Plen
Ședința Camerei Deputaților din 18 aprilie 2012
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.31/27-04-2012

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
29-11-2023
28-11-2023 (comună)
27-11-2023
22-11-2023
21-11-2023
20-11-2023
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2012 > 18-04-2012 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 18 aprilie 2012

13. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.82/2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare (PL-x 701/2011). (amânat)
 
consultă fișa PL nr. 701/2011

 

Domnul Ioan Oltean:

  ................................................

9. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.82/2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare.

Ne aflăm în procedură de urgență.

Dacă din partea Guvernului se află cineva?

Domnul secretar de stat Liviu Bumbu.

Vă rog, domnule ministru, să prezentați poziția Guvernului.

Domnul Octavian Liviu Bumbu (secretar de stat, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale):

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.82/2011 modifică Legea îmbunătățirilor funciare nr.138/2004, care a fost inițiată în vederea soluționării problemelor din cadrul Administrației Naționale de Îmbunătățiri Funciare.

Nu o să precizez decât două modificări de substanță, respectiv se înființează Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare, în locul Administrației, și precizarea sursei de finanțare, respectiv introducerea taxei de îmbunătățiri funciare, denumită taxă IF, plătită de către beneficiarii terenurilor deținute în baza unui titlu valabil de proprietate.

Vă mulțumesc și vă rog să-l aprobați.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule ministru.

Din partea Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice, domnul ministru Valeriu Tabără.

Domnule ministru, aveți cuvântul.

Domnul Valeriu Tabără:

Stimați colegi,

Vă prezint raportul asupra Proiectului de Lege pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.82/2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare.

În conformitate cu prevederile art.95 și 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice a fost sesizată, spre dezbatere și avizare în fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.82/2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare.

La întocmirea raportului, comisia a avut în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ.

Proiectul de ordonanță are ca obiect de reglementare înființarea Agenției Naționale de Îmbunătățiri Funciare - instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, ca urmare a reorganizării Administrației Naționale de Îmbunătățiri Funciare, precum și stabilirea unor măsuri în domeniul activității de îmbunătățiri funciare.

Proiectul de Lege pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 82/2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare face parte din categoria legilor organice, potrivit art.73 din Constituția României, republicată.

La lucrările comisiei au fost prezenți 16 deputați, din totalul de 28 de membri ai comisiei.

Raportul comisiei a fost adoptat în unanimitate, în ședința din 3 aprilie 2012.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat, în ședința din 28 noiembrie 2011, în condițiile art.115 alin.(5), teza a III-a din Constituția României, republicată.

Proiectul de lege este de competența decizională a Camerei Deputaților.

În urma dezbaterilor, comisia propune admiterea, cu modificări și completări, a proiectului de lege.

Mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Domnule ministru, domnule deputat Tabără, vă rog să propuneți și timpii pentru dezbaterea acestui raport.

Domnul Valeriu Tabără:

5 minute.

Domnul Ioan Oltean:

5 minute.

Am să supun la vot, după ce aflăm poziția domnului deputat Márton Árpád, pentru că parcă văd că, din nou, avem o defecțiune.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule președinte,

În toate cele trei cazuri am intervenit pentru că sunt niște legi foarte importante, care vizează direct un segment foarte important din populație și este bine ca totul să fie regulamentar realizat.

De data asta, nu numai că avem de-a face cu un raport de adoptare, ci avem de-a face cu un raport de adoptare cu anumite amendamente. Și acest raport iarăși lipsește de pe site.

Eu vă rog și solicit amânarea.

Este posibil ca, după ce citim raportul, să cerem chiar retrimiterea acestei legi la comisia vizată în fond. Dar, din moment ce nici măcar nu știu ce conține acest raport, cu amendamente, nu pot să dau niciun vot pe această lege.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Este regretabil că, din nou, ne lovim de aceeași procedură neîndeplinită.

Rog staff-ul tehnic al Camerei Deputaților să urmărească cu atenție și să respecte procedurile în așa fel încât parlamentarii să poată să participe în deplină cunoștință de cauză la dezbaterea rapoartelor.

În consecință, supun votului dumneavoastră amânarea dezbaterilor și asupra acestui proiect pentru ședința viitoare.

Vă rog să vă exprimați prin vot.

Cu un vot împotrivă și o abținere, propunerea domnului deputat Márton Árpád a fost adoptată. Proiectul de lege se amână pentru dezbaterea într-o ședință viitoare.

Sper să nu mai avem asemenea situații. Rog staff-ul tehnic să mă informeze dacă mai sunt asemenea situații.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 2 decembrie 2023, 20:51
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro