Alin Silviu Trășculescu
Alin Silviu Trășculescu
Ședința Camerei Deputaților din 18 aprilie 2012
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.31/27-04-2012

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
29-11-2023
28-11-2023 (comună)
27-11-2023
22-11-2023
21-11-2023
20-11-2023
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2012 > 18-04-2012 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 18 aprilie 2012

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.24 Alin Silviu Trășculescu - declarație politică intitulată "Își cunoaște consumatorul român drepturile?!";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Alin Silviu Trășculescu:

"Își cunoaște consumatorul român drepturile!?"

În anul 2011 circa 51.245 de reclamații au ajuns la Agenția Națională pentru Protecția Consumatorilor, pentru diferite motive, unele mai reale, altele mai puțin fundamentate.

Cu toate acestea, trebuie să preluăm acest aspect ca fiind un lucru destul de bun, pentru că românul a învățat că are și drepturi și că se poate apăra de abuzurile ce pot apărea pe piață.

Cele mai multe reclamații se referă la serviciile de telefonie mobilă, la credite sau dobânzile practicate de bănci, la servicii și produse alimentare, fiecare dintre aceste sesizări fiind soluționate de către instituțiile abilitate.

Nu pot să nu afirm că mă bucură faptul că instituțiile guvernamentale sunt din ce în ce mai active în ceea ce privește protejarea consumatorului român, pentru că în ultimii ani, românii sunt conștienți de drepturile pe care le au, dar și de pârghiile de care dispun, având astfel cadrul legal și instituțional care să le asigure un nivel ridicat de protecție.

Nu trebuie să uităm că, atâta timp cât legislația europeană este implementată și în România, consumatorul român are aceleași drepturi ca orice consumator european, dar anumite studii arată că totuși majoritatea consumatorilor sunt vulnerabili și încă nu își cunosc toate drepturile atunci când se confruntă cu anumite situații, dar aici nu este numai vina lor. Aceștia nu sunt bine informați, educați și protejați și de aceea multe firme profită din plin de atitudinea îngăduitoare a consumatorului, reușind să rămână pe piață fără probleme.

Dacă se va continua, prin mai multe modalități de informare și educare, în ceea ce privește drepturile pe care aceștia le au, românii vor putea face deosebirea dintre un serviciu sau un produs bun față de unul de calitate îndoielnică, care să îi pună sănătatea în pericol, dar ar putea descuraja toate practicile incorecte pe care unele societăți comerciale le folosesc.

Trebuie să avem o mai bună viziune de ansamblu a drepturilor de care beneficiem, însă trebuie să știm să le și valorificăm la maximum, prin mijloacele pe care le avem la dispoziție, iar politicile de protecție a consumatorului să vizeze un nivel egal de siguranță și protecție, să dea mai multă putere consumatorului, crescând astfel calitatea serviciilor și a bunurilor pe care aceștia le achiziționează.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 2 decembrie 2023, 20:53
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro