Domnul Ion Stan: "Traian Băsescu și reforma sănătății: între ciocanul și nicovala mafiei transnaționale a fraudării asigurărilor de sănătate" Prin 1998, un raport al directorului FBI, iar mai apoi un discurs al președintelui american atrăgeau atenția Congresului SUA că fraudarea sistemului asigurărilor de sănătate și rețelele internaționale ale mafiei medicamentelor amenință securitatea socială a națiunii. Peste câțiva ani, urmare a puternicului lobby al ambasadorului SUA la București, tentaculele transnaționalelor medicamentelor înlănțuiesc și România, al cărei prim-ministru face declarații de susținere a pătrunderii lor pe piața românească, iar menționatul ambasador trece, suspect de repede, de la critica guvernului ineficient în lupta împotriva corupției la un laudatio, tot atât de suspect, al receptivității aceluiași guvern față de giganții mondiali ai industriei farmaceutice, de aparatură și servicii medicale. Gestul Guvernului român nu rămâne nerecompensat. Doamnelor din high life-ul politic de pe malurile Dâmboviței le sunt rezervate rețelele naționale de distribuție a medicamentelor și fiecare "mare doamnă" patronează, la vedere sau nu, câte o rețea. Ceea ce mai rămăsese din trecutul industriei farmaceutice se risipește ca prin farmec, se aude ceva și despre niscaiva afaceri de spionaj în jurul unor cercetări și al unor rețete de fabricație, apoi afacerilor pe seama sănătății, a vieții sau morții noastre, având "osiile" bine unse, nu le scârțâie o vreme nicio roată. Cât de ieftin ne-au vândut! A se citi "trădat". Străinii care vin în România privesc, nu le vine să creadă și se întreabă ce s-a întâmplat cu noi, ce mari nenorociri galactice ne-au lovit de am ajuns o țară cu orașele împânzite de farmacii? O mică reformă a sănătății a recalificat medicii în scribi. Ca să asigure deverul farmaciilor, medicii de familie nu mai prididesc să prescrie rețete. Necompensate, compensate, compensate parțial și, excepțional, gratuite. Toate în cel puțin două exemplare, unele și în trei. Pe formulare diferite, roșii, verzi, portocalii și albe. În coduri și chei pentru un sistem informatic mofturos, dar al dracului de scump, incomplet și nefuncțional. Dar imposibil de controlat. Un timp, medicilor de familie le-a mers prost, apoi au început să se descurce, iar temerarilor în a prescrie rețete și morților nu le pică salarii mizere, ci le-au curs și câștiguri de peste 2.000 de euro/lună. Totul este posibil numai și numai în buna conivență cu mafia producătorilor și distribuitorilor de medicamente. A mafiei care, urmare a haosului indus cu binecuvântarea miniștrilor sănătății, a impus prescrierea a până la șapte-zece medicamente în loc de trei, generând pacienților cronici noi suferințe, din categoria celor hepatice și gastrice. Alte boli, alte medicamente. Alți bani. Aceiași profitori. Înalți funcționari publici, începând de la Administrația Prezidențială și Parlament, continuând la Guvern și agențiile sale de specialitate, pușculițele partidelor politice, câini de pază ai "democrației", companii de publicitate, fundații așa-zis caritabile sunt cu toții, dar nu numai aceștia, conectați la sorburile nesățioase care secătuiesc bugetul Casei Naționale a Asigurărilor de Sănătate. Ochii și urechile secrete ale statului, de voie, de nevoie, mai ridică câte un colț al vălului de ceață. Atât cât să nu provoace un prea mare deranj viesparului în care s-au prins și ele, prin ramificațiile propriilor rețele și oameni scăpați controlului. Fiindcă trebuiau să scape. Ciordeala, inclusiv cea a statului, din bugetele asigurărilor sociale este un nărav mai vechi. Au practicat-o și acoperit-o mai toate guvernele. Prim-miniștrii "legaliști" au încercat să-și acopere ciordelile cu legi de reformare a asigurărilor sociale. Așa s-a făcut că ne-au anesteziat cu câte o reformă la fiecare patru ani. Noua tentativă de reformă a asigurărilor de sănătate, căci bugetul acestora este miza, și nu sănătatea națiunii, a picat într-un moment rău ales - anul electoral - și cu mijlocul nepotrivit - agentul de influență în însăși persoana președintelui republicii. Același agent de influență ca și în cazul aurului de la Roșia Montană. Ambele operațiuni de influență asumate de un agent de propagandă și influență de cel mai înalt nivel posibil demonstrează cât de mare este presiunea asupra Cotrocenilor, cam de ce factură sunt unii dintre oamenii președintelui, de unde pot veni comenzile și de ce nu le poate rezista primul cetățean al țării. Se încearcă diversiunea că președintele și primul-ministru ar fi fost induși în eroare și nu ar fi cunoscut că proiectul legii sănătății este expresia intereselor autohtone și străine care au și pus ochii pe spațiile imobiliare ale spitalelor și elaborat statutele viitoarelor fundații care se vor înfrupta din infrastructura rețelei de sănătate pe care Traian Băsescu le-a promis-o. Inclusiv prin declarații publice, făcute în țară, dar și în străinătate. Se spune că Băsescu și Boc nu ar fi fost corect informați și nu ar cunoaște că 40 de firme ale clientelei lor politice au lansat deja investiții de multe sute de milioane pentru achiziționarea unui prim lot de 1.200 de ambulanțe. Se aruncă în spațiul public dezinformarea că Traian Băsescu nu ar fi știut de bătălia pe cadavrul sistemului de sănătate al poporului român, dintre cartelurile internaționale ale asigurătorilor de sănătate, iar legea pentru a cărei susținere s-a mai compromis politic, moral și infracțional încă o dată (dar ce mai contează?!), urma să fie pretextul legitimării jafului bugetului sănătății, pentru a nu mai fi atât de flagrante abuzurile și ilegalitățile. Ochii și urechile statului, în loc să-și facă cu onestitate datoria, adică să tragă semnalul de avarie și să oprească, pe motiv de pericol de deraiere a democrației, caruselul înaltei corupții politice instituționalizate, se joacă de-a rebeliunea cu câteva sute de demonstranți adunați în fața Palatului Președinției și în Piața Universității, ca să apere democrația. Un simulacru de raport operativ din "teatrul de operațiuni" publicat în "President Daily Brief" (am numit "Evenimentul zilei") releva cât de retardată este instrucția filorilor respectivului serviciu secret și cât de nătângi le pot fi șefii care și-au scos la deconspirare gratuită agenții aciuați prin redacțiile a vreo trei televiziuni, care au terorizat telespectatorii cu interogatoriile publice și procesele de intenții, de cel mai pur gen al poliției politice, lansate împotriva participanților la manifestațiile de stradă. Acelea care l-au legitimat și relegitimat și pe Traian Băsescu. Cu sau fără autorizația primăriei. O spicheriță rebranduită în demna urmașă a Anei Pauker și a acuzatorului public Alexandra Sidorovici ne-a spus că ea "deține informații" cum că cei ieșiți în stradă etc. Știm noi prea bine ce instituții, "piloni" de discutabilă rezistență ai dictaturilor, folosesc această formulă introductivă, cu valoare de adevăr absolut: "deținem informații". Dacă așa lucrează inteligențele acoperite ale serviciilor secrete, ne cerem taxele și impozitele înapoi. Cu dobânda și penalități de nepotrivită utilizare. Este evidentă marea manipulare a acestui scandal, chiar din start. Nimeni nu a citit, darmite să fi studiat legea sămânță a dihoniei naționale. Toți s-au întrecut în a o comenta, după texte date, după ureche și la cacealma. În toată dezbaterea furibundă nu s-a apelat la argumente din conținutul hulitei legi, ea fiind respinsă in corpore și în necunoștință de prevederile ei. Sau, dimpotrivă, au citit-o și ori nu le vine să creadă, ori le este frică să o pună în lumina adevărului. De ce atâta înverșunare? De teama practicilor totalitare ale statului mafiot. Din convingerea că Traian Băsescu nu iese la rampă să anunțe ceva bun. Dimpotrivă, Traian Băsescu este deja asociat mentalului colectiv cu Casandra, prevestitoarea tuturor nenorocirilor. Și cum nu avem nevoie de conducători care să ne deoache, iar faptele lor numai de bine nu sunt prevestitoare, singurul bine pe care, totuși, ni-l mai pot face este să ne salute cu "Adio, noi plecăm!".
|