Doamna Cornelia Negruț: "Îmbunătățirea învățământului, o prioritate atât pentru dascăli, cât și pentru părinți" M-am adresat printr-o interpelare trimisă conducerii Ministerului Educației Naționale, pe tema structurii viitorului an școlar 2015-2016, în care am cerut predictibilitate în stabilirea configurației anului școlar următor, astfel încât elevii și cadrele didactice să cunoască din timp toate metodologiile care urmează a fi aplicate și să nu fie puși în fața unor modificări intempestive, extrem de dificil de gestionat. La întrebarea privitoare la eventualele schimbări ce vor fi operate în viitorul an școlar, conducerea MEN a comunicat faptul că în conformitate cu noul plan-cadru, în anul școlar 2015-2016 "se va aplica atât o nouă programă școlară la clasa a III-a, cât și noul Regulament de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar". "În ceea ce privește structura anului școlar 2015-2016, aceasta va fi elaborată în perioada aprilie-mai 2015. La elaborarea structurii anului școlar vor fi analizate propunerile venite din partea tuturor factorilor interesați: cadre didactice, părinți, elevi, sindicate, organizații neguvernamentale, organisme internaționale, mediul privat. În acest sens, în vederea dezbaterii publice, propunerea pentru structura anului școlar 2015-2016 va fi afișată pe site-ul oficial al Ministerului Educației Naționale (www.edu.ro). Prin intermediul unui formular specific, cei interesați, vor putea face propuneri concrete, pe structura afișată", se arată în răspunsul care mi-a fost trimis. Voi fi în continuare receptivă la propunerile și sugestiile primite din partea reprezentanților învățământului din județul Maramureș, cadre didactice, sindicate, directori de școli, dar și a părinților elevilor, în așa fel încât toți cei interesați să își aducă aportul în efectuarea unor modificări pragmatice și coerente. Structura viitorului an școlar este importantă deopotrivă pentru elevi, părinți și dascăli, iar sugestiile bazate pe realism și logică trebuie promovate cu celeritate.
|