Domnul Claudiu-Iulius-Gavril Năsui: Mulțumesc, domnule președinte. Legat de acest proiect de lege voiam să vă spun că am mai văzut filmul acesta și, culmea întâmplării, chiar astăzi. Un proiect de lege relativ benign, introdus de PNL, de modificare a unor prevederi din Legea Curții de Conturi, a fost masiv transformat de către amendamentele dumneavoastră. Vineri am primit o serie lungă și semnificativă de amendamente. Luni, în Biroul permanent, a fost pus pe ordinea de zi. Marți, ieri, douăsprezece ore continue de ședință de comisie, pentru a discuta acest proiect. De ce? Pentru că vă doriți controlul asupra acestei instituții. Pentru că, deși aveți președinția acestei instituții, v-ați dat seama că plenul încă controlează foarte mult de acolo, și atunci vă doriți să mutați cât mai multe prerogative de la plenul acestei instituții către președintele pe care-l controlați. Am ascultat să aflu argumentele pentru acest proiect și, într-adevăr, unele sunt corecte. Da, vor fi ghiduri care vor fi puse online, va fi bine din punctul acesta de vedere. Problema este că ciuntiți una dintre instituțiile fundamentale ale statului român și într-un mod neconstituțional. De exemplu, puneți ANAP, adică Agenția Națională de Achiziții Publice, deasupra Curții de Conturi. Adică o instituție care este subordonată Guvernului va avea un punct de vedere care devine obligatoriu pentru Curtea de Conturi. Luați independența inspectorilor Curții de Conturi, adică a auditorilor externi, îi faceți pe aceștia mult mai dependenți de conducerea acestei instituții. De ce ați vrea să faceți lucrul acesta?! Chiar acum două zile am văzut Consiliul Județean Cluj cum a pierdut un proces de 9 milioane de euro cu Curtea de Conturi, pentru niște prejudicii pe care el însuși le-a cauzat. Doriți să luați prerogativa Curții de Conturi de a vorbi despre oportunitate. Dar, domnilor, dacă ne uităm la banul public, care a fost principala sursă de corupție din țara aceasta, acolo s-au înfruptat mafii întregi de partide, știți și dumneavoastră...
|