect de lege asupra căruia Guvernul își angajează răspunderea, nu este un proiect de lege care să vizeze austeritatea, ci este un proiect de lege care vizează eliminarea privilegiilor și a pensiilor de lux din România.

Argumentația pentru angajarea răspunderii asupra unui asemenea proiect este următoarea: nu poți să reduci salarii și pensii mici în România și să menții pensii de lux privilegiate care nu au la bază principiul contributivității. Vreau să fiu, iarăși, foarte clar aici. Nu avem nimic împotriva niciunei categorii sociale. Nimeni nu este vinovat, ca și categorie socială, că astăzi beneficiază de o pensie specială sau de lux. Ele sunt în baza legilor în vigoare.

Problema este că actualul sistem de pensii nu le mai poate susține. Problema este că România azi nu-și mai poate permite pensii de lux. Problema este că România nu-și mai poate permite privilegii. Problema este că trebuie să avem un numitor comun - acela al contributivității, atunci când vorbim de acordarea pensiilor în România.

Prin acest proiect de lege, se restabilește dreptatea în sistemul de pensii, se impune principiul contributivității și, așa cum am spus, se elimină pensiile de lux. Prin pensii de lux înțeleg acele pensii care au fost acordate în baza altor principii decât principiul contributivității, iar exemplul cel mai simplu pentru cetățenii români, ca să-l înțeleagă, este acela potrivit căruia dacă pentru marea majoritate a românilor pensia pe care o primește este în funcție de contribuție, pentru unii, pensia este rezultatul veniturilor în proporție de 80 % din ultima lună.

Astfel, dacă cineva, în ultima lună, a reușit să-și includă în venituri salariul, sporuri de tot felul, de 100 de milioane de lei vechi, el va primi o pensie și primește o pensie de 80 de milioane de lei vechi, 80 % din 100 de milioane, în timp ce el a contribuit la bugetul de asigurări sociale doar pentru 20 de milioane de lei vechi.

Diferența de la 20 de milioane de lei vechi, cât i se cuvine, până la 80 de milioane, cât primește în mână, o plătește statul în fiecare lună de la bugetul de stat.

În privința unor cazuri concrete de acest fel, pot să vă menționez faptul că, de exemplu, o persoană care astăzi primește în mână 20531 de lei, adică 200 de milioane, în mod normal, după contribuție, ar trebui să aibă o pensie de 24 de milioane de lei vechi. Diferența de la 24 de milioane la 200 de milioane o punem noi, bugetarii, o punem noi, cetățenii acestei țări, care susținem prin impozite și taxe bugetul de stat. Și exemplele, evident, ar putea continua.

În acest moment, datorită acestei modalități, raportul dintre cea mai mică și cea mai mare pensie în România este de 1 la 100. 350 de lei cea mai mică pensie, 37000 de lei, adică 370 de milioane de lei vechi cea mai mare pensie în sistemul public din România.

Prin ceea ce noi propunem prin acest proiect de lege, vedeți, în paralel cu cel pe care l-am prezentat anterior, de măsuri de austeritate, încercăm și pe această cale să corectăm derapajele din sistemul de pensii. Iar cei pe care astăzi i-am văzut în opoziție, lideri de partid, ce plâng pe umerii pensionarilor, că li se reduc pensiile, i-am văzut mari susținători ai pensiilor de lux și ai demiterii Guvernului prin moțiune de cenzură pe acest proiect de lege, că se dorește eliminarea pensiilor de lux.

Trebuie să se stabilească și trebuie să se lămurească acei lideri politici ce doresc: menținerea pensiilor de lux sau măsurile de austeritate, în raport cu care s-au declarat împotrivă, pentru că, din acest punct de vedere, altă alternativă nu există.

Acest proiect de lege va conduce la recalcularea pensiilor speciale. Așa cum am declarat public de mai multe ori, în cazul pensiilor militare, din recalcularea lor pe baza procedurii prevăzute de această lege, pensiile, care sunt până în 3000 de lei vechi, nu vor fi afectate în urma recalculării. Și e vorba de marea majoritate a pensiilor. Celelalte pensii mai mari, evident că vor suferi o scădere în cadrul pensiilor militare, la care m-am referit.

Dar, pe de altă parte, în cadrul pensiilor speciale, numai din recalcularea a 8236 de pensii - repet 8236 de pensii - vreau să știți că se face o economie la bugetul de stat cu care ar putea fi plătite lunar 60 de mii de pensii medii. Deci, încă o dată, repet: cu pensiile de lux peste nivelul contribuției la 8236 de persoane, cu banii de la bugetul de stat puși în pus peste nivelul contribuției, se pot plăti 60 de mii de pensii medii în România, într-o lună.

De aceea, acest lucru trebuie făcut de a corecta aceste derapaje din sistemul de pensii, care, repet, nu mai pot fi menținute, mai ales acum, în condițiile în care ați văzut în ce situație ne aflăm, a menține luxul ar însemna, într-adevăr, o formă de dispreț la adresa acelora care au pensii mici în momentul de față în România și diminuate temporar datorită condițiilor economice despre care am vorbit.

De asemenea, acest proiect de lege mai are o prevedere: reglementează pensiile de invaliditate, unde, după cum știți, numărul acestora s-a triplat în șase ani de zile, iar proiectul de lege prevede ca, într-un an de zile, aceste pensii de invaliditate să fie reverificate, iar cei care nu sunt într-o asemenea situație, să nu mai beneficieze de pensie de invaliditate și să suporte rigorile legii. Pentru că nu se poate ca, în unele județe din România, o treime din pensionari să fie cu pensii de invaliditate. Adică înseamnă că aici poarta abuzului a fost larg deschisă, iar o asemenea modalitate de lucru nu mai poate fi tolerată și deja Ministerul Muncii a declanșat controlul și în maxim un an de zile va finaliza reverificarea acestor pensii de invaliditate, care nu au acoperire în realitate.

Dorința noastră este ca, cei care cu adevărat sunt în pensii de boală, de invaliditate, să primească pensia cuvenită, dar cei care prin pile sau prin alte modalități au intrat într-un asemenea sistem, să fie trimiși la muncă, pentru că actualul sistem de pensii nu mai poate fi susținut în asemenea condiții.

În încheiere, doamnelor și domnilor, acest proiect de lege, așa cum am spus, nu este un proiect de lege care să vizeze austeritatea, ci unul care să instaleze dreptatea în sistemul de pensii prin eliminarea pensiilor de lux și, în aceste condiții, Guvernul, în baza art. 114 din Constituție, își angajează răspunderea pe proiectul de Lege privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor.

Vă mulțumesc. (Aplauze din partea Grupului parlamentar al PDL.)

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și noi vă mulțumim, domnule prim-ministru.

Doamnelor și domnilor deputați și senatori,

Urmare prezentării proiectului de Lege privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, pentru care Guvernul și-a asumat răspunderea, poate fi depusă moțiune de cenzură în termen de trei zile de la prezentare, potrivit art. 114 alin. (2) din Constituție.

Cu aceasta am încheiat primul punct al ordinii de zi din cea de-a doua ședință comună a celor două Camere.

 
Dezbaterea și adoptarea Proiectului de Lege pentru aprobarea contului general anual de execuție a bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2007 precum și a contului general anual de execuție a bugetului asigurărilor pentru șomaj pe anul 2007.

Trecem la punctul 2 al ordinii de zi: Proiectul de Lege pentru aprobarea contului general anual de execuție a bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2007, precum și a contului general anual de execuție a bugetului asigurărilor pentru șomaj pe anul 2007.

Vă reamintesc că în ședința comună din 20 aprilie 2010 au fost prezentate proiectul de lege, raportul public al Curții de Conturi, precum și raportul comun al Comisiilor pentru buget. De asemenea, au avut loc dezbaterile generale.

În ședința de astăzi, procedăm la dezbaterea pe articole și apoi votul final asupra acestui proiect de lege.

Titlul proiectului de act normativ: "Proiectul de Lege pentru aprobarea contului general anual de execuție a bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2007, precum și a contului general anual de execuție a bugetului asigurărilor pentru șomaj pe anul 2007".

Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La Secțiunea I dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptat.

La Secțiunea a 2-a, titlul: "Motivul emiterii actului normativ".

Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La Secțiunea a 3-a, observații? Nu sunt. Adoptat.

Secțiunea a 4-a, observații? Nu sunt. Adoptat.

Secțiunea a 5-a, observații? Nu sunt. Adoptat.

Secțiunea a 6-a, observații? Nu sunt. Adoptat.

Secțiunea a 7-a, observații? Nu sunt. Adoptat.

Secțiunea a 8-a, observații? Nu sunt. Adoptat.

Cu aceasta, am epuizat dezbaterea pe articole și vă supun la vot proiectul de lege în ansamblul său.

Voturi pentru? 313 voturi pentru.

Voturi împotrivă?

Le atrag atenția colegilor noștri că o parte dintre ei au ridicat mâna și la voturi pentru și la voturi împotrivă, drept care dați-mi voie să mai adresez încă o dată întrebarea.

Voturi pentru? 211.

Voturi împotrivă? 102.

Abțineri? Două abțineri.

Vă mulțumesc. A fost adoptat.

Dezbaterea și adoptarea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.100/2009 pentru abrogarea alin.(8) al art.19 din Ordonanța Guvernului nr.19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009.

Trecem la următorul proiect de lege, Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.100/2009 pentru abrogarea alin.(8) al art.19 din Ordonanța Guvernului nr.19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009.

De altfel, aș vrea să invit comisia pentru a prezenta rapoartele. Propunerea făcută de colegii mei de la stafful tehnic este aceea ca pentru punctele 3, 4 și 5 să avem o singură prezentare din partea comisiei, dezbaterea să fie comună și apoi, evident, dezbaterea pe articole să se facă pe fiecare proiect.

Dacă sunteți de acord cu această procedură? Voturi pentru? 212 voturi.

Voturi împotrivă? 98.

Abțineri? Nu sunt.

Vă mulțumesc.

Am să invit președintele Comisiei pentru buget, domnul Ariton, pentru a prezenta rapoartele. Vă rog.

 

Domnul Ion Ariton:

Mulțumesc, doamna președinte.

Dragi colegi,

Comisiile economice, industrii și servicii reunite, sesizate, au transmis aviz favorabil fără amendamente.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul de ordonanță de urgență a Guvernului și, întrunite în ședință comună, membrii celor două comisii, după încheierea dezbaterilor asupra proiectului de lege, au hotărât, cu majoritate de voturi, să adopte raport de admitere.

Legea face parte din categoria legilor ordinare.

Este primul raport la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 100/2009 pentru abrogarea alin.(8) al art.19 din Ordonanța Guvernului nr.19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009.

 
Dezbaterea și adoptarea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 20/2009 cu privire la rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2009.

Cel de-al doilea raport la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 20/2009 cu privire la rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2009.

Consiliul Legislativ și Consiliul Economic și Social au avizat favorabil proiectul de lege.

În ședința comună, după încheierea dezbaterilor asupra proiectului de lege, membrii comisiilor au hotărât, cu majoritate de voturi, întocmirea unui raport de admitere fără amendamente.

În raport cu obiectul de reglementare, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Dezbaterea și adoptarea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009.

Și al treilea raport la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009.

Comisiile de specialitate ale Parlamentului, sesizate, au transmis avize favorabile, fără amendamente.

Consiliul Legislativ și Consiliul Economic și Social au avizat favorabil proiectul de ordonanță a Guvernului.

Membrii celor două comisii, după încheierea dezbaterilor asupra proiectului de lege, au hotărât, cu majoritate de voturi să adopte raport de admitere cu amendamente respinse, cele prezentate în anexă.

Obiectul de reglementare, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc, doamna președinte.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu. Dacă există intervenții în cadrul dezbaterilor generale? Nu sunt.

Atunci intrăm în dezbaterea pe articole.

La primul: Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 100/2009 pentru abrogarea alin.(8) al art.19 din Ordonanța Guvernului nr.19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009.

Dacă sunt observații la titlu? Nu.

Articolul unic al ordonanței. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

Vă supun la vot întregul proiect.

Voturi pentru? 203.

Voturi împotrivă? 98.

Abțineri? Două abțineri.

Vă mulțumesc.

Proiectul a fost adoptat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 20/2009 cu privire la rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2009.

Dacă sunt observații la titlu? Nu sunt. Adoptat.

La art. 1, dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

Art. 2, observații? Nu sunt. Adoptat.

Art. 3, observații? Nu sunt. Adoptat.

Art. 4, observații? Nu sunt. Adoptat.

Art. 5, observații? Nu sunt. Adoptat.

Art. 6, observații? Nu sunt. Adoptat.

Art. 7, observații? Nu sunt. Adoptat.

Și art. 8, dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

Vă supun la vot Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 20/2009 cu privire la rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2009.

Voturi pentru? 198.

Voturi împotrivă? 83.

Abțineri? Nu sunt.

Discutăm acum Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009.

Dacă sunt observații la titlu? Nu sunt.

La art. 1, dacă sunt observații? Nu sunt.

La art. 2, observații? Nu sunt.

Art.3? Nu sunt observații. Adoptat.

Art.4? Nu sunt observații. Adoptat.

Art.5? Nu sunt observații. Adoptat.

Art.6? Nu sunt observații. Adoptat.

Art.7? De asemenea, nu sunt observații. Adoptat.

Art.8? Nu sunt observații. Adoptat.

Art.9? Nu sunt observații. Adoptat.

Art.10? Nu sunt observații. Adoptat.

Art.11, observații? Nu sunt. Adoptat.

Art.12? Nu sunt observații. Adoptat.

Art.13? Nu sunt observații. Adoptat.

Art.14? De asemenea, nu sunt observații. Adoptat.

Art.15? Nu sunt observații. Adoptat.

Art.16? Nu sunt observații. Adoptat.

Art.17? Nu sunt observații. Adoptat.

Art.18, observații? Nu sunt. Adoptat.

Art.19? Nu sunt observații. Adoptat.

De la art.20 la art.30, dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

De la art.31 la art.36, dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

La art.37, dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

Art.38, observații? Nu sunt. Adoptat.

La Anexa nr.1, dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptată.

Anexa nr.2, observații? Nu sunt. Adoptată.

Anexa nr.3, dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptată.

La celelalte anexe, dacă mai sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Vă supun la vot acest proiect de lege.

Voturi pentru? 183.

Voturi împotrivă? 81.

Este lege ordinară.

Abțineri? Nu sunt.

A fost adoptat.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea alin.(1) al art.16 din Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2009, nr. 19/2009. (adoptată propunerea de respingere formulată de comisii).

Propunerea legislativă pentru modificarea alin.(1) al art.16 din Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2009, nr. 19/2009.

Inițiatorul nu dorește să ia cuvântul.

Prin raportul comisiei se propune respingerea.

În astfel de situație vă supun la vot propunerea comisiei de respingere a propunerii legislative.

Voturi pentru? 178.

Voturi împotrivă? 73.

Abțineri? O abținere.

Vă mulțumesc mult. Propunerea legislativă a fost respinsă.

Numirea a doi membri (un senator și un deputat) ai Comisiei de Evaluare a Activității Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor; Numirea unui membru în Comitetul pentru finanțe publice locale. (amânarea procedurilor)

Trecem la punctele 7 și 8 ale ordinii de zi, ultimele, de altfel, de pe această ordine de zi. Avem numirea a doi membri, un senator și un deputat, membri ai Comisiei de evaluare a activității Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor și numirea unui membru în Comitetul pentru finanțele publice locale.

Votul pentru numiri este secret și este exercită prin buletine de vot.

Domnule Toader, doamna Aura Vasile, o să vă rog să luați o decizie.

 

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumesc, doamna președinte.

Cred că este suficient să vă aruncați o privire în sală pentru a putea să constatăm că nu putem să dăm acest vot. Cred că ar fi fost important să începem cu acest lucru și, fiind obișnuiți deja cu tactica unui anumit partid, eu vă rog să suspendați ședința din lipsă de cvorum.

Vom da altă dată votul.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Să știți că nu a fost tactica unui anumit partid, a fost ordinea de zi propusă și aprobată de cele două Birouri. Asta pentru a încerca să apăr PSD-ul în această situație.

 
 

Doamna Aurelia Vasile:

Doamnă președinte,

Mulțumim pentru interesul pe care-l arătați, mulțumim că ne apărați. Cred că este obligatoriu să ne apărați și pe noi și pe UDMR și PD-ul și PNL-ul, pentru că sunteți șefa acestei instituții, iar felul în care dumneavoastră vă manifestați, face bine Parlamentului sau nu. De aceea, cred că trebuie să fiți egală față de toate grupurile parlamentare.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

 
 

Doamna Aurelia Vasile:

Și să respectați întocmai Constituția și Regulamentul Camerei.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dragi colegi,

Vă propun să oprim ședința aici și să amânăm cele două puncte de pe ordinea de zi pentru ședința următoare.

Dacă sunteți de acord cu această propunere?

Voturi pentru?

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Vă mulțumesc și ne revedem mâine dimineață; de la 8,30 sunt declarații politice, la ora 10,00 plen - pentru Camera Deputaților.

 
 

Lucrările ședinței s-au încheiat la ora 18,13.

 
     

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 21 iulie 2024, 10:24
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro