Cornelia Negruț
Cornelia Negruț
Ședința Camerei Deputaților din 24 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.49/03-04-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2025 2024 2023
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2024-prezent
2020-2024
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2025 2024 2023
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2025 2024 2023
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 24-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 martie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.79 Cornelia Negruț - declarație politică: - "Să respectăm independența tuturor puterilor statului, nu doar a justiției";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Cornelia Negruț:

"Să respectăm independența tuturor puterilor statului, nu doar a Justiției!"

Există o polemică în spațiul public referitoare la o așa-numită imixtiune a politicului în criteriile de apărare a independenței sistemului judiciar, care comportă câteva lămuriri. Plec de la convingerea că absolut nimeni din această țară nu își dorește suprapunerile puterilor statului, respectiv executivă, legislativă și judecătorească. De la această premisă, cred că România a făcut pași importanți în ceea ce înseamnă apărarea statului de drept, independența celor trei puteri fundamentale și garantate de Constituție, și, cu atât mai mult, suveranitatea și garantarea unei justiții libere și disjunse de factorul politic.

Cu toate acestea, există voci contestatare la adresa dreptului conferit în acest moment de legislația românească, ca Parlamentul să decidă asupra cererilor justiției atunci când este vorba despre parlamentari în funcție. Pur și simplu așa precizează Constituția și legile țării! În aceste condiții, ce ar trebui să facă Senatul și Camera Deputaților pentru a fi în grațiile opiniei publice și în ton cu deciziile Justiției? Ar trebui să aprobe exclusiv orice fel de cerere de arestare preventivă sau începere a urmăririi penale, fără nicio discuție prealabilă? Sau, în reversul medaliei, ar trebui să voteze contra în ansamblu? Aici e o discuție mai complicată decât s-ar putea crede inițial. Dacă legea fundamentală prevede ca Parlamentul să avizeze cererile sistemului judiciar, atunci să-l lăsăm să lucreze. Dacă nu îl lăsăm, atunci să trecem la modificarea Constituției și a celorlalte acte normative care permit acest lucru.

A veni în fiecare zi și a acuza de-a valma Parlamentul că nu își face treaba din acest punct de vedere, că se opune bunei funcționări a actului de Justiție etc., etc., reprezintă neadevăruri, ca să nu spunem mai mult! Este adevărat, membrii Parlamentului nu sunt în totalitatea lor juriști! După cum la fel de adevărat este că membrii Comisiei juridice din cele două camere parlamentare sunt oameni de specialitate. În concluzie, există specialiști care elaborează un raport consultativ care nu are valoare de impunere în ceea ce privește votul plenului.

Este totuși de mirare cum de se mai poate vorbi în România zilelor noastre cu expresii precum imixtiune, obstrucționare, amestec, ingerință, intervenție, a Parlamentului mă refer, în treburile Justiției. România a devenit și este un exemplu pozitiv privind buna funcționare a justiției nu numai în rândul țărilor vecine, ci chiar la nivelul Uniunii Europene. Justiția este liberă și independentă, își face treaba așa cum o face, dar să lăsăm și Parlamentul să și-o facă, din acest punct de vedere! Orice fel de interpretări și acuzații aduse Parlamentului în general, respectiv Senatului și Camerei Deputaților în particular, oare nu reprezintă imixtiuni? Oare puterea legislativă a României nu este lezată de asemenea teorii conspirative neconforme cu realitatea? Oare nu se încearcă lovirea în independența, autoritatea și percepția Legislativului în rândul românilor? Sunt doar câteva întrebări la care trebuie să răspundem, și noi, ca reprezentanți în Parlament ai poporului român, dar și populația țării...

Parlamentul României, bun sau rău, așa cum este el acum, reprezintă oglinda societății românești. Parlamentul este cel mai democratic for instituțional al țării, unde toți aleșii au fost aleși democratic, constituțional, nu numiți, așa cum se întâmplă în cazurile celorlalte două puteri, executivă și judecătorească. Pe cale de consecință, Parlamentul trebuie să fie lăsat să își facă treaba!

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 15 ianuarie 2025, 6:52