Domnul Cornel Itu: "Clasa 0" Ministerul învățământului își continuă nestingherit activitatea experimentală potrivit proverbului "El învață barberia pe capul tău" și perseverează pe drumul așezării carului în fața boilor. Cu alte cuvinte ne învață ceea ce nu știe nici el, ne pune în situații în care uneltele noastre, că să spun așa, nu sunt organizarea, metoda, știința, ci măria sa improvizația. Legea învățământului a fost adoptată. A discuta despre conținutul, caracterul și justețea ei în clipa de față este de prisos. Ne găsim în faza punerii ei în aplicare. Abia acum se vede cât de importantă ar fi fost dezbaterea ei temeinică, profesionistă și cât de dăunătoare este lipsa de experiență și superficialitatea cu care s-au tratat conținutul și posibilitățile de implementare a legii. totul începe cu înscrierea copiilor în clasa 0 sau clasa I, sau grupa pregătitoare de la grădiniță. Acest fapt elementar a dobândit proporții cosmice, cuprinde nici mai mult nici mai puțin decât 4 etape, care se întind pe o perioadă de 7 săptămâni, din 5 martie până în 18 mai! E de neexplicat și inacceptabilă o asemenea procedură greoaie de înscriere la școala de alfabetizare în fapt. Se pare că ne paște pericolul necesității adoptării unei alte legi, prin care să acordăm concediu părinților ca să-și poată înscrie odraslele la școală. Să zicem că am ajuns în 18 mai și copiii sunt înscriși. Deocamdată problemele sunt rezolvate, doar că nu avem programă, nu avem material didactic, nu avem cadre didactice de specialitate sau măcar absolvenți ai unor cursuri de inițiere, nu avem săli de clasă potrivite, ne lipsește mobilierul și chiar grupul igienico-sanitar potrivit vârstei copiilor. În momentul de față, când legea curge, procesul de înscriere a elevilor a început, problemele ridicate devin de strictă actualitate. Drept urmare e important să știm pașii următori pe care îi preconizează Ministerul Învățământului, strategia de urmat, astfel încât să fie înlăturate din start improvizațiile, măsurile pompieristice, care în niciun caz nu ne garantează o lege a învățământului funcțională, bună și cu perspective. Poate că noul ministru al învățământului nu suferă de metehnele predecesorului său și va reuși să mobilizeze forțele întregului minister pentru a găsi cele mai bune soluții de implementare a legii.
|