|
|
|
|
|
|
Ședința Camerei Deputaților din 22 iunie 2016
|
|
|
|
Ședința a început la ora 11,45. Lucrările ședinței au fost conduse de domnul deputat Florin Iordache, președintele Camerei Deputaților, asistat de domnii deputați Niculae Mircovici și Laurențiu Chirvăsuță, secretari ai Camerei Deputaților.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Vă propun să începem, stimați colegi. Declar deschisă ședința de astăzi și vă anunț că din totalul celor 378 de deputați, până în acest moment și-au înregistrat prezența 245. Au fost distribuite, în conformitate cu art. 94 din Regulament, ordinea de zi pentru astăzi, miercuri, 22 iunie; programul de lucru pentru perioada 20-25 iunie; lista rapoartelor depuse în perioada 13-21 iunie; informare cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Camera Deputaților și la Senat. Acestea fiind spuse, dacă sunt intervenții?
|
|
|
|
|
|
Domnule Munteanu, vă rog, dacă aveți observații la ordinea de zi?
|
|
|
|
|
|
Domnul Ioan Munteanu: Domnule președinte, Stimați colegi, Vă solicit ca de pe poziția 26, Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, PL-x 131/2016, să fie adus pe poziția 6.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Numai puțin. Supun votului dumneavoastră, stimați colegi, propunerea făcută de liderul Grupului PSD. Cine este pentru? Mulțumesc. A fost adoptată. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Una, două. Două abțineri. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. A fost adoptată propunerea făcută de vice... Două abțineri, propunerea făcută de viceliderul grupului, domnul Munteanu. A doua propunere, vă rog.
|
|
|
|
|
|
Domnul Ioan Munteanu: A doua propunere, de pe poziția 27, Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, PL-x 556/2015, să fie adus pe poziția 7.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Da. Supun votului dumneavoastră și această propunere. Cine este pentru? Vă rog să votați. Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Două abțineri, trei abțineri. A fost aprobată și aceasta.
|
|
|
|
|
|
2. Începem cu COM-urile, Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European și Consiliu - Pachetul antievaziune. Este vorba de COM 23. O invit pe doamna președinte Ana Birchall să ne prezinte raportul comisiei.
|
|
|
|
|
|
Doamna Ana Birchall: Mulțumesc mult, domnule președinte. Comisia pentru afaceri europene și-a întemeiat opinia pe nota Ministerului Afacerilor Externe, punctul de vedere exprimat de Ministerul Finanțelor Publice, fișa de informare a Departamentului pentru Studii Parlamentare și Politici UE a Camerei Deputaților și contribuțiile secretariatului propriu. Comunicarea Comisiei face parte din Pachetul antievaziune fiscală și prezintă viitoare etape și acțiuni necesare combaterii evaziunii fiscale, dezvoltării unui mediu de impozitare al societăților comerciale din Uniunea Europeană și promovării unei economii competitive și favorabilă creșterii. Am remarcat, în opinia noastră, necesitatea abordării comune la nivelul Uniunii Europene sau introducerea unor dispoziții generale și specifice privind evaziunea fiscală în Uniune, care să acopere atât măsurile interne, cât și demersurile comune împotriva amenințărilor externe de erodare a bazei impozabile. Am apreciat, în opinia noastră, că planificarea fiscală agresivă este o problemă transfrontalieră care necesită o soluționare adecvată, atât la nivelul Uniunii, cât și la nivel mondial. Am susținut măsura de regândire a Directivei CCCTB cuprinsă în Planul de acțiune al Comisiei Europene, în care să fie continuate discuțiile tehnice pentru armonizarea regulilor fiscale de stabilire a bazei impozabile pentru companii la nivelul tuturor statelor membre. În concluzie, Comisia pentru afaceri europene susține pe fond prezenta comunicare și crede că lupta concentrată la nivel global împotriva evaziunii fiscale promovează o economie competitivă, favorabilă creșterii economice. Comisia pentru afaceri europene supune plenului Camerei Deputaților spre adoptare opinia în forma adoptată cu unanimitate în ședința comisiei noastre, în data de 8 iunie 2016, în prezența a 13 din cei 22 de membri. Opinia noastră a fost adoptată cu unanimitate. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Dacă sunt intervenții? Grupul PNL, vă rog, domnule deputat.
|
|
|
|
|
|
Domnul Vasile Horga: Mulțumesc, domnule președinte. Stimați colegi, Suntem puși într-o situație inedită, astăzi, în care noi trebuie să transmitem un punct de vedere privind crearea unei directive europene pe antievaziune și, în același timp, în ședința de azi avem și discutarea acestei directive europene la care noi facem referire prin acest COM. Sigur că lucrurile, probabil, s-au suprapus, dar nu este deloc normală această practică, pentru că ar fi fost normal ca toate țările membre întâi să-și exprime o poziție clară față de necesitatea adoptării unei directive din acest punct de vedere. Din punctul meu de vedere, această directivă este bine-venită, pentru că evaziunea fiscală atât națională, cât și cea din Uniunea Europeană au luat o amploare deosebit de importantă în ultima perioadă, pentru că planificarea fiscală agresivă este unul dintre elementele pe care societatea modernă de azi le practică pe scară largă. Totuși, acest pachet, acest COM 23, deci modul prin care noi reacționăm asupra constituirii sau creării acestei inițiative se referă, în principal, la opinia noastră privind necesitatea acestei directive privind Pachetul antievaziune, recomandările privind aspectele transfrontaliere ale tranzacțiilor financiare, în general cele legate de transferul de prețuri între societățile care formează un grup cu acționariat comun, o propunere de directivă care să aibă în vedere modalitatea în care Grupul G20 al OECD a rezolvat, prin propunerile pe care le-a făcut, această chestiune pentru fiecare țară în parte...
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Vă mulțumesc, domnule deputat. Vă rog frumos...
|
|
|
|
|
|
Domnul Vasile Horga: ...o comunicare privind o strategie externă și modalitățile prin care grupurile de acțiune pentru implementarea acestei directive le vor avea în vedere.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. Vă rog, totuși, stimați colegi, la ora 13,00 avem vot final. Deci trebuie să ne încadrăm și în program. Cu respectarea Regulamentului, deci câte două minute de intervenție. Mulțumesc, rămâne la votul final.
|
|
|
|
|
|
3. Următorul, Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea comisiei către Parlamentul European și Consiliu. Este vorba de COM 24. Doamnă președinte Ana Birchall, vă rog.
|
|
|
|
|
|
Doamna Ana Birchall: Mulțumesc mult, domnule președinte. În opinia adoptată de Comisia pentru afaceri europene am salutat inițiativa Comisiei de a continua reforma sistemului de impozitare a întreprinderilor din Uniunea Europeană, în vederea combaterii evaziunii fiscale practicate de unele societăți multinaționale. Susținem îmbunătățirea măsurilor existente menite să creeze un cadru juridic mai echitabil, care să cuprindă elementele esențiale pentru evitarea transferului profitului în afara pieței unice, pentru combaterea planificării fiscale agresive și pentru o abordare comună în ceea ce privește jurisdicțiile țărilor terțe în materie de bună guvernanță. Am reamintit necesitatea menținerii vigilenței asupra politicilor fiscale naționale, pentru a nu avea efecte negative asupra țărilor terțe. Comisia pentru afaceri europene susține pe fond prezenta comunicare și crede că o mai mare transparență fiscală poate stimula companiile să devină mai responsabile și să existe, într-adevăr, concurență loială între întreprinderi, indiferent de mărimea acestora. Comisia pentru afaceri europene supune plenului Camerei Deputaților spre adoptare opinia în forma adoptată, cu unanimitate, în ședința comisiei noastre din 8 iunie 2016. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Intervenții? Vă rog, domnule deputat, Grupul PNL, dar vă rog să vă încadrați în timp, să nu fiu obligat... Da, fără probleme, interveniți, dar cu rugămintea de a vă încadra în timp.
|
|
|
|
|
|
Domnul Vasile Horga: Vă mulțumesc, domnule președinte. Și acest COM 24 se referă tot la problema rezolvării evaziunii pe piața comună internă a Uniunii Europene. Principalele probleme pe care această directivă le identifică sunt legate de buna guvernanță fiscală, de combaterea amenințărilor externe care amenință să erodeze baza fiscală a țărilor din Uniunea Europeană. COM-ul respectiv trebuie să asigure condițiile de concurență echitabile în întreprinderile care acționează în interiorul Uniunii Europene, să creeze schimbul de informații automat între țările Uniunii Europene și celelalte țări cu care Uniunea Europeană intră în relații de afaceri sau comerciale, iar concurența fiscală echitabilă trebuie să fie unul dintre elementele pe care trebuie să le aibă în vedere în viitor Uniunea Europeană, pentru ca întreprinderile să poată intra în relații normale de concurență loială.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. Mai dorește cineva? Nu mai dorește nimeni. Rămâne la votul final.
|
|
|
|
|
|
4. Următorul COM. Este vorba de Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Propunerea de Directivă a Consiliului de stabilire a normelor împotriva practicilor de evitare a obligațiilor fiscale care afectează în mod direct funcționarea pieței interne. Este COM 26, doamnă președinte Ana Birchall, vă rog.
|
|
|
|
|
|
Doamna Ana Birchall: Mulțumesc mult, domnule președinte. În opinia elaborată și adoptată de Comisia pentru afaceri europene am salutat inițiativa Comisiei de a continua reforma sistemului de impozitare a întreprinderilor din Uniunea Europeană, în vederea combaterii evaziunii fiscale practicate de unele societăți multinaționale. Am apreciat faptul că textul propunerii doar stabilește norme bazate pe principii, lăsând detaliile de punere în aplicare în seama statelor membre. Am constatat că schemele vizate de prezenta propunere implică situațiile în care contribuabilii acționează fără să respecte legislația, în scopul de a-și reduce contribuțiile fiscale, contribuind astfel la crearea unui mediu de concurență fiscală neloială. În acest sens, am agreat regula generală antiabuz propusă și am menționat că România are deja introdusă în legislația națională o asemenea regulă. În concluzie, Comisia pentru afaceri europene susține pe fond prezenta propunere și crede că prin aplicarea normelor propuse de noua directivă se va asigura coerență și se va evita discrepanțele. Totodată, însă, este necesar ca inconsecvențele și lacunele punerii în aplicare de statele membre să dispară. În consecință, Comisia pentru afaceri europene supune plenului Camerei Deputaților spre adoptare opinia în forma adoptată cu unanimitate în ședința noastră din 8 iunie 2016. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Dacă sunt intervenții din partea colegilor? Da, tot Grupul PNL. Vă rog, domnule deputat.
|
|
|
|
|
|
Domnul Vasile Horga: Domnule președinte, Stimați colegi, Motivele acestei propuneri de directivă este intensificarea eforturilor de combatere a evaziunii pe piața comună a Uniunii Europene. Directiva stabilește norme împotriva evitării obligațiilor fiscale în cinci importante domenii de activitate. Aceste domenii sunt: deductibilitatea dobânzilor, care să se facă la un nivel mai scăzut decât se face în prezent, impozitarea la ieșire a bunurilor pe care le scot societățile comerciale care funcționează pe piața comună în afara Uniunii Europene, o clauză de switch over, adică trecerea de la scutirea fiscală la acordarea de credite, norma generică de antiabuz, norma pentru societățile comerciale care sunt controlate în comun de partenerii din Uniunea Europeană, cu nivele diferite de impozitare între țări și un cadru normativ care să combată evaziunea fiscală, ca urmare a aceleiași participări la capitalul social al societăților din Uniunea Europeană de către cei din piața comună și cei din afara pieței comune. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Dacă sunt intervenții? Nu sunt intervenții.
|
|
|
|
|
|
Și ultimul COM... Da, mai sunt.
|
|
|
|
|
|
Doamna Ana Birchall: 127.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Da. Mulțumesc. 5. O invit pe doamna președinte pentru prezentarea următorului COM, opinia referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlament. Vă rog.
|
|
|
|
|
|
Doamna Ana Birchall: 127.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Da, este vorba de COM 127. Este vorba de Proiectul de Hotărâre 58. Vă rog.
|
|
|
|
|
|
Doamna Ana Birchall: Mulțumesc mult, domnule președinte. În legătură cu COM 127 pe 2016, pe scurt, comisia noastră a atras atenția asupra faptului că pentru a se ajunge la o piață a forței de muncă performante, favorabilă incluziunii sociale, ar trebui reformulată și completată noțiunea de flexicuritate, concept care reclamă o sincronizare temporală și procedurală în obținerea flexibilității angajatorului și securității locurilor de muncă ale angajaților. De asemenea, am apreciat că trebuie creat un model social pentru o protecție socială adecvată și durabilă care să asigure combaterea sărăciei și excluziunii sociale, un model care să se realizeze cu o abordare coordonată a tuturor politicilor, programelor și intervențiilor întreprinse în acest domeniu. Sigur că opinia noastră este mult mai vastă, tocmai de aceea avem în vedere presiunea timpului, supunem spre aprobare plenului Camerei Deputaților opinia, așa cum a fost adoptată cu unanimitate în ședința comisiei noastre din 8 iunie 2016. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Da, și eu vă mulțumesc. Dacă sunt intervenții din partea colegilor? Vă rog, domnule deputat Iane, Grupul PNL. Vă rog, domnule deputat.
|
|
|
|
|
|
Domnul Daniel Iane: Domnule președinte, Stimați colegi, Partidul Național Liberal va susține adoptarea acestui proiect de hotărâre. Astfel, susținem propunerea Comisiei Europene privind lansarea unor consultări publice referitoare la crearea unui pilon european al drepturilor sociale, menit să evalueze acquis-ul social actual al Uniunii Europene. Această inițiativă face parte din eforturile depuse de Comisia Europeană pentru o uniune economică și monetară mai echitabilă. Prin pilonul european al drepturilor sociale se urmărește să se stabilească un număr de principii fundamentale care să contribuie la buna funcționare a unei piețe a muncii echitabile și a sistemelor de protecție socială din zona euro. Considerăm că acest proces de consultare reprezintă o oportunitate pentru toate statele membre ale Uniunii Europene de a-și împărtăși opiniile, având în vedere că societatea, în ansamblu, și sectorul ocupațional, în mod deosebit, sunt confruntate cu noi provocări în prezent, iar obiectivele politicii sociale trebuie să fie reconsiderate și reevaluate. Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Da, și eu vă mulțumesc. Dacă mai sunt alte intervenții? Nemaifiind alte intervenții, rămâne la votul final. Vă anunț, stimați colegi, că avem deosebita plăcere la balcon să avem delegația Comisiei Anticorupție, Conflict de Interese și Etică parlamentară din Adunarea Națională a Republicii Bulgare, pe care îi salutăm. (Aplauze.) Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Mergem mai departe. 6. Este vorba de COM 111, Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Propunerea de Decizie a Consiliului privind încheierea de către Uniunea Europeană a Convenției Consiliului Europei.
|
|
|
|
|
|
Doamna Ana Birchall: Și 109.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Asta e 109. Și Propunerea de Decizie a Consiliului privind semnarea, în numele Uniunii Europene, a Convenției Consiliului Europei privind prevenirea și combaterea violenței împotriva femeilor și a violenței domestice. Doamnă președinte Ana Birchall, vă rog.
|
|
|
|
|
|
Doamna Ana Birchall: Mulțumesc mult, domnule președinte. În legătură cu COM 109 și 111, Comisia pentru afaceri europene salută încheierea și semnarea, în numele Uniunii Europene, a Convenției de la Istanbul, întrucât reprezintă cel mai cuprinzător tratat internațional privind încălcarea gravă a drepturilor omului, care aduce în prim plan, îndeosebi prevenirea violenței, protecția victimelor și trimiterea în judecată a infractorilor. De asemenea, consideră că acest demers reprezintă un semnal politic pozitiv, un angajament al Uniunii Europene de a respecta și a promova, atât în statele membre, cât și în afară, măsuri ferme care să prevină și să combată fenomenul violenței îndreptat împotriva femeilor. Totodată, asumarea și semnarea acestui document, în numele Uniunii Europene, constituie un progres pentru consolidarea cadrului juridic în materie de protecție și promovare a drepturilor omului. Reamintim faptul că România a semnat, la data de 27 iunie 2014, și a ratificat, la data de 29 februarie 2016, Convenția de la Istanbul, și sunt foarte mândră pe votul dat și încă o dată vă mulțumesc pentru votul pe care Camera Deputaților l-a acordat acestei convenții atât de importante. Va intra în vigoare la 1 septembrie 2016. Menționăm că România deja a demarat implementarea Convenției de la Istanbul. Reamintim în acest sens adoptarea Legii nr. 229/2015 care prevede explicit crearea condițiilor necesare eliminării diferențelor în retribuție dintre femei și bărbați și introducerea conceptului de bugetare din perspectivă de gen care să evalueze impactul bugetului public asupra vieții femeilor și bărbaților. Practic, este la muncă egală, salarizare egală. Comisia pentru afaceri europene susține cele două propuneri ale Comisiei Europene, întrucât prin încheierea și semnarea Convenției de la Istanbul, în numele Uniunii Europene, Comisia Europeană va transmite un mesaj politic puternic și angajamentul său de a întreprinde toate demersurile pentru prevenirea și combaterea oricăror forme de violență îndreptate împotriva femeilor și de a sprijini statele membre ale Consiliului Europei și eforturile lor pentru semnarea și ratificarea acestui Tratat de cooperare juridică. Mai mult, la nivelul Comisiei pentru afaceri europene s-a instituit un grup de lucru care să urmărească implementarea acestei Convenții de la Istanbul. În consecință, Comisia pentru afaceri europene supune plenului Camerei Deputaților spre adoptare opinia, în forma adoptată cu unanimitate în ședința comisiei noastre din 17 mai 2016. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Dacă sunt intervenții din partea colegilor? Nu sunt, rămâne la votul final.
|
|
|
|
|
|
7. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Propunerea de Regulament al Parlamentului European și al Consiliului de instituire a sistemului de intrare/ieșire pentru înregistrarea datelor de intrare și de ieșire, este vorba de COM 194, și Comunicarea Comisiei către Parlamentul European și Consiliu - Sisteme de informații mai puternice, mai inteligente în materie de frontieră și securitate, COM 205. Doamnă președinte Ana Birchall, vă rog.
|
|
|
|
|
|
Doamna Ana Birchall: Mulțumesc mult, domnule președinte. În legătură cu COM 205/2016, Comisia pentru afaceri europene a salutat faptul că principiul solidarității și al distribuirii echitabile a responsabilităților între statele membre, aflat la baza politicilor comune privind azilul, migrația și frontierele externe a dobândit în contextul crizei actuale a migranților o importanță deosebită, dar a subliniat că solidaritatea nu poate fi limitată la un anumit domeniu sau acțiune, ci ar trebui aplicată la ansamblul politicii și politicilor Uniunii Europene. A declarat susținerea pentru elementele de noutate, respectiv instituirea unui sistem unic și interoperabilitatea dintre sistemul de intrări/ieșiri și sistemul de informații privind vizele, extinderea perioadei de reținere a datelor la cinci ani, față de 181 de zile, facilitarea trecerii frontierei prin introducerea unor sisteme de self-service și a unor porți biometrice, accesul autorităților de asigurare a respectării legii de la începutul funcționării sistemului. A salutat soluția găsită pentru asigurarea accesului statelor membre care nu aplică integral acquis-ul Schengen la sistemul de intrări/ieșiri încă de la operaționalizarea sistemului. A precizat că România se numără printre acele state membre care dețin un sistem național de intrări/ieșiri prin care se calculează șederea resortisanților țărilor terțe pe teritoriul său, în perspectiva aderării la spațiul Schengen, un asemenea sistem prezentând avantaje multiple în materie operațională, inclusiv fluidizarea fluxurilor de pasageri. Cu privire la comunicarea sistemului de informații mai puternice și mai inteligente pentru frontiere și securitate, Comisia pentru afaceri europene a solicitat realizarea unei evaluări cuprinzătoare a aspectelor de ordin procedural și practic, în contextul unor abordări graduale și a exploatării la maxim a instrumentelor existente anterior dezvoltării de sisteme noi. Și-a exprimat susținerea, în principiu, pentru crearea unei interferențe unice la nivel european de căutare în sisteme SIS, VIS și EURODAC, SLTD a Interpol, viitorul EES și ETIAS, însă a semnalat că ar trebui depășite mai întâi impedimentele de ordin juridic la nivel european care în prezent limitează accesul la unele dintre aceste sisteme, la un număr restrâns de autorități și la domenii punctuale. Vreau să mulțumesc Ministerului Afacerilor Interne și Ministerului Afacerilor Externe pentru contribuțiile aduse la realizarea opiniei noastre. Opinia a fost supusă dezbaterii ședinței Comisiei pentru afaceri europene în data de 14 iunie 2016. A fost aprobată în unanimitate și o supunem aprobării plenului Camerei, în forma adoptată de comisia noastră. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Dacă sunt intervenții? Nu sunt intervenții, rămâne la votul final.
|
|
|
|
|
|
8. Următorul COM. Este vorba de Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la comunicarea comisiei către Parlamentul European, Consiliul European și Consiliu - Înapoi la Schengen - o foaie de parcurs. Este vorba de COM 120. Doamnă președinte Ana Birchall, vă rog.
|
|
|
|
|
|
Doamna Ana Birchall: Mulțumesc mult, domnule președinte. În legătură cu COM 120 și Comisia pentru afaceri europene și-a întemeiat opinia pe punctul de vedere transmis de Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul de Interne, Serviciul Român de Informații, fișa de informare a Direcției pentru Uniunea Europeană, analiza proprie a secretariatului nostru, contribuții în cadrul dezbaterilor a reprezentanților instituțiilor sus-menționate. Pe scurt, Comisia pentru afaceri europene salută Foaia de parcurs - Înapoi la Schengen, pentru că detaliază pașii necesari pentru a reveni la o gestionare eficientă a frontierelor externe și interne ale Uniunii Europene într-un timp cât mai scurt, până la sfârșitul anului 2016 pentru a limita cât mai mult pierderile atât în plan economic, turistic, al liberei circulații a forței de muncă, de exemplu. De asemenea, considerăm documentul ca unul de studiu care promovează propuneri de remedierea situației de facto și un calendar precis de urmat. Am remarcat, în opinia noastră, faptul că pentru prima dată, la nivelul instituțiilor Uniunii Europene s-a făcut o evaluare a costurilor aferente renunțării la sistemul Schengen, în plan economic, turistic, al liberei circulații a forței de muncă și al costurilor administrative. Apreciem că valoarea costurilor economice este de 5-8 miliarde de euro anual. Într-o atare situație ar fi destul de mari și foarte serioase. De asemenea, în opinia noastră, susținem efectuarea de controale în secțiuni de frontieră internă, numai în cazurile în care acestea sunt necesare și proporționale amenințării grave identificate la adresa ordinii publice și a securității interne și doar pe o perioadă limitată. Am semnalat că prin rapoartele Comisiei Europene privind stadiul returnării, relocării migranților, conform deciziilor Consiliului European din 2015, se constată că un număr foarte mic de persoane au fost relocate din Grecia și Italia, ceea ce conduce la concluzia că trebuie analizate cu mai multă atenție procedurile și găsite soluțiile concrete de a le grăbi la nivelul statelor membre. Am reamintit, în opinia noastră, că România acționează de facto încă din 2010 ca un membru al spațiului Schengen, îndeplinind toate criteriile necesare pentru ridicarea controlului la toate frontierele interne, participând activ la toate acțiunile de securizare a frontierelor externe și, în mod deosebit, asigurând paza și securitatea unui segment extrem de important al frontierei externe a Uniunii Europene, peste 2070 de km. Și în acest fel, contribuim în fiecare zi, în mod substanțial, la asigurarea securității fiecărui cetățean al Uniunii Europene. Comisia noastră supune plenului Camerei Deputaților spre adoptare opinia în forma adoptată cu unanimitate în ședința Comisiei pentru afaceri europene din 8 iunie 2016. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Vă mulțumesc și eu. Și ultimul COM, este vorba... A, intervenții. Vă rog. Mulțumesc. Mă scuzați, domnule deputat. Grupul Partidului Național Liberal. Vă rog, domnule deputat.
|
|
|
|
|
|
Domnul Costel Alexe: Stimați colegi, Spațiul Schengen, acest spațiu intern fără frontiere, a adus reale beneficii cetățenilor europeni, atât pe plan individual, prin faptul că aceștia și-au putut manifesta libertățile, cât și din punct de vedere economic, domeniu unde a existat un progres evident. Din păcate, odată cu declanșarea conflictului din Siria și din alte părți ale regiunii, care a avut drept consecință o revărsare foarte mare de refugiați și migranți în cadrul Uniunii Europene, sistemul Schengen și-a vădit vulnerabilitățile pe diverse segmente ale frontierelor externe ale Uniunii. Din acest motiv, mai multe state membre au revenit la vechea modalitate de control al frontierelor interne, afectând astfel buna funcționare a spațiului Schengen. Iată de ce obiectivul prioritar îl reprezintă gestionarea cât mai eficientă a frontierelor Uniunii Europene și asta într-o durată temporară cât mai limitată, respectiv sfârșitul anului 2016. Măsurile propuse de Comisia Europeană prin Foaia de parcurs trasează principalele puncte menite să faciliteze revenirea la un spațiu Schengen întru totul operațional. Comunicarea are în vedere trei direcții esențiale: 1. asigurarea protecției frontierelor externe; 2. aplicarea normelor și renunțarea la abordarea de tip "liberă trecere" și 3. abordarea coerentă a controalelor la frontierele interne. Având în vedere importanța aplicării unui pachet de acțiuni similare și unitare, care să stopeze criza politică și de securitate care afectează Europa, considerăm oportună susținerea propunerii elaborate de Comisia Europeană. Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Mai sunt intervenții? Nemaifiind alte intervenții, rămâne la votul final.
|
|
|
|
|
|
9. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European și Consiliu - Posibilități de reformare sistemului european comun de azil și de îmbunătățire a căilor legale de migrație. Este vorba de COM 197. Doamna președinte Ana Birchall.
|
|
|
|
|
|
Doamna Ana Birchall: Mulțumesc mult, domnule președinte. Pe scurt, Comisia pentru afaceri europene a subliniat că în Uniunea Europeană s-a generalizat convingerea că fluxul masiv al migrației neregulamentare amenință însăși existența Uniunii și sunt necesare acțiuni proporționale pentru asigurarea unei politici europene de azil și migrație funcționale, deficiențele de funcționare ale actualului sistem european de azil neputând fi imputate Regulamentului Dublin. A susținut că principiile instituite de regulamentul Dublin cu privire la stabilirea statului membru responsabil trebuie menținute fără a interfera cu mecanismele de relocare intra - UE, care ar trebui abordat separat. A reiterat opțiunea susținută și în opiniile sale anterioare că orice propunere de redistribuire trebuie să ia în considerare specificul și capacitatea statelor membre și că relocarea atât internă, cât și externă trebuie să fie bazată pe voluntariat în ambele sensuri, atât cu privire la participarea statului, cât și cu privire la acordul persoanei beneficiare, aceasta fiind cea mai bună metodă pentru a evita deplasările secundare. Și-a exprimat insatisfacția față de cele două variante propuse de comisie, întrucât acestea conduc către un sistem de distribuție între toate statele membre în contextul ineficienței demonstrate a sistemului permanent de relocare a solicitanților de azil propus în septembrie 2015. De asemenea, comisia noastră a salutat intenția Comisiei Europene de a aplica sancțiuni eficace, disuasive și proporționale pentru deplasările secundare neregulamentare. Am constatat că mecanismele ilegale prin care fluxul masiv neregulamentar de migrațiune a putut fi organizat nu au fost încă identificate și gestionate la nivelul așteptărilor cetățenilor Uniunii Europene și este important să avem lecțiile învățate. A recomandat adoptarea de măsuri pentru descurajarea părinților care pun viața copiilor lor în pericol. De asemenea, în dezacord cu Comisia Europeană, a arătat că atribuirea unei responsabilități disproporționate doar câtorva state membre nu a fost generată de modul în care a fost conceput sistemul de azil, ci mai mult de implementarea sa necorespunzătoare. Pe scurt, acestea au fost elementele cuprinse într-o opinie foarte bine argumentată și foarte extinsă. În consecință, o supunem adoptării plenului Camerei Deputaților în forma adoptată de Comisia pentru afaceri europene în unanimitate, în ședința din 8 iunie 2016. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. Intervenții? Grupul PNL. Vă rog, domnule deputat.
|
|
|
|
|
|
Domnul Costel Alexe: Stimați colegi, Marea de migranți și solicitanți de azil în anul 2015 a zdruncinat atât sistemele de azil ale statelor membre, cât și Sistemul european comun de azil. Deficiențe majore în privința punerii în aplicare a Regulamentului de la Dublin au fost evidențiate odată cu declanșarea crizei refugiaților. Iată de ce, așa cum rezultă și din cadrul concluziilor Consiliului European, este mai mult decât necesară reformarea cadrului existent al Uniunii Europene în materie de azil. De asemenea, este esențial să se stopeze fluxurile necontrolate de migrațiune neregulamentară și să se asigure integritatea spațiului Schengen. În acest sens, Uniunea Europeană trebuie să utilizeze instrumentele necesare, în acord cu abordarea indicată în Agenda europeană privind migrația. Măsurile stabilite prin această comunicare vin să răspundă provocărilor momentului, identificând în mod necesar elementele definitorii pentru o reformă majoră a sistemului european comun de azil. Având în vedere importanța acestui document, considerăm oportună susținerea propunerii elaborate de Comisia Europeană. Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Domnule Cernea, vă rog.
|
|
|
|
|
|
Domnul Remus-Florinel Cernea: Stimați colegi, Opinia mea este că acest text pune din nou România într-o postură delicată pe plan internațional în raport cu Comisia Europeană și cu Parlamentul European. Este un text care reflectă nu solidaritate cu partenerii din Uniunea Europeană, ci o abordare și o viziune care cu greu pot fi explicate partenerilor noștri. Încep cu punctul 2 al Comunicării, în care se spune că s-ar fi generalizat în Uniunea Europeană convingerea că fluxul masiv al migrației neregulamentare amenință însăși existența Uniunii. Astfel de opinii sunt vehiculate mai ales de către forțe politice populiste, extremiste, care găsesc orice prilej de criză drept un bun motiv pentru a-și propaga viziunile eurosceptice și opiniile agresive împotriva Uniunii Europene. Sunt stupefiat că o astfel de abordare apare într-o opinie pe care, în principiu, Parlamentul României ar putea-o asuma. De asemenea, sunt spuse, haideți să fim onești, sunt spuse, sunt prezentate în această comunicare minciuni vădite. Se spune că România are o contribuție substanțială la efortul comun în plan european de gestionare a migrației neregulamentare, participând inclusiv la operațiunea de salvare de vieți din Marea Mediterană și numărându-se printre statele care acordă ajutor consistent Greciei. Haideți să fim serioși! România a avut o contribuție infimă. Nu este o contribuție consistentă, nu este o contribuție substanțială. A folosi astfel de formulări într-o comunicare a Parlamentului României față de Comisia Europeană, care cunoaște bine adevărul, față de Parlamentul European, care cunoaște bine adevărul, înseamnă a ne pune realmente într-o postură jenantă. Eu nu știu cine scrie astfel de documente, cine sunt persoanele, efectiv, persoanele care elaborează astfel de materiale. De asemenea, la punctul 13, Parlamentul României respinge aprecierea Comisiei Europene că ar fi necesar - și, în opinia mea, ar fi necesar - un sistem mai echitabil în măsură să ofere resortisanților țărilor terțe care au nevoie de protecție sau care pot contribui la dezvoltarea economică a UE posibilități de a intra pe teritoriul acesteia în mod ordonat și sigur. Păi este nevoie de un astfel de sistem. De ce să fim împotriva unui sistem echitabil? Sunt multe alte grave deficiențe în acest text. Eu v-aș propune, dacă liderii de grup ar fi de acord, să fie retrimis la comisie pentru o elaborare mai atentă.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. Nu se mai poate. Mulțumesc. Vă rog să concluzionați.
|
|
|
|
|
|
Domnul Remus-Florinel Cernea: Închei imediat. Stimați colegi, Este o temă delicată. N-o putem trata cu superficialitate. Prin astfel de poziții, care sunt inconsecvente și care nu reflectă un spirit de solidaritate cu Uniunea Europeană, punem România într-o postură delicată care va avea efecte pe termen lung. Ar trebui să ne dovedim parteneri loiali...
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc mult.
|
|
|
|
|
|
Domnul Remus-Florinel Cernea: ...și predictibili ai Uniunii Europene. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Intervențiile sunt de două minute. Domnul Ganț. Vă rog, domnule deputat.
|
|
|
|
|
|
Domnul Ovidiu Victor Ganț: Stimate, domnule președinte. Stimate colege, stimați colegi, N-aș fi intenționat neapărat să iau cuvântul dacă n-ar trebui totuși să repunem lucrurile la punct. Contribuția României este substanțială pentru că dacă ne-am referi numai la contribuția în cadrul FRONTEX, unde România se situează pe locul doi după Germania, și dacă am raporta contribuția noastră la potențialul nostru economic față de alte state membre care stau mult mai bine din punctul ăsta de vedere, veți constata că sprijinul pe care-l acordăm în cadrul FRONTEX, dar și prin trimiterea de specialiști la centrele din Grecia care gestionează migrația, veți constata că România realizează o contribuție absolut substanțială. Vă mulțumesc frumos.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Da. Și eu vă mulțumesc. Dacă mai sunt alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții. Rămâne la votul final.
|
|
|
|
|
|
10. Proiectul de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr.48/2012 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților. Este vorba de proiectul nr.63. Dacă la titlul hotărârii sunt observații? Nu. La articolul unic dacă sunt observații. Nu. Rămâne la votul final.
|
|
|
|
|
|
26. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.10/1995 privind calitatea în construcții. Este vorba de PL-x 131. Dacă inițiatorul dorește? Vă rog, domnule deputat.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Gheorghe: Mulțumesc, domnule președinte. Înainte de toate, aș vrea să mulțumesc colegilor din Comisia pentru industrii pentru că au dat un raport pozitiv acestui proiect de lege și colegilor de la Senat care au dat, de asemenea, un vot pozitiv proiectului de lege. După cum rezultă din textul propunerii, începând de astăzi, se instituie perioade minime de garanție pentru lucrările de infrastructură din bani publici și cred că este un semn de normalitate să cerem constructorilor o perioadă de garanție de minimum 5 ani pentru lucrările de infrastructură mare, astfel ca să înlăturăm situațiile în care lucrările erau realizate în grabă și cu materiale de proastă calitate. Din acest motiv, solicit să votați favorabil acest proiect de lege, pentru că este unul de care România are nevoie. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Din partea Comisiei pentru industrii, vă rog, domnule președinte Iulian Iancu, vă rog să prezentați raportul.
|
|
|
|
|
|
Domnul Iulian Iancu: Domnule președinte, Stimați colegi, Comisia a fost sesizată pentru dezbatere în fond, în procedură de urgență, împreună cu Comisia juridică, de disciplină și imunități. Senatul a adoptat proiectul de lege. Proiectul urmărește să modifice Legea nr. 121 privind eficiența energetică în vederea consolidării cadrului legal din perspectiva necesității de aliniere completă a legislației naționale de profil la prevederile Directivei 27/2012 a Uniunii Europene privind eficiența energetică și, de asemenea, directivă care abrogă Directiva 8...
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Domnule deputat, numai puțin! Domnule Iancu...
|
|
|
|
|
|
Domnul Iulian Iancu: Ați modificat ordinea. Îmi cer iertare! Avem în...
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Este vorba de Legea nr. 10, domnule Iancu.
|
|
|
|
|
|
Domnul Iulian Iancu: Legea nr. 10 privind calitatea în construcții. Legea a fost adoptată de Senat, stimați colegi, și are ca obiect de reglementare modificarea Legii-cadru nr.10/1995 privind calitatea în construcții, republicată, în sensul că instituie obligația executantului de a garanta lucrările publice pentru o perioadă minimă, începând de la un an până la cinci ani de la finalizarea lor, în funcție de categoriile de importanță a construcțiilor, stabilite prin lege. Consiliul Legislativ a avizat favorabil această lege. Comisia pentru administrație, de asemenea, și Comisia juridică. În consecință, stimați colegi, membrii comisiei propun plenului adoptarea proiectului de lege în forma prezentată în raportul actual. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Vă mulțumesc. Dacă sunt intervenții din partea colegilor? Nu sunt. A, vă rog, domnule coleg. Grupul PNL.
|
|
|
|
|
|
Domnul Răzvan Horia Mironescu: PL-x 131 pentru modificarea Legii calității în construcții aduce câteva clarificări extrem de utile pentru acest domeniu, cum ar fi, de exemplu, responsabilizarea specialiștilor cu rol în verificarea tehnică și în expertizarea construcțiilor, menționarea expresă a perioadelor de garanție pentru diferitele categorii de construcții, dar și completări deosebit de utile la sistemul calității în construcții, prin introducerea certificării calificării proiectanților și executanților lucrărilor în construcții. De asemenea, sunt menționate obligații exprese pentru proprietarii clădirilor, pentru proprietarii construcțiilor, printre altele, aceea de a da în folosință construcțiile doar după recepția finală, și nu, așa cum se întâmplă în multe cazuri în momentul de față, înainte de acest act administrativ. Sunt menționate, de asemenea, sunt modificate și sancțiunile contravenționale pentru încălcarea diverselor prevederi. Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal susține adoptarea prezentului proiect de lege. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. Alte intervenții? Vă rog, domnule deputat.
|
|
|
|
|
|
Domnul Mircea Dolha: Mulțumesc, domnule președinte. Stimați colegi, Partidul Național Liberal, prin Grupul său parlamentar din Camera Deputaților, va vota în favoarea acestui Proiect de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.10 din 1995 privind calitatea în construcții. Calitatea tot mai scăzută a lucrărilor de infrastructură sau de alte tipuri de lucrări publice în România reprezintă una dintre cele mai mari probleme în acest domeniu, ajungând să fie una care ne face să simțim tot mai des un acut sentiment de jenă, asociat cu o abia disimulabilă revoltă surdă. N-om fi noi blestemați să avem parte numai de administratori care, profitând de cadrul legal actual, să accepte introducerea în contracte a unor prevederi care să permită, de exemplu, ca la unele tronsoane noi de autostradă să existe garanții asumate de doar doi ani, în condițiile în care în majoritatea statelor membre ale Uniunii Europene perioada minimă de garanție pentru lucrările publice mari este de minimum 5 ani, respectiv de 60 de luni. Este cunoscut și aproape a devenit legendă cazul unui pod metalic de peste râul Sebeș care face legătura cu Oarda de Jos, o suburbie a municipiului Alba Iulia, construit în timpul Imperiului Austro-Ungar, și despre austriecii, atenție!, au notificat autoritățile locale în urmă cu doar câțiva ani cu privire la expirarea termenului de valabilitate la 100 de ani de la edificarea acestuia. Este clar că dacă autoritățile contractante reduc exigența pentru calitatea lucrărilor, interesat sau din simplă prostie, de ce să n-o spunem, iar perioadele de garanție asigurate de către executant sunt și ele reduse, cu acordul autorităților, la perioade de timp ridicol de mici, se înlesnește posibilitatea ca executanții să folosească tot mai frecvent materiale de calitate inferioară.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Vă mulțumesc, domnule deputat.
|
|
|
|
|
|
Domnul Mircea Dolha: De aceea, consider că trebuie să fim mult mai exigenți și să facem lucrările în așa fel încât să fie trainice, ba chiar, până la urmă, dacă continuăm va dispărea și stima de sine.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Da. Mulțumesc. Încă o dată vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Mircea Dolha: Este cazul să intrăm și noi, în sfârșit, în rândul lumii și, din acest punct de vedere, vom vota acest proiect de lege. Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții. Sunt 28 de amendamente admise. De la 1 la 10 dacă sunt observații. Nu. Adoptate. De la 11 la 20 dacă sunt observații. Nu. Adoptate. De la 21 la 28, observații? Nu. Adoptate. Rămâne la votul final. Are caracter ordinar.
|
|
|
|
|
|
27. Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor publici. Este vorba de PL-x 556/2015. Caracter organic. Inițiatorii doresc să intervină? Nu. Raport comun. Domnul președinte Adrian Solomon. Vă rog, Raport comun Comisia pentru muncă și Comisia pentru administrație.
|
|
|
|
|
|
Domnul Adrian Solomon: Mulțumesc, domnule președinte. Obiectul de reglementare al Proiectului de lege este modificarea Legii nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, în sensul întăririi respectării principiilor egalității de șanse, nediscriminării și echității între funcționarii publici, propunându-se în principal acordarea posibilității persoanelor care îndeplinesc vârsta standard de pensionare de a ocupa pe perioadă determinată un post de execuție temporar vacant, în situația în care în corpul de rezervă nu există funcționari publici care să îndeplinească cerințele necesare; acordarea posibilității de suspendare a raportului de serviciu, la cererea funcționarului, prin acordul părților, pe o durată de cel mult patru ani, dar nu mai puțin de o lună. În prezent, perioada este între o lună și trei ani. Acordarea posibilității de transformare a funcției publice vacante la nivel inferior care nu corespunde studiilor și/sau vechimii în specialitatea funcționarului public de conducere, în cazul în care funcția publică de nivel inferior care i se pune la dispoziție este o funcție de execuție, dacă nu afectează structura organizatorică aprobată. Cele două comisii au dezbătut în ședințe separate, în 8 iunie la Comisia de muncă, și pe 14 iunie, la Comisia pentru administrație. Membrii celor două comisii au hotărât cu majoritate de voturi aprobarea proiectului de lege cu amendamente. Proiectul a fost adoptat de Senat în ședința din 29 iunie 2015. Legea face parte din categoria legilor organice. Camera Deputaților este Cameră decizională. Cele două comisii propun adoptarea proiectului de lege, cu amendamentele redate în anexele care fac parte din prezentul raport.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc, domnule președinte. Dacă sunt...
|
|
|
|
|
|
Domnul Adrian Solomon: Domnule președinte, De la Departamentul legislativ avem o erată, o îndreptare de eroare materială, dacă se poate...
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Vă rog.
|
|
|
|
|
|
Domnul Adrian Solomon: Pentru corelarea dispoziției de abrogare a art.70 prevăzută la pct.17, numărul curent 20 din prezentul raport, este necesară modificarea art.113. Astfel, sintagma "potrivit art.70 alin.(1) lit.a) din cuprinsul art.113", se înlocuiește cu sintagma "menționată la art.71 alin.(1)", iar trimiterea la Ordonanța de urgență a Guvernului nr.56/2004 se va face la Ordonanța de urgență a Guvernului nr.92/2008.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Da. Mulțumesc. Intervenții? Domnul Victor Paul Dobre, președintele Comisiei pentru administrație. Vă rog, domnule președinte.
|
|
|
|
|
|
Domnul Victor Paul Dobre: Mulțumesc, domnule președinte. Acest proiect de lege consolidează statutul funcționarului public, un corp important al structurii administrative a statului, creează și o serie de facilități suplimentare, asigură acoperirea cu resurse în anumite situații a instituțiilor, și Partidul Național Liberal, grupul lui parlamentar, va vota acest proiect de lege. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Da. Alte intervenții dacă sunt? Nu sunt alte intervenții. Avem 35 de amendamente admise și 4 respinse. La titlul legii dacă sunt observații? Nu. Adoptat. De la 1 la 10 dacă sunt observații? Nu. Adoptate. De la 11 la 20 dacă sunt observații? Nu. Adoptate. De la 21 la 20 dacă sunt observații? Nu. Adoptate. De la 31 la 35 dacă sunt observații? Nu. Adoptate. Rămâne la votul final. Are caracter organic.
|
|
|
|
|
|
13. Următorul proiect de lege: Proiectul de Lege privind aderarea României la Centrul european pentru interdependență și solidaritate mondială, creat prin Rezoluția (89)14, adoptată de Comitetul de Miniștri al Consiliului Europei la 16 noiembrie 1989, a cărui continuare a fost confirmată prin Rezoluția (93)51 adoptată de Comitetul de Miniștri al Consiliului Europei la 21 octombrie 1993. Doamna secretar de stat. Vă rog, doamna secretar de stat.
|
|
|
|
|
|
Doamna Daniela Grigore Gîtman (secretar de stat, Ministerul Afacerilor Externe): Mulțumesc, domnule președinte. Proiectul de lege vizează aderarea României la Acordul parțial extins privind Centrul Nord-Sud, care reprezintă o platformă unică de dialog și cooperare structurată între guvernele, parlamentele, autoritățile locale și societatea civilă din statele din Europa și din sudul mediteraneean, respectiv, din sudul Africii, în vederea constituirii unei cetățenii democratice fondate pe respectul drepturilor omului și responsabilităților cetățenești. Centrul Nord-Sud cooperează cu Uniunea Europeană în baza unui acord de colaborare încheiat la data de 28 noiembrie 2008 și are drept obiectiv principal sensibilizarea tuturor factorilor de decizie în ceea ce privește educația către cetățenie și sporirea eficienței cooperării între tinerii din Europa și cei din afara ei. Totodată, activitățile centrului contribuie la procesul de consolidare a democrației în statele membre și în regiunile învecinate în ceea ce privește egalitatea de gen și respectarea drepturilor femeilor. Conform normelor financiare ale Consiliului Europei, contribuția anuală pe care România ar urma să o plătească ar fi de aproximativ 26.200 de euro. Echivalentul în lei al contribuției datorate de România ar urma să fie alocat anual de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Externe și al Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, prin Agenția Națională pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Comisia. Și apoi domnul Ganț, vă rog. Nu. Nu mai doriți? A! După acest punct. OK! Domnul președinte Adrian Solomon.
|
|
|
|
|
|
Domnul Adrian Solomon: Mulțumesc, domnule președinte. Stimați colegi, Proiectul de lege are ca obiect de reglementare aderarea României la Acordul parțial extins, Centrul European pentru Interdependență și Solidaritate Mondială, Centrul Nord-Sud, acord parțial al Consiliului Europei instituit în baza Rezoluției nr.(89) 14 confirmată ulterior prin Rezoluția (93) 51. Centrul European pentru Interdependență și Solidaritate Mondială are drept scop oferirea unui cadru pentru cooperarea europeană în vederea unei mai mari sensibilizări a opiniei publice la problemele de interdependență globală și promovarea politicilor de solidaritate în conformitate cu obiectivele și principiile Consiliului Europei. Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare. Camera Deputaților este primă Cameră sesizată. Comisia de muncă propune plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege în forma prezentată de inițiator.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. Dacă sunt intervenții? Nu sunt intervenții. Nefiind amendamente, rămâne la votul final. Are caracter ordinar. Domnul Ganț, intervenție pe procedură. Vă rog.
|
|
|
|
|
|
Domnul Ovidiu Victor Ganț: Vă mulțumesc, domnule președinte. Îmi pare rău că trebuie să readuc în discuție punctele 21 și 22 de pe ordinea de zi unde suntem primă Cameră sesizată și la care mâine se împlinește termenul de adoptare tacită în contextul în care ambele au raport de respingere. Ieri a trecut unul tacit, dar avea raport de adoptare, și la 23 avem unul care va trece mâine, tot cu raport de adoptare. Nu e așa de grav, dar la 21 și 22 sunt rapoarte de respingere. Și atunci aș vrea să vă rog pe dumneavoastră și pe liderii de grup să găsim o soluție pentru a le dezbate și vota asupra lor, fie le aducem acum mai în față, fie alocăm ultimele 10 minute din dezbatere, indiferent ce se întâmplă, discutării punctelor 21 și 22.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Rog Comitetul liderilor, întruniți-vă și să aveți o propunere vizavi de... da, Comitetul liderilor, vă rog, un minut. (Consultări.) Deci am convenit cu Comitetul liderilor, ultimele două poziții sunt cele două respingeri, pentru a nu trece tacit. Este vorba de 183 și 182. Mulțumesc. Continuăm, stimați colegi, aștept rapoartele de la abilitare; este vorba de poziția 11, este vorba de PL-x 292 și 293. Când vor sosi, vom discuta.
|
|
|
|
|
|
Mergem mai departe, în aceste condiții. 14. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 79/2013 privind modificarea și completarea Legii îmbunătățirilor funciare nr. 138/2004, pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 82 - PL-x 398. Este procedură de urgență. Guvernul. Domnule secretar de stat Botănoiu, vă rog.
|
|
|
|
|
|
Domnul Dumitru Daniel Botănoiu (secretar de stat, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale): Mulțumesc frumos, domnule președinte. Doamnelor și domnilor deputați, Propunerea legislativă are în vedere statutarea mișcării bunurilor edificate din bani publici în situația lichidării organizațiilor sau federațiilor utilizatorilor de apă pentru irigații; de asemenea, definirea clară a tarifului de livrare a apei pentru irigații - acesta să cuprindă numai costul cu energia electrică și costul apei; exploatarea, întreținerea și repararea amenajărilor de îmbunătățiri funciare care vor fi suportate de către agenție, precum și stabilirea calității de lider pentru achiziționarea energiei electrice împreună cu organizațiile și federațiile utilizatorilor de apă pentru irigații. Un alt lucru foarte important este cel referitor la terenurile și zonele de protecție aferente care nu au fost transmise în proprietate odată cu infrastructura de irigații și se vor transmite, la cerere, în folosință, pe o perioadă de 49 de ani. Ca atare, susținem aprobarea acestui act normativ și, de asemenea, vă rugăm să susțineți și dumneavoastră. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. Comisia, vă rog. Domnul Kelemen.
|
|
|
|
|
|
Domnul Kelemen Atilla-Béla-László: Mulțumesc, domnule președinte. În ședința din 03.02.2016, plenul Camerei Deputaților a hotărât retrimiterea proiectului de lege la comisii, în vederea examinării și întocmirii unui raport suplimentar. Proiectul de lege a fost adoptat de Senat în ședința din 22 octombrie 2013, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Legii îmbunătățirilor funciare nr. 138 din 2004 și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 82 din 2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare, urmărindu-se, printre altele, stabilirea unor măsuri de limitare a modalității de transmitere a infrastructurii de îmbunătățiri funciare aflate în domeniul privat al statului numai la folosința gratuită, precum și a unor măsuri destinate menținerii în stare de funcționare a infrastructurii de îmbunătățiri funciare aflate în domeniul privat al statului. Membrii Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice au examinat proiectul de lege sus-menționat în ședința din 21 iunie 2016. La lucrări au fost prezenți 34 de deputați din totalul de 35 de membri ai comisiei. Membrii Comisiei pentru industrii și servicii și membrii Comisiei pentru mediu și echilibru ecologic au examinat proiectul de lege sus-menționat, de asemenea, în ședința din 21 iunie 2016. La dezbateri au fost prezenți 13 deputați din 20 de membri ai Comisiei pentru mediu și echilibru ecologic și 17 deputați din 18 ai Comisiei pentru industrii și servicii. În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, membrii comisiei au hotărât, în unanimitate de voturi, să supună plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege, cu amendamentele admise, prezentate în anexa prezentului raport. De asemenea, domnule președinte, avem două observații de tehnică legislativă. La poziția marginal 2, în loc de... trebuie să avem articol unic al Legii de aprobare a Ordonanței, în loc de articolul I; iar la marginal 14, la articolul 1, după punctul 9, se introduc două noi puncte: punctele 10 și 11, în loc de 91 și 92, deoarece punctul 9 este ultimul punct al articolului 1 al Ordonanței de urgență. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc mult. Intervenții? Vă rog, vă rog, domnule...
|
|
|
|
|
|
Domnul Ioan-Cristian Chirteș: Domnule președinte, Stimați colegi, Acest proiect de lege este unul deosebit de important pentru agricultura românească, în ceea ce înseamnă organizarea activității de îmbunătățiri funciare și în special a relației dintre Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare și federațiile și organizațiile de udători. Ca și în multe alte domenii, după 1990, sistemul de irigații al României a suferit profund, iar numeroasele schimbări legislative, în loc să mențină și să dezvolte prin modernizare acest sistem, nu au făcut decât să distrugă până la dispariție în unele locuri aceste bunuri ale statului român. Prin acest proiect de act normativ am încercat să clarificăm numeroasele blocaje în ceea ce înseamnă modalitățile de transmitere a infrastructurii de îmbunătățiri funciare aflate în domeniul privat al statului către federațiile și organizațiile de udători, în sensul menținerii și dezvoltării infrastructurii secundare de irigații. Și nu în ultimul rând, s-a dorit crearea unui sistem competitiv și funcțional în ceea ce privește raportul de colaborare între utilizatorii infrastructurii de îmbunătățiri funciare și proprietarul și administratorii acestora. În concluzie, Partidul Național Liberal va vota pentru... adoptarea prezentului act normativ. Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. Alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții. Sunt 24 de amendamente admise. Dacă la titlul legii sunt observații? Nu. Adoptat. De la 1 la 10. Dacă sunt observații? Nu. Adoptate. 11-20. Observații? Nu. Adoptate. 21 până la 24. Dacă sunt intervenții? Nu. Adoptate. Rămâne la votul final, are caracter organic.
|
|
|
|
|
|
15. Până se repartizează abilitarea, avem Proiectul de Lege privind regimul infrastructurii fizice a rețelelor de comunicații electronice, precum și pentru stabilirea unor măsuri pentru reducerea costului instalării rețelelor de comunicații electronice - PL-x 206; procedură de urgență. Guvernul? Doamna secretar de stat, vă rog.
|
|
|
|
|
|
Doamna Carmen Elian (secretar de stat, Ministerul Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională): Mulțumesc, domnule președinte. Doamnelor și domnilor deputați, Proiectul de Lege privind regimul infrastructurii fizice a rețelelor de comunicații electronice, precum și unele măsuri pentru reducerea costului instalării rețelelor de comunicații electronice transpune în legislația internă prevederile art. 11 și 12 din directiva-cadru care este Directiva 21, precum și cele ale Directivei 61/2014 privind măsuri de reducere a costului instalării rețelelor de comunicații electronice de mare viteză. Prin acest proiect de lege se reglementează condițiile în care se realizează accesul pe proprietatea publică sau privată, în vederea realizării lucrărilor de construire a rețelelor de comunicații electronice și a elementelor de infrastructură fizică asociate acestora; se reglementează condițiile în care se realizează accesul la infrastructura fizică ce aparține operatorilor de rețea, adică furnizorii de utilități, infrastructura de transport a căilor ferate, drumuri și altele; și, de asemenea, se reglementează condițiile în care se realizează construirea de rețele de comunicații electronice și infrastructuri fizice asociate acestora. Având în vedere că termenul de transpunere a acestei directive era 1 ianuarie 2016, vă rugăm să aprobați raportul comun elaborat de cele trei comisii sesizate în fond. Și totodată ministerul susține amendamentele admise aferente raportului comun. Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Raportul? Vă rog, domnule Victor Paul Dobre, prezentați raport comun Comisia pentru administrație, Comisia pentru tehnologia informațiilor și Comisia juridică, raport comun.
|
|
|
|
|
|
Domnul Victor Paul Dobre: În conformitate cu prevederile art. 95 și 115 din Regulament, Comisia pentru administrație, Comisia pentru tehnologia informației și Comisia juridică au fost sesizate spre dezbatere în fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege privind regimul infrastructurii fizice a rețelelor de comunicații electronice, precum și pentru stabilirea unor măsuri pentru reducerea costului instalării rețelelor de comunicații electronice. Potrivit prevederilor art. 75 alin. (1) din Constituție, Camera Deputaților este Cameră decizională. Senatul, în calitate de primă Cameră, a adoptat proiectul de lege în ședința din 19 aprilie 2016. Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul de lege. Proiectul de lege are ca obiect reglementarea regimului infrastructurii fizice a rețelelor de comunicații electronice. Proiectul de lege transpune în legislația națională prevederile Directivei 2014/61 a Uniunii Europene privind măsuri de reducere a costului instalării rețelelor de comunicații electronice... de mare viteză. Proiectul de lege are în vedere stimularea extinderii eficiente a rețelelor de bandă largă și dezvoltarea concurenței în domeniul comunicațiilor electronice.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Victor Paul Dobre: În urma dezbaterii, membrii comisiei au hotărât, în unanimitate, adoptarea proiectului cu amendamentele admise. Aș vrea o precizare, domnule președinte. E o eroare materială. La punctul 20 din raport, la art. 17 alin. (2), cuvântul "încheiere" se înlocuiește cu "închiriere", deci: "Dacă în termen de maximum 45 de zile de la primirea solicitării titularul dreptului de proprietate, titularul altor drepturi reale, titularul dreptului de administrare, de concesiune, de folosință cu titlu gratuit sau de închiriere, după caz, nu efectuează operațiunile prevăzute la alin. (1)"... și textul curge. Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Dacă sunt intervenții? Nu sunt intervenții. Avem 61 de amendamente admise. La titlul legii. Dacă sunt observații? Nu. De la 1 la 10. Dacă sunt observații? Nu. De la 11 la 20. Dacă sunt intervenții? Nu. De la 21 la 30. Intervenții? Nu. 31-40? 41-50. Dacă sunt observații? Nu. 51-61. Dacă sunt observații? Nu. Rămâne la votul final, are caracter ordinar.
|
|
|
|
|
|
Mai avem... Vă rog, vă rog, domnule Bogdan Ciucă, liderul Grupului...
|
|
|
|
|
|
Domnul Liviu-Bogdan Ciucă: Domnule președinte, Voiam să propun prelungirea programului de lucru, pentru a putea să dezbatem și cele două proiecte de lege care au fost solicitate astăzi în Biroul permanent, respectiv abilitarea Guvernului și cea care vizează regulamentele europene.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Deci vă propun, stimați colegi, avem PL-x 292 - abilitarea Guvernului, 293 și cele două respingeri solicitate de domnul Ganț, după care vom sista. Cine este pentru? Vă rog să votați. Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Cu unanimitate de voturi, s-a prelungit programul până vom finaliza cele patru proiecte de lege.
|
|
|
|
|
|
Continuăm. 11. PL-x 292/2016 - Proiectul de Lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe. Guvernul? Domnule ministru, vă rog. Domnul ministru Ciprian Bucur, ministrul în relația cu Parlamentul.
|
|
|
|
|
|
Domnul Ciprian Bucur (ministru delegat, Departamentul pentru Relația cu Parlamentul): Domnule președinte, vă mulțumesc. Doamnelor și domnilor deputați, Proiectul de lege care se află azi în dezbaterea plenului Camerei Deputaților a fost elaborat de Guvern, în temeiul art. 115 din Constituția României, care prevede competența Parlamentului de a adopta o lege specială de abilitare a Guvernului pentru a emite ordonanțe. Proiectul de lege pe care îl prezentăm a fost structurat pe 12 domenii de abilitare, domenii care nu fac obiectul legilor organice. Aceste domenii sunt: finanțe publice și economie, dezvoltare regională și administrație publică, afaceri interne, justiție, cultură, fonduri europene, agricultură și dezvoltare rurală, sănătate, comunicații și societate informațională, transporturi, administrarea Patrimoniului Protocolului de Stat și prorogarea sau modificarea unor termene. În cadrul acestor domenii generale sunt cuprinse materii ce vor fi reglementate în concret pe baza ordonanțelor simple, domenii care fac parte din categoria legilor ordinare. În conformitate cu art. 115 alin. (3) din Constituție, proiectul de lege dispune că ordonanțele emise de Guvern vor fi supuse spre aprobare Parlamentului până la începutul sesiunii parlamentare de toamnă. Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. Domnule Bogdan Ciucă, președintele Comisiei juridice, vă rog să prezentați raportul.
|
|
|
|
|
|
Domnul Liviu-Bogdan Ciucă: Domnule președinte, Doamnelor și domnilor colegi, Voi prezenta, cu voia dumneavoastră, raportul asupra Proiectului de Lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe. Am fost sesizați în conformitate cu art. 95 și art. 115 din Regulamentul Camerei Deputaților. PL-x-ul are nr. 292/2016. Senatul a fost primă Cameră sesizată, a respins proiectul de lege în ședința din 21 iunie 2016. Consiliul Legislativ a avizat favorabil. Obiectul de reglementare este cel consacrat, respectiv abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe până la reluarea lucrărilor Parlamentului în cea de-a doua sesiune ordinară a anului 2016. Proiectul de lege stabilește următoarele domenii de reglementare: finanțe publice și economie, dezvoltare regională și administrație publică; afaceri interne, justiție, cultură, fonduri europene, agricultură, dezvoltare rurală, sănătate, comunicații, societate informațională, transporturi, administrarea Patrimoniului Protocolului de Stat, prorogarea sau modificarea unor termene prevăzute în acte normative cu putere de lege. În urma dezbaterilor, membrii Comisiei juridice, de disciplină și imunități au hotărât cu unanimitate de voturi să propună plenului Camerei Deputaților spre dezbatere și adoptare un raport de adoptare a Proiectului de Lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, cu amendamente admise, redate în anexa 1 la prezentul raport... iar în anexa 2 vor fi prezentate și regăsiți amendamentele respinse. În raport cu obiectul și conținutul reglementării, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare și, evident, urmează a fi adoptat, în conformitate cu prevederile art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Și eu vă mulțumesc. Dacă sunt intervenții din partea colegilor? Nu sunt. Avem 64 de amendamente admise. De la 1 la 10. Dacă sunt observații? Nu. 11-20. Dacă sunt observații? Nu. 21 până la 30. Dacă sunt observații? 31-40. Observații? Nu. 41-50? Nu. 51-64. Dacă sunt observații? Nu. Rămâne la votul final, are caracter ordinar.
|
|
|
|
|
|
Următorul. 12. Proiectul de Lege pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 119/2006 privind unele măsuri necesare pentru aplicarea unor regulamente comunitare de la data aderării României la Uniunea Europeană - PL-x 293. Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva? Nu. Comisia juridică? Vă rog, domnule președinte Bogdan Ciucă sau cine...? Domnule președinte Bogdan Ciucă, vă rog, prezentați raportul la 293. Sau domnul Varga. Cine prezintă raportul? Vă rog. Am înțeles, domnul Tudose înțeleg că vă bloca.
|
|
|
|
|
|
Domnul Vasile Varga: Mulțumesc, domnule președinte. Comisia a fost sesizată spre dezbatere în fond cu acest Proiect de lege pentru completarea Ordonanței de urgență nr. 119/2006. Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat inițiativa, Consiliul Legislativ, de asemenea, a dat un aviz favorabil, iar proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 119/2006 privind unele măsuri necesare pentru aplicarea unor regulamente comunitare de la data aderării României la Uniunea Europeană, aprobată, cu modificările și completările ulterioare, în vederea stabilirii instanțelor române competente să emită certificatele care atestă caracterul executoriu al unor hotărâri în materie civilă și comercială.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc, mulțumesc. Dacă sunt intervenții din partea colegilor? Nu sunt intervenții. Mergem la raport. Avem 97 de amendamente admise și un singur amendament respins. De la 1 la 30. Dacă sunt observații? Nu. 31-60? 61-90? 91-97? Caracter organic. Rămâne la votul final.
|
|
|
|
|
|
Și ultimele două propuneri de respingere. 22. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației - Pl-x 183. Inițiatorul? Nu. Comisia pentru învățământ? Vă rog, domnule președinte. Domnul președinte Adrian Diaconu, raport de respingere.
|
|
|
|
|
|
Domnul Adrian-Nicolae Diaconu: Domnule președinte, Stimați colegi, Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă și Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport au fost sesizate spre dezbatere în fond cu adresa Pl-x 703 din 19 octombrie 2015. Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a respins propunerea legislativă în ședința din 13 octombrie 2015. În urma dezbaterilor și a opiniilor exprimate, membrii celor două comisii au hotărât, cu majoritate de voturi, respingerea propunerii legislative pentru instituirea zilei de 26 martie drept Ziua literaturii române. În raport de obiectul și conținutul său, propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. Are propunere de respingere. Intervenții? Nu. Rămâne la votul final cu propunere de respingere.
|
|
|
|
|
|
Și următoarea... și ultimul... 23. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 1/2011, versiune actualizată din 02.10.2015 privind educația - Pl-x 182. Inițiatorul? Nu. Tot domnul președinte Adrian Diaconu, vă rog, raport de respingere.
|
|
|
|
|
|
Domnul Adrian-Nicolae Diaconu: Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare instituirea meseriei de asistent supraveghetor în învățământul preșcolar, cu scopul de a asigura un plus de eficiență pentru activitățile care presupun supravegherea și educația copiilor care frecventează cursurile instituțiilor de învățământ preșcolar. Propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare. Camera Deputaților este Cameră decizională. În urma dezbaterii, membrii comisiei au hotărât respingerea propunerii legislative. Vă mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Mulțumesc. Intervenții dacă sunt? Nu sunt intervenții. Rămâne la votul final cu propunere de respingere; caracter organic. Am finalizat. 5 minute pauză, pentru a putea începe sesiunea de vot final.
|
|
|
|
|
|
- După pauză -
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Rog liderii să-și invite colegii în sală, să putem începe. Începem, stimați colegi, vă rog să luați loc. Da. Procedură. Vă rog, domnule Cernea, haideți să terminăm întâi cu procedura, vă rog.
|
|
|
|
|
|
Domnul Remus-Florinel Cernea: Domnule președinte de ședință, Ați promis de la microfon, săptămâna trecută, că vom vota de astăzi cu cartelele electronice. Dacă votăm din nou cu ridicare de mână, poate în realitate nu avem cvorum, poate iarăși numărarea voturilor este incorectă. De aceea, vă rog foarte mult să afirmați răspicat și o dată pentru totdeauna când anume vom începe din nou să votăm electronic, pentru că este intolerabilă situația aceasta de a vota cu mâna ridicată. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Eu încerc să vă explic, domnule deputat. Am stabilit săptămâna trecută că, în Biroul permanent, stafful tehnic va prezenta regulamentul și modul de exercitare a votului electronic, și instrucțiunile de... Atâta timp cât în Biroul permanent nu au fost discutate nici regulamentul și nici instrucțiunile, în momentul în care vor fi adoptate în Biroul permanent, în prima ședință și noi ne dorim să fie votul electronic aplicat. Bun. Începem, da?
|
|
|
|
|
|
1. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European și Consiliu - Pachetul antievaziune. Este vorba de COM-ul 23. Cine este pentru? Vă rog să votați. Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. 214 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere, a fost adoptat.
|
|
|
|
|
|
2. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European și Consiliu privind o strategie externă, COM-ul 24. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. 215 voturi pentru. A fost adoptat.
|
|
|
|
|
|
3. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Propunerea de Directivă, COM-ul 26. Cine este pentru? Vă rog să votați. Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 215... 216... vă mulțumesc, domnule secretar, a fost adoptat.
|
|
|
|
|
|
4. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social, COM-ul 127. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. 216 voturi, a fost adoptat.
|
|
|
|
|
|
5. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Propunerea de Decizie a Consiliului privind încheierea, de către Uniunea Europeană, a Convenției Consiliului Europei privind prevenirea și combaterea violenței împotriva femeilor și a violenței domestice COM (2016) 109 și la Propunerea de Decizie a Consiliului privind semnarea, în numele Uniunii Europene, a Convenției Consiliului Europei privind prevenirea și combaterea violenței împotriva femeilor și a violenței domestice. Este vorba despre COM (2016) 111, PHCD 59/2016. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 218, că au mai venit doi colegi, a fost adoptat.
|
|
|
|
|
|
6. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European și al Consiliului de instituire a sistemului de intrare/ieșire (EES) pentru înregistrarea datelor de intrare și de ieșire și a datelor referitoare la refuzul intrării în ceea ce îi privește pe resortisanții țărilor terțe care trec frontierele externe ale statelor membre ale Uniunii Europene, de stabilire a condițiilor de acces la EES în scopul asigurării respectării legii și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 767/2008 și a Regulamentului (UE) nr. 1077/2011 - COM(2016)194 și la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European și Consiliu - Sisteme de informații mai puternice și mai inteligente în materie de frontiere și securitate - COM(2016)205, PHCD 60/2016. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Un vot împotrivă. Abțineri? Nu. Cu 217 voturi pentru și un vot împotrivă și COM-ul 205 a fost adoptat.
|
|
|
|
|
|
7. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European și Consiliu - Înapoi la Schengen - o foaie de parcurs. Este vorba de COM(2016) 120, PH CD 61/2016. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Două voturi împotrivă. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 216 voturi pentru și două voturi împotrivă și acest COM a fost adoptat.
|
|
|
|
|
|
8. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European și Consiliu - Posibilități de reformare a sistemului european comun de azil și de îmbunătățire a căilor legale de migrație. Este vorba de COM(2016) 197, PH CD 62/2016. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Un vot împotrivă. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 217 voturi pentru și un vot împotrivă, a fost adoptat.
|
|
|
|
|
|
9. Proiectul de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 48/2012 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților. Este vorba de PH CD 63/2016. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Un coleg care nu-și exprimă votul. Cu 218 voturi pentru și un coleg care nu și-a exprimat votul, a fost adoptat.
|
|
|
|
|
|
Trecem la Secțiunea Legi ordinare. 10. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, PL-x 131/2016. Comisia pentru industrii propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 218 voturi pentru, a fost adoptat.
|
|
|
|
|
|
11. Proiectul de Lege privind aderarea României la Centrul european pentru interdependență și solidaritate mondială creat prin Rezoluția (89)14, adoptată de Comitetul de Miniștri al Consiliului Europei la 16 noiembrie 1989, a cărui continuare a fost confirmată prin Rezoluția (93)51 adoptată de Comitetul de Miniștri al Consiliului Europei la 21 octombrie 1993, PL-x 256/2016. Comisia pentru muncă propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Cu 218 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere, a fost adoptat.
|
|
|
|
|
|
12. Proiectul de Lege privind regimul infrastructurii fizice a rețelelor de comunicații electronice, precum și pentru stabilirea unor măsuri pentru reducerea costului instalării rețelelor de comunicații electronice, PL-x 206/2016. Comisia pentru administrație, tehnologia informațiilor și juridică propun adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Tot cu 218 voturi pentru, a fost adoptat.
|
|
|
|
|
|
13. Proiectul de Lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, PL-x 292/2016. Comisia juridică propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 219 voturi pentru a fost adoptat și acest proiect de lege.
|
|
|
|
|
|
Trecem la Secțiunea Legi organice. Adoptări. 14. Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, PL-x 556/2015. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? O abținere. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 217 voturi pentru și o abținere, a fost adoptat.
|
|
|
|
|
|
15. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 79/2013 privind modificarea și completarea Legii îmbunătățirilor funciare nr. 138/2004, pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 82/2011 privind unele măsuri de organizare a activității de îmbunătățiri funciare, precum și pentru modificarea lit. e) a alin. (6) al art. 3 din Legea nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie, PL-x 398/2013. Comisia pentru agricultură, Comisia pentru industrii și Comisia pentru mediu propun adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? O abținere. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 217 voturi pentru și o abținere, și acest proiect de lege a fost adoptat.
|
|
|
|
|
|
16. Proiectul de Lege pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 119/2006 privind unele măsuri necesare pentru aplicarea unor regulamente comunitare de la data aderării României la Uniunea Europeană, precum și pentru modificarea și completarea Legii notarilor publici și a activității notariale nr. 36/1995, PL-x 293/2016. Comisia juridică propune adoptarea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. 215. Înțeleg că au plecat trei colegi. A fost adoptat.
|
|
|
|
|
|
Trecem la Categoria Legi organice. 17. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației, Pl-x 183/2016. Comisia pentru învățământ propune respingerea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Colegi care nu-și exprimă votul? Nu. Cu 215 voturi, a fost respinsă.
|
|
|
|
|
|
18. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 1 din 5 ianuarie 2011, versiune actualizată la 2 octombrie 2015 privind educația națională, Pl-x 182/2016. Comisia pentru învățământ propune respingerea. Cine este pentru? Mulțumesc. Voturi împotrivă? Nu. Abțineri? Nu. Și această propunere legislativă a fost adoptată. Acestea fiind spuse, declar ședința închisă. Vă mulțumesc mult. Rog membrii Biroului permanent, în sala de ședință. Explicarea votului, domnul Cernea.
|
|
|
|
|
|
Domnul Remus-Florinel Cernea: Astăzi am adoptat din nou legi organice fără a avea cvorumul necesar. Nu am fost 218 în sală, am fost mai puțini. Sper foarte mult, pentru că, în calitate de simplu cetățean, sunt revoltat de ce se întâmplă, Parlamentul României adoptă legi fără a avea o numărătoare riguroasă a voturilor... Ar trebui să demonstrăm respect față de cetățeni, față de instituție și să trecem urgent la votul electronic, pentru a se vedea clar cine cum votează, câți suntem în sală, dacă avem sau nu cvorumul. Altfel, totul este un arbitrariu, un bun-plac și de foarte multe ori se petrec abuzuri evidente în fața camerelor TV, în fața întregii națiuni, prin acest simplu fapt că votul nu este numărat corect. Parlamentul României nu merită o notă de trecere în această legislatură. Nu cred că așa ne îndeplinim datoria față de cetățenii României care ne-au trimis aici. Mulțumesc.
|
|
|
|
|
|
Domnul Florin Iordache: Invit membrii Biroului permanent la ședință. S-a încheiat ședința.
|
|
|
|
|
|
Ședința s-a încheiat la ora 13,30.
|
|
|
|
|
|
|
|
|