Plen
Ședința Camerei Deputaților din 23 aprilie 2012
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.32/03-05-2012

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2025 2024 2023
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2024-prezent
2020-2024
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2025 2024 2023
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2025 2024 2023
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2012 > 23-04-2012 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 23 aprilie 2012

  Informare privind distribuirea unor documente la casetele deputaților, potrivit prevederilor art. 94 din Regulamentul Camerei Deputaților.

Ședința a început la ora 16,46.

Lucrările au fost conduse de doamna deputat Roberta Alma Anastase, președintele Camerei Deputaților, asistată de domnii deputați Niculae Mircovici și Dumitru Pardău, secretari ai Camerei Deputaților.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamnelor și domnilor deputați,

Declar deschisă ședința de astăzi a Camerei Deputaților și anunț că din totalul celor 326 de deputați... da, imediat. Până în acest moment și-au înregistrat prezența la lucrări un număr de 172 deputați. Sunt absenți 154, din care 54 participă la alte acțiuni parlamentare.

Pentru început, în conformitate cu prevederile art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, vă informez că au fost distribuite tuturor deputaților următoarele documente: ordinea de zi pentru ședințele în plen din zilele de 23 și24 aprilie 2012, programul de lucru pentru perioada 23-28 aprilie 2012, lista rapoartelor depuse în perioada 18-23 aprilie 2012 de comisiile permanente sesizate în fond, informarea cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Camera Deputaților și care urmează să fie avizate de comisiile permanente, sumarul privind conținutul fiecărui Monitorul Oficial al României, partea I.

 
Informare privind demisia domnului deputat Gheorghe Ciobanu din Grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal și activarea în Grupul parlamentar al Partidului Social Democrat.

Înainte de a intra în ordinea de zi sunt câteva anunțuri cu caracter personal. Dați-mi voie să le citesc pe cele scrise și apoi am să îl invit la microfon și pe domnul deputat Uricec.

Deci, este vorba de domnul deputat Ciobanu, ales în Circumscripția electorală nr.37 Timiș, Colegiul uninominal nr.10, ne aduce la cunoștință faptul că își dă demisia din Grupul parlamentar al PDL și trece la Grupul parlamentar al PSD.

Informare privind retragerea domnului deputat Gabriel Tița-Nicolescu din Grupul parlamentar progresist și alăturarea la Grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal.

Domnul deputat Tița-Nicolescu Gabriel, deputat ales în Circumscripția electorală nr.8 Brașov, ne aduce la cunoștință retragerea din Grupul parlamentar progresist și alăturarea la Grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal.

Informare privind demisia domnului deputat Eugen Constantin Uricec din Grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal și activarea în Grupul parlamentar al Partidului Social Democrat.

Domnule deputat Uricec, vă rog.

 

Domnul Eugen Constantin Uricec:

Doamnă președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Aș vrea să fac un anunț scurt.

Din motive personale, demisionez din Grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal, iar în viitor îmi voi desfășura activitatea în Grupul parlamentar al Partidului Social Democrat. (Aplauze.)

Vă mulțumesc.

 
Aprobarea modificării ordinii de zi și a cererii Comisiei pentru buget, finanțe și bănci de a-și desfășura lucrările în paralel cu plenul, în data de 24 aprilie 2012, de la ora 10,00.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mergem mai departe, Proiectul de Hotărâre privind demisia unui vicepreședinte al Camerei Deputaților și propunerea privind alegerea unui nou vicepreședinte al Camerei.

Domnul,... a, ordinea de zi, domnule deputat Petru Călian. Mă scuzați.

 

Domnul Petru Călian:

Vă mulțumesc.

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

Grupul parlamentar al PDL propune ca punctul 12 Pl-x 676, mă scuzați, pe 2011, precum și punctul 14, Pl-x 226, să fie retrimise la Comisia pentru buget, finanțe și bănci. pentru a mai fi completate cu o serie de amendamente. Și, totodată, vă propunem, doamna președinte, să supuneți aprobării plenului ca mâine dimineață de la ora 10, pe parcursul desfășurării ședinței de plen, să-și poată desfășura lucrările Comisia pentru buget, finanțe și bănci a Camerei Deputaților, astfel încât Ordonanța nr. 30 să fie discutată mâine cu un nou raport în plenul Camerei și supusă aprobării la votul final, la ora 12,30.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun. Am să supun aprobării dumneavoastră. Vă rog să introduceți cartelele.

Domnule Toader, cartelele!

Bun. O să vă rog să vă exprimați prin vot asupra propunerii făcute de domnul deputat Călian. Votul este deschis, vă rog să votați.

 
  Cu 5 voturi împotrivă și o abținere, propunerea a trecut și inclusiv aprobarea aceasta. Da? Bun.  
Proiectul de Hotărâre privind demisia unui vicepreședinte al Camerei Deputaților (PH CD 11/2012) și propunerea privind alegerea unui nou vicepreședinte al Camerei Deputaților.

Intrăm în ordinea de zi, avem Proiectul de Hotărâre privind demisia unui vicepreședinte al Camerei Deputaților. Este vorba de domnul deputat Marian Sârbu, aparținând Grupului parlamentar progresist, și se declară vacantă funcția de vicepreședinte al Camerei. Propunerea trebuie să aparțină aceluiași grup parlamentar al Partidului progresist. Domnul Sârbu a anunțat deja în Biroul permanent că este vorba de domnul deputat Eugen Nicolicea. Dacă sunt observații din partea dumneavoastră? Nu sunt observații. atunci acest proiect de hotărâre rămâne, și cel de, în ceea ce privește declararea vacantă, cât și alegerea pentru mâine, la votul final.

Dezbaterea Propunerii legislative privind exercitarea profesiei de inginer constructor cu drept de liberă practică, precum și înființarea, organizarea și funcționarea Camerei Inginerilor din domeniul Construcțiilor din România (Pl-x 715/2010). (rămasă pentru votul final)

Trecem la punctul 4. Pentru moment, domnul Borbély nu este, și atunci o să trecem la punctele 4, 5, 6. Sunt sub rezerva primirii rapoartelor.

La punctul 7 avem Propunerea legislativă privind exercitarea profesiei de inginer constructor cu drept de liberă practică, precum și înființarea, organizarea și funcționarea Camerei inginerilor din domeniul construcțiilor din România.

Dacă din partea inițiatorilor, vă rog, domnule deputat Zamfirescu.

 

Domnul Sorin Ștefan Zamfirescu:

Doamnă președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Consecvent conduitei mele din Parlament din ultimii 3 ani și jumătate și din respect pentru timpul dumneavoastră, nu voi începe un discurs sforăitor sau patetic, ci vreau doar, ca inițiator principal, să motivez foarte pe scurt necesitatea adoptării prezentei propuneri legislative.

În primul rând, asemenea subiect se învârte prin Parlament, sigur, într-o formă diferită, de vreo 8 ani.

În al doilea rând, vă rog să observați că printre inițiatori se regăsesc mulți dintre liderii tuturor grupurilor parlamentare. Așadar, se dovedește încă o dată că acest proiect legislativ este echidistant și nepartinic.

În al treilea rând, după o amendare de substanță și negocieri pe măsură, propunerea legislativă are și susținerea Guvernului, susținere care subliniază necesitatea adoptării ei.

În al patrulea rând, are acordul și susținerea tuturor uniunilor și asociațiilor specialiștilor în construcții.

În al cincilea rând, dar nu și în ultimul, propunerea legislativă vine în sprijinul beneficiarilor oricărui tip de construcții, deoarece blochează accesul pe piață al falșilor constructori și al speculanților imobiliari, diminuând în acest fel și efectele producerii unor defecțiuni grave ale clădirilor.

Doamnelor și domnilor deputați,

În numele zecilor de mii de ingineri constructori, vă cer sprijinul pentru aprobarea prezentului și atât de necesarului proiect de lege.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Punctul de vedere al Guvernului, vă rog.

 
 

Domnul Eugen-Dicones Curteanu (secretar de stat, Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului):

Mulțumesc, doamna președinte.

Stimate doamne și stimați domni deputați,

Guvernul susține inițiativa legislativă propusă și adusă cunoștinței dumneavoastră astăzi, pentru motivele deja iterate pe larg de către domnul deputat Zamfirescu.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Raportul comisiei, vă rog.

 
 

Domnul Doru Brașoan Leșe:

Raport asupra Propunerii legislative privind exercitarea profesiei de inginer constructor cu drept de liberă practică, precum și înființarea, organizarea și funcționarea Camerei inginerilor din domeniul construcțiilor din România.

În conformitate cu prevederile art.95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia pentru industrii și servicii a fost sesizată pentru dezbatere în fond cu propunerea legislativă privind exercitarea profesiei de inginer constructor cu drept d eliberă practică, precum și înființarea, organizarea și funcționarea Camerei inginerilor din domeniul construcțiilor din România, transmisă cu adresa Pl-x 715 din 24 noiembrie 2010 și înregistrată la comisie cu nr.23/334/2010.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a respins această propunere legislativă în ședința din 22 noiembrie 2010.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare exercitarea profesiei de inginer constructor cu drept de liberă practică, precum și înființarea, funcționarea și organizarea Camerei inginerilor din domeniul construcțiilor din România. Inițiativa conține prevederi referitoare la drepturile și obligațiile inginerilor constructori cu drept de liberă practică, atestarea acestora pe grade de competență profesională, modul de organizare al Camerei inginerilor constructori, stabilirea și alegerea comisiilor de specialitate, a filialelor teritoriale și a organismelor de conducere și înființarea unui registru unic la nivel național de evidență a inginerilor constructori cu drept de liberă practică.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul de lege, cu unele observații și propuneri, aviz transmis cu adresa din 9 iunie 2010.

Guvernul României susține adoptarea acestei inițiative legislative sub rezerva însușirii observațiilor și propunerilor de la punctul II, conform punctului de vedere transmis cu adresa nr.2555 din 11.10.2010.

Comisia juridică, de disciplină și imunități a avizat favorabil propunerea legislativă. Comisia pentru muncă și protecție socială a avizat favorabil propunerea legislativă. Iar în conformitate cu prevederile art.61 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia pentru industrii și servicii a examinat proiectul de lege în ședința comisiei din data de 7 martie 2012.

La examinarea proiectului de lege a participat domnul secretar de stat Curteanu Eugen, de la Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului, și invitați din Asociației inginerilor constructori proiectanți de structură din România.

Din totalul de 30 de deputați la lucrări au fost prezenți 16 deputați, 11 au fost absenți, iar 3 au fost în protest parlamentar.

În urma dezbaterilor, membrii comisiei au hotărât cu majoritate de voturi să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea propunerii legislative privind exercitarea profesiei de inginer constructor cu drept de liberă practică, precum și înființarea, organizarea și funcționarea Camerei inginerilor din domeniul construcțiilor din România, cu amendamentele admise, prevăzute în anexă.

În raport de obiectul și conținutul său, în conformitate cu prevederile art.73 alin.(1) din Constituția României, republicată, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Conform art.75 alin.(1) din Constituția României, republicată, și ale art.92 alin. (9) pct. 2 al Regulamentului Camerei Deputaților, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Propun 5 minute pentru dezbatere.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Intervenții din partea grupurilor parlamentare? Nu sunt. Atunci, intrăm în dezbaterea amendamentelor admise.

Titlul legii: Lege privind organizarea și exercitarea profesiei de inginer constructor cu drept de liberă practică. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 2. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 3. Observații? Nu sunt. Adoptat.

De la punctul 4 la punctul 12. Observații? Nu sunt. Adoptate.

Punctele 13, 14 și 15. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Punctul 16. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctele 17, 18, 19, 20 și 21. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Punctul 22. Observații? Nu sunt. Adoptat.

De la punctul 23 la punctul 40. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Punctul 41. Nu sunt. Adoptat.

Punctul 42. Nu sunt. Adoptat.

De la punctul 43 la punctul 73. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Punctul 74. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 75. Nu sunt observații. Adoptat.

De la punctul 76 la punctul 96. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Punctele 97, 98, 99, 100 și 101. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Proiectul rămâne la votul final.

 
Propunerea legislativă privind modificarea și completarea unor acte normative (Pl-x 638/2011). (retrimisă comisiei)

Domnule Călian, domnule Călian?

Proiectul rămâne deci la votul final.

Domnule Călian, vă rog.

 

Domnul Petru Călian:

Doamna președinte, cu scuze, tot la ordinea de zi, am omis să solicit două retrimiteri la comisie. Este vorba de PL-x 73/2011 și Pl-x 638/2011. Un termen de două săptămâni. Cu scuzele de rigoare.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Ce poziții sunt?

 
 

Domnul Petru Călian:

Păi, acum vreau să rog staff-ul tehnic să-mi dea pozițiile după ordinea de zi nouă. Am dat numărul Pl-x-ului.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun. Domnule deputat Neacșu, vă rog.

 
 

Domnul Marian Neacșu:

Doamnă președinte,

vă rog să-mi permiteți să solicit 5 minute de pauză, timp în care colegul nostru să se pună de acord asupra cererii pe care a înaintat-o, să știm și noi despre ce discutăm aici, ce poziții de acte normative, cum se numesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Munteanu, vă rog.

 
 

Domnul Ioan Munteanu:

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

Nu poți să retrimiți la comisie ceva ce nu există. Așadar, ce proiecte să trimitem. Nu mai căutați pe ordinea de zi că nu sunt. Aveți timpul necesar să folosiți activitatea comisiei și să le rezolve.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun. Domnul Neacșu a cerut câteva minute de pauză. vă propun să luăm aceste minute de pauză.

 
   

După pauză

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

S-au lămurit, domnule Călian, vă rog.

 
 

Domnul Petru Călian:

Da, cu scuzele de rigoare, revin asupra propunerii și solicit doar punctul 32 al ordinii de zi, Pl-x 638 să fie retrimis la comisie pentru 2 săptămâni.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc și eu.

Acum am să vă supun la vot această propunere. Votul este... îl aștept pe domnul Mircovici, lăsați că... încet... în regulă.

Supun la vot propunerea făcută de domnul deputat Călian.

Votul este deschis, vă rog să votați.

 
 

33 de voturi pentru, 3 voturi împotrivă și nicio abținere.

Propunerea a trecut.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari (PL-x 745/2011). (rămas pentru votul final)

Și noi trecem la următorul proiect de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari.

Dacă inițiatorul dorește să ia cuvântul? Nu este prezent în sală, e vorba de domnul deputat Oajdea.

Dacă, din partea Guvernului. Punctul de vedere al Guvernului?

 

Domnul Eugen-Dicones Curteanu:

Guvernul lasă la aprecierea onor membrilor Parlamentului această inițiativă legislativă.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Raportul comisiei? Cred că e Comisia juridică, de disciplină și imunități? Domnul deputat Eugen Nicolicea.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Raport asupra proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari.

În conformitate cu prevederile art.95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia juridică, de disciplină și imunități a fost sesizată spre dezbatere în fond cu proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, trimis Comisiei juridice, de disciplină și imunități cu adresa Pl-x 745 din 5 decembrie 2011, înregistrat cu nr.31/1225 din 8 decembrie 2011.

Potrivit prevederilor art.75 din Constituția României, republicată, Camera Deputaților este Cameră decizională. Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege în condițiile art.75 alin.(2) teza III-a din Constituția României.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare, modificarea și completarea Legii nr.230/2007, cu modificările ulterioare, în sensul clarificării raportului dintre proprietari, asociațiile de proprietari, furnizorii de utilități, cu scopul declarat al diminuării prețurilor la facturile de utilități.

Guvernul României nu susține adoptarea inițiativei legislative în forma prezentată, conform punctului de vedere transmis cu adresa nr.1854 din 11 august 2011.

Consiliul Legislativ, prin adresa nr.694, a avizat favorabil, cu observații și propuneri.

Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic a avizat negativ, cu unanimitate de voturi, în ședința din 12 decembrie 2011.

Comisia pentru industrii și servicii a avizat negativ proiectul de lege, cu majoritate de voturi, în ședința din 21 decembrie 2011.

În conformitate cu art.61 din Regulamentul Camerei Deputaților, membrii Comisiei juridice, de disciplină și imunități au examinat inițiativa legislativă în ședințele din 4 octombrie 2011 și 18 aprilie 2012.

La ședința din data de 4 octombrie a participat în calitate de invitat din partea Ministerului Administrației și Internelor domnul Jan Vraciu, director.

În urma dezbaterilor, membrii Comisiei juridice, de disciplină și imunități au hotărât cui unanimitate de voturi să supună plenului Camerei Deputaților, raportul de adoptare a proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, cu amendamentele admise, prezentate în anexa la prezentul raport.

În raport cu obiectul și conținutul reglementării, inițiativa legislativă face parte din categoria legilor ordinare. Semnează președintele Daniel Buda și secretar Andronache Gabriel.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc, domnule Nicolicea.

Dacă sunt intervenții din partea grupurilor parlamentare? Nu sunt. Atunci, intrăm în dezbaterea proiectului de lege.

Amendamente admise. Titlul: Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 3. Dacă sunt observații? Adoptat.

La punctul 4. Nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 5. Nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 6. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 7. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 8. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctele 9, 10,11 și 12. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Punctul 13. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 14. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctele 15 și 16. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Punctele 17 și 18. Nu sunt observații. Adoptate.

Punctele 19, 20, 21 și 22. Nu sunt observații. Adoptate.

Vă mulțumesc. Proiectul rămâne la votul final.

 
Dezbaterea Propunerii legislative privind transmiterea către Consiliul Local al sectorului 2 din municipiul București a dreptului de administrare a unui bun aflat în domeniul public al statului și în administrarea Administrației Naționale Apele Române (Pl-x 559/2010). (rămasă pentru votul final)

9. Propunerea legislativă privind transmiterea către consiliul local al sectorului 2 din municipiul București al dreptului de administrare al unui bun aflat în domeniul public al statului și în administrarea Administrației Naționale "Apele Române". Dacă din partea inițiatorului dorește să ia cineva cuvântul? Nu.

Punctul de vedere al Guvernului? Vă rog, domnule secretar de stat Cristian Apostol.

 

Domnul Cristian Apostol (secretar de stat, Ministerul Mediului și Pădurilor):

Mulțumesc, doamna președinte.

Guvernul susține prezentul proiect de inițiativă legislativă.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Raportul comisiei?

Domnule președinte Cantaragiu, vă rog.

 
 

Domnul Bogdan Cantaragiu:

Mulțumesc, doamna președinte.

Dragi colegi, raport asupra Propunerii legislative privind transmiterea către consiliul local al sectorului 2 din municipiul București a dreptului de administrare a unui bun aflat în domeniul public al statului și în administrarea Administrației Naționale "Apele Române".

Potrivit prevederilor din Constituție, Camera Deputaților este Cameră decizională. Consiliul Legislativ a avizat favorabil această propunere legislativă

Guvernul României susține adoptarea inițiativei legislative. Comisia pentru buget, finanțe și bănci a transmis un aviz favorabil. Au fost sesizate în fond Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic.

În urma dezbaterii, membrii comisiilor au hotărât, cu unanimitate de voturi, să întocmească raportul comun, prin care se supune plenului Camerei Deputaților, spre dezbatere și adoptare, cu amendamentele admise redate în anexa, la prezentul raport comun.

În raport de obiectul și conținutul său, propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dacă sunt intervenții din partea grupurilor parlamentare? Nu sunt.

Atunci intrăm în dezbaterea amendamentelor.

Lege privind transmiterea în administrarea Consiliului local al sectorului 2 al municipiului București a unor bunuri aflate în domeniul public al statului și în administrarea Administrației Naționale "Apele Române" pentru realizarea obiectivelor de investiții cuprinse în planul integral de dezvoltare urbană a zonei Plumbuita- Steaua Roșie - Petricani.

Dacă sunt observații din partea dumneavoastră? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 2, observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctele 3 și 4. dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Și anexa, dacă există observații. Nu sunt. Adoptat.

Proiectul rămâne la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.29/2011 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală (PL-x 675/2011). (rămas pentru votul final)

Punctul 10 liderii de grup au convenit asupra faptului că va intra mâine în dezbatere.

Și atunci trecem la punctul 11 - Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.29/2011 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală.

Guvernul, ca inițiator, punctul de vedere, vă rog.

 

Domnul Dragoș Doroș (secretar de stat, Ministerul Finanțelor Publice):

Bună ziua!

Proiectul de act normativ propus spre aprobare are în vedere revizuirea unor texte în vederea eliminării posibilităților de interpretare și pe această bază asigurarea unor aplicări unitare ale textului de lege.

De asemenea, o altă categorie de modificări se referă la îmbunătățirea procedurilor de administrarea creanțelor fiscale în scopul creșterii eficienței activității de administrare.

Sunt iarăși o serie de măsuri care se referă la sprijinirea mediului de afaceri, la armonizarea Codului de procedură cu Codul fiscal, precum și unele modificări rezultate din recomandările Fondului Monetar Internațional.

Aș vrea să fac o ultimă mențiune referitor la acest act normativ, referitor la amendamentele aduse la alin.(1) și (3) ale art.113. Ministerul Finanțelor Publice susține în numele Guvernului aceste amendamente deoarece facilitează încheierea unor acte notariale eliminând obligația contribuabilului de a se deplasa la organele fiscale din cadrul autorităților administrației publice locale în vederea obținerii certificatului de atestare fiscală, pe de o parte, iar pe de altă parte, au fost armonizate prevederile Codului de procedură fiscală cu dispozițiile Codului fiscal care prevăd data la care se schimbă calitatea de contribuabil în cazul transferului dreptului de proprietate asupra unui bun mobil sau imobil pentru care se datorează impozitele și taxele locale.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Raportul comisiei. Domnul secretar Pardău va prezenta raportul.

 
 

Domnul Dumitru Pardău:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Raport asupra Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.29/2011 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală.

La întocmirea acestui raport s-au avut în vedere avizele Consiliului Legislativ, Comisiei juridice, de disciplină și imunități și a Consiliului Economic și Social.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare, potrivit art.73 din Constituția României, republicată.

La lucrările comisiei și-au înregistrat prezența un număr de 17 deputați dintr-un total de 33 ai comisiei.

Raportul comisiei a fost adoptat cu majoritate de voturi.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat în ședința din data de 21 noiembrie 2011.

Potrivit prevederilor constituționale, acest proiect de lege este de competența decizională a Camerei Deputaților.

În urma dezbaterii Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.29/2011 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, în urma ședinței din 18 aprilie 2012, comisia propune supunerea spre dezbaterea și aprobarea plenului Camerei Deputaților a proiectului de lege, cu amendamentele prezentate în anexă.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Intervenții din partea grupurilor parlamentare? Nu sunt.

Intrăm în dezbaterea amendamentelor.

Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.29/2011 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

Proiectul rămâne la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.24/2011 privind unele măsuri în domeniul evaluării bunurilor (PL-x 673/2011). (rămas pentru votul final)

Punctele 12 și 14 au plecat la comisie, drept pentru care trecem la punctul 13, Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.24/2011 privind unele măsuri în domeniul evaluării bunurilor.

Punctul de vedere al Guvernului?

 

Domnul Dragoș Doroș:

În ce privește aprobarea acestui act normativ, Guvernul susține amendamentul propus de Comisia pentru buget, finanțe și bănci.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Raportul comisiei.

 
 

Domnul Dumitru Pardău:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Raport suplimentar asupra Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.24/2011 privind unele măsuri în domeniul evaluării bunurilor.

Comisia pentru buget, finanțe și bănci a analizat actul normativ în ședința din 20 decembrie 2011 și a transmis plenului Camerei Deputaților raportul nr.22/546 din 22 decembrie 2011.

În urma ședinței din 21 februarie 2012, plenul a hotărât retrimiterea la comisie a prezentului proiect de lege. Ulterior, comisia a fost sesizată de către Biroul permanent al Camerei cu adresa PL-x 673 din 21 februarie 2012.

În ședința din 21 februarie 2012, comisia a reexaminat Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.24/2011 privind unele măsuri în domeniul evaluării bunurilor și propune menținerea punctului de vedere exprimat în raportul inițial, adică supunerea spre dezbaterea și adoptarea plenului Camerei Deputaților a proiectului de lege în forma adoptată de Senat.

În ședința din 6 martie 2012, în temeiul art.70 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Camera Deputaților a hotărât retrimiterea la comisie a acestui act normativ în vederea depunerii unui raport suplimentar.

La întocmirea raportului suplimentar s-a avut în vedere avizul Consiliului Legislativ, aviz favorabil, avizul favorabil al Consiliului Economic și Social și avizul Comisiei juridice, de disciplină și imunități.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare și a fost adoptat de Senat în ședința din 21 noiembrie 2012.

Proiectul de lege, conform Constituției României, este de competența decizională... și conform Regulamentul Camerei Deputaților, este de competența decizională a Camerei Deputaților.

La această ședință a comisiei și-a înregistrat prezența un număr de 18 de deputați, dintr-un total de 33 de membri ai comisiei.

Raportul suplimentar al comisiei a fost votat în unanimitate de către deputații prezenți la dezbateri.

În ședința din 17 aprilie 2012, comisia a reexaminat Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.24/2011 privind unele măsuri în domeniul evaluării bunurilor și propune supunerea spre dezbaterea și adoptarea plenului Camerei Deputaților a proiectului de lege cu amendamentele prezentate în anexă.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu.

Dacă sunt intervenții din partea grupurilor parlamentare? Nu sunt.

Atunci, intrăm în dezbaterea amendamentelor admise.

Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.24/2011 privind unele măsuri în domeniul evaluării bunurilor.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 2, observații? Nu sunt. Adoptat.

Proiectul rămâne la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind modificarea art.7 alin.(4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.119/2007 privind măsurile pentru combaterea întârzierii executării obligațiilor de plată rezultate din contracte comerciale (PL-x 742/2011). (rămas pentru votul final)

Trecem la poziția 15, Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.70 privind...

Până vine... nu este momentan aici...

15. Proiectul de Lege privind modificarea art.7 alin.(4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.119/2007 privind măsurile pentru combaterea întârzierii executării obligațiilor de plată rezultate din contracte comerciale.

Dacă inițiatorul dorește să ia cuvântul?

Punctul de vedere al Guvernului.

Ținând cont de faptul că prin raportul comisiilor sesizate în fond se propune respingerea acestei inițiative, dacă nu sunt intervenții din partea grupurilor parlamentare, merge direct la votul final.

Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.70/2011 privind măsurile de protecție socială în perioada sezonului rece (PL-x 555/2011). (rămas pentru votul final)

16. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.70/2011 privind măsurile de protecție socială în perioada sezonului rece.

Procedură de urgență.

Punctul de vedere al Guvernului, vă rog.

 

Domnul Dragoș Doroș:

Guvernul susține în forma adoptată raportul Comisiei de buget, finanțe.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Raportul comisiei.

 
 

Domnul Cornel Ghiță:

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

Avem un raport comun.

În conformitate cu prevederile art.95 și 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, Comisia pentru muncă și protecție socială și Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic au fost sesizate prin adresa PL-x 555/2011 din 24 octombrie 2011 cu dezbaterea pe fond, în procedură de urgență, a Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.70/2011 privind măsurile de protecție socială în perioada sezonului rece.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificările cuantumului ajutoarelor de încălzire, în sensul stabilirii limitei maxime a veniturilor până la care o persoană sau o familie poate beneficia de ajutoare de încălzire pe perioada sezonului rece, precum și stabilirea modalităților de facturare a energiei termice și de plată a facturii.

Comisiile propun plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege în forma prezentată de Senat, având în vedere necesitatea impunerii unor măsuri de protecție a populației vulnerabile în condițiile în care eliminarea treptată a compensărilor acordate de la bugetul de stat va conduce la o majorare a prețului energiei termice furnizate populației și deci la o cheltuială mai mare din partea bugetelor familiilor.

Membrii Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic au examinat proiectul de lege mai sus menționat în ședința din data de 8 noiembrie 2011, fiind prezenți 23 de deputați din totalul de 28 de membri ai comisiei și au hotărât cu unanimitate de voturi adoptarea proiectului de lege în forma prezentată de Senat.

Membrii Comisiei pentru muncă și protecție socială au examinat proiectul de lege în ședința din data de 6 martie 2012 și 28 martie 2012.

În urma finalizării dezbaterilor din data de 28 martie, au fost prezenți 13 membri din totalul de 25 de membri și au hotărât cu unanimitate de voturi adoptarea proiectului de lege în forma prezentată de Senat.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat în ședința din 12 octombrie 2011.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

În raport de obiectul și conținutul reglementării, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc mult.

Dacă sunt intervenții din partea grupurilor parlamentare? Nu sunt.

Urmează votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2011 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 36/2006 privind instituirea prețurilor locale de referință pentru energia termică furnizată populației prin sisteme centralizate (PL-x 572/2011). (rămas pentru votul final)

17. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.69/2011 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr.36/2006 privind instituirea prețurilor locale de referință pentru energia termică furnizată populației prin sisteme centralizate.

Procedură de urgență.

Punctul de vedere al Guvernului.

 

Domnul Dragoș Doroș:

Prin prezentul proiect de act normativ se aprobă prevederile legale privind alocarea de la bugetul de stat a unor sume pentru compensarea costurilor legate de creșterile neprevizionate ale prețurilor la combustibilii utilizați pentru producerea energiei termice furnizate populației.

Energia termică va fi facturată la prețul local astfel cum este aprobat de autoritățile locale, fără a mai fi acordate sume pentru compensarea costurilor la combustibili. Pentru asigurarea suportabilității de către populație a prețurilor de facturare a energiei termice furnizate în sistem centralizat, acolo unde diferența actuală a valorilor este semnificativă, iar bugetele locale pot susține financiar cetățenii, autoritățile administrației publice locale pot aproba prețuri locale ale energiei termice facturate populației mai mici decât prețuri de producere, transport, distribuție și furnizare a energiei termice livrate populației.

Ajutoarele pentru populație descrise mai sus vor fi asigurate din bugetul local, decizia privind alocarea și forma aparținând unităților administrativ-teritoriale.

Se recunoaște astfel garantarea serviciului universal, îndeplinirea obligațiilor de serviciu public de alimentare a populației cu energie termică corelat cu protecția categoriilor sociale defavorizate din punct de vedere economic și expuse sărăciei energetice, precum și posibilitatea stabilirii unor prețuri rezonabile, transparente și comparabile între diferiții furnizori.

Menționăm că sărăcia energetică reprezintă dificultatea sau incapacitatea unor categorii de cetățeni de a-și menține locuința în condiții adecvate de temperatură, precum și de a dispune de alte servicii energetice esențiale la un preț rezonabil.

Caracterul de urgență al proiectului de act normativ este determinat de faptul că diminuarea dezechilibrelor existente și menținerea deficitului bugetar în limite sustenabile creează premisele relansării economice, impunându-se creșterea disciplinei financiare, predictibilității și transparenței execuției bugetare atât la nivel central, cât și la nivelul unităților și subdiviziunilor administrativ-teritoriale.

Totodată, este necesară implementarea unei politici de restrângere a cheltuielilor bugetare și de întărire a disciplinei financiare, astfel încât să se reducă deficitele dintre veniturile și angajamentele legale de cheltuieli publice locale. Arieratele bugetare înregistrate la nivelul unităților, subdiviziunilor administrativ-teritoriale se reflectă în deficitul bugetului general consolidat, conducând la creșterea acestuia.

În considerarea celor relevate anterior, vă rugăm să adoptați Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.69/2011 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr.36/2006 privind instituirea prețurilor locale de referință pentru energia termică furnizată populației prin sisteme centralizate.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Raportul comisiei.

 
 

Domnul Alin Silviu Trășculescu:

Mulțumesc mult, doamnă președinte.

Comisia pentru industrii și servicii și Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibrul ecologic au fost sesizate spre dezbatere în fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.69/2011 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr.36/2006 privind instituirea prețurilor locale de referință pentru energia termică furnizată populației prin sisteme centralizate.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea Ordonanței Guvernului nr.36/2006 privind instituirea prețurilor locale de referință pentru energia termică furnizată populației prin sisteme centralizate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.483/2006, cu modificările și completările ulterioare, fiind abrogate prevederile privind alocarea de la bugetul de stat a unor sume pentru compensarea costurilor legate de creșterile neprevizionate ale prețurilor la combustibilii utilizați pentru producerea energiei termice furnizate populației.

Având în vedere avizele favorabile asupra proiectului de lege ale Consiliului Legislativ, Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, membrii celor două comisii au hotărât în unanimitatea de voturi a celor prezenți să supună plenului Camerei Deputaților, spre dezbatere și adoptare, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.69/2011 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr.36/2006 privind instituirea prețurilor locale de referință pentru energia termică furnizată populației prin sisteme centralizate.

Prin obiectul de reglementare și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Intervenții din partea grupurilor parlamentare nu sunt.

Urmează votul final și pentru acest proiect de lege.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.82/2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare (PL-x 701/2011). (rămas pentru votul final)

18. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.82/2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare.

Procedură de urgență.

Punctul de vedere al Guvernului.

 

Domnul Octavian Liviu Bumbu (secretar de stat, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale):

Mulțumesc, doamna președinte.

Proiectul de lege pentru aprobarea ordonanței a fost inițiat în vederea soluționării problemelor din cadrul Administrației Naționale de Îmbunătățiri Funciare. Proiectul are ca obiect înființarea Agenției Naționale de Îmbunătățiri Funciare, care este o instituție publică cu personalitate juridică, finanțată din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat și prin modificările făcute este precizată sursa principală de finanțare, respectiv introducerea taxei de îmbunătățiri funciare plătită de către beneficiarii terenurilor deținute în baza unui titlu valabil de proprietate.

Și, ca atare, vă rugăm să votați favorabil.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Raportul comisiei. Domnul deputat Tinel Gheorghe.

 
 

Domnul Tinel Gheorghe:

Mulțumesc, doamna președinte.

Stimați colegi,

Raport asupra Proiectului de Lege pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.82/2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare.

În conformitate cu prevederile art.95 și 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice a fost sesizată spre dezbatere și avizare în fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.82/2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare, transmis cu adresa 701 din 5 decembrie 2011.

Proiectul de ordonanță are ca obiect de reglementare înființarea Agenției Naționale de Îmbunătățiri Funciare, instituție publică cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, ca urmare a reorganizării Administrației Naționale a Îmbunătățirilor Funciare, precum și stabilirea unor măsuri în domeniul activităților de îmbunătățiri funciare.

Proiectul de Lege pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.82/2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare face parte din categoria legilor organice, potrivit prevederilor art.73 din Constituția României.

La dezbaterea proiectului a participat ca invitat, în conformitate cu prevederile art.54 și 55 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, domnul Liviu Octavian Bumbu, secretar de stat în cadrul Ministerului Agriculturii.

La lucrările comisiei au fost prezenți 16 deputați din totalul de 28 de membri ai comisiei.

Raportul comisiei a fost adoptat în unanimitate în ședința din 3 aprilie 2012.

Proiectul de lege a fost adoptat și de Senat în ședința din 28 noiembrie 2011, în condițiile art.115 alin.(5) din teza a III-a din Constituția României.

Proiectul de lege, potrivit art.75 alin.(1) și (3) din Constituția României, republicată, și a art.92 alin.(9) pct.2 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, este de competența decizională a Camerei Deputaților.

În urma dezbaterii, comisia propune admiterea cu modificări și completări a proiectului de lege.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Intervenții din partea grupurilor parlamentare? Nu sunt.

Atunci, intrăm în dezbaterea pe articole.

 
   

Domnul Gheorghe Tinel:

Vreau să mai fac o precizare.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog, precizarea.

 
 

Domnul Gheorghe Tinel:

Cer scuze! Am crezut că unii din colegii mei vor interveni și vor spune că au apărut mai multe modificări, dar una vreau s-o precizez de la tribună. Este vorba de creșterea numărului de personal la Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare cu aproximativ 1.000 de oameni, în sensul că parte din competențele, din atribuțiile, din serviciile pe care acum le au externalizate le vor face prin personal propriu, asta ducând, paradoxal, însă, la o economie în bugetul general al Agenției Naționale de Îmbunătățiri Funciare.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Intrăm în dezbaterea amendamentelor admise.

Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.82/2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 2. Observații? Nu sunt. Adoptat.

De la punctul 4 la punctul 15 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

De la punctul 16 la punctul 26 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Proiectul de lege rămâne la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr.18/1991 (PL-x 740/2011). (rămas pentru votul final)

20. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr.18/1991.

Dacă inițiatorul dorește să ia cuvântul? Nu.

Punctul de vedere al Guvernului, vă rog.

 

Domnul Octavian Liviu Bumbu:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Deoarece prevederile și modificările făcute intră în contradicție cu Codul civil, în special prin modificarea art.26 prin care se permite și vânzarea terenurilor din domeniul public al statului, Guvernul nu susține adoptarea acestei propuneri.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Raportul comisiei. Vă rog.

 
 

Domnul Gabriel Andronache:

Doamnă președinte,

Mai întâi, o precizare: eu cred că reprezentantul Guvernului nici măcar nu a citit proiectul de lege. Cum poate să afirme că prin acest proiect de lege se propune vânzarea unor terenuri din domeniul public al statului?! Este o inepție chestiunea aceasta.

Rugămintea mea este ca reprezentanții Guvernului să citească mai întâi proiectele de lege și apoi să vină să-și prezinte punctul de vedere.

Dați-mi voie să prezint raportul comun al celor două comisii.

Raport comun asupra Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr.18/1991.

În conformitate cu prevederile art.95 din Regulamentul Camerei Deputaților, cu modificările și completările ulterioare, Comisia juridică, de disciplină și imunități, împreună cu Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice au fost sesizate spre dezbatere în fond cu Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.18/1991.

Potrivit dispozițiilor art.75 din Constituția României, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat inițiativa legislativă.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil inițiativa legislativă.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare modificarea art.26 și art.36 alin.(1) din Legea fondului funciar, cu modificările și completările ulterioare.

Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice a avizat negativ proiectul de lege.

În urma examinării inițiativei legislative și a opiniilor exprimate, s-a hotărât să se supună plenului Camerei Deputaților - spre dezbatere și adoptare - Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr.18/1991 cu amendamentele admise, astfel cum sunt redate în Anexa nr.1 la prezentul raport.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

Trebuie menționat faptul că prin această inițiativă legislativă se propune modificarea art.26 și 36 din Legea fondului funciar, în sensul de a permite consiliilor locale transmiterea din domeniul public al statului în domeniul privat al localității a unor terenuri, pentru ca reprezentanții comunității locale să poată dispune asupra acestor terenuri.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Revine Guvernul. Vă rog, aveți cuvântul.

 
 

Domnul Octavian Liviu Bumbu:

Mulțumesc, doamnă președinte.

În principiu, ar trebui să fim un pic mai rezervați cu aprecierile, și dau un simplu exemplu referitor la art.36 alin.(1) din Legea fondului funciar nr.18/1991, care conține o normă de trimitere, nu o normă de referire. De aceea, ea înglobează în conținutul său forma inițială a art.26 din același act normativ, dar își păstrează autonomia față de eventualele modificări ale normei la care face trimitere.

În acest context, având în vedere, pe de o parte, că potrivit formei inițiale a art.26 alin.(1), trecerea în proprietatea unităților administrativ-teritoriale a terenurilor aparținând moștenirilor vacante are ca scop nu doar concesionarea și darea în folosință, dar și vânzarea acestora, iar pe de altă parte, că bunurile proprietate publică sunt inalienabile, conform Constituției, republicată, rezultă că regimul juridic al terenurilor vizate de art.26 este cel al proprietății private, iar nu al proprietății publice, și că el se aplică și în ipoteza art.36 alin.(1) din Legea fondului funciar nr.18/1991.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun, vă mulțumesc.

Dacă sunt intervenții din partea grupurilor parlamentare? Nu sunt.

Atunci intrăm în dezbaterea amendamentelor admise.

Lege pentru modificarea Legii fondului funciar nr.18/1991.

Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 2 - Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctele 3, 4, 5 și 6 - dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Aici încheiem ședința în plenul Camerei Deputaților.

Revenim în plenul Camerei mâine, începând cu ora 10,00.

Până atunci, la ora 18,00, începem ședința plenului comun.

Vă mulțumesc.

Vă doresc o seară bună.

 
 

Ședința s-a încheiat la ora 18,00.

 
     

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 20 ianuarie 2025, 12:15