Plen
Ședința Camerei Deputaților din 17 noiembrie 2020
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.127/02-12-2020

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-09-2023
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2023 2022 2021
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2020 > 17-11-2020 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 noiembrie 2020

17. Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale (Pl-x 626/2020) (rămasă pentru votul final);
 
consultă fișa PL nr. 626/2020

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

  ................................................

45. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale. Este Pl-x 626/2020.

Avem șase poziții cu amendamente admise.

Procedură de urgență.

Inițiatorul, domnul Roman, a luat cuvântul deja pe această propunere legislativă.

Comisia pentru administrație sau cea pentru buget, prezentarea raportului comun.

Domnul Zisopol.

Domnul Dragoș Gabriel Zisopol (de la tribună):

Vă mulțumesc, stimată doamnă președinte de ședință.

Doamnelor și domnilor deputați,

Stimați invitați,

Raport comun asupra Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a respins propunerea legislativă în ședința din 7 octombrie 2020.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

În urma examinării online a propunerii legislative, membrii Comisiei pentru administrație publică și amenajarea teritoriului și cei ai Comisiei pentru buget, finanțe și bănci au hotărât, cu majoritate de voturi, întocmirea unui raport comun de adoptare a Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu amendamentele admise prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul raport comun.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

La dezbateri generale dacă sunt intervenții?

Da. Domnul Tudor Benga.

Vă rog.

Domnul Tudor-Vlad Benga (prin audioconferință):

Bună ziua!

Mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Un lucru doream să precizez. Bulibășeala de mai devreme cu cele două proiecte de lege nu e taman întâmplătoare.

Bineînțeles că e foarte bine să dăm cât mai multe resurse către administrațiile locale, bineînțeles că anul acesta este un an cu particularități și resurse de care este nevoie în teritoriu.

Ceea ce însă cred că e important de precizat este că valsul acesta anual, în care distribuția procentuală a cotelor defalcate se schimbă - și chestia aceasta a început odată cu revoluția fiscală a lui pește prăjit, inițiată în 2017 de PSD Dragnea. Dacă ne vom tot juca ani și ani și le vom schimba, asta nu va crea predictibilitate fiscală. Dacă acest mod, an de an, de a schimba distribuția procentuală, se împământenește, aceasta va deveni an de an un mod de rectificare bugetară mascată și nu acesta este drumul către cât mai multă putere de decizie în teritoriu și cât mai multă descentralizare.

Mulțumesc frumos de tot.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

Nu mai sunt alte...

(Domnul deputat Benedek Zacharie solicită să ia cuvântul.)

Ba da, mai sunt intervenții la dezbateri generale.

Vă rog.

Domnul Benedek Zacharie (de la tribună):

Vă mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Bineînțeles că UDMR susține această propunere legislativă, dar doresc să fac o precizare. Mai există, mai există prin Parlament, încă două în Camera Deputaților, încă două propuneri legislative pe acest subiect și ar fi fost bine dacă și cele două propuneri legislative, adică Pl-x 413/2017 și propunerea UDMR, Pl-x 431/2017 ar fi primit raport de respingere și atunci am fi încheiat acest subiect.

Vă mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc și eu.

Domnul Florin Roman.

Vă rog.

Domnul Florin-Claudiu Roman (de la tribună):

Mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Eu am prezentat punctul de vedere, am încercat să explic, să înțeleagă toată lumea de ce e nevoie ca, cu două luni de zile înainte de sfârșitul anului să avem o predicție foarte clară despre modul în care sunt distribuite la nivel local cotele din impozitul pe venit.

Administrația nu e o treabă nici ușoară și nici foarte predictibilă, din păcate, în ultima perioadă, pentru că fiecare Guvern a avut propria viziune de distribuire a acestor surse la nivel local.

Cert este că toate au avut un punct de vedere comun, în sensul că au vrut cât mai mulți bani la București și cât mai puțini bani la nivel local.

Este pentru prima dată, vă repet, când un Guvern își întoarce cu adevărat fața către autoritățile locale.

Eu, cel puțin, l-am întrebat pe ministrul finanțelor de mai multe ori dacă este de acord cu această repartizare, pentru că niciun ministru de finanțe, până acum, până la Florin Cîțu, nu a fost de acord cu creșterea procentelor pentru cotele defalcate din impozitul pe venit.

E normal ca acești bani să rămână la nivel local. E nevoie de bani mai mulți, ca și venituri proprii, ale autorităților locale, atât timp cât cheltuielile cresc, iar, din păcate, și noi, din Parlament, le dăm de foarte multe ori diferite sarcini în plus, fără a le și transfera sursele de finanțare.

Vreau doar să-i spun colegului meu Tudor Benga că de aceste prevederi va beneficia și Brașovul, condus de primarul Coliban, va beneficia și Alba Iulia, condusă de primarul Pleșa, va beneficia și Timișoara, condusă de domnul Fritz, și toate localitățile conduse de cei 40-50 de primari ai USR.

E bine că aveți primari acum. Poate o să înțelegeți mai exact care sunt necesitățile unor comunități. Nu cer aceste lucruri pentru ei, cer pentru a-și acoperi, în acest caz, nevoile necesare în vreme de pandemie.

Nimic mai mult, nimic mai complicat, totul este foarte simplu!

Vă mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

Domnul Bogdan-Ionel Rodeanu (de la tribună):

Vă mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Este un proiect pe care Uniunea Salvați România îl va susține astăzi, așa cum este votat în fiecare an. Dincolo de orice predictibilitate care ar trebui să existe în zona de finanțare a administrației publice, încă ne străduim ca la finalul fiecărui an să introducem și să armonizăm sume necesare pentru ca administrațiile publice din România să-și desfășoare activitatea cât de cât sau să supraviețuiască.

În acest moment, sincer, vă spunem că ne luptăm din greu și vă putem relata situații de neimaginat pe care le-am găsit în administrația publică locală.

Ceea ce USR își asumă este cheltuirea banului public într-un mod eficient și cât mai transparent.

Vă mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc și eu.

Nu mai sunt alte intervenții la dezbateri generale.

Dacă la titlul legii sunt obiecții, comentarii? Nu sunt. Adoptat.

De la poziția 2 la poziția 6 dacă sunt obiecții, comentarii? Nu sunt. Adoptate.

Propunerea merge la votul final.

Și ultimul punct.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 24 septembrie 2023, 22:46
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro