Plen
Ședința Camerei Deputaților din 15 aprilie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.64/22-04-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
28-11-2022 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 15-04-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 15 aprilie 2015

30. Dezbaterea Propunerii legislative pentru completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății. (Pl-x 173/2014) (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 173/2014

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

60. Următoarea, Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății

Dacă din partea inițiatorilor dorește? Domnul Ciuhodaru, sunteți inițiator. Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tudor Ciuhodaru:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Acest proiect de lege vine să răspundă unui deziderat mai vechi în domeniul sănătății: alocarea a 6% din PIB pentru sănătate.

Ar însemna că scopul acestui act normativ este dublu: pe de o parte, accesibilitate și servicii de calitate pentru pacienți, iar pentru personalul medical condiții mai bune de muncă și salarizare corespunzătoare, care să prevină exodul medicilor din România.

Vă reamintesc că suntem pe ultimele locuri din Europa în ceea ce privește alocările pentru sănătate, ca procent din PIB, și că media europeană este de 8,9%. Doar Albania este țara care alocă aproximativ cât România, același PIB, pentru ceea ce înseamnă sănătate.

Și, în acest context, mă gândesc, dacă nu ar fi momentul - toți ați fost prin campaniile electorale, anul trecut a fost o grevă, când colegii mei au ieșit în stradă, cerând 6% din PIB pentru sănătate și cineva ne spunea că acest procent este nenegoneciabil -, dacă nu ar fi momentul să alocăm ceea ce merită sănătății.

Pentru că, dacă sănătate nu e, nimic nu e.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Îl invit pe domnul președinte al Comisiei pentru sănătate și familie, domnul deputat Buicu, să prezinte raportul comisiei. Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Corneliu-Florin Buicu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Dacă sănătate nu e, nimic nu e, într-adevăr. Dar, dați-mi voie să vă prezint raportul.

Am avut în vedere avizul negativ al Comisiei juridice, de disciplină și imunități, avizul negativ al Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, punctul de vedere negativ al Guvernului.

Am examinat propunerea legislativă în 27 mai 2014. Au fost prezenți 16 deputați din totalul de 18.

În urma dezbaterilor, Comisia pentru sănătate și familie a hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului respingerea propunerii legislative, din următoarele considerente: prevederile art.256 din Legea nr.95 se referă la finanțarea Fondului Național Unic de asigurări sociale de sănătate, și nu la finanțarea sistemului de sănătate.

Totodată, potrivit prevederilor art.21 alin.(2) din Legea responsabilității fiscal-bugetare, nu este permisă prealocarea unor sume bugetare cu destinație specială unor ordonatori principali de credite, sau unor sectoare.

Alocările de fonduri bugetare pentru ordonatorii principali de credite pot fi realizate doar prin proiectul bugetului.

Aplicarea soluțiilor legislative propuse ar presupune influență financiară de circa 11,8 miliarde de lei asupra bugetului general consolidat în anul 2014, fără să se specifice sursa de finanțare a acesteia, așa cum prevede art.7 din Legea responsabilității fiscal-bugetare.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Din partea grupurilor parlamentare, la dezbateri generale, dacă intervine cineva? Nu intervine nimeni.

Propunerea legislativă, având un caracter ordinar, rămâne pentru ședința de vot final.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 4 decembrie 2022, 1:47
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro