Plen
Ședința Camerei Deputaților din 8 octombrie 2012
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.92/17-10-2012

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
31-05-2023
30-05-2023
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2012 > 08-10-2012 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 8 octombrie 2012

  Informare privind distribuirea unor documente la casetele deputaților, potrivit prevederilor art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților.

Ședința a început la ora 16,25.

Lucrările ședinței au fost conduse, în prima parte, de domnul deputat Viorel Hrebenciuc, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistat de domnii deputați Georgian Pop și Clement Negruț, secretari ai Camerei Deputaților.

Partea a doua a ședinței a fost condusă de domnul deputat Eugen Nicolicea, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

*

 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Doamnelor și domnilor deputați,

Vă rog luați loc. Începem ședința noastră de astăzi.

Declar deschise lucrările de astăzi ale Camerei Deputaților și vă anunț că din totalul celor 306 deputați, până în acest moment și-au înregistrat prezența la lucrări un număr de 161. Sunt absenți 141, din care 17 participă la alte acțiuni parlamentare.

Pentru început, în conformitate cu prevederile art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, vă informez că au fost distribuite tuturor deputaților următoarele documente: ordinea de zi pentru ședințele în plen pentru zilele de luni, 8, și marți, 9 octombrie 2012; programul de lucru pentru perioada 8-13 octombrie 2012; o informare privind inițiativele legislative înregistrate la Camera Deputaților și care urmează să fie avizate de comisiile permanente; lista cu legile pentru care se poate exercita dreptul de sesizare a Curții Constituționale; lista rapoartelor depuse în perioada 2-8 octombrie 2012 de comisiile permanente sesizate în fond; și nu în ultimul rând sumarul privind conținutul fiecărui Monitor Oficial al României.

Vă anunț că mâine, la ora 10,00 se va dezbate moțiunea depusă de 59 de deputați PDL, moțiunea privind agricultura.

 
Informare privind depunerea de către Grupul parlamentar al PDL a moțiunii simple intitulate Guvernul USL, frână de motor a bugetului;

Trecem la primul proiect de hotărâre de pe ordinea de zi de astăzi.

Vă rog, domnul... Toader vă numiți...

 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule președinte de ședință,

Înainte să intrăm în ordinea de zi, vreau să vă aduc la cunoștință că grupul nostru va depune o nouă moțiune simplă: "Guvernul USL, frână de motor a bugetului" pe care, în conformitate cu prevederile regulamentului, vă rog să o primiți și să stabiliți data dezbaterii.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Eu o primesc. O stabilim în timpul Congresului PPE sau după? Haideți să ne gândim puțin, totuși, că n-o să avem spațiu.

Vă rog, domnul Stanciu. Procedură, bănuiesc, da?

 
 

Domnul Anghel Stanciu:

Domnule președinte de ședință,

Onorat prezidiu,

Distinse doamne și distinși domni miniștri,

Stimați colegi,

Există, în viața fiecăruia, momente de amnezie, adică, deși nu sunt doctor, există momente când cineva nu-și mai amintește ce a făcut acum o lună, două, trei în urmă.

Cu regret constat că astfel de momente are și distinsul meu coleg, Mircea Toader, care ne aducea, domnule președinte, la cunoștință că noi, prin acțiunile noastre, ca opozanți, nu facem opoziție, ci facem obstrucție. Atunci, am venit și i-am spus distinsului coleg că opoziția este cea care vorbește și puterea este cea care decide.

Evident că acest val succesiv de moțiuni, din păcate, nu așa cum a spus domnul Toader - moțiune simplă, nu, este o moțiune simplistă, stimați colegi, pentru că cei care o scriu am problemă nu cu caligrafia, ci cu conținutul acestor moțiuni.

De aceea, cred că ar trebui distinșii colegi să se gândească mai bine, deși nu-i acuz că ar fi un proces intensificat în rândul Domniilor Lor, uitați câți mai sunt, câți au mai rămas... restul bat la porțile USL-ului, dar noi suntem aici cât ne țin moțiunile.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Domnule Stanciu, mai aveți un minut. Procedură.

 
 

Domnul Anghel Stanciu:

Vă mulțumesc, domnule președinte. Credeam că ați plecat până undeva, de aia lungisem. Deci...

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Nu, acolo plecați doar dumneavoastră.

 
 

Domnul Anghel Stanciu:

O să plec cu dumneavoastră împreună, domnule președinte, mă scuzați...

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Nu cred că avem plăcerea asta.

 
 

Domnul Anghel Stanciu:

Că suntem colegi de partid.

Deci, dincolo de întreruperea domnului președinte, că nu-mi este frică și nu mă supăr de întreruperi, vreau să spun clar că procesul pe care PDL-ul l-a declanșat este unul sinucigaș, pentru că aceste succesive moțiuni arată clar un politicianism ieftin, de duzină, care nu duce nicăieri, nici măcar la noile fotolii de parlamentar.

Dacă continuați, domnule Mircea Toader, în acest sens, noi vă garantăm un singur lucru: țin la dumneavoastră și voi face bonuri de intrare la noua legislatură în Parlament.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc, domnule Stanciu.

Domnule Toader, un minut.

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Sunt nevoit să-i dau o replică domnului Stanciu, încă coleg de partid cu dumneavoastră, după câte am înțeles din ce a spus dânsul, referitor la moțiunile pe care le depunem: nu numai că este un drept parlamentar, e și o nevoie, știți foarte bine, când erați în opoziție totdeauna ați acuzat că nu dezbatem problemele în Parlament.

Dăm această ocazie, să dezbatem în Parlament problemele arzătoare la nivel național și cred că modul în care Ministerul de Finanțe gândește strategia pe anul următor, gândește depunerea bugetului și ce s-a întâmplat prin rectificările negative care au fost făcute... e nevoie de o dezbatere în Parlament, decât la televizor - și spunem fiecare ce vrea moderatorul - mai bine aici și spunem fiecare ce gândim, folosind, bineînțeles, și dreptul televiziunilor să transmită ceea ce consideră dânșii.

Deci moțiunile sunt depuse cu un singur scop, să putem să dezbatem - și aici fac o paranteză, doamna ministru Andronescu ne-a mulțumit că am depus această moțiune, că poate să discute măsurile pe care le-a luat la nivelul Ministerului Educației. Așa ne va spune, probabil, și domnul ministru al agriculturii și, sunt sigur, și domnul vicepremier Georgescu.

Deci folosiți această ocazie să vă motivați deciziile luate în cele șase luni de guvernare. Noi îi spunem nonguvernare.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Bun. Intrăm în ordinea de zi.

Domnul Călian, vă rog.

 
 

Domnul Petru Călian:

Domnule președinte,

Tot pe procedură, însă alt subiect. V-aș ruga să-mi acordați puțină atenție.

Spre exemplu, la poziția 10 avem PL-x 645/2011. Este un proiect de lege care nu are raport, iar...

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Dar nu este singurul care nu are raport și la punctul 6, și la punctul 9.

 
 

Domnul Petru Călian:

Da, însă o propunere concretă, pe procedură: v-aș ruga să acceptați să existe dezbateri în paralel, în comisiile de specialitate, astfel încât până mâine să avem și rapoartele pentru aceste proiecte care sunt în procedură de urgență și le-ați introdus pe ordinea de zi, ceea ce este foarte bine. Aceasta era observația mea.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc și eu, de acord.

 
Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 43/2008 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților (PH CD 35/2012). (adoptat)

Intrăm, în sfârșit, pe ordinea de zi.

La punctul 3 avem o Hotărâre privind modificarea Anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr.43/2008 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților.

În temeiul art.40 alin.(4) și a art.42 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre.

Articol unic. Anexa la Hotărârea Camerei Deputaților nr.43/2008 privind aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.875 din 23 decembrie 2008, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: domnul deputat Răzvan Țurea, aparținând Grupului parlamentar progresist trece de la Comisia pentru muncă și protecție socială la Comisia pentru buget, finanțe și bănci.

Hotărârea trece la votul final.

Dacă sunteți de acord cu articolul unic? Cine este pentru? Vot.

63 de voturi pentru articolul unic al proiectului de hotărâre. A fost aprobat.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române, Legii nr. 550 din 2004 privind organizarea și funcționarea Jandarmeriei Române și Legii nr. 155/2010, Legea poliției locale (Pl-x 239/2012). (adoptată ca urmare a depășirii termenului constituțional)

La punctul 4 avem o Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române, a Legii nr.550/2004 privind organizarea și funcționarea Jandarmeriei Române și Legii nr.155/2010, Legea poliției locale.

Termenul pentru dezbatere și vot final fiind depășit, propunerea legislativă se consideră adoptată, în conformitate cu prevederile art.75 alin.(2) din Constituție și ale art.113 din Regulamentul Camerei Deputaților.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.33/2012 privind unele măsuri pentru asigurarea furnizării serviciului public de televiziune (PL-x 287/2012). (adoptat ca urmare a depășirii termenului constituțional)

Trecem la punctul următor.

La punctul 5 al ordinii de zi avem un proiect de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.33/2012 privind unele măsuri pentru asigurarea furnizării serviciului public de televiziune.

Termenul pentru dezbatere și vot final fiind depășit, proiectul de lege se consideră adoptat în conformitate cu prevederile art.115 alin.(5) din Constituție și ale art.113 din Regulamentul Camerei Deputaților.

Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.21/2011 privind unele măsuri pentru organizarea și funcționarea Consiliului de supraveghere (PL-x 198/2011). (rămas pentru votul final)

Punctul 6, avem proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.372/2005 privind performanța energetică a clădirilor.

Nu are raport. Comisia pentru industrii și servicii va face raportul până mâine și intră în dezbaterea de mâine.

O clipă, vă rog!

Deci rămâne pe mâine, exact cum am citit.

La punctul 8 al ordinii de zi avem proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.21/2011 privind unele măsuri pentru organizarea și funcționarea Consiliului de supraveghere.

Reprezentantul inițiatorului, dacă este aici? E la Senat. Bun.

Din partea Comisiei pentru industrii și servicii, domnul Iancu.

 

Domnul Iulian Iancu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Comisia pentru industrii și servicii a fost sesizată pentru dezbaterea și avizarea în fond a proiectului de lege menționat.

Proiectul a fost adoptat de Senat și face referire, în mod expres, la măsuri de organizare și funcționare a Consiliului de supraveghere din domeniul feroviar, structură fără personalitate juridică, urmărind, printre altele, trecerea acestuia în cadrul Consiliului Concurenței.

În urma dezbaterilor, membrii comisiei vă propun aprobarea, cu amendamente admise, și am să fac, stimate domnule președinte, o referire la art.30 din acest punct de vedere.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Mulțumesc.

Timpii pentru dezbatere, domnule Iancu, vă rog.

 
 

Domnul Iulian Iancu:

Trei minute generale și două minute pe articole. Mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Supun votului dumneavoastră timpul de dezbatere.

Cine este pentru? Vot.

 
 

Vă mulțumesc.

Cu 65 de voturi pentru, două împotrivă și o abținere, a fost aprobat timpul de dezbatere.

Trecem la dezbaterea pe articole a proiectului de lege și întâi vă citesc amendamentele admise.

Dacă la punctul 1 aveți observații? Nu sunt.

Punctul 2? Nu sunt.

Punctul 3? Nu sunt.

Punctul 4? Nu sunt.

Punctul 5? Nu sunt.

Punctul 6? Nu sunt.

Punctul 7? Dacă aveți observații, vă rog.

 
 

Domnul Iulian Iancu:

La solicitarea membrilor Executivului și a Consiliului Concurenței, la art.30 poziția 12...

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Stați puțin să ajungem la poziția 12.

La amendamente admise suntem acum, la punctul 7.

 
 

Domnul Iulian Iancu:

Alin.(12), scuzați-mă, art.30. Alineatul (12).

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Numai o clipă, domnul...

 
 

Domnul Iulian Iancu:

Art.30 alin.(12).

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Alin.(12)... O clipă, da, 12, vă ascult.

 
 

Domnul Iulian Iancu:

Consiliul Concurenței susține menținerea formei inițiale, respectiv: "Pentru activitatea depusă, membrii Consiliului de supraveghere au dreptul la o indemnizație lunară, stabilită prin ordin al președintelui Consiliului Concurenței, care nu poate depăși 20% din indemnizația lunară a funcției de secretar de stat."

Mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Supun votului dumneavoastră amendamentul nou al comisiei.

Cine este pentru?

 
 

Cu 48 de voturi pentru și 11 abțineri, amendamentul a trecut.

La punctul 8 dacă aveți observații?

Punctul 9?

Punctul 10?

Punctul 11?

Punctul 12?

Vă mulțumesc.

Cu aceasta, proiectul de lege trece la votul final.

La punctele 9 și 10 sunt două propuneri legislative fără raport. Rog comisiile de specialitate, în conformitate cu votul pe care l-am avut inițial, să facă raportul ca să-l trecem pe ordinea de zi de mâine.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.82/2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare (PL-x 701/2011). (rămas pentru votul final)

La punctul 11 al ordinii de zi avem Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.82/2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare.

Proiectul de lege a fost supus dezbaterii și votului final în sesiunea din februarie-iunie 2012.

Proiectul de lege pentru aprobarea ordonanței de urgență nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru adoptare în ședința de vot final din 19 iunie și, ca urmare, potrivit art.105 alin.(2) din Regulamentul Camerei, se rediscută în sesiunea septembrie-decembrie 2012.

De aceea, dau cuvântul reprezentantului Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice, dacă este aici, sau inițiatorului. Vă rog să vă prezentați.

 

Domnul Gheorghe Albu (secretar de stat, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale):

Domnule președinte,

Sunt secretar de stat în Ministerul Agriculturii, Albu Gheorghe.

Doamnelor și domnilor deputați,

Cu privire la Ordonanța de urgență privind organizarea Agenției de îmbunătățiri funciare, vreau să vă spun că Ministerul Agriculturii, Guvernul, susține actul normativ, așa cum a fost formulat și raportul Comisiei pentru agricultură.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Are cuvântul domnul Mocanu, din partea Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice.

 
 

Domnul Vasile Mocanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice a fost sesizată spre dezbatere și avizare în fond în procedură de urgență cu proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.82/2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare.

În ședința din 10 septembrie 2012, plenul Camerei Deputaților a hotărât retrimiterea proiectului de lege la comisie, în vederea examinării și întocmirii unui raport.

Proiectul de ordonanță are ca obiect de reglementare înființarea Agenției Naționale de Îmbunătățiri Funciare, instituție publică, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, ca urmare a reorganizării administrației naționale a îmbunătățirilor funciare, precum și stabilirea unor măsuri în domeniul activității de îmbunătățiri funciare.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

La dezbaterea proiectului a participat domnul Gheorghe Albu, secretar de stat în Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

La lucrările comisiei au fost prezenți 24 de deputați din totalul de 25 de membri ai comisiei.

Raportul comisiei a fost adoptat în unanimitate în ședința din 19 septembrie 2012.

Proiectul de lege este de competența decizională a Camerei Deputaților.

În urma dezbaterii, comisia propune admiterea cu modificări și completări a proiectului de lege.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Rugămintea este să dați și propunerea de timpi. Răbdare, vă rog.

 
 

Domnul Vasile Mocanu:

Timpii de dezbatere: cinci minute în total.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Supun votului timpul dezbaterii. Cine este pentru?

 
 

Vă mulțumesc.

Aprobat.

Vă rog, domnul Tinel, dezbateri generale.

 
 

Domnul Tinel Gheorghe:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

La dezbateri generale grupul nostru parlamentar vă reamintește că, eu știu, principala problemă sau cea mai spinoasă problemă la Ordonanța nr.82 se referă la angajarea sau la suplimentarea numărului de angajați cu 980 de oameni la ANIF.

Grupul parlamentar al USL a considerat necesară reîntoarcerea la comisie după ce găsisem resursele financiare și neaprobarea acestei suplimentări pe considerentul că nu sunt bani.

Dacă nu sunt bani pentru cei 980 de oameni de la ANIF, de ce sunt bani sau de unde s-au găsit bani pentru cei 50 de directori adjuncți generali la Agenția pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit și de unde sunt bani pentru detașarea celor 93 de oameni la direcțiile generale de agricultură județene...

Întreb Ministerul Agriculturii, să ne dea un răspuns în așa fel încât oamenii din teritoriu să știe și de ce nu sunt bani și pentru înființarea Camerelor agricole?

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Vedeți că avem sesiune de întrebări și răspunsuri.

Domnul Neacșu, vă rog.

 
 

Domnul Marian Neacșu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Am venit foarte punctual să-l informez pe colegul meu că dezbaterea moțiunii pentru agricultură este mâine-dimineață, de la ora 10,00, nu acum. Discutam o cu totul și cu totul altă temă decât APDRP sau decât celelalte pe care le-a prezentat Domnia Sa aici.

Mâine-dimineață discutăm problema de agricultură.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Trecem la dezbaterea pe articole a proiectului de lege.

Amendamentele admise.

La punctul 1, titlul legii, dacă aveți observații? Nu sunt.

Punctul 2, la articolul unic dacă aveți observații? Nu sunt.

Punctul 3? Nu sunt.

Punctul 4?

Punctul 5?

Punctul 6?

Punctul 7?

Punctul 8?

Punctul 9?

Punctul 10?

Punctul 11?

Punctul 12?

Punctul 13?

Punctul 14?

Punctul 15?

Punctul 16?

Punctul 17?

Punctul 18?

Punctul 19?

Punctul 20?

Punctul 21?

Punctul 22?

Punctul 23?

Și ultimul amendament, la punctul 24? Nu sunt observații.

Mulțumesc.

Proiectul de lege trece la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind ratificarea Scrisorii de intenție semnată de autoritățile române la București, la 9 iunie 2011, aprobată prin Decizia Consiliului Directorilor Executivi ai Fondului Monetar Internațional din 27 iunie 2011, a Scrisorii de intenție semnată de autoritățile române la București, la 14 septembrie 2011, aprobată prin Decizia Consiliului Directorilor Executivi ai Fondului Monetar Internațional din 29 septembrie 2011, a Scrisorii de intenție semnată de autoritățile române la București, la 2 decembrie 2011, aprobată prin Decizia Consiliului Directorilor Executivi ai Fondului Monetar Internațional din 19 decembrie 2011, a Scrisorii de intenție semnată de autoritățile române la București, la 28 februarie 2012, aprobată prin Decizia Consiliului Directorilor Executivi ai Fondului Monetar Internațional din 21 martie 2012 și a Scrisorii de intenție semnată de autoritățile române la București, la 8 iunie 2012, aprobată prin Decizia Consiliului Directorilor Executivi ai Fondului Monetar Internațional din 22 iunie 2012 (PL-x 288/2012). (rămas pentru votul final)

La punctul 12 al ordinii de zi avem Proiectul de Lege privind ratificarea Scrisorii de intenție semnată de autoritățile române la București, la 9 iunie 2011, aprobată prin Decizia Consiliului Directorilor Executivi ai Fondului Monetar Internațional din 27 iunie 2011, a Scrisorii de intenție semnată de autoritățile române la București, la 14 septembrie 2011, aprobată prin Decizia Consiliului Directorilor Executivi ai Fondului Monetar Internațional din 29 septembrie 2011, a Scrisorii de intenție semnată de autoritățile române la București, la 2 decembrie 2011, aprobată prin Decizia Consiliului Directorilor Executivi ai Fondului Monetar Internațional din 19 decembrie 2011, a Scrisorii de intenție semnată de autoritățile române la București, la 28 februarie 2012, aprobată prin Decizia Consiliului Directorilor Executivi ai Fondului Monetar Internațional din 21 martie 2012 și a Scrisorii de intenție semnată de autoritățile române la București, la 8 iunie 2012, aprobată prin Decizia Consiliului Directorilor Executivi ai Fondului Monetar Internațional din 22 iunie 2012.

Din partea inițiatorilor? Vă rog.

 

Domnul Ion Ghizdeanu (președintele Comisiei Naționale de Prognoză):

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Prezentul proiect de lege are ca obiect de reglementare, așa cum menționează și titlul, cele cinci scrisori de intenție și memorandumurile anexate acestora. Practic, sunt primele cinci evaluări în cadrul aranjamentului de tip stand-by preventiv până la iulie, mai 2012, din care se observă că s-au îndeplinit obiectivele de reformă asumate.

Având în vedere conținutul acestui proiect de lege, Guvernul, prin Ministerul Finanțelor Publice, susține și adresează rugămintea de adoptare a acestui proiect de lege.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Din partea Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, vă rog. Domnul Nițu.

 
 

Domnul Adrian Henorel Nițu:

Prezentul proiect de lege are ca obiect de reglementare cele cinci scrisori de intenție, cât și memorandumurile anexate acestora.

La finalul fiecărei misiuni, a fost elaborată o scrisoare de intenție prin care a fost reafirmat angajamentul Guvernului României de a continua măsurile de reformă agreate în cadrul pachetului multilateral de asistență de tip preventiv.

Noul aranjament stand-by... Dar e și un moment foarte frumos...

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Un moment inedit în Camera Deputaților... puterea și opoziția și-au dat mâna și stabilizează o floare. Eu de aici văd doar floarea, nu buchetul!

 
 

Domnul Adrian Henorel Nițu:

Sunt trei flori, de fapt.

Și cu ocazia citirii raportului asupra celor cinci scrisori de intenție cu FMI.

Nou aranjament stand-by de tip preventiv între România și Fondul Monetar Internațional a început la 31 martie 2011, odată cu finalizarea celei de a șaptea evaluări și încheierea celui anterior.

Proiectul de lege, prin obiectul său de reglementare, face parte din categoria legilor ordinare, iar în aplicarea art.75 alin. (1) din Constituția României, republicată, prima Cameră sesizată este Camera Deputaților.

Raportul comisiei a fost votat cu majoritate de către deputații prezenți la dezbateri, iar în urma dezbaterii acestui proiect de lege, în ședința din data de 19 septembrie 2012, comisia propune supunerea spre dezbaterea și adoptarea plenului Camerei Deputaților a proiectului de lege în forma prezentată de inițiator.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc și eu.

Nefiind amendamente admise sau respinse, proiectul de lege trece la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.24/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal și reglementarea unor măsuri financiar-fiscale (PL-x 296/2012). (rămas pentru votul final)

La punctul 13 avem Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.24/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal și reglementarea unor măsuri financiar-fiscale.

Din partea inițiatorului? Ministerul Finanțelor. Vă rog.

 

Domnul Ion Ghizdeanu:

Proiectul de lege are ca obiect reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, dintre care cele mai importante sunt cele de simplificare a obligațiilor în materie de TVA ale persoanelor impozabile care realizează o cifră de afaceri anuală inferioară plafonului de 220 de mii de lei.

Practic, prin această măsură, ca și prin celelalte, s-a acordat un sprijin mediului de afaceri și în special întreprinderilor mici și mijlocii. Având în vedere conținutul acestui proiect de lege, Guvernul, prin Ministerul Finanțelor Publice, adresează rugămintea pentru adoptare, cu mențiunea că nu sunt amendamente și Guvernul susține proiectul de lege în forma adoptată de Senat, ca și Comisia pentru buget, finanțe și bănci.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Domnul Nițu, din partea Comisiei pentru buget, finanțe și bănci. Vă rog.

 
 

Domnul Adrian Henorel Nițu:

Raport asupra Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal și reglementarea unor măsuri financiar-fiscale.

Printre schimbările propuse de acest proiect de lege, menționez în principal simplificarea obligațiilor în materie de TVA ale persoanelor impozabile care realizează o cifră de afaceri anuală inferioară plafonului de 220 de mii de lei, având în vedere că acestea nu au obligația depunerii de deconturi de TVA.

De asemenea, eliminarea obligației contribuabilului de determinarea câștigului net trimestrial, pierderii nete trimestriale din transferul titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare, în cazul societăților închise.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat în ședința din 25 iunie 2012.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

În urma dezbaterii din ședința din data de 19 septembrie 2012, comisia propune spre dezbatere și adoptarea plenului Camerei Deputaților a Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.24/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal și reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, în forma adoptată de Senat.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Nefiind amendamente admise sau respinse, proiectul de lege trece la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziții publice în domeniile apărării și securității (PL-x 50/2012). (rămas pentru votul final)

La punctul 14 al ordinii de zi avem Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziții publice în domeniile apărării și securității.

Este o lege ordinară care a fost adoptată de Senat în condițiile art.115 alin. (5) teza a III-a din Constituția României.

Dau cuvântul inițiatorului.

Vă rog să vă prezentați.

 

Domnul Mircea Fechet (vicepreședintele Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice):

Domnule președinte,

Mă numesc Mircea Fechet, sunt vicepreședinte ANRMAP.

Practic, legea despre care discutăm transpune Directiva nr.81 din 2009, directivă prin care se creează o piață europeană de achiziții din domeniul apărării și securității, piață europeană bazată pe reguli de competitivitate și transparență.

Odată cu adoptarea Ordonanței nr.114/2011, România și-a îndeplinit obligațiile de transpunere, iar astăzi discutăm despre legea de aprobare a ordonanței respective.

Guvernul susține această lege și adresează rugămintea de a adopta acest proiect.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc, domnule Fechet.

Din partea Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională, domnul Ana.

 
 

Domnul Gheorghe Ana:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Raport asupra Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziții publice în domeniile apărării și securității.

În conformitate cu prevederile art.95 și 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională, Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru industrii și servicii au fost sesizate spre dezbatere în fond în procedură de urgență cu Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziții publice în domeniile apărării și securității, trimis cu adresa PL-x 50 din 10 aprilie 2012 și înregistrat la nr.32/98 din 12.IV.2012, respectiv nr.31/228 din 11.IV.2012 și nr.23/64 din 2012.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul de ordonanță, cu anumite observații și propuneri.

Consiliul Suprem de Apărarii a Țării prin Hotărârea nr.105/15.XII.2011 a avizat favorabil proiectul de ordonanță.

Comisia pentru buget, finanțe și bănci a avizat favorabil acest proiect de lege.

Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic a avizat favorabil acest proiect de lege.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare transpunerea în legislația națională a Directivei 81/2009/Comisia Europeană privind coordonarea procedurilor privind atribuirea anumitor contracte de către autoritățile contractante din domeniul apărării și securității.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare potrivit prevederilor art.73 din Constituția României, republicată.

În conformitate cu prevederile art.61-63 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, membrii celor trei comisii sesizate în fond au examinat proiectul de lege în ședințe separate.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat în forma inițială în condițiile art.115 alin. (5) teza a III-a din Constituția României, republicată.

Potrivit prevederilor art.75 alin. (1) din Constituția României, republicată, și ale art.92 alin. (9) pct.1 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Camera Deputaților este Cameră decizională.

La ședința Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională au fost prezenți 23 de membri din totalul de 25.

La ședința Comisiei juridice, de disciplină și imunități au fost prezenți 15 deputați din totalul de 23 de membri ai acestei comisii, iar la ședința Comisiei pentru industrii și servicii au fost prezenți 24 de deputați din totalul de 28 de membri ai acestei comisii.

În urma dezbaterii, cu unanimitate de voturi pentru, cele trei comisii propun plenului Camerei Deputaților adoptarea acestui proiect de lege cu amendamente.

Ca timp, domnule președinte, cinci minute pentru dezbateri generale și 10 pentru dezbateri pe articole.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Supun votului dumneavoastră timpul de dezbatere.

Cine este pentru?

 
 

Vă mulțumesc.

Are cuvântul domnul Scutaru.

 
 

Domnul Adrian George Scutaru:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Proiectul de lege este foarte amplu, are peste 200 de articole și a avut numeroase amendamente în discuțiile pe care noi le-am avut în comisii și, ca urmare a acestui fapt, aș vrea să vă semnalez, pentru a fi precizate în stenogramă, două erori materiale pe care aș vrea să le corectăm.

Alin. (1) al art.181 a fost modificat în două alineate diferite - unul referindu-se la obligația autorității contractante de a anula explicarea procedurii pentru atribuirea contractului și se detaliază cazurile când există această obligație, iar alin. (2) se referă la dreptul autorității contractante de a anula aplicarea procedurii, și din nou sunt enumerate cazurile.

Aceasta a fost decizia comisiilor, însă, printr-o eroare materială, unele dintre cazurile respective se dublează în ambele articole.

De aceea, vă solicităm să precizăm eliminarea celor patru litere de la b) la e) ale alin. (2) și renumerotarea ultimei litere - f), care devine b).

Și, de asemenea, la nr.crt.795, cu referire la art.185 alin. (1), litera n) a fost modificată de comisii, dar, dintr-o eroare materială, la redactarea raportului, datorită numărului mare de amendamente, amendamentul respectiv nu a fost cuprins și, ca atare, aș vrea ca lit.n) să aibă următoarea formulare: "dacă este cazul, contestațiile formulate în cadrul procedurii de atribuire, însoțite de deciziile motivate, pronunțate de CNSC".

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Vă rog, domnule Călian.

 
 

Domnul Petru Călian:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Cu toată bunăvoința, însă, aceste corecturi sunt pe fond, nu este nicio eroare materială la niciunul dintre punctele invocate, fapt pentru care, dacă distinsul meu coleg dorește să introducă aceste amendamente, ar trebui să solicite retrimiterea la comisie și mâine să reluăm discuția. Pentru că nu vrem să tergiversăm, dar nici să încălcăm procedurile.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Vă rog, domnule Scutaru.

 
 

Domnul Adrian George Scutaru:

Domnule președinte, cu toată bunăvoința și deschiderea, să știți că sunt niște modificări care sunt făcute în conformitate cu regulamentul și, de aceea, ca să nu mai fie niciun dubiu, vă rog să le supuneți la vot. Repet, este vorba doar de o eroare materială și cred că în acest fel vom elimina orice dubiu.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Vot. Cine este pentru?

 
 

Cu 52 de voturi pentru, o abținere și 15 împotrivă, s-a admis propunerea domnului Scutaru.

Trecem la dezbaterea pe articole a proiectului de lege.

Suntem la capitolul de amendamente admise.

Vă avertizez că sunt foarte multe.

La punctul 1, dacă aveți observații? Nu sunt.

Punctul 2? 3? 4? 5? 6? 7? 8? 9? 10? 11? 12? 13? 14? 15? 16? 17?

Dacă de la 18 la 30 aveți? Nu sunt.

31? 32? 33? 34? 35? 36? 37?

Dacă de la punctul 39 la punctul 100 aveți observații? Nu sunt.

Dacă de la punctul 101 la punctul 309 aveți observații? Nu sunt.

Dacă de la punctul 310 la punctul 555, aveți observații? Nu sunt.

Vă mulțumesc.

Dacă de la punctul 556 la punctul 689, aveți observații? Nu sunt.

Dacă de la punctul 690 la punctul 775 aveți observații? Nu sunt.

Vă mulțumesc.

Dacă de la punctul 776 la punctul 855 aveți observații? Nu sunt.

Vă mulțumesc.

Proiectul de lege trece la votul final.

Avem și anexele.

O singură observație vreau să vă fac. Anexele au fost cuprinse de la punctul 851 la punctul 855 - cele cinci anexe, ca să rămână la procesul-verbal.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.15/2012 privind stabilirea unor măsuri financiare în domeniul asigurărilor sociale de sănătate și al finanțelor publice (PL-x 293/2012). (rămas pentru votul final)

La punctul 15 al ordinii de zi avem Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.15/2012 privind stabilirea unor măsuri financiare în domeniul asigurărilor sociale de sănătate și al finanțelor publice.

Dacă, din partea inițiatorului? Domnul Ghizdeanu.

 

Domnul Ion Ghizdeanu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Acest proiect de lege a adus printre altele modificarea bazei de calcul, respectiv în consens cu decizia Curții Constituționale de a se calcula contribuțiile de asigurări de sănătate pentru veniturile din pensii numai pentru partea de venit care depășește cuantumul de 740 lei, și nu la întreg venitul.

Având în vedere conținutul acestui proiect de lege, Guvernul, prin Ministerul Finanțelor Publice, susține aprobarea și adresează rugămintea de a fi aprobat acest proiect de lege.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Colega noastră, doamna Barna, are cuvântul.

 
 

Doamna Maria Eugenia Barna:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Raport comun asupra Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.15/2012 privind stabilirea unor măsuri financiare în domeniul asigurărilor sociale de sănătate și al finanțelor publice

Obiectul de reglementare este punerea în acord a Codului fiscal cu deciziile Curții Constituționale care au constat în modul de calcul al contribuției de asigurări sociale de sănătate datorate de pensionari cu pensii care depășesc cuantumul de 740 de lei, dat fiind faptul că este neconstituțional acel mod.

Comisiile au fost sesizate în fond și cu majoritatea deputaților prezenți, supun adoptarea plenului Camerei Deputaților a unui raport în forma prezentată de Senat.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc, doamna Barna.

Nefiind amendamente admise sau respinse, proiectul de lege trece la votul final.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.17/2012 privind stabilirea unor măsuri de restituire a unor contribuții de asigurări sociale de sănătate (PL-x 294/2012). (retrimis comisiei)

Următorul proiect de lege, de la punctul 16 al ordinii de zi, este Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.17/2012 privind stabilirea unor măsuri de restituire a unor contribuții de asigurări sociale de sănătate.

Are, de asemenea, cuvântul inițiatorul.

Procedură. Domnul Neacșu. Vă rog.

 

Domnul Marian Neacșu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Vă rog să fiți de acord să supuneți la vot, în numele Grupului parlamentar al Partidul Social Democrat, retrimiterea la comisie a acestui proiect de lege, deoarece Ministerul Finanțelor nu s-a pus de acord cu comisia asupra amendamentelor care au fost admise în Senat.

Vă rugăm frumos, pentru a putea să realizăm acest lucru, raportul fiind întocmit înainte de a primi punctul de vedere.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Vot. Cine este pentru? 48 de voturi pentru, 11 abțineri și 9 voturi împotrivă, proiectul de lege a fost trimis la comisie.

Termen - o săptămână.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.2/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr.31/1990 privind societățile comerciale (PL-x 321/2012). (rămas pentru votul final)

La punctul 17 avem Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.2/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr.31/1990 privind societățile comerciale

Dacă, din partea inițiatorului? Vă rog.

Vă rog să vă și prezentați.

 

Domnul Florin Aurel Moțiu (secretar de stat, Ministerul Justiției):

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Florin Moțiu, sunt secretar de stat la Ministerul Justiției.

Guvernul susține adoptarea proiectului de lege pentru aprobarea acestei ordonanțe de urgență.

Ordonanța de urgență transpune o directivă comunitară în domeniul fuziunii și divizării și a fost necesară pentru a se evita procedura de infringement împotriva României.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc, domnule Moțiu.

Dacă, din partea comisiei? Vă rog, domnule Nica.

 
 

Domnul Nicolae-Ciprian Nica:

Vă mulțumesc frumos, domnule președinte.

Conform prevederilor art.75 din Constituția României, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege în ședința din 23 aprilie 2012.

Consiliul Legislativ, prin avizul nr.103/2012 a avizat favorabil proiectul de urgență.

Proiectul de lege supus dezbaterii are ca obiect de reglementare aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.2/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr.31/1990 privind societățile comerciale, în scopul menținerii stabilității economiei românești, în contextul crizei globale actuale, și asigurării îmbunătățirii cadrului legislativ relevant, precum și pentru a evita riscul de avansare a procedurii de infringement și de impunere a unor sancțiuni pecuniare de către Curtea de Justiție a Uniunii Europene pentru nerespectarea obligațiilor de stat membru al Uniunii Europene prin netranspunerea în regim de urgență a Directivei 2009/109 a Comisiei Europene a Parlamentului European și a Consiliului din 16 septembrie 2009.

În conformitate cu prevederile art.61 și 63 din Regulamentul Camerei Deputaților, comisiile au examinat inițiativa legislativă menționată mai sus în ședința din 24 septembrie 2012.

Din numărul total de 23 de membri ai Comisiei juridice, de disciplină și imunități, au participat la dezbatere 14 deputați, iar din totalul de 20 de membri ai Comisiei pentru politică economică, reformă și privatizare au fost prezenți 19 deputați.

La lucrările celor două comisii au participat, în calitate de invitați, din partea Ministerului Justiției, domnul Florin Moțiu, doamna Claudia Roșianu, consilier juridic din partea Ministerului Afacerilor Europene, domnul Horațiu Radu, subsecretar de stat, iar din partea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, doamna Gabriela Tănase, director general, și domnul Ion Busuioc, director general.

În urma examinării, în raport cu obiectul și conținutul său, inițiativa legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

Supun spre adoptare.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Nefiind amendamente admise sau respinse, proiectul de lege trece la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind răspunderea furnizorilor de servicii de trafic aerian (PL-x 259/2012). (rămas pentru votul final)

Următorul proiect de lege, la punctul 18, este Proiectul de Lege privind răspunderea furnizorilor de servicii de trafic aerian.

Vă rog.

Domnul Lucian Iliescu, din partea inițiatorului, adică Ministerul Transporturilor.

Vă rog.

 

Domnul Lucian Iliescu (secretar de stat, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii):

În conformitate cu prevederile art.9.a din Regulamentul Consiliului Europei nr.1070/2009 a Parlamentului European și al Consiliului de Modificare a Reglementărilor, tot Consiliul European nr.549/2004, nr.520/2004, 551/2004 și 552/2004, în vederea îmbunătățirii performanțelor și durabilității sistemului aviatic european, statele membre iau toate măsurile necesare pentru garantarea și punerea în aplicare a unor blocuri funcționale de spațiu aerian până la 4 decembrie 2012.

În acest context, va fi pus în aplicare blocul funcțional de spațiu aerian - DANUBE FAB -, în conformitate cu Acordul internațional dintre România și Bulgaria, pentru stabilirea acestui bloc funcțional de spațiu aerian, creându-se, astfel, posibilitatea furnizorului de servicii de navigație aeriană din Bulgaria, BULATSA, să furnizeze servicii de tarif aerian în spațiul aerian național al României.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc, domnule Iliescu.

Are cuvântul domnul Iancu.

 
 

Domnul Iulian Iancu:

Stimați colegi,

Comisia pentru industrii și servicii, la fel ca și Comisia juridică, de disciplină și imunități, au fost sesizate spre dezbatere în fond cu proiectul de lege menționat.

Precizez că Senatul a adoptat proiectul de lege și că acest proiect de lege reglementează răspunderea furnizorilor de servicii de trafic aerian pentru repararea prejudiciilor produse unei terțe părți.

Din punct de vedere al dreptului european, prezentul demers normativ cade sub incidența reglementărilor statuate la nivelul Uniunii Europene, subsumate politicii în domeniul transporturilor integrate segmentului legislației europene - transport aerian, în sectorul - funcționarea pieței.

În urma dezbaterilor, membrii celor două comisii au hotărât să propună plenului adoptarea proiectului de lege în forma adoptată de Senat.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Proiectul de lege merge la votul final, nefiind amendamente admise sau respinse.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.113/2011 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială (PL-x 49/2012). (rămas pentru votul final)

Următorul proiect de lege, la punctul 19, este proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 113/2011 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială.

Din partea inițiatorului? Vă rog, doamnă, să vă prezentați.

 

Doamna Georgeta Bratu (secretar de stat, Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale):

Mulțumesc, domnule președinte, Georgeta Bratu, secretar de stat la Ministerul Muncii.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Georgeta Bratu.

 
 

Doamna Georgeta Bratu:

Da. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 113 vizează organizarea și funcționarea Agenției pentru Plăți și Inspecție Socială. Acest lucru s-a realizat ca urmare a preluării de către Agenția pentru Prestații Sociale a Inspecției Sociale. Ca atare, vă rugăm să fiți de acord cu forma adoptată de comisie, cu amendamentele formulate de aceasta.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Mulțumesc.

Doamna Barna, președintele comisiei pentru muncă, vă rog.

E președinte, domnule Rățoi, nu mai insistați.

 
 

Doamna Maria Eugenia Barna:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Raport asupra proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 113/2011 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială. Comisia a luat în dezbatere acest proiect și supunem plenului aprobarea cu amendamente, având în vedere necesitatea reorganizării cadrului instituțional în domeniul administrării beneficiilor de asistență socială și activității de inspecție socială în procesul de implementare a prevederilor Legii asistenței sociale nr.292/2011.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă mulțumesc.

Trecem la capitolul de amendamente admise. Dacă la... timpii de dezbatere, doamnă Barna?

 
 

Doamna Maria Eugenia Barna:

5 minute, domnule președinte.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă mulțumesc.

Supun votului dumneavoastră timpii de dezbatere. Cine este pentru?

 
 

Vă mulțumesc. Și domnul Călian este pentru. Deci, trecem mai departe.

La amendamente admise, punctul 1, titlul legii. Dacă aveți observații?

Punctul 1. Articolul unic. Nu aveți observații.

Punctul 3. Titlul ordonanței. Nu aveți observații.

Punctul 4.

Punctul 5.

Punctul 6.

Punctul 7.

Punctul 8.

Dacă de la punctul 9 la 33 aveți observații? Nu sunt. Vă mulțumesc.

Dacă de la punctul 34, Capitolul III - "Agențiile teritoriale", la punctul 44, aveți observații? Nu sunt.

Dacă de la punctul 45, art.21 în corpul ordonanței, la punctul 53. aveți observații. Nu sunt. Vă mulțumesc.

Legea trece la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale (PL-x 320/2012). (rămas pentru votul final)

Următorul proiect de lege la punctul 20 al ordinii de zi care v-a fost dată, avem proiectul de Lege privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale.

Doamnă Bratu, vă rog frumos.

 

Doamna Georgeta Bratu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Proiectul de lege vizează asigurarea unui sistem unitar de evaluare, monitorizare și control a asigurării calității serviciilor sociale acordate atât de furnizorii privați, cât și cei de stat.

Față de cele de mai sus, vă rugăm să fiți de acord cu forma adoptată de Comisia pentru muncă și protecție socială.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă mulțumesc.

Doamna Barna, președintele Comisiei pentru muncă.

 
 

Doamna Maria Eugenia Barna:

Raport asupra proiectului de Lege privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, Comisia pentru muncă și protecție socială a fost sesizată cu acest proiect care a fost discutat în ședința din 4 septembrie 2012 și comisia propune plenului adoptarea proiectului de lege în forma prezentată de Senat, întrucât este necesar un cadru legal unitar în ceea ce privește calitatea serviciilor sociale, aplicabil furnizorilor de servicii sociale, publici și privați care funcționează pe teritoriul României.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă mulțumesc.

Nefiind amendamente admise sau respinse, proiectul de lege trece la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.98/2006 privind supravegherea suplimentară a instituțiilor de credit, a societăților de asigurare și/sau de reasigurare, a societăților de servicii de investiții financiare și a societăților de administrare a investițiilor dintr-un conglomerat financiar (PL-x 140/2012). (rămas pentru votul final)

La punctul 21 avem proiectul de lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 98/2006 privind supravegherea suplimentară a instituțiilor de credit, a societăților de asigurare și/sau reasigurare, a societăților de servicii de investiții financiare și a societăților de administrare a investițiilor dintr-un conglomerat financiar.

Din partea inițiatorului? Domnul Ghizdeanu, vă rog.

 

Domnul Ion Ghizdeanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

În acord cu conținutul acestui proiect de lege și cu raportul Comisiei pentru buget, Guvernul prin Ministerul Finanțelor Publice adresează rugămintea de a fi adoptat acest proiect de lege.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă mulțumesc.

Domnul Nițu, din partea Comisiei pentru buget finanțe.

 
 

Domnul Adrian Henorel Nițu:

Prezentul proiect de lege are ca obiect de reglementare introducerea unor prevederi de ordin tehnic, specifice activității de asigurare. Respectiv, aplicarea procedurii de faliment și la societățile de reasigurare, stabilirea unui termen de prescripție de 5 ani pentru plata despăgubirilor de către fondul de garantare, reglementarea dizolvării și lichidării voluntare a societăților de asigurare-reasigurare.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare, potrivit art.73 din Constituția României, republicată.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat în condițiile art.75, alin.(2), teza a III-a din Constituția României, republicată și este de competența decizională a Camerei Deputaților.

În urma dezbaterii proiectului de lege în data de 1 octombrie 2012, Comisia pentru buget, finanțe și bănci propune supunerea spre dezbaterea și adoptarea plenului Camerei Deputaților a proiectului de lege în forma adoptată de Senat.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă mulțumesc.

Nefiind amendamente admise sau respinse, proiectul de lege trece la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.13/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr.506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice (PL-x 319/2012). (rămas pentru votul final)

La punctul 22, avem proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 13/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr.506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice.

Din partea inițiatorului, vă rog? deci, din partea Ministerului Comunicațiilor este cineva? Vă rog.

 

Domnul Teodor-Gheorghe Negruț (secretar de stat, Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale):

Teodor Negruț, secretar de stat la Ministerul Comunicațiilor.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă rog, domnule Negruț.

 
 

Domnul Teodor-Gheorghe Negruț:

Prezenta ordonanță de urgență are ca obiect modificarea și completarea Legii nr.506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice, cu completările ulterioare, pentru armonizarea legislației naționale cu cea europeană prin transpunerea prevederilor Directivei 2009/136/CE.

Guvernul României prin Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale susține raportul comun asupra proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 13/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr.506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă mulțumesc.

Din partea Comisiei juridice, de disciplină și imunități, domnul Nica.

 
 

Domnul Nicolae-Ciprian Nica:

Mulțumesc frumos, domnule președinte.

Prezenta ordonanță de urgență are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Legii nr.506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice, cu modificările și completările ulterioare, pentru armonizarea legislației naționale cu cea europeană, prin transpunerea prevederilor Directivei 2009/136/CE.

În urma dezbaterilor, membrii celor două comisii au hotărât cu majoritatea de voturi a membrilor prezenți, să supună dezbaterii plenului Camerei Deputaților raportul comun asupra proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 13/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr.506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice, în forma adoptată de Senat.

Amendamentele respinse sunt redate în anexă care face parte integrantă din prezentul raport.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă mulțumesc.

Trecem la capitolul de amendamente respinse.

La punctul 1, și singurul, dacă susține cineva amendamentul? Nu susține, proiectul de lege trece la votul final. Vă mulțumesc.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.23/2010 privind identificarea și înregistrarea suinelor, ovinelor și caprinelor, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative (PL-x 329/2010). (rămas pentru votul final)

La punctul 23, avem proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 23/2010 privind identificarea și înregistrarea suinelor, ovinelor și caprinelor, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

Din partea inițiatorului, domnul Mănăstireanu era pe aici.

Vă rog, domnule Mănăstireanu.

 

Domnul Vladimir Alexandru Mănăstireanu (vicepreședintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor):

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Acest proiect de lege completează și modifică Ordonanța Guvernului nr.23 din 2010 privind identificarea și înregistrarea suinelor, ovinelor și caprinelor, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative. Este un proiect de lege elaborat în strânsă legătură și discuție cu asociațiile crescătorilor de animale și Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, un proiect pe care Autoritatea Națională Sanitară Veterinară îl susține și pe care vi-l propunem și dumneavoastră spre aprobare.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă mulțumesc.

Domnul Avram din partea Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice. Vă rog.

 
 

Domnul Marian Avram:

Stimați colegi,

Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice a fost sesizată spre dezbatere în fond, în procedură de urgență, cu proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 23/2010 privind identificarea și înregistrarea suinelor, ovinelor, caprinelor, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

În ședința din 8 mai 2012, plenul Camerei Deputaților a hotărât retrimiterea proiectului de lege la comisie, în vederea examinării și întocmirii unui raport nou înlocuitor.

Proiectul de ordonanță are ca obiect de reglementare reunirea într-un sigur program a acțiunilor de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor și caprinelor cu activitățile sanitar- veterinare de supraveghere, prevenire și control al bolilor la animale.

La dezbaterea proiectului a participat ca invitat, în conformitate cu prevederile art.54 și 55 din Regulamentul Camerei Deputaților, domnul Stelian Caramitru, secretar general în cadrul ANSVSA.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare. Raportul comisiei a fost adoptat în unanimitate în ședința din 19 septembrie 2012.

Proiectul de lege este de competența decizională a Camerei Deputaților.

În urma dezbaterii, comisia propune admiterea cu modificări și completări a proiectului de lege, cu amendamentele prevăzute în anexă.

Propun, domnule președinte de ședință, 3 minute.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă mulțumesc.

Înainte de a da cuvântul domnului Tinel, supun votului dumneavoastră timpul de 3 minute.

Cine este pentru?

 
 

Vă mulțumesc.

Vă rog, domnule Tinel.

 
 

Domnul Tinel Gheorghe:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

După 3 ani de zile, sau aproape 3 ani de zile, astăzi suntem în măsură să punem în practică prin consens sau prin înțelegere între asociațiile crescătorilor de animale, minister, Autoritatea Sanitară Veterinară și toți cei, eu știu, îndreptățiți să se pronunțe pe identificarea animalelor, un proiect de lege de aprobare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 23, care atunci a născut vii polemici, dezbateri.

Și eu cred că soluția pe care în Comisia pentru agricultură am găsit-o, până la urmă, împacă, cum zice povestea, și capra, și varza, și lupul. Împăcăm pe toată lumea...

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

și suina, cred.

 
 

Domnul Tinel Gheorghe:

Da. Aș vrea să spun că îi felicit pe colegii mei din Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice că până la urmă am reușit să găsim consensul și compromisul necesar să dăm viață acestei ordonanțe, și să vă spun că Grupul parlamentar al PDL susține proiectul de Lege de aprobare a Ordonanței nr. 23, așa cum el a fost aprobat în comisie.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc, domnule Tinel.

Trecem la amendamentele admise.

La punctul 1. Titlul legii. Dacă aveți observații? Nu sunt.

Punctul 2.

Punctul 3.

Punctul 4.

Punctul 5.

Dacă de la punctul 6 la punctul 25 aveți observații? Nu sunt. Vă mulțumesc.

Dacă aveți observații la punctul 26? Nu aveți.

La punctul 27?

Punctul 28.

Punctul 29.

Punctul 30, nu. vă mulțumesc.

Proiectul de lege trece la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.25/2012 privind acordarea unui împrumut Companiei Naționale de Căi Ferate C.F.R. - S.A. în scopul achitării obligațiilor de plată datorate furnizorilor de energie electrică (PL-x 297/2012). (rămas pentru votul final)

Punctul 24 al ordinii de zi, avem proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 25/2012 privind acordarea unui împrumut Companiei Naționale de Căi Ferate CFR-S.A. în scopul achitării obligațiilor de plată datorate furnizorilor de energie electrică.

Domnule Lucian Iliescu, din partea Ministerului Transporturilor, vă rog.

 

Domnul Lucian Iliescu:

Domnule președinte, vă mulțumesc.

proiectul de ordonanță are ca obiect reglementarea acordării unui împrumut în valoare de 769.780 mii lei Companiei Naționale de Căi Ferate CFR-S.A., în scopul achitării obligațiilor de plată datorate furnizorilor de energie electrică.

Adoptarea prezentului proiect de ordonanță de urgență este necesară datorită angajamentelor asumate de Guvernul României prin scrisoarea de intenție transmisă Fondului Monetar Internațional, în scopul diminuării arieratelor companiei, pentru a se evita falimentul acesteia.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc și eu.

Din partea Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, vă rog, domnule Nițu. Urmează domnul Călian.

Procedură, domnule Călian, vă rog.

Domnule Nițu, puțină răbdare, vă rog.

 
 

Domnul Petru Călian:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Am cerut cuvântul pe procedură înaintea prezentării raportului și vreau să mă adresez cu deosebit respect în special distinșilor mei colegi din opoziție.

Această Ordonanță nr.25 din 2012 a fost emisă pe data de 6 iunie anul în curs, așa cum v-am spus. Prevederile ei sunt foarte clare, mai precis, s-a găsit o sumă consistentă de bani, 769.780 mii lei, bani cu care am împrumutat pe o perioadă de cel puțin 6 luni o societate de stat, SNCFR. Un lucru foarte bun pe care-l salutăm. Însă fac precizarea că după două luni de la emiterea acestei ordonanțe, a fost închisă o altă societate cu capital majoritar de stat și mă refer aici la Oltchim. Ceea ce nu este în regulă, stimați colegi.

Ce propunem noi concret pe procedură? Propunem să retrimitem la comisie acest proiect de lege care aprobă Ordonanța 25/2012 pentru că avem posibilitatea, noi, parlamentarii, să facem ceva pentru Oltchim. Ce să facem? Să reducem arieratele prin acordarea unui împrumut și acestei societăți, deoarece fac precizare că și la Oltchim există arierate care se datorează societății de difuzare a energiei electrice de aproape 2 milioane de euro, dacă nu, 20 de milioane, pardon. Arieratele cumulate pentru Oltchim sunt peste 200 de milioane de euro.

Haideți să găsim împreună soluții în comisiile de specialitate, deoarece s-a dovedit faptul că în Trezorerie există bani rezultați din privatizări și să rezolvăm și problema arieratelor la Oltchim. Avem astăzi această posibilitate.

În consecință, stimați colegi, vă rog respectuos să acceptați retrimiterea la comisie a acestui act normativ.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

V-ați adresat colegilor din opoziție.

Domnule Nițu, aveți cuvântul, vă rog.

 
 

Domnul Adrian Henorel Nițu:

Proiectul de ordonanță de urgență are ca obiect de reglementare acordarea unui împrumut, așa cum se spunea, în valoare de 769.780 mii lei Companiei Naționale de Căi Ferate, CFR-S.A. în scopul achitării obligațiilor de plată datorate furnizorilor de energie electrică, în vederea reducerii arieratelor în anul 2012 și neacumulării de unele noi, împrumut cu scadență la 30 noiembrie 2012 din vărsăminte din privatizare, înregistrate în contul general al Trezoreriei statului.

Proiectul de lege a fost adoptat în Senat în data de 25 iunie 2012. În urma dezbaterii proiectului de lege, comisia propune supunerea spre dezbaterea și adoptarea plenului Camerei Deputaților a unui raport favorabil proiectului de lege, în forma prezentată de Senat.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă mulțumesc.

Vă rog, domnule Toader. Dezbateri generale, da, vă rog.

Supun votului dumneavoastră propunerea domnului Călian de retrimitere la comisie a acestei ordonanțe.

Cine este pentru?

 
 

Da. Vă mulțumesc.

Cu 18 voturi pentru, 42 împotrivă și 5 abțineri, proiectul de ordonanță intră în continuare în dezbatere.

Eu vreau să spun că problema Oltchim-ului va face parte... în momentul de față, face obiectul analizei la Guvern și dacă se va produce o ordonanță de urgență, o vom vota cu plăcere.

În altă ordine de idei, dacă considerați că puteți să ajutați Oltchim-ul, vă rog, la Comisia pentru buget, finanțe și bănci sau unde considerați dumneavoastră, domnule Călian, dar acolo cred că este sediul materiei și la Comisia economică, să faceți o dezbatere pe acest subiect și dacă iese o ordonanță, cu mare plăcere o discutăm.

Domnul Toader are cuvântul.

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

Sigur că propunerea colegului meu avea și un suport legal.

Era această ordonanță, asta este o soluție pe care Guvernul trebuie s-o ia în considerare, mai ales că nu umblă sub nicio formă la deficit. Cum va da banii înapoi e întrebarea pe care mi-o pun și eu, cum va da CFR-ul banii înapoi prin acest împrumut în 6 luni de zile, când CFR-ul are o situație pe care o știm cu toții, foarte grea, iar pe de altă parte, plata energiei electrice e pentru "băieții deștepți". Deci, datoriile sunt pentru "băieții deștepți" și trebuie să știți foarte bine, și știu foarte bine situația din CFR, că a mai fost în anul trecut aceeași situație, în care nu s-au discutat penalitățile, acum o să discutăm și penalitățile. Sigur, "băieții deștepți" nemaiavând de unde să ia bani de la Hidroelectrica, folosesc acest tertip, pentru acest motiv, cred că nu putem fi de acord noi cu aprobarea acestei ordonanțe.

Altă metodă este cea în care trebuiau folosiți bani de la buget, nu printr-un credit pe care știm foarte bine, nu-l va achita nimeni niciodată. Nu numai că nu-l va achita, va rămâne în continuare o datorie la trezorerie pe care timpul va demonstra că n-o poate plăti din punct de vedere economic. Dar, încă o dată subliniez, energia electrică a fost o dată anul trecut încheiată fără niciun fel de penalități la datoria CFR-ului, acum au crescut în continuare, iar furnizorii de energie electrică sunt numai și numai "băieții deștepți."

Vă rog să țineți cont de această poziție și dacă nu ați fost de acord cu reîntoarcerea la comisie, îmi pare rău, noi nu putem vota așa ceva.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă rog, domnule secretar, aveți cuvântul.

 
 

Domnul Clement Negruț:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Dacă n-am reușit să sensibilizăm puterea cu Oltchim-ul, poate reușim să vă sensibilizăm cu altă bombă cu ceas, pentru că astăzi era foarte folosit cuvântul acesta, bombă cu ceas, se cheamă Cuprumin care, vă anunț că are, de asemenea, o datorie de peste 11 milioane de lei la Electrica, cam pe aceeași procedură cu CFR-Marfă și cred că era bine dacă ne gândeam să retrimitem la comisie, să luăm în discuție și alte societăți care au datorii la acest furnizor.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă mulțumesc.

Domnul Vlădoiu.

 
 

Domnul Aurel Vlădoiu:

Domnule președinte de ședință, vreau să vă aduc la cunoștință și domnilor colegi, în anul 2010, Guvernul României a aprobat un memorandum pentru Oltchim în sumă de 400 de milioane de euro care a fost trimis la Uniunea Europeană și așteptăm răspuns de la Uniunea Europeană. Deci, există un memorandum cu o sumă foarte importantă pentru Oltchim de 4 milioane de euro pe care trebuie să-i aprobe, să nu fie ajutor de stat. Deci a fost o acțiune în care toți deputații de Vâlcea s-au implicat și au făcut un efort foarte mare. Există memorandum pe care putem să-l revedem oricând.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Mulțumesc.

Domnul Călian, după care urmează domnul Neacșu.

 
 

Domnul Petru Călian:

Stimați colegi,

Domnule președinte,

Nu vreau să creăm aici confuzii, una-i una, alta-i alta. Când vorbim de împrumut pe 6 luni de zile, nu trebuie să așteptăm răspunsul la acel memorandum. Din contră, vorbim doar de un împrumut, iar decizia poate să ne aparțină, de această dată, nouă, parlamentarilor.

De aceea insist și, de fapt, este târziu, că ați votat împotrivă, nu doriți să rezolvăm această problemă, mergem mai departe. Așteptăm ordonanța de la guvern.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Domnul Neacșu, vă rog să răspundeți criticilor.

 
 

Domnul Marian Neacșu:

Da, vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Mă văd nevoit ca în numele Guvernului Ponta care se află la guvernare de 5 luni de zile să-mi asum criticile pentru cei 6, da, 6 ani de guvernare PDL, domnule Călian, e adevărat, aveți dreptate.

Întrebarea care vine firesc și retoric, până la urmă, toate datoriile astea pe care le amintiți aici, la Cuprumin, la Oltchim, la CFR în ce perioadă or fi fost făcute? În astea 6 luni de zile? Vă deranjează faptul că încercăm, într-un fel sau altul, să găsim soluții să deblocăm toate unitățile astea?

Pe mine mă deranjează faptul că nu ați avut asemenea opinii atunci când îmi aduc aminte, cu vreo 9 luni de zile în urmă, ne-am ciondănit aici în Parlament vreo oră și ceva pentru niște rente viagere pentru 17 persoane pentru care nu aveam soluții, nu aveați soluții atunci să plătiți pentru 17 persoane. Și acum nu mai puteți de soarta la Cuprumin, care știm ce fel de privatizare urmărea, la Oltchim, care știm în ce situație este și, numai bine, ultima pe listă, așa cum spunea Mark Twain, CFR-Marfă.

Vă rog frumos, să încercăm să ne fie rușine decât să vorbim în felul ăsta.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Domnule Toader, reluați de la "să vă fie rușine" vă rog.

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

O rectificare, domnule Neacșu. discutăm de CFR-Infrastructură, nu discutăm de CFR-Marfă care se privatizează. Ferească Dumnezeu să privatizăm CFR - Infrastructură! datoriile sunt acumulate la energie electrică, dar trebuie să vă anunț că anul trecut au fost lichidate datoriile la energia electrică, la "băieții deștepți", deci nu li s-a dat niciun fel de penalitate și acum probabil că s-au adunat înapoi, n-a plătit nimeni nimic și au apărut penalitățile din urmă. Eu la aia m-am referit. Măcar să se negocieze și să se spună: domnule, se dau numai banii efectiv care sunt de acoperit, fără penalități.

Și mai este încă o chestiune rămasă încă restantă cu partea de electrica. Unde, e adevărat, este companie de stat, unde probabil că și ei vor să scape de eventualele datorii pe care le are CFR-ul prin această metodă, dar repet, fără penalități, o dată, prin negociere și în al doilea rând, n-au ce căuta prin credit. Dacă dumneavoastră credeți că CFR-Infrastructură va putea să plătească vreodată, dacă nu modifică TUI-ul sau acel tarif special de utilitare a infrastructurii, nu va reuși niciodată.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Mai dorește cineva să ia cuvântul la dezbateri generale?

Dacă nu, trecem mai departe și nefiind amendamente admise sau respinse decât discuții la dezbateri generale, proiectul de lege trece la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/2012 pentru suspendarea aplicării unor dispoziții ale Legii nr.9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum și pentru restituirea taxei achitate în conformitate cu prevederile art.4 alin.(2) din lege (PL-x 62/2012). (rămas pentru votul final)

Următorul proiect de lege, de la punctul 25, se referă la aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 1/2012 pentru suspendarea aplicării unor dispoziții ale Legii nr.9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum și pentru restituirea taxei achitate în conformitate cu prevederile art.4 alin.(2) din lege.

Din partea inițiatorului, vă rog.

Vă rog să vă prezentați.

 

Domnul Constantin Stelian Emil Moț (secretar de stat, Ministerul Mediului și Pădurilor):

Emil Moț, secretar de stat în Ministerul Mediului.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

În microfon, vă rog. Așa.

 
 

Domnul Constantin Stelian Emil Moț:

Guvernul susține actualul Proiect de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/2012 pentru suspendarea aplicării unor dispoziții ale Legii nr.9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum și pentru restituirea taxei achitate în conformitate cu prevederile art.4 alin.(2) din lege.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Mulțumesc.

Domnule Iancu, vă rog.

 
 

Domnul Iulian Iancu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Comisiile pentru industrii și servicii și Comisia de buget, finanțe și bănci au fost sesizate în fond cu proiectul de lege menționat.

Subliniez că proiectul de lege a fost adoptat de Senat. De asemenea, vizat de Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibrul ecologic.

Proiectul are ca obiect de reglementare suspendarea aplicării începând cu data de 31 ianuarie 2012, data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/2012, a dispozițiilor art.2 lit.i) și ale art.4 alin.(2), precum și a celor privind prima transcriere a dreptului de proprietate, precizate la art.5 alin.(1) din Legea nr.9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante.

În urma dezbaterilor, membrii Comisiei pentru industrii și servicii și cei ai Comisiei pentru buget, finanțe și bănci au hotărât, cu majoritate de voturi, să propună plenului adoptarea proiectului de lege în forma adoptată de Senat.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Nefiind amendamente admise sau respinse, trece la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.118/2010 privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule (PL-x 104/2011). (rămas pentru votul final)

Următorul proiect de lege, de la punctul 26, se referă la aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.118/2010 privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.50/2008 pentru instituirea taxei poluante pentru autovehicule.

Are cuvântul inițiatorul.

 

Domnul Constantin Stelian Emil Moț:

Domnule președinte,

Guvernul nu susține acest proiect de lege.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Explicați!

 
 

Domnul Constantin Stelian Emil Moț:

Guvernul nu susține acest proiect de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență nr.50/2008 pentru instituirea taxei de poluare pentru autovehicule.

Nu susținem o nouă taxă. Deocamdată avem infringement de la Uniunea Europeană pe taxa auto și nu susținem acest lucru.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă mulțumesc.

Domnule Iancu, luați notă.

 
 

Domnul Iulian Iancu:

Luând notă de poziția Guvernului, Comisia pentru industrii și servicii, precum și Comisia pentru buget, finanțe și bănci au fost sesizate cu acest punct de vedere și cu proiectul de lege menționat.

Aș vrea să subliniez că proiectul a fost adoptat de Senat. De asemenea, Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibrul ecologic și Comisia juridică, de disciplină și imunități au avizat favorabil. Însă proiectul de lege, în urma dezbaterilor în cadrul Comisiei pentru industrii și servicii și Comisiei pentru buget, membrii acestor comisii au hotărât să propună plenului respingerea proiectului de lege.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă mulțumesc.

Nefiind amendamente...

Vă rog, domnule Árpád.

 
 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule vicepreședinte,

Doamnelor și domnilor,

La punctul 26 avem scris următoarele: "Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.118/2010 privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.50/2008." Și se propune respingerea.

Asta înseamnă că Ordonanța de urgență a Guvernului nr.50/2008 rămâne în forma nemodificată în vigoare sau ce va să însemne această respingere a modificării? Pentru că dacă eu citesc acest text mă duce la gândul că rămân oamenii taxați conform Ordonanței 50/2008, adică mult mai aprig.

Deci, vă rog să-mi explicați ca să știu și eu ce votez.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Numai nu fiți supărat.

Domnul Iancu vă răspunde.

 
 

Domnul Iulian Iancu:

Ca să fie foarte limpede și pentru colegii de la UDMR, le spunem că dumnealor votează în modul următor: prin Legea nr.9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante, s-a abrogat Ordonanța nr.50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule. Prin urmare, acum noi avem o discuție paralelă cu Ordonanța nr.50 și își produce efecte așa cum hotărâm noi astăzi. Nu mai are treabă cu Ordonanța nr.50.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Deci noi o respingem.

Vă rog, domnule Árpád.

 
 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule vicepreședinte,

Stimate președinte,

Eu înțeleg și nu înțeleg. Pentru că eu din logica matematică am învățat că negația negării înseamnă afirmație. Adică abrogarea abrogării ce înseamnă?

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Domnul Iancu. Preluați de la abrogarea abrogării, vă rog.

 
 

Domnul Iulian Iancu:

Da. Nu e cazul să rămânem împletiți în acest tip de logică. A fost abrogată Ordonanța nr.50, nu mai avem ce discuta pe seama ei. Între timp au fost înaintate alte acte normative. La acele noi acte normative facem noi referire astăzi. Nu mai discutăm despre Ordonanța nr.50. A fost abrogată.

 
 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Dacă-mi permiteți mie să traduc: Ordonanța nr.118 nu făcea decât să modifice o ordonanță care între timp s-a abrogat. Deci nemaiavând ce modifica, că s-a pierdut sediul materiei, practic respingem și Ordonanța nr.118. Aceasta este logica.

Mergem la votul final. Vă mulțumesc.

Stimați colegi,

Fiind ora 18,00, ședința noastră de astăzi s-a încheiat.

Continuăm cu întrebări și răspunsuri.

Vă mulțumesc.

 
  Primirea de răspunsuri la interpelările adresate primului-ministru și membrilor Guvernului.

După pauză

   

În continuare, ședința a fost condusă de domnul deputat Eugen Nicolicea, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Bună seara!

Declar deschisă ședința consacrată răspunsurilor orale la interpelări.

Domnul Călian Petru, din partea Partidului Democrat Liberal, a ridicat o problemă, și anume problema adopțiilor.

Oficiul Român pentru Adopții va răspunde în scris.

Domnul deputat Bădulescu Adrian va trebui să primească și dânsul un răspuns în scris de la Ministerul Justiției, având în vedere că, având alte activități, nu poate fi prezent în sală.

Domnul Florin-Costin Pâslaru, i s-a răspuns deja în scris. Vă mulțumesc, domnule ministru.

Domnul Neacșu Marian, din partea PSD, va primi răspunsul în scris cu privire la trecerea Casei Agronomului din Ialomița în subordinea Consiliului județean.

Acestea fiind zise, declar închisă ședința consacrată interpelărilor.

Vă mulțumesc.

 
 

Ședința s-a încheiat la ora 18,16.

 
     

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti vineri, 2 iunie 2023, 17:12
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro