Plen
Ședința Camerei Deputaților din 4 iunie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.76/04-06-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
11-12-2023
05-12-2023
28-11-2023 (comună)
22-11-2023
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 04-06-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 4 iunie 2013

10. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.77/2012 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii (PL-x 35/2013). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 35/2013

   

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

7. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.77/2012 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii.

Suntem la continuarea dezbaterilor. Proiectul de lege conține amendamente admise și respinse. Caracter ordinar. Procedură de urgență.

Suntem la punctul în care grupurile parlamentare dacă doresc, să ia cuvântul.

Domnule deputat, din partea Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat. Aveți cuvântul.

Domnul ministru Vlădescu este aici.

Video in format Flash/IOS

Domnul Emil Niță:

Mulțumesc frumos.

Acest proiect de lege este, după părerea mea, foarte important, pentru că el armonizează legislația în domeniu, a achizițiilor publice, cu legislația europeană și el cuprinde și câteva modificări importante.

Și eu aș vrea să mă refer numai la pragul de achiziții care este foarte important din două puncte de vedere: unu, va fluidiza toate procedurile de achiziții publice, inclusiv cele care utilizează fonduri europene; și doi, va putea să dezlege multe din achizițiile publice de la nivelul administrațiilor publice locale, având în vedere că 20% din achizițiile publice din România, la acest moment, depășeau valoarea pragului anterior. Deci, pragul se modifică pentru produse și servicii de la 15 mii de euro la 30 mii de euro și pentru lucrări la 100 de mii de euro. Acest lucru este așteptat de multe administrații publice locale care țin foarte multe proceduri de achiziții publice blocate din acest punct de vedere, cât și de anumite societăți comerciale cu capital integral sau majoritar de stat care se supun acestor proceduri de achiziții publice.

De asemenea, vreau să vă spun că prin abrogarea unui articol de la această lege am reușit ca unele societăți comerciale cu capital majoritar de stat sau integral de stat, care funcționează într-un mediu concurențial, într-un mediu de piață, să nu parcurgă aceste proceduri de achiziții publice, care le făceau să iasă din piață, să iasă din multe licitații pe care ele ar fi putut să le câștige. De aceea, vă recomand tuturor, și colegilor mei, și celor din opoziție, să voteze acest proiect de lege.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul ministru Ialomițianu, aveți cuvântul. Domnul deputat Ialomițianu. Știți că noi suntem pe procedura franceză: odată ce ați avut funcție, toată viața așa vi se spune.

Aveți cuvântul, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Gheorghe Ialomițianu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Aș vrea să-i atrag atenția colegului de la USL că ceea ce susține este lipsă de transparență în utilizarea banului public. Noi știm că o licitație înseamnă transparență. O atribuire directă înseamnă o lipsă de transparență. Și ce ați făcut, dragi colegi? Vreți ca să nu mai fie transparență în utilizarea banilor publici ridicând pragul de la care s-ar face licitație. Sigur, la servicii, vă duceți la 100 de mii de euro. Vă dați seama că aproape toate licitațiile de la nivel local nu vor mai... toate lucrările, nu vor mai fi pentru ele organizată licitație, vor fi atribuite pe sub masă.

Deci, asta ați înțeles să faceți, adică să reduceți transparența în utilizarea banului public. Eu m-așteptam să anulați licitațiile, că și așa aveți o problemă cu comisia de soluționare a contestațiilor. De ce mai organizăm licitații? Acuma, vă întâlniți într-un birou și împărțiți lucrările pentru că nu mai are rost să țineți licitații.

Deci, este vorba de lipsă de transparență în utilizarea banului public. Va crește corupția și sigur că o doriți cu mâna Parlamentului. Deci, asta înțelegeți să faceți. În programul de guvernare asemenea lucruri nu există. Aveți creșterea transparenței în utilizarea banului public, utilizarea mai eficientă, adică să participe mai mulți competitori la licitații. Dar așa, ați redus competiția, ați redus transparența, ați redus eficiența utilizării banului public. Vă felicit, în ghilimele.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mario-Ernest Caloianu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Dragi colegi,

Domnilor, doamnelor,

OUG nr. 34/2006 ar trebui să reprezinte transparența în achizițiile publice, cum a spus colegul nostru ceva mai devreme. Atâta timp cât un raport ANRMAP va spune că eligibilitatea..., pentru că OUG nr. 34/2006 se împarte în două etape: eligibilitate sau clasificarea unei societăți care participă la licitații, cu o mulțime de condiții de eligibilitate și valorare, nu? Sau oferta financiară și tehnică care pune sau situează societatea respectivă din concurs pe un anumit loc.

Eligibilitatea, acel cumul de condiții, conform unui raport al ANRMAP-ului din 2010, dacă nu mă-nșel, sau 2011, spune că este folosită drept modalitate de valorare a ofertelor. Atâta timp cât vor fi o mulțime de condiții, ingineri, situații bulversate care creează o eligibilitate specială pentru cei care participă la aceste concursuri, nu vom avea niciodată o transparență clară în aceste concursuri care ar trebui să promoveze egalitatea de șanse.

Clasificarea unei societăți de a participa într-o licitație trebuie să fie egală pentru toată lumea. În momentul în care cele două etape formează parte dintr-o singură ordonanță, dintr-o singură lege, nu vom putea niciodată avea un concurs real și cu egalitate de șansă. Cred că mult mai bine ar fi fost dacă eligibilitatea ar fi fost separată într-o anumită lege, dându-i o clasificare anume, și cu acea categorie, fiecare societate obținând categoria, putea participa la o licitație având drept criteriu de evaluare oferta financiară și tehnică. Nu eligibilitatea...dacă n-avem un inginer nu știu cu ce performanță sau criterii, ne dă afară din licitație și nu mai câștigăm licitațiile pentru că n-avem prieteni în politică.

Domnilor, avem nevoie de transparență. Avem nevoie de o egalitate... dar nu avem nevoie să inventăm apa caldă. Ne uităm la Spania, ne uităm la Italia. Ne uităm la Italia care are un mod de clasificare care se numește "SOA". Ne uităm la Spania care are un mod de clasificare care se numește "Clasificacion". O categorie pe care orice societate, când își depune un anumit cumul de dosare într-un centru special de acest gen, gen ANRMAP, obține o categorie și împreună cu oferta financiară se poate duce la acea licitație, participând și având șansă egală.

Ne scărpinăm cu mâna dreaptă la urechea stângă. tipic românesc. De ce?

E o întrebare la care domnii miniștri reprezentanți ar trebui să ne răspundă.

Vă mulțumesc foarte mult.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc și eu. Dar, vă rog frumos, chestia aia cu scărpinatul cu mâna dreaptă la urechea stângă aparține poporului oltean și asta înseamnă o jignire la adresa mea, personal ...

Video in format Flash/IOS

Domnul Mario-Ernest Caloianu:

Îmi cer scuze!

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Eu sunt oltean și nu e bine, vă rog frumos. Da?

Video in format Flash/IOS

Domnul Mario-Ernest Caloianu:

Nu mai fac. Promit.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu-Ștefan Zgonea:

Acestea sunt tradiții românești vechi și nu ... da? Deci fără scărpinat. Cu orice altceva sunt de acord.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mario-Ernest Caloianu:

Îmi cer scuze!

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule ministru Ialomițianu, la sfârșit, pentru că știți că, în conformitate cu prevederile regulamentare, fiecărui grup parlamentar trebuie să-i dau dreptul la o singură luare de cuvânt. Dreptul la replică se dă la sfârșitul dezbaterilor. Eu vă rog frumos, personal.

Vreți dumneavoastră acum? Dacă mai sunt luări de cuvânt la dezbateri generale? După Partidul Național Liberal, domnule ministru, vă dau cuvântul.

Domnule deputat, vă rog frumos, aveți cuvântul, dar fără ... da? Fără să atacați viitoarele regiuni. Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Nechita-Stelian Dolha:

Cu siguranță.

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Apariția acestei noi ordonanțe de modificare a Legii achizițiilor publice, pe care o dezbatem astăzi, și care a fost supusă unei riguroase analize din partea celor două comisii raportoare - Comisia pentru industrii și servicii și Comisia juridică, de disciplină și imunități - are rolul să perfecționeze și să fluidizeze sistemul de achiziții publice din țara noastră.

Chiar dacă mulți dintre noi ne dorim o reformare în profunzime a acestui domeniu, dovadă fiind numărul mare de amendamente depuse, cu reguli mult mai dure pentru cei care împiedică cu rea-credință procedura de achiziții, sperăm ca viitoarea directivă europeană în domeniul achizițiilor publice, aflată în dezbatere la nivelul instituțiilor europene, și care va apărea la mijlocul acestui an să ne ofere un cadru mai prietenos, care să ne permită să operăm modificările dorite.

Sunt convins că această lege nu este un capitol închis. Ea va fi în continuare atât un subiect de dezbatere parlamentară, cât și în alte medii profesionale. pentru a avea un trend ascendent, ca țară, în ceea ce privește procesul de absorbție a fondurilor europene, este esențial să îmbunătățim și să eficientizăm cadrul legislativ în materie de achiziții publice.

Este un proces de durată, dar care poate deveni o poveste de succes, cu condiția să tratăm cu mult profesionalism și determinare acest subiect, atât la nivel național, cât și în raporturile cu forurile europene de la Bruxelles.

Vă mulțumesc mult.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc foarte mult.

Am înțeles că colegul meu de la Partidul Național Liberal a renunțat.

Domnule deputat, aveți cuvântul, din partea Grupului parlamentar al UDMR. Și-mi cer eu scuze că dumneavoastră ați fost înaintea celor doi antevorbitori, dar pe dumneavoastră, cu părul alb, cu experiență, îmbrăcat, așa, deschis la culoare, ca în iunie, nu v-am văzut. Vina este a mea.

Video in format Flash/IOS

Domnul Antal István:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Am crezut că este o tactică specială. Mă uitați și aici, cum m-au uitat colegii care, ieri sau alaltăieri, sau săptămâna trecută, au ținut o ședință într-o locație unde nu am prea ajuns, ca să ne susținem unele puncte de vedere. Și încep, în numele grupului parlamentar, a vă spune că, într-adevăr, s-a lucrat mult și era de dorit modificarea Ordonanței nr. 34 și a Ordonanței nr. 77, pentru că se bulversa foarte mult acest proces. Sume fabuloase nu au putut fi utilizate, pentru că se bloca undeva procesul la instituția ANRMAT-ului.

Acum s-a lucrat, într-adevăr, în mod serios în cele două comisii și am reușit, zic eu, să îmbunătățim, nu să facem o lege perfectă, dar am îmbunătățit, cât de cât, și colegul nostru, domnul Niță, v-a prezentat câteva elemente pentru care și grupul nostru a decis să susțină proiectul de lege. Dar avem câteva observații, care se leagă, în primul rând, de procedură, domnule președinte, pentru că săptămâna trecută, când s-a anunțat că se ține ședința celor două comisii pentru a efectua o modificare la dispoziția guvernanților, pentru că cele două comisii au decis altfel și au introdus două amendamente foarte interesante și importante, preluate din directiva despre care s-a făcut vorbire aici, directiva în curs de elaborare la Bruxelles.

Actualmente, ne-am gândit noi că, în sfârșit, am făcut și noi un pas înainte, ca un semnal către Bruxelles, că uite, suntem în măsură să anticipăm și dorim să intrăm și noi în rândul celor care fac legi în așa fel încât acele legi să fie agreate de Bruxelles. Și am introdus două articole care vizau două puncte esențiale. Despre unul s-a vorbit aici, chiar aici s-a vorbit, cum că nu este clarificată nici în continuare problema în ceea ce privește prețul cel mai mic sau oferta cea mai bună și noi am reușit, atunci, în subcomisie și în comisii, să introducem patru puncte, în care să clarificăm foarte clar că, de acum încolo, în sfârșit, tâmpenia cu prețul cel mai mic, prețurile cele mai mici care sunt prezentate să aibă câștig de cauză, să dispară și să dăm șanse comisiilor care dau verdictul pentru câștigarea unei achiziții publice să aibă șansa să câștige, într-adevăr, cel mai bun, cel mai bine pregătit din punct de vedere tehnic, calitativ și așa mai departe.

Din păcate, nu s-a agreat această modificare, cu toate că va apărea în acea directivă despre care s-a făcut vorbire. Exact, textual, de acolo am preluat-o.

Și am mai avut, am crezut noi, atunci, un succes, am mai preluat încă un articol din noua directivă care vorbește despre terțe persoane. știți dumneavoastră că, de obicei, vin multe firme care nu au susținere, nu au un suport financiar și atunci vin cu niște documente de la bănci, de la alți susținători, cum că, în cazul în care ei câștigă licitația, atunci sunt în măsură să fie sprijiniți de terțe persoane.

Noi am reușit să preluăm exact, textual, ceea ce va apărea acum, la sfârșitul lunii iunie, în noua directivă, și s-a și aprobat în ședința celor două comisii. Dar, ulterior, așa cum se întâmplă, din păcate, la noi, a intervenit Executivul și a dispus colegilor noștri din arcul guvernamental să scoatem acest articol. Și... iată că acest articol a fost modificat. Am înțeles că... nu am reușit să particip la ședință, vă spun din nou, pentru că nu am fost anunțat din timp. Am fost o dată anunțat și exact acolo nu am ajuns, unde au discutat colegii mei.

Deci, este, totuși, o problemă pe care nu o înțeleg, pentru ce? Pentru că țin minte perfect, acum câțiva ani, când s-a aprobat pentru prima dată Ordonanța nr. 34, în plen se discuta, textual, oferta tehnico-economică cea mai avantajoasă. Și atunci s-a întâmplat că în ultima clipă au primit o dispoziție - și-mi pare rău că trebuie să vă spun, tot colegii noștri liberali, nu i-am înțeles nici acum, ca să scoatem și să rămână ...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă rog frumos să finalizați.

Video in format Flash/IOS

Domnul Antal István:

... ceea ce a bulversat ani de zile acest proiect de lege.

Deci, eu îmi permit să mențin... avem câteva amendamente pe care o să le susținem, având în vedere faptul că am găsit de cuviință să mai îmbunătățim și poate vom avea ascultare din partea colegilor, a celor care nu au participat la dezbaterile ședinței, dar în plen vor înțelege că suntem în măsură să mai îmbunătățim, având câteva amendamente care ar trebui să apară în legea aceasta.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc și eu.

Nu mai sunt luări de cuvânt din partea grupurilor parlamentare.

Trecem la dezbaterea pe articole. Da?

O să rog colegii care au amendamente respinse să mă urmărească. Nu sunt multe amendamente admise. Sunt vreo 94.

Vă propun să mergem pe calupuri de câte 5, dacă sunteți de acord. Liderii grupurilor sunt de acord. Vă mulțumesc mult.

Amendamente admise de la 1 la 5.

Obiecții, comentarii? Nu sunt. Admise.

De la 5 la 10.

Obiecții, comentarii?

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Aveți un amendament în calupul 6-10, da? Să ne spuneți care este amendamentul.

Grupul de la Brașov? Am înțeles. Grupul de la Brașov, da.

Domnule deputat, vă rog frumos să ne spuneți care este amendamentul respins pe care-l susțineți. Suntem în calupul 6-10; am avut o obiecție și acum așteptăm.

Domnule deputat, aveți un articol dintre cele 6, 7, 8, 9 sau 10, la care aveți un amendament respins?

Deci, nu, nu mai există nicio obiecție.

Deci, 6-10.

Obiecții, comentarii? Nu sunt. Admise.

11-15.

Domnul deputat Márton Árpád. Să-mi spuneți care este amendamentul respins, care este legat de amendamentul admis.

Punctul 13, amendamente admise.

Video in format Flash/IOS

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Deci, la punctul 13, amendamente admise...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Art. 191, da?

Video in format Flash/IOS

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Art. 151.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Nu. Punctul 13, amendamente admise, după art. 19 se introduce art. 191, cu următorul cuprins...

Video in format Flash/IOS

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule președinte, atunci, eu am un alt material.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Și este nemodificat, îmi cer scuze. Aveți alt document.

Deci, la amendamentul 13 este art. 19. poate aveți respinsele acolo.

Gata. Noi ne reglăm... Sunt două abordări diferite, cu ce am eu și cu ce are domnul deputat Árpád, este vorba de ...

Video in format Flash/IOS

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule președinte, este vorba despre art. 151 care...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Poziția...

Video in format Flash/IOS

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Degeaba spun poziția, că nu este identică cu cea...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

13... Este o diferență de unul singur, 151.

Video in format Flash/IOS

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Deci 12.

În primul rând, același amendament, adică parte din amendament, adică abrogarea alineatului 11 din punctul 15, se regăsește atât la amendamente admise, cât și la amendamente respinse.

Deci prima întrebare: a fost acceptat acest amendament al Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic sau a fost respins? Pentru că, vă spun încă o dată, se regăsește în ambele capitole ale raportului.

A doua problemă este destul de importantă.

Așa cum s-a vorbit de la acest microfon, cu procedurile acestea de licitație, în care deja poate fi contestată decizia arătării caietului de sarcini, deci înainte de a intra în licitația propriu-zisă și retrimiterea... chiar și decizia autorității care retrimite la a elabora un nou caiet de sarcini, și asta poate fi contestat, să nici nu vorbim de celelalte faze, în care se pierd efectiv banii, dumneavoastră mai introduceți și o altă fază, prin această eliminare, pentru că, la art. 151, este vorba despre o autoritate a statului, o autoritate care descarcă din punct de vedere arheologic un teren pe care, pe urmă, se va construi ceva.

Dacă noi și această descărcare de sarcină o băgăm în această procedură a licitațiilor, păi, niciodată, nicio construcție în țara asta nu se va realiza, mai ales că, încă o dată vă spun, excepția este justă, pentru că ea se realizează de o autoritate a statului, care are în grijă... care are în grijă monumentele arheologice. Nu era prevăzut în ordonanță, s-a introdus sau nu s-a introdus abrogarea ei în comisie și nu mi se pare justă, nu încalcă nicio prevedere a niciunei directive, pentru că, încă o dată vă spun, în acest domeniu, Muzeul Național și muzeele județene sunt autoritatea statului care au în grijă descărcarea arheologică și supravegherea acestui lucru pentru construcții și alte asemenea intervenții.

Deci, eu militez pentru menținerea art. 15 alin. 11, pentru că altfel, în primul rând aruncați și mai încolo posibilitatea de a se realiza o licitație, pe de altă parte, încercați să introduceți, pe ușa din dos, nu știu pe cine, în locul unei autorități a statului.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc.

Comisia? Rămâne că se abrogă.

Ministerul? Rămâne că se abrogă.

Bun. conform înțelegerii...

Obiecții, comentarii?

Deci, dumneavoastră doriți acum o chestie care ...

Dumneavoastră spuneți așa: că cererea comisiei de abrogare ați dori s-o... Nu înțeleg. Noi am discutat altceva despre obiecții, comentarii.

Domnule deputat, îmi cer scuze că vă spun: e pe dos față de ceea ce au discutat liderii grupurilor parlamentare.

Deci dumneavoastră vreți să abrogați o decizie a comisiei, ceea ce eu nu pot să fac. Asta vreți. Asta nu pot să fac.

Aveam obiecție, comentariu, în momentul în care amendamentul ...

Video in format Flash/IOS

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule președinte, conform...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, conform înțelegerii dintre liderii grupurilor parlamentare, când am stabilit obiecția, comentariul, a fost dacă dumneavoastră doriți eliminarea unui text care a fost aprobat. Aici, comisia cere eliminarea textului inițial. Deci, dumneavoastră doriți eliminarea eliminării, ceea ce ... iar, o să începem cu tot felul de amendamente la cutuma respectivă, de o să fie o sută de cutume... El cere menținerea raportului inițial.

OK. Merge și pe varianta asta, dar să știți că nu este ceea ce am discutat la început, dar, oricum, dumneavoastră ... m-am obișnuit. Întotdeauna aveți altă percepție, în funcție de săptămână.

Bun. Pe procedură, domnul Neacșu.

Video in format Flash/IOS

Domnul Marian Neacșu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Așa cum ați spus și dumneavoastră, am convenit o linie de conduită. Încercăm să o respectăm. Ca să ne punem de acord și de data asta și să putem să facem exact cum am convenit, v-aș solicita două minute pauză de consultări.

   

(Liderii grupurilor parlamentare se deplasează la prezidiu pentru consultări.)

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Ne-am înțeles și o să mergem pe următoarea procedură, ca să nu mai existe ...

Este un amendament la art. 12, amendamente admise, prin care Grupul parlamentar al PNL cere ca alin. 11 din art. 15 să fie abrogat.

Conform regulamentului, acesta se supune cu prioritate.

Deci, supun la vot amendamentul admis de la poziția 12 din raportul suplimentar, conform regulamentului, art. 110 alin. (2), care spune: "supunerea la vot a amendamentelor se face în următoarea ordine: în primul rând se supun la vot amendamentele prin care se propune eliminarea unor texte." Și acesta este un amendament prin care se propune eliminarea unui text.

Vă rog frumos să vă pregătiți cartelele de vot.

Domnule profesor Stanciu, vă rog frumos să vă pregătiți cartela de vot.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

102 voturi pentru, 16 abțineri, 24 de voturi împotrivă.

Textul comisiei rămâne în vigoare.

Domnule deputat, am înțeles că și dumneavoastră aveți un amendament respins pe textul suplimentar.

Revenim la poziția 9.

O secundă! Poziția 9, amendamentul al doilea la poziția 9, amendamente respinse.

La art. 12, după lit. c) un grup de parlamentari liberali introduc o nouă literă - lit. d), cu următorul cuprins: ... amendamentul este respins de către comisie.

Vă rog frumos, argumentarea.

Video in format Flash/IOS

Domnul Dan Coriolan Simedru:

Domnule președinte,

Amendamentul meu se referă la art. 12 pct. c), care, după a) și b), este punctul c) și spune în felul următor ...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Nu, domnule deputat. Dumneavoastră nu aveți acel amendament, este al domnului deputat Dumitru Chiriță și a fost respins și nu l-a susținut.

Dumneavoastră aveți un singur amendament. Grupul parlamentar al PNL are art. 12: după lit. c) se introduce o nouă literă - lit. d).

Video in format Flash/IOS

Domnul Dan Coriolan Simedru:

OK.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Păi, acela este amendamentul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Dan Coriolan Simedru:

Important este conținutul amendamentului...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Lit. d): contractul are ca obiect achiziția de utilaje, materii prime și/sau materiile necesare pentru îndeplinirea unui contract de furnizare armament, muniție și/sau materiale de război.

Video in format Flash/IOS

Domnul Dan Coriolan Simedru:

Exact. Exact în varianta inițială era lit. c); dacă s-a modificat și este lit. d), este mai puțin importantă litera și este important conținutul amendamentului.

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Am făcut acest amendament datorită faptului că, după cum știți cu toții, una este activitatea de producere armament și alta este activitatea de achiziționare a armamentului.

Discutăm despre autorități contractante, care sunt ministerele și autoritățile publice, în această lege, și bineînțeles că Ordonanța nr. 34 și modificarea aceasta din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77 vine să reglementeze în condiții foarte bune, ceea ce înseamnă achizițiile publice, dar domeniul special pe care eu consider că trebuie să-l exceptăm face apel și fac apel tocmai la această situație specială, fiind vorba despre fabricanții de armament, și nu despre cei care folosesc armamentul, cei care achiziționează armamentul.

De ce spun acest lucru? Pentru că într-o economie capitalistă, într-o economie de piață, însăși piața reglează achiziția de materii prime, și nu trebuie să venim cu reguli suplimentare, conform acestei legi, care să încetinească și chiar să blocheze la un moment dat achizițiile de materii prime și utilaje necesare pentru desfășurarea în condiții normale și corecte a producției. Dacă noi vom avea această prevedere rămasă fără să reușim să adoptăm acest amendament, eu vă spun cu responsabilitate că industria noastră de apărare va fi în suferință și vom face un lucru pe care s-ar putea mai târziu să-l regretăm. Nu cer altceva decât o exceptare, în condițiile în care vorbim despre furnizare, și nu despre achiziționare de armament.

Nu trebuie să confundăm industriașul care produce armament cu ministerul care achiziționează armament. De aceea, acest amendament consider că este foarte potrivit aici, în această poziție de modificare a Ordonanței nr. 77.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc, domnule deputat.

Domnul deputat Marian Neacșu, liderul Grupului parlamentar al PSD.

Video in format Flash/IOS

Domnul Marian Neacșu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Aș vrea să fac câteva considerații legate de amendamentul prezentat de colegul meu. Noi, săptămâna trecută, împreună cu liderii de grup și cu reprezentanții ANRMAP-ului, am convenit ca textul acestei Ordonanțe nr. 77 să fie aprobat în formula pe care am convenit-o, având în vedere faptul că la Comisia pentru industrii și servicii se mai află în procedură încă două proiecte de modificare a Ordonanței nr. 34. Mai mult decât atât, s-a convenit un grafic, un calendar, potrivit căruia ANRMAP-ul urmează să se întâlnească cu cei care activează în industria de armament și să pună de acord într-un alt cadru, cel pe care l-am prezentat ceva mai devreme, aceste amendamente care probabil că le aduc anumite frustrări colegilor noștri.

Din aceste considerente, bineînțeles că noi vom vota împotriva amendamentului respectiv și vom vota pentru aprobarea ordonanței în forma pe care am convenit-o și pe care am discutat-o într-o primă fază, urmând ca toate aceste lucruri să se regăsească în textul viitor.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul deputat Paul Dobre, Grupul parlamentar al PNL.

Video in format Flash/IOS

Domnul Victor Paul Dobre:

Deci, domnule președinte, susțin propunerea colegului meu de la PSD, vom respinge amendamentul aici și-l vom avea în vedere la o corecție ulterioară pe această ordonanță.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult. Deci, la art. 12, după lit. c) se introduce un nou amendament, este la amendamente respinse, poziția 9, punctul 2.

Vă supun votului. Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

Toată lumea votează împotrivă. 123 voturi împotrivă, 13 abțineri, 15 voturi pentru. Amendamentul a fost respins.

Mergem mai departe. Deci am avut 13, l-am supus la vot. Rămâne textul comisiei.

Amendamentele 14 și 15. Nu sunt obiecții.

De la 16 la 20. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobate.

De la 21 la 25. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobate.

De la 21 la 25.

Domnule deputat, aveți cuvântul. Să-mi spuneți la care aveți obiecții. În calupul acesta toate sunt nemodificate, să știți.

Video in format Flash/IOS

Domnul Antal István:

Nu, e un amendament respins, domnule președinte.

La poziția 25, art. 13, vă mărturisesc că este raportul pe care l-am primit...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, dumneavoastră aveți raportul vechi. Plenul Camerei a votat retrimiterea la comisie, conform cutumei stabilite pe vremea când dumneavoastră erați la guvernare, s-a hotărât ca în plen raportul suplimentar să fie transmis liderilor de grup. Eu nu pot să fac altfel decât să respect procedura votată și aprobată de către plen. Eu sunt la articolul 57, este amendamentul 25 admis.

Video in format Flash/IOS

Domnul Antal István:

Domnule președinte, permiteți-mi totuși. Dacă colegii mei consideră după nu știu câți ani de zile că pot să-și bată joc de mine, n-au decât. Nici invitat n-am fost la cele două ședințe, nici raport n-am primit.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Cu tot respectul...

Video in format Flash/IOS

Domnul Antal István:

Este un amendament foarte important pe care vreau să-l susțin.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, cu tot respectul, avem un raport suplimentar trimis liderilor grupurilor politice parlamentare conform înțelegerii. Este pe site, obligatoriu, pe el ne coordonăm. Domnul deputat Márton Árpád-Francisc... ca excepție, i-am explicat, avea tot raportul, primul raport. Retrimiterea a fost făcută săptămână trecută, la cererea grupurilor politice parlamentare.

Video in format Flash/IOS

Domnul Antal István:

Domnule președinte, ieri trebuia să aibă loc o ședință comună. Nu știu dacă a fost ședința comună unde s-au făcut aceste modificări. Ca atare, aș fi dorit și rog totuși secretariatul comisiei să-mi dea și mie, să găsesc și eu la ce poziție...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul Márton Árpád a avut o obiecție la art. 13, după care a venit domnul deputat de la Partidul Național Liberal și a avut o obiecție la art. 15. Eu nu pot să mă întorc acum la art. 10. Nu am cum, cu tot respectul pe care vi-l port, și știți că am toată stima dumneavoastră și ne știm de atâția ani de zile.

Video in format Flash/IOS

Domnul Antal István:

Îmi pare rău, dar e ceva..., nu pot să concep ce se întâmplă până la urmă.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Nu se întâmplă nimic, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Antal István:

Sunt câteva lucruri care sunt preluate, v-am explicat, când am intervenit, din directivă și nu se vrea. Deci, dacă nu mi se dă voie, n-am decât să-mi cer scuze...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Uitați, toți respectăm regulamentul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Antal István:

Nu, îmi cer scuze, dar să știți că o să-mi permit ca la prima ședință a comisiei să fac un raport în atenția biroului Camerei Deputaților...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă rog frumos. Cu tot respectul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Antal István:

Că nu știu ce s-a întâmplat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă rog frumos, cu tot respectul. Vă mulțumesc foarte mult.

   

Domnul Daniel Vasile Oajdea:

Pe procedură...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Dacă sunteți... ce procedură, ce articol aveți, domnule Oajdea? Pe ce articol, vă rog frumos, și vă dau cuvântul pe procedură. Cum au stabilit liderii grupurilor, fiecare coleg care a venit a spus articolul. Care este articolul și vă dau cuvântul pe procedură.

Video in format Flash/IOS

Domnul Daniel Vasile Oajdea:

E vorba de regulamentul...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Pe care? Nu există procedură cu regulamente în sine. Este procedură pe articol. Care este articolul?

Video in format Flash/IOS

Domnul Daniel Vasile Oajdea:

Este vorba de ordinea de zi, problema e că...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Dați-mi articolul și vă dau cuvântul.

Domnule deputat, dați-mi articolul și vă dau cuvântul. Nu pe procedură. Păi, aici nu suntem... Domnule deputat, nu suntem la lăutărie, suntem în Parlamentul României. Nu trebuie să dialogați cu mine, conform regulamentului, nu trebuie să dialogați cu mine. Dați-mi articolul și vă dau cuvântul. Așa scrie, bineînțeles. Fiecare deputat care intervine pe procedură trebuie să citească articolul. Vă rog frumos. Aveți experiență, nu sunteți la primul mandat. Nu am voie să dialoghez cu dumneavoastră. Aveți ordine de zi, conform celor stabilite, este publicată și pe site. Vă mulțumesc foarte mult.

Mergem mai departe, amendamente admise în raportul suplimentar de la 26 la 30. Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

De la 31 la 35. Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

De la 36 la 40, la amendamente admise. Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

De la 41, art. 158, până la 45, art. 179. Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

De la poziția 46 până la poziția 50. Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

De la poziția 51 la poziția 55. Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

De la poziția 56, art. 215, până la poziția 60. Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

De la 61 la 65. Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

De la 66 la 70. Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

De la 71 la 75. Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

De la 76 la 80. Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

De la 81 la 85. Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

De la poziția 86 art. I, pct. 77, se introduce un nou punct, 77ą, până la poziția 90. Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

De la poziția 91 la poziția 94, dacă sunt obiecții, comentarii? Nu. Admise.

Proiectul de lege merge la votul final. Mulțumim domnului Vlădescu pentru participare. Este caracter ordinar. Procedură de urgență.

Mulțumim și domnului deputat Chiriță pentru susținere.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 11 decembrie 2023, 21:57
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro