Doamna Cornelia Negruț: "Potențialele abuzuri reclamate la numirea directorului DGASPC Maramureș trebuie analizate cu atenție" M-am adresat conducerii Agenției Naționale a Funcționarilor Publici pentru a solicita analizarea petiției domnului Florin Puț, din municipiul Sighetu Marmației, care reclamă anumite situații de abuz care ar fi fost săvârșite de președintele Consiliului Județean Maramureș, Ciceu Zamfir, referitor la activitatea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Maramureș. Pentru conformitate, redau ad litteram memoriul petentului: "1. Numirea directorului interimar al DGASPC Maramureș, în persoana doamnei Coste Madaras Alina, se face ilegal, pe o primă perioadă de 6 luni, numai cu dispoziția președintelui consiliului județean, deși H.G. nr. 1434/2 septembrie 2004 spune la art. 9 că «numirea, eliberarea din funcție și sancționarea disciplinară a directorului executiv al DGASPC se face la propunerea președintelui consiliului județean, prin hotărâre a consiliului județean». Prima numire s-a făcut pe o perioadă de 6 luni, conform Legii funcționarului public. 2. După expirarea perioadei de 6 luni se poate face prelungirea cu încă trei luni, numai în condițiile în care în cele 6 luni se organizează concurs și nimeni nu ocupă postul, ceea ce în cazul de față nu s-a întâmplat (Legea nr. 18/1999, art. 92 ); 3. În data de 11 februarie 2015 are loc la sediul ANFP București concursul pentru ocuparea funcției publice de conducere, respectiv director general la DGASPC Maramureș. Din comisie fac parte două persoane din cadrul Consiliului Județean Maramureș desemnate de președintele Ciceu, două persoane de la ANFP și secretarul consiliului județean, Dumitru Dumuta. Mă prezint eu și cu actualul director interimar Alina Coste Madaras. După prima probă, cea scrisă, ambii obținem peste 7, notă cu care suntem admiși la interviu. La interviu ea obține 81 de puncte, eu doar 76. Fac contestație, contestație în care cer să se verifice legalitatea de secretar a domnului Dumitru Dumuta, care după știința mea trebuia să fie la pensie încă din luna octombrie 2014, contest de asemenea și calitatea doamnei Claudia Breban din Consiliul Județean Maramureș, care întâmplător este și manager de proiect pe un proiect care are ca beneficiar direct DGASPC Maramureș și clar există relații patrimoniale între managerul de proiect și directorul DGASPC, respectiv între Claudia Breban și Coste Madaras Alina. A treia persoană din comisie provenită din Consiliul Județean Maramureș este Chiorean Oana, care este subordonata directă a Claudiei Breban. Deci, cum să speri la obiectivitate din partea unei comisii propuse de Ciceu Zamfir pentru acest concurs? 4. Miercuri, 25 februarie 2015, este programată ședința ordinară de consiliu județean. Marți, 24 februarie 2015, consilierii județeni primesc de la Ciceu Zamfir un proiect de hotărâre privind validarea în funcția de director general al DGASPC Maramureș, a doamnei Coste Madaras Alina, pe baza unei adrese venite de la ANFP București semnate electronic de președintele ANFP, adresă datată din 19 februarie 2015, în care se face propunerea de numire în funcția publică vacantă, deși eu nu primisem niciun răspuns la contestație. Domnul consilier Sorin Petean merge în aceeași seară de 24 februarie 2015 la emisiunea lui Romeo Dobocan și explică aceste lucruri. Surprinzător, a doua zi, înainte de ședința de consiliu județean, președintele nu mai introduce pe ordinea de zi acest proiect. 5.Vineri, 27 februarie 2015, primesc prin poștă răspunsul de la ANFP care spune (doar finalul): «Agenția a inițiat un demers către Consiliul Județean Maramureș pentru a verifica aspectele sesizate». Conform Legii nr. 188/1999, art. 98 alin. (1) lit. d spune că raporturile de serviciu ale funcționarilor publici încetează de drept la data îndeplinirii cumulative a condițiilor de vârstă standard și a stagiului minim de cotizare. Deci, conform legii, Dumitru Dumuta trebuia să fie la pensie din luna octombrie a anului 2014, dar președintele l-a ținut în continuare pentru că avea nevoie de el la examenul de ocupare a postului de director general al DGASPC, pentru că prin lege el face parte din comisia de examinare. O altă problemă gravă este viza sa de legalitate a tuturor hotărârilor Consiliului Județean Maramureș din această perioadă, precum și semnătura sa în calitate de președinte al Comisiei pentru protecția copilului și implicit toate încadrările în grad de handicap a copiilor și a drepturilor bănești care decurg de aici. Este o opinie personală, trebuie consultat un specialist în drept administrativ. În concluzie, problema, după părerea mea, este destul de gravă și este un abuz din partea președintelui care l-a ținut în funcție pe Dumuta, deși știa că trebuie să iasă la pensie. Un alt aspect grav sunt cele două adrese venite de la ANFP, una către consiliul județean, semnată electronic, și una către mine, semnată și ștampilată de președintele ANFP, care nici acum nu coincid. În adresa venită pentru consiliul județean se face propunerea de numire, în cea venită mie se face un demers pentru verificarea aspectelor semnalate, deci, nicidecum nu există un rezultat final al concursului, rezultatul poate fi dat doar după ce ANFP verifică cele spuse de mine în contestație". Având în vedere cele relatate, am cerut conducerii ANFP să dispună cercetarea conținutului acestui memoriu și am întrebat ce se va face concret pentru normalizarea stării respective de lucruri și intrarea în legalitate din toate punctele de vedere a activității DGASPC Maramureș.
|