Domnul Lucian Dan Vlădescu (președintele Agenției Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice): Bună ziua! Domnule președinte, Stimați deputați, Sunt președintele Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice, numele meu este Dan Vlădescu și susțin, în numele Guvernului României, Legea de aprobare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.77/2012. Acest act normativ a fost adoptat în procedură de urgență de Guvernul României, urmare a recomandărilor Comisiei Europene cuprinse în Raportul Deloitte, urmare a angajamentelor asumate de statul român prin Scrisoarea de intenție cu Fondul Monetar Internațional din data de 8 iunie 2012 și de asemenea, pentru a evita o serie de disfuncționalități care existau la nivel legislativ în ceea ce privește domeniul achizițiilor publice. Principalele modificări pe care acest act normativ le aduce sunt acelea cu privire la crearea unor premise pentru dezvoltarea unui mecanism de verificare ex/ante a conflictului de interese în domeniul achizițiilor publice. De asemenea, pentru a pune de acord natura juridică a contractului de achiziție publică cu dispozițiile cuprinse în Legea contenciosului administrativ, pentru că, pe de o parte, contractul de achiziție publică era definit ca contract administrativ în Legea contenciosului administrativ și contract comercial în cuprinsul Ordonanței de urgență a Guvernului nr.34/2006, așa cum a fost ea modificată începând cu anul 2010 prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr.76/2010. De asemenea, au fost scurtate termenele înăuntrul cărora ANRMAP-ul trebuie să evalueze documentațiilor de atribuire care sunt întocmite de autoritățile contractante, a fost definită mult mai exact noțiunea de fișă de date a achiziției și s-au stabilit niște reguli în conformitate cu care criteriile de calificare și de selecție trebuie să fie definite numai la nivelul fișei de date achiziție, orice criteriu de calificare și de selecție care se regăsește numai în caietul de sarcini reprezentând o clauză nescrisă, iar autoritatea contractantă care folosește asemenea criterii de calificare și de selecție va anula procedura de atribuire, iar celelalte modificări sunt menționate, evident, în cuprinsul notei de fundamentare a acestei ordonanțe, pe care probabil că ați primit-o cu toții. Vă mulțumesc.
|