Domnul Ionuț-Marian Stroe: "Aeroportul Internațional Craiova trebuie să devină o prioritate a Guvernului" Nu mai departe de acum două săptămâni un top deloc măgulitor plasa Oltenia printre cele mai sărace regiuni din Europa. Situația s-ar putea schimba radical dacă această regiune ar primi măcar câteva impulsuri semnificative anual de la Guvern în locul ignorării complete de care "se bucură" în prezent. Iar un bun punct de pornire ar fi introducerea Aeroportului din Craiova pe o listă de priorități investiționale ale Ministerului Transporturilor. Săptămâna trecută a avut loc în Craiova o întrunire a Asociației Aeroporturilor din România și consider că semnalele de alarmă trase cu această ocazie merită să se facă auzite, prin intermediul Parlamentului României, la Guvern. Toți directorii de aeroporturi din țară au apreciat investițiile pe care Consiliul Județean Dolj le-a făcut la aeroport din forțe proprii în ultimii ani și văd un potențial mare de dezvoltare al acestuia. Însă eu cred că nu putem lăsa în cârca unui consiliu județean dezvoltarea unui aeroport internațional cu trafic intens. Eforturile ar trebui să fie susținute proporțional de Executivul de la București, cu atât mai mult cu cât în ultimii ani Oltenia, în general, și Doljul, în special, au fost ignorate de Guvern în ceea ce privește marea infrastructură. Este suficient să reamintesc aici doar dispariția proiectului drumului expres Craiova - Pitești. Cu această ocazie solicit public Ministerului Transporturilor să își îndrepte atenția spre Aeroportul din Craiova, întrucât dezvoltarea acestuia ține nu doar de un interes regional, ci și de unul național. Aeroportul Otopeni a devenit supraaglomerat odată cu preluarea zborurilor low-cost, iar dezvoltarea unui alt mare aeroport în sudul României ar fi de bun augur, inclusiv în acest context. Reamintesc și faptul că locuitorii din nordul Bulgariei și-au arătat interesul de a se deplasa spre Craiova pentru curse cu avionul, întrucât aceasta este mai aproape de ei decât Sofia. O astfel de investiție ar avea drept consecință un boom economic în zonă și ar contribui inclusiv la dezvoltarea turismului, zona de nord a Olteniei fiind cu siguranță un punct de atracție ce în prezent este prea puțin exploatat. Îmi reafirm solicitarea lansată Ministerului Transporturilor de a-și îndrepta atenția spre Aeroportul din Craiova, în speranța că sud-vestul României nu va mai fi singura regiune din țară vitregită de astfel de investiții în marea infrastructură.
|